Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Xenony :)
http://fiatpunto.com.pl/topic9305-50.html
Strona 3 z 13

Autor:  remind [ 23 Lut 2009, 21:55 ]
Temat postu: 

Trochę przesada, reflektor wystarczy odkręcić 3 ma śrubami i go o 1-2cm odsunąć. Wtedy da się wyjąć z tyłu zaślepki plastykowe.

Autor:  domurst [ 23 Lut 2009, 23:42 ]
Temat postu: 

Tak jak pisze remind jest najłatwiej - po odkręceniu trzech śrubek reflektor spokojnie da się odsunąć kilka centymetrów i nie ma już najmniejszego problemu z wymianą...

Autor:  kogutek89 [ 25 Lut 2009, 23:04 ]
Temat postu: 

dobrze wiedzieć też przymierzam się do wymiany oświetlenia :]

Autor:  Kroolu [ 25 Lut 2009, 23:34 ]
Temat postu: 

Powoli powoli chlopaki....zarowke po odkreceniu lampy da sie wymienic jak sie ja popusci...nawet jak jest przykrecona to sie da wymienic samymi opuszkami palcow ja wyciagajac...ale mowimy o ksenonach...gdzie sa jeszcze 3 kostki i wiazka kabli i juz nie ma tak hop siup...

plus do tego musimy sie liczyc z tym ze trzeba naciac zaslepke albo wywiercic otwornica dziure by moc przez cos wyciagnac z lampy kable na zewnatrz od ksenkow..

Autor:  kogutek89 [ 26 Lut 2009, 14:29 ]
Temat postu: 

a gadają że to takie proste i starczy tylko wstawić zamienniki i podłączyć pod wtyczkę ;/

Zakupiony dziś zestawik :D Myślę że posłuży.... barwa 8000k :mrgreen:
http://allegro.pl/item560327983_xenony_ ... oabcz.html

Autor:  olek [ 26 Lut 2009, 16:03 ]
Temat postu: 

Powiem tak. Jeżeli masz chęci i w miarę dobre zdolności manualne to montaż zestawu HID zajmie nie więcej niż godzinę ( w mk II )

Wszystko co jest potrzebne do montażu jest w zestawie- oprócz otwornicy.

-palniki
-przetwornice
-okablowanie
-mocowanie przetwornic
-wkręty
-instrukcja obrazkowa
-schemat podłączenia

Kostek okablowania nie da się źle podłączyć- po prostu nie wejdzie do gniazda.

Montaż lewej strony ( patrząc od przodu na auto ) w wywierceniem otworów pod okablowanie i zamontowanie przetwornic zajmuje 15 minut. Dłużej schodzi z prawej strony. Wystarczy jednak odkręcić reflektor i mamy więcej miejsca. Trzeba jednak uważać aby nie uszkodzić palnika- jest nieco dłuższy od żarówek H1.

Otwory na okablowanie wywierciłem w mniejszych ( skrajnych) zaślepkach natomiast przetwornice przykręciłem do większych.

Wygląda to tak:

Image

Oprócz tego wszystkie kable dodatkowo zabezpieczone taśmą do wiązek elektrycznych.

Po montażu obowiązkowe ustawienie wysokości reflektora ... !

Autor:  marcin186 [ 26 Lut 2009, 16:41 ]
Temat postu: 

kogutek89 8000k nie za duzo :?: To juz bedzie widac ze masz cos innego w leflektorach.

Autor:  maxx_krk [ 26 Lut 2009, 17:27 ]
Temat postu: 

tez mi sie wydaje, ze z barwa troche przesadziles.. ale co kto lubi

Autor:  kogutek89 [ 26 Lut 2009, 18:03 ]
Temat postu: 

zobaczymy :] fotki dopiero w przyszłym tygodniu po montażu

[ Dodano: 26 Lut 2009 18:03 ]
dzięki olek na pewno się przyda :) a co do żarówek to masz h1 ? bo coś wspomniałeś... h1 jak się nie mylę były w starszych wersjach, ja mam h7 od 01roku chyba wszystkie.

olek napisał(a):
Wszystko co jest potrzebne do montażu jest w zestawie- oprócz otwornicy.

nie rozumiem do czego to jest potrzebne :|

Autor:  ipIV [ 26 Lut 2009, 18:49 ]
Temat postu: 

kogutek89 napisał(a):
nie rozumiem do czego to jest potrzebne



Bo trzeba zniszczyć reflektor wiercąc w nim dziurę taką zeby lampa przeszła :E ... H1 - spoko, H7 - wyjdzie za duża i będzie problem ze szczelnością :> W drugą stronę - jak nie lampa to kable - już lepiej ze szczelnością ale i tak wtyczki są imo za duże i uszczelka będzie latać :E

Image
Image

[ Dodano: 26 Lut 2009 17:47 ]
marcin186 napisał(a):
To juz bedzie widac ze masz cos innego w leflektorach.

przy 4300K widać :E przy 8000K nie tylko widać, ale rzuca się ten niebieski bardzo w oczy :>

[ Dodano: 26 Lut 2009 17:49 ]
Cytuj:
-palniki

Lampy wyładowcze.... palnik masz w kuchence gazowej :>
Tak samo rozwala mnie określenie "żarnik" :E Żarnik jest elementem zwykłej żarówki - te włókno to jest żarnik :> Ale jak już wnikamy to w lampie wyładowczej jest "jarznik" ale nie jest to cała lampa tylko miejsce gdzie powstaje łuk elektryczny.

Autor:  olek [ 26 Lut 2009, 21:27 ]
Temat postu: 

kogutek89 Mam H1 -auto z sierpnia 2001- czyli tak jak twoje

Autor:  kogutek89 [ 26 Lut 2009, 21:57 ]
Temat postu: 

to dziwne może od modelu zależy ;/ ja mam h7 bankowo bo wymienialem w tym roku już

Autor:  ipIV [ 26 Lut 2009, 21:58 ]
Temat postu: 

kogutek89 napisał(a):
to dziwne może od modelu zależy ;/ ja mam h7 bankowo bo wymienialem w tym roku już

To proponuję kupić również silikon :> :E

Autor:  olek [ 26 Lut 2009, 22:59 ]
Temat postu: 

ipIV Co do "palników"- posługuję się po prostu ogólnie przyjętym nazewnictwem.

Lampa wyładowcza

Lampa wyładowcza - lampa, która świeci poprzez wyładowania elektryczne w parach metali (najczęściej rtęci) lub gazów (najczęściej argonu, neonu). W zależności od typu lampy bańka może być pokryta luminoforem (specjalna farba, która zamienia niewidzialne promieniowanie elektromagnetyczne na widzialne).
Występuje w kształcie rury lub przypominającym żarówkę, może być z gwintem lub bez.

Samochodowa lampa ksenonowa, ksenon, biksenon - potoczna nazwa systemu oświetlenia stosowanego w samochodach spełniającego rolę świateł mijania lub świateł mijania i drogowych równolegle.
Jest to odmiana lampy metalohalogenkowej - lampa w której jako gaz zapłonowy został użyty ksenon w celu szybkiego osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu strumienia świetlnego. Gdyby zamiast tego zastosowany był argon jak to ma miejsce w stacjonarnych lampach metalohalogenkowych uruchamianie lampy trwałoby kilka minut

Autor:  ipIV [ 27 Lut 2009, 00:19 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Jest to odmiana lampy metalohalogenkowej

A lampa metalohalogenkowa jest lampą wyładowczą :E

[ Dodano: 26 Lut 2009 23:20 ]

Jak już bawimy sie w kopiowanie z wikipedii :E

Cytuj:
Lampa metalohalogenkowa – lampa wyładowcza w której światło powstaje dzięki wyładowaniu elektrycznemu w mieszaninie par rtęci, argonu oraz halogenków metali (niekiedy również innych gazów szlachetnych oraz bromu lub jodu)


Byś clićknął w linka pod "metalohalogenkowej" i przeczytał ;)


[ Dodano: 26 Lut 2009 23:20 ]
olek napisał(a):
posługuję się po prostu ogólnie przyjętym nazewnictwem.

Wymyślonym przez kogoś kto ma zapewne 0 pojęcia ;) Przez jakiegoś allegrowicza co zaimportował pół kontenera hid z chin i nie wiedział jaki dać tytuł aukcji :E
Czepiam się szczegółów... no czy ja wiem to jakby pomylić furmankę z samochodem.

Autor:  Kroolu [ 27 Lut 2009, 07:37 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
To proponuję kupić również silikon :> :E


Sylikon? Eee..u mnie zamiast szczelnosci wole zeby lampa nie byla szczelna...brudzic sie nie brudza, odpowietrzniki są drożne...a jak mam zamknięte zaślepki to mi oba reflektory paruja...wiec mam zaślepki niedomknięte...

Autor:  ipIV [ 27 Lut 2009, 08:19 ]
Temat postu: 

Ja wolę żeby lampa była nieszczelna w taki sposób jak to zaprojektowano, bez dodatkowych wentylacji ;)

Autor:  kogutek89 [ 08 Mar 2009, 11:12 ]
Temat postu: 

A macie też taki problem że na światłach przy włączeniu radia ksenony zaczynają delikatnie mrugać ? Po wyłączeniu radia już wszystko wraca do normy. Co może być nie tak ?

Autor:  Kroolu [ 08 Mar 2009, 12:40 ]
Temat postu: 

eee...nie..przynajmniej ja tak nie mam...ale z tego co chyba kiedys czytalem...gdy stalem przed zakupem..to sa czułe na dzialanie wszelkiej elektroniki w poblizu..ale szczerze bardziej bralbym pod uwage pobor pradu radia? jakies duze car audio masz? w sumie xenony maja tylko 35W hmm...

Autor:  mrider [ 08 Mar 2009, 13:05 ]
Temat postu: 

kogutek89 masz lichy chiński zestaw podatny na zakłócenia choć i tak jest dobrze, bo jeszcze gorsze zestawy pracują tak, że po włączeniu świateł zapomnij o CB czy słuchaniu radia.

Co do lamp to podobnie jak było w poprzedniku. To czy są H1 czy H7 jest zależne od serii produkcyjnej.

Autor:  Marson22 [ 08 Mar 2009, 14:14 ]
Temat postu: 

kogutek89 te wszystkie problemy ktore masz z tymi ksenonami sa spowodowane jakoscia tego zestawu...podlaczalem juz kilka takich zestawow HID i nigdy nie mialem takich problemow o ktorych Ty piszesz...strasznie musza siac te Twoje przetwornice na inne odbiorniki takie jak wlasnie radio samochodowe czy Cb...;/

Autor:  ipIV [ 08 Mar 2009, 16:58 ]
Temat postu: 

http://www.allegro.pl/item575769758_fil ... eller.html

http://www.allegro.pl/item566398918_fil ... y_hid.html

Autor:  kogutek89 [ 08 Mar 2009, 22:17 ]
Temat postu: 

nie opłaca się... lepiej kupić lepsze przetwornice

Autor:  ipIV [ 08 Mar 2009, 22:52 ]
Temat postu: 

kogutek89 napisał(a):
nie opłaca się... lepiej kupić lepsze przetwornice


To jest loteria :E Skąd wiesz ze ta jest lepsza od tej? :E

Autor:  kogutek89 [ 09 Mar 2009, 13:58 ]
Temat postu: 

spróbuje jeszcze na innych przetwornicach... Bo żarniki są wszystkie te same z hida.

Strona 3 z 13 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/