|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Gozmak |
#694116 Wysłany:
06 Paź 2013, 19:34; Temat postu: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Cze 2012, Posty: 34
|
Witam Panowie Niestety mam kolejny problem z moją kropą, aczkolwiek akumulator szybko pada przy takich temperaturach... mam nowy akumulator(roczny) z Boscha i sprawa nie została załatwiona. Wiem że takie tematy były ale jest jedno ale: nabijałem w tym roku klimę, chciałem wymienić ten filtr kabinowy co jest w środku i ku mojemu zdziwieniu... nie było go tam  wiadomo trzeba było zrobić dziurę, zaślepkę i tyle. W końcu doszedłem do wniosku że klima nie była zakładana fabrycznie, bo raczej dali by w fabryce filtr  No więc od razu się nasuwa że poprzedni właściciel nie zmienił alternatora, a z tego co się orientuje powinien być wyższej mocy. Jak sądzicie, jest to wina za słabego alternatora? jeden mechanik Mi powiedział że może być coś z alternatorem, więc coś w tym jest  Pozdrawiam !
|
|
Góra |
|
 |
|
|
szamot666 |
#694126 Wysłany:
06 Paź 2013, 20:18; Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Rozumiem że akumulator pada na postoju? Jeśli tak to musisz sprawdzić ładowanie (napięcie ładowania) i jesli ono jest w porządku to czy nie masz nadmiernego upływu prądu. Dopuszczalna wartość upływu która nie powoduje problemów to 0,01A. Jeśli masz więcej to znaczy że coś kradnie prąd, bardzo często jest to radio.
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
 |
BogdanK |
#694141 Wysłany:
06 Paź 2013, 21:03; Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
szamot666 napisał(a): musisz sprawdzić ładowanie (napięcie ładowania) i jesli ono jest w porządku to czy nie masz nadmiernego upływu prądu. Zgadza się, te wartości sprawdź w pierwszej kolejności (sprawdź też jaki masz w aucie alternator). 
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
Gozmak |
#699644 Wysłany:
07 Lis 2013, 16:03; Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Cze 2012, Posty: 34
|
Witam Panowie po długiej przerwie... Sprawdziłem ładowanie- jest to 14v Upływ prądu-0, choć nie wierze bo mam podłączone radio,wzmacniacz,centralny..możliwe że coś źle zrobiłem No i najlepsze jest to że mam zamontowany alternator o pojemności 60A, w ASO powiedzieli że powinno to być 85-90! 
|
|
Góra |
|
 |
szamot666 |
#699669 Wysłany:
07 Lis 2013, 18:08; Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Gozmak, jak sprawdzałeś upływ prądu? Musisz odłączyć któryś biegun akumulatora, następnie między odłączoną klemę i akumulator wpiąc amperomierz (połączyć klemę z akumulatorem przy uzyciu amperomierza). Po podłączeniu odczekać kilka chwil ok 30 sekund i będziesz miał wynik. Istone są właśnie cyfry po przecinku ponieważ upływ prądu może wynosić np 0,08A i to jest już dużo także wyposaż się w miernik który pokazuje do dwóch miejsc po przecinku.
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
 |
Gozmak |
#699677 Wysłany:
07 Lis 2013, 18:42; Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Cze 2012, Posty: 34
|
szamot666, zrobiłem tak jak piszesz: odłączyłem czarną klemę,wpiąłem między klemą a aku multimetr,ustawiłem na ampery i nic..może multimetr źle działa nie wiem,albo źle to zrobiłem.Jutro podjade na jakiś watsztat i za 5 zł Mi wszystko sprawdzą  ) ewentualnie kupię sam amperomierz 
|
|
Góra |
|
 |
szamot666 |
#699701 Wysłany:
07 Lis 2013, 20:24; Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Oki tak informacyjnie to 0,01 do 0,02A jest dopuszczalne i normalne. Potem im wyżej tym gorzej:) Ale swoją drogą powinien Ci pokazać dokolwiek bo u mnie na podtrzymanie samego zegarka idzie 0,01A:)
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#699729 Wysłany:
07 Lis 2013, 21:34; Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Do pomiaru prądu oprócz odpowiedniego ustawienia przyrządu na zakres A DC, trzeba pamiętać o podłączeniu czerwonego przewodu, do najczęściej innego gniazda w mierniku, oznaczonego symbolem „A” ( gniazdka takie najczęściej znajdują się po lewej stronie, od gniazda czarnego przewodu COM).
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
szamot666 |
#699738 Wysłany:
07 Lis 2013, 21:53; Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
AndyPol, masz rację że można zrobić taki błąd i pominąłem to w objaśnieniach:)
Gozmak, czy po takim podłączeniu elektronika w aucie zaczyna działać?
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
 |
Gozmak |
#699751 Wysłany:
07 Lis 2013, 22:49; Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Cze 2012, Posty: 34
|
Panowie podłączyłem te przewody do Com i bodajże do 20A. Udało się bo po podłączeniu migły Mi kierunkowskazy oznaczające prąd w aucie  no i wskazało Mi takie coś: 00,4,sprawdzałem jeszcze to ładowanie i jest 14.0, jak już włącze światła,przeciwmgłowe przód+tył,radio i podgrzewanie tylnej szyby to pokazuje 13,8
|
|
Góra |
|
 |
szamot666 |
#699771 Wysłany:
08 Lis 2013, 00:21; Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#699855 Wysłany:
08 Lis 2013, 22:21; Temat postu: Re: Dziwna sprawa z padającym akumulatorem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Musisz powtórzyć pomiar poboru prądu na „spoczynku”, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, tak jak pozostawiasz Kropka np. w garażu. W mierniku przewód czarny podłączony jest go gniazda COM a czerwony do gniazda 20A, wybrany zakres pomiarowy to 20A DC. Odczytaj starannie wynik ( szczególnie umiejscowienie przecinka), po ustabilizowaniu się wskazań. Większość przyrządów na wyświetlaczu pokazuje dodatkowo symbol mA lub A ( nie wiem, jakim przyrządem mierzysz itd.). Bardzo popularny model miernika np. M890 i jego klony po ustawieniu zakresu 20A DC przed pomiarem wyświetlają cos takiego: 0,00 A. Jeśli przyrząd znajduje się na zakresie 200mA ( przewód czerwony wędruje do gniazda mA miernika) na wyświetlaczu pojawi Ci się: 00,0 mA ( na takim zakresie na razie nie dokonuj pomiaru w swoim Kropku), co rozumiemy jako 0,0 mA. Pomiar poboru prądu na postoju wykonaj na zakresie 20A DC.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|