|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 08:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
sylwek30 |
#401828 Wysłany:
06 Paź 2010, 09:51; Temat postu: zimno w aucie |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 20 Paź 2009, Posty: 93
|
Panowie co moze byc przyczyną tego,ze kiedy włacze nawiew na ciepłe powietrze bardzo dlugo musze czekac na to sieple powietrze do kabiny i to nie do konca jest cieple.punto 2 1.2 8v 2005r
|
|
Góra |
|
|
|
|
Endrju |
#401833 Wysłany:
06 Paź 2010, 10:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
|
Góra |
|
|
sylwek30 |
#401837 Wysłany:
06 Paź 2010, 10:41; Temat postu: re |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 20 Paź 2009, Posty: 93
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#401840 Wysłany:
06 Paź 2010, 11:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#401844 Wysłany:
06 Paź 2010, 11:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
hmm
u mnie padl rezystor, bo wogole nie chcial dmuchac, ale skoro dmucha i jest zimno to raczej termostat
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#401847 Wysłany:
06 Paź 2010, 11:28; Temat postu: Re: zimno w aucie |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
sylwek30 napisał(a): Panowie co moze byc przyczyną tego,ze kiedy włacze nawiew na ciepłe powietrze bardzo dlugo musze czekac na to sieple powietrze do kabiny i to nie do konca jest cieple.punto 2 1.2 8v 2005r
Kolega pamięta, że ciepłe powietrze leci dopiero jak się silnik zagrzeje?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
remind |
#401853 Wysłany:
06 Paź 2010, 11:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Jest taka zasada, było to nawet w filmie "Jak jest zima, to musi być zimno". W swoim mam termostat sprawny, przewody dołączone do chłodnicy dopiero się nagrzewają po woli po osiągnięciu temp pracy. W samochodzie po starcie z Auchan z białego do Mickiewicza - ok 7km to nawet temp. pracy silnik nie łapie... tak do 1/4 dochodzi obecnie. To się dotyczy diesla 1.9 ale np. w pandzie 1.1 podobnej w sumie do 1.2 to tak po 1 km gorąco w kabinie. Może masz zapowietrzony układ chłodzenia albo termostat? Termostat najlepiej sprawdzić na parkingu - czy nie grzeje się od razu chłodnica.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#402058 Wysłany:
07 Paź 2010, 11:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
kurczee a umnie znów chyba coś nie tak z termostatem BO zaraz po przejechaniu kilku km leci już wmiare ciepławe powietrze z nawiewu a silnik jeeszcze nie nagrzany no i jak już dojdzie do połowy w czasie jazdy i stane na światłach to potrafi troche spaść (nawiew ustawiony cały czas na 2 bieg max ciepło)... czy to normalne że odrazu leci ciepławe powietrze chociaż silnik jeszcze nie nagrzany?(termostat otwarty na full odrazu?)
dodam że był on wymieniany jakoś 10 misięcy temu na oryginalny.
|
|
Góra |
|
|
Paul123 |
#402228 Wysłany:
07 Paź 2010, 21:44; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
Przecież to jest normalne, że jak się rusza jak jest zimny silnik (np. rano) i ma się nawiew włączony i ustawiony na ogrzewanie (np. na maxa) to po chwili zaczyna lecieć letnie a potem ciepłe powietrze (zanim wskazówka temp. osiągnie środek skali), jak wskazówka osiągnie środek, czyli normalną temperaturę to zaczyna lecieć już gorące powietrze.
Do momentu uzyskania normalnej temp. czyli do moementu aż wskazówka temp. nie jest na środku skali, termostat jest zamknięty, żeby silnik jak najszybciej się zagrzał, jak wskazówka wskakuje na środek otwiera się termostat i zaczyna obieg iść przez chłodnicę.
Można to nawet zauważyć obserwując wskaźnik temp. po porannym ruszeniu samochodem, że jak dojdzie na środek to za chwile trochę się cofnie poniżej, wtedy otwarł się termostat i wymieszał sie zimny płyn z chłodnicy z tym gorącym w silniku, stąd chwilowy mały spadek temp. na wskaźniku, bo gorąca ciecz została lekko ochłodzona.
Można też sprawdzić, gdy ruszymy autem (zimny silnik) to do momentu gdy wskaźnik temp. nie jest w połowie to chłodnica i węże chłodnicy są zimne, jak wskazówka wejdzie na połowe to zacznie się nagrzewać powoli jeden wąż potem chłodnica i potem drugi wąż. Można to zauważyc na krótkim odcinku jazdy, gdy silnik nie zdaży się nagrzać, np. jadąc rano do sklepu 5km.
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#402312 Wysłany:
08 Paź 2010, 10:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
Paul123 napisał(a): Do momentu uzyskania normalnej temp. czyli do moementu aż wskazówka temp. nie jest na środku skali, termostat jest zamknięty, żeby silnik jak najszybciej się zagrzał, jak wskazówka wskakuje na środek otwiera się termostat i zaczyna obieg iść przez chłodnicę. Można to nawet zauważyć obserwując wskaźnik temp. po porannym ruszeniu samochodem, że jak dojdzie na środek to za chwile trochę się cofnie poniżej, wtedy otwarł się termostat i wymieszał sie zimny płyn z chłodnicy z tym gorącym w silniku, stąd chwilowy mały spadek temp. na wskaźniku, bo gorąca ciecz została lekko ochłodzona
hymm jeśli tak móisz to znaczy że mam dobry ten termostat, jeszcze musze potestować
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#402400 Wysłany:
08 Paź 2010, 18:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
a nie jest tak,że termostat sprawny otwiera się płynnie od temperatury?wg mnie taka praca jest właściwa,otwieranie skokowe swiadczy o zakamienieniu lub uszkodzeniu-zacinaniu się termostatu
|
|
Góra |
|
|
Paul123 |
#402566 Wysłany:
09 Paź 2010, 09:18; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
Tak dokładnie, termostat otwiera sie płynnie w zależności od temperatury, ale w każdym silniku zaczyna się otwierać dopiero, gdy silnik osiągnie optymalną temperaturę, czyli jakieś 85-90 stopni w zależności od silnika, np. w jednym może to być 80 stopni, w innym 85 albo 90 stopni, to zależy od producenta silnika.
Kolega w Jeepie Cherokee 4.0 mial fabryczny termostat 100 stopni i wymienił na 90 bo przy jeździe w terenie w upalne dni silnik był ciągle za bardzo nagrzany a termostat był juz otwarty na maxa, tyle że otwierał się całkowicie dopiero przy 100 stopniach, a wiadomo że 100 stopni to już dla niejednego silnika jest morderstwo.
W Punto 2, gdy silnik osiągnie 50 stopni, wtedy dopiero wskaźnik temp. zaczyna iśc w górę.
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#402583 Wysłany:
09 Paź 2010, 11:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
ja wczoraj testowałem sporo z wyłączoną dmuchawą ii wszystko jest w jak najlepszym porządku idzie wmiare szybko do połowy i tam już stoi. Zobaczymy jak będzie to wyglądać na załączonej odrazu dmuchawie na 2 biegu i max ciepłym powietrzu, powinno tak samo jak przy wyłączonej czy jakoś inaczej może sie zachowywać?
|
|
Góra |
|
|
Paul123 |
#402825 Wysłany:
10 Paź 2010, 08:23; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
Może troche wolniej wskazówka isc w górę, bo wtedy jest dodatkowy odbiornik ciepła i ochładza silnik, można to zauważyć podczas zimy, gdy jest duży mróz i silnik dłużej się rozgrzewa.
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#402861 Wysłany:
10 Paź 2010, 11:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
noo ale niemoże być sytuacji że wskazówka spada i znów sie podnosi?
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#402867 Wysłany:
10 Paź 2010, 11:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
lakikwap napisał(a): noo ale niemoże być sytuacji że wskazówka spada i znów sie podnosi?
jak dotrze do polowy to nie moze sie ruszyc
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#402871 Wysłany:
10 Paź 2010, 11:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
okej obada, 2 syt.
1) bez ogrzewania do połowy i ogrzewanie włącze zobacze czy spadnie wskaźnik
2) odrazu puszczam ogrzewanie na 2 i obadam co ze wskazówką
dzięki
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#402877 Wysłany:
10 Paź 2010, 11:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
najefektywniej jest jak ogrzewanie wlaczasz dopiero jak plyn chlodniczy osiagnie te ~90stopni,
ale wiadomo zimno sie juz robi wiec nikt nie bedzie tyle czekal.
ja przez pierwsze 5minut jazdy nie wlaczam ogrzewania (bo i tak cipelka nie bedzie ), przez to silnik troszke szybciej sie nagrzewa
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#402880 Wysłany:
10 Paź 2010, 11:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
no ja też odrazu nie włanczam ogrzewania, dopiero jak sie ruszy wskazówka ogrzewania, i wydaje mi sie że wtedy ta wskazówka troche nierózno sie podnosi (opada spada). Potestuje, narazie wiem że bez ogrzewania idzie szybko równo do połowy i tam już zostaje.
|
|
Góra |
|
|
Paul123 |
#403189 Wysłany:
10 Paź 2010, 22:11; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
Jest to możliwe, ale tylko w zimne dni, ja np. tak mam, że jest czasem mały odchył od pozycji środkowej, ale to jest tak o grubość wskazówki, czasem o dwie grubości. Występuje to tylko jak jest zimno, np. tak jak teraz rano czyli około zera, bądź zimniej i przy jeździe na krótkim odcinku np. 10-15km wtedy silnik tak do konca nie jest jeszcze rozgrzany (rozgrzane sa cylindry, ciecz chłodząca, olej, ale nie cały silnik, skrzynia biegów, która jest przykręcona do silnika itd.), poźniej wskazówka stoi prosto na środku. Nie przejmuję się tym, bo nie ma czym, widocznie tak ma być, ważne że leci ciepłe powietrze i że temp. nie pokazuje np 1/4 zamaist 1/2 wskaźnika i że nie rośnie powyżej połowy wskaźnika.
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#403192 Wysłany:
10 Paź 2010, 22:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
Paul123 napisał(a): Jest to możliwe, ale tylko w zimne dni, ja np. tak mam, że jest czasem mały odchył od pozycji środkowej, ale to jest tak o grubość wskazówki, czasem o dwie grubości. Występuje to tylko jak jest zimno, np. tak jak teraz rano czyli około zera, bądź zimniej i przy jeździe na krótkim odcinku np. 10-15km wtedy silnik tak do konca nie jest jeszcze rozgrzany (rozgrzane sa cylindry, ciecz chłodząca, olej, ale nie cały silnik, skrzynia biegów, która jest przykręcona do silnika itd.), poźniej wskazówka stoi prosto na środku. Nie przejmuję się tym, bo nie ma czym, widocznie tak ma być, ważne że leci ciepłe powietrze i że temp. nie rośnie powyżej połowy wskaźnika.
przy takim krotkim odcinku olej tez nie ma odpowiedniej temperatury
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
mmz |
#818817 Wysłany:
05 Lut 2017, 12:29; Temat postu: Re: zimno w aucie |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Mokotów Rejestracja: 05 Lut 2017, Posty: 49
|
Sorry, że odgrzewam ale też mam taki problem. Auto się względnie nagrzewa po przejechaniu około 10-15 km. Termostat?
|
|
Góra |
|
|
Magnes |
#818822 Wysłany:
05 Lut 2017, 13:00; Temat postu: Re: zimno w aucie |
|
|
Moderator |
|
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki Rejestracja: 01 Wrz 2012, Posty: 3226 Pomógł: 23
|
mmz, Prawdopodobnie tak, wskazówka jakoś się waha czy zostaje na połowie? Sprawdź czy po odpaleniu po kilku min mimo że wskazówka jeszcze nie doszła do połowy wąż idący do chłodnicy robi się ciepły - jak tak to masz termostat do wymiany.
_________________ Błękitny Bezdasznik - topic50386.html Black and White Bravo - topic61253.html
Czy masz już darmowe Assistance?
_____________________________
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#818824 Wysłany:
05 Lut 2017, 13:06; Temat postu: Re: zimno w aucie |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Uruchom zimny silnik i przykładaj co chwilę rękę do węża poprowadzonego do chłodnicy. Obserwuj również temp. silnika (jeśli masz wskaźnik temp.). Jeśli szybko wąż się zaczyna nagrzewać to znaczy, że termostat się nie domyka. Jeżeli nie masz wskaźnika, to podepnij samochód pod kompa. Wtedy odczytasz wskazanie. Edit: Magnes, uprzedziłeś mnie
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
mmz |
#819021 Wysłany:
08 Lut 2017, 11:29; Temat postu: Re: zimno w aucie |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Mokotów Rejestracja: 05 Lut 2017, Posty: 49
|
domin45670 napisał(a): Uruchom zimny silnik i przykładaj co chwilę rękę do węża poprowadzonego do chłodnicy. Obserwuj również temp. silnika (jeśli masz wskaźnik temp.). Jeśli szybko wąż się zaczyna nagrzewać to znaczy, że termostat się nie domyka. Jeżeli nie masz wskaźnika, to podepnij samochód pod kompa. Wtedy odczytasz wskazanie. Edit: Magnes, uprzedziłeś mnie Dzięki - to chyba to Po drodze jeszcze wykluczyłem te wszystkie rzeczy które tutaj zostały opisane: https://nocar.pl/blog/dlaczego-w-twoim- ... est-zimno/Po robocie podjadę do mechanika - podobno nie jest to jakaś skomplikowana usterka.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|