You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 12:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #618950 Wysłany: 12 Paź 2012, 20:08; 
 Temat postu: kontrolka check engine, zrobione obejście
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 1
WITAM SERDECZNIE
Zakupiłem pół roku punto 2 1.2 8v bez lpg i mam problem z kontrolką silnika a mianowicie po przekręceniu zapłonu kontrolka gaśnie z pozostałymi mimo że silnik nie jest jeszcze uruchomiony a powinna gasnąć dopiero po odpaleniu silnika. Przy zakupie auta nie zwróciłem na to uwagi, byłem samochodem na przeglądzie i okazało się że ma przekroczoną normę emisji spalin na co diagnosta stwierdził że mam uszkodzoną sondę lambda, no i chyba ma rację bo punto trochę dużo pali 8-9l/100. Wniosek z tego taki że zostałem oszukany przez sprzedającego który musiał zrobić jakieś obejście kontrolki silnika że by nie sygnalizowała uszkodzonej sondy i teraz moje pytanie brzmi ; jak to przywrócić do stanu pierwotnego,czy dużo jest z tym roboty i czy obejdzie się bez podłączania do kompa? Mam zamiar jeszcze odczytać kody błędów czy faktycznie z sondą coś nie tak ale problem z kontrolką tak czy siak muszę rozwiązać. Proszę o pomoc i wskazówki.
POZDRAWIAM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #618959 Wysłany: 12 Paź 2012, 20:31; 
 Temat postu: Re: kontrolka check engine, zrobione obejście
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
1. Przyjrzyj się z którą kontrolką gaśnie "marchewa".
2. Przeczytaj manual z dodawaniem kontrolki otwartych drzwi (przydatne w celu zapoznania się z postępowaniem przy demontażu zegarów).
3. Sprawdź dodane połączenia przy "marchewie" z podejrzaną drugą kontrolką namierzoną w punkcie 1.
4. Zapewne oryginalne ścieżki do "marchewy" zostały przecięte. Trzeba je będzie zmostkować.

Powyższe postępowanie opiera się na moim założeniu, iż w zegarach jest tzw. niezły drut (wszystko widoczne już na pierwszy rzut oka). Innej opcji z kombinowaniem raczej nie ma.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO