Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Xenony :)

 You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Sie 2018, 11:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 301 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #222165 Wysłany: 23 Lut 2009, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Trochę przesada, reflektor wystarczy odkręcić 3 ma śrubami i go o 1-2cm odsunąć. Wtedy da się wyjąć z tyłu zaślepki plastykowe.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 

 
 Post #222211 Wysłany: 23 Lut 2009, 23:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg
Rejestracja: 07 Lut 2008,
Posty: 333
Tak jak pisze remind jest najłatwiej - po odkręceniu trzech śrubek reflektor spokojnie da się odsunąć kilka centymetrów i nie ma już najmniejszego problemu z wymianą...

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222927 Wysłany: 25 Lut 2009, 23:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 194
dobrze wiedzieć też przymierzam się do wymiany oświetlenia :]

_________________
Zapraszam nowa galeria


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222938 Wysłany: 25 Lut 2009, 23:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice / Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 233
Powoli powoli chlopaki....zarowke po odkreceniu lampy da sie wymienic jak sie ja popusci...nawet jak jest przykrecona to sie da wymienic samymi opuszkami palcow ja wyciagajac...ale mowimy o ksenonach...gdzie sa jeszcze 3 kostki i wiazka kabli i juz nie ma tak hop siup...

plus do tego musimy sie liczyc z tym ze trzeba naciac zaslepke albo wywiercic otwornica dziure by moc przez cos wyciagnac z lampy kable na zewnatrz od ksenkow..

_________________
Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...

...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...

Image


Ostatnio edytowany przez Kroolu, 26 Lut 2009, 18:51, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #223054 Wysłany: 26 Lut 2009, 14:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 194
a gadają że to takie proste i starczy tylko wstawić zamienniki i podłączyć pod wtyczkę ;/

Zakupiony dziś zestawik :D Myślę że posłuży.... barwa 8000k :mrgreen:
http://allegro.pl/item560327983_xenony_ ... oabcz.html

_________________
Zapraszam nowa galeria


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223076 Wysłany: 26 Lut 2009, 16:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 01 Lip 2008,
Posty: 477
Powiem tak. Jeżeli masz chęci i w miarę dobre zdolności manualne to montaż zestawu HID zajmie nie więcej niż godzinę ( w mk II )

Wszystko co jest potrzebne do montażu jest w zestawie- oprócz otwornicy.

-palniki
-przetwornice
-okablowanie
-mocowanie przetwornic
-wkręty
-instrukcja obrazkowa
-schemat podłączenia

Kostek okablowania nie da się źle podłączyć- po prostu nie wejdzie do gniazda.

Montaż lewej strony ( patrząc od przodu na auto ) w wywierceniem otworów pod okablowanie i zamontowanie przetwornic zajmuje 15 minut. Dłużej schodzi z prawej strony. Wystarczy jednak odkręcić reflektor i mamy więcej miejsca. Trzeba jednak uważać aby nie uszkodzić palnika- jest nieco dłuższy od żarówek H1.

Otwory na okablowanie wywierciłem w mniejszych ( skrajnych) zaślepkach natomiast przetwornice przykręciłem do większych.

Wygląda to tak:

Image

Oprócz tego wszystkie kable dodatkowo zabezpieczone taśmą do wiązek elektrycznych.

Po montażu obowiązkowe ustawienie wysokości reflektora ... !

_________________
When I grow up I'll be Ferrari...:)
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223081 Wysłany: 26 Lut 2009, 16:41; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia / PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3522
Pomógł: 22
kogutek89 8000k nie za duzo :?: To juz bedzie widac ze masz cos innego w leflektorach.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Jest >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-...
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223093 Wysłany: 26 Lut 2009, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sty 2008,
Posty: 503
tez mi sie wydaje, ze z barwa troche przesadziles.. ale co kto lubi

_________________
-------
Moje Punto Mk2 : http://fiatpunto.com.pl/post176091.html#176091

&
-->Grawerstwo ręczne i maszynowe/Pieczątki www.sieprawski.pl
-->GSM Telefony, Akcesoria, Sim-locki i naprawy

ZAPRASZAM ! :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223102 Wysłany: 26 Lut 2009, 18:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 194
zobaczymy :] fotki dopiero w przyszłym tygodniu po montażu

[ Dodano: 26 Lut 2009 18:03 ]
dzięki olek na pewno się przyda :) a co do żarówek to masz h1 ? bo coś wspomniałeś... h1 jak się nie mylę były w starszych wersjach, ja mam h7 od 01roku chyba wszystkie.

olek napisał(a):
Wszystko co jest potrzebne do montażu jest w zestawie- oprócz otwornicy.

nie rozumiem do czego to jest potrzebne :|

_________________
Zapraszam nowa galeria


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223117 Wysłany: 26 Lut 2009, 18:49; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12293
Pomógł: 45
kogutek89 napisał(a):
nie rozumiem do czego to jest potrzebne



Bo trzeba zniszczyć reflektor wiercąc w nim dziurę taką zeby lampa przeszła :E ... H1 - spoko, H7 - wyjdzie za duża i będzie problem ze szczelnością :> W drugą stronę - jak nie lampa to kable - już lepiej ze szczelnością ale i tak wtyczki są imo za duże i uszczelka będzie latać :E

Image
Image

[ Dodano: 26 Lut 2009 17:47 ]
marcin186 napisał(a):
To juz bedzie widac ze masz cos innego w leflektorach.

przy 4300K widać :E przy 8000K nie tylko widać, ale rzuca się ten niebieski bardzo w oczy :>

[ Dodano: 26 Lut 2009 17:49 ]
Cytuj:
-palniki

Lampy wyładowcze.... palnik masz w kuchence gazowej :>
Tak samo rozwala mnie określenie "żarnik" :E Żarnik jest elementem zwykłej żarówki - te włókno to jest żarnik :> Ale jak już wnikamy to w lampie wyładowczej jest "jarznik" ale nie jest to cała lampa tylko miejsce gdzie powstaje łuk elektryczny.

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Ford Fiesta V 1,25 55kW | Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Był: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223198 Wysłany: 26 Lut 2009, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 01 Lip 2008,
Posty: 477
kogutek89 Mam H1 -auto z sierpnia 2001- czyli tak jak twoje

_________________
When I grow up I'll be Ferrari...:)
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223214 Wysłany: 26 Lut 2009, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 194
to dziwne może od modelu zależy ;/ ja mam h7 bankowo bo wymienialem w tym roku już

_________________
Zapraszam nowa galeria


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223216 Wysłany: 26 Lut 2009, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12293
Pomógł: 45
kogutek89 napisał(a):
to dziwne może od modelu zależy ;/ ja mam h7 bankowo bo wymienialem w tym roku już

To proponuję kupić również silikon :> :E

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Ford Fiesta V 1,25 55kW | Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Był: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223232 Wysłany: 26 Lut 2009, 22:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 01 Lip 2008,
Posty: 477
ipIV Co do "palników"- posługuję się po prostu ogólnie przyjętym nazewnictwem.

Lampa wyładowcza

Lampa wyładowcza - lampa, która świeci poprzez wyładowania elektryczne w parach metali (najczęściej rtęci) lub gazów (najczęściej argonu, neonu). W zależności od typu lampy bańka może być pokryta luminoforem (specjalna farba, która zamienia niewidzialne promieniowanie elektromagnetyczne na widzialne).
Występuje w kształcie rury lub przypominającym żarówkę, może być z gwintem lub bez.

Samochodowa lampa ksenonowa, ksenon, biksenon - potoczna nazwa systemu oświetlenia stosowanego w samochodach spełniającego rolę świateł mijania lub świateł mijania i drogowych równolegle.
Jest to odmiana lampy metalohalogenkowej - lampa w której jako gaz zapłonowy został użyty ksenon w celu szybkiego osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu strumienia świetlnego. Gdyby zamiast tego zastosowany był argon jak to ma miejsce w stacjonarnych lampach metalohalogenkowych uruchamianie lampy trwałoby kilka minut

_________________
When I grow up I'll be Ferrari...:)
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223271 Wysłany: 27 Lut 2009, 00:19; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12293
Pomógł: 45
Cytuj:
Jest to odmiana lampy metalohalogenkowej

A lampa metalohalogenkowa jest lampą wyładowczą :E

[ Dodano: 26 Lut 2009 23:20 ]

Jak już bawimy sie w kopiowanie z wikipedii :E

Cytuj:
Lampa metalohalogenkowa – lampa wyładowcza w której światło powstaje dzięki wyładowaniu elektrycznemu w mieszaninie par rtęci, argonu oraz halogenków metali (niekiedy również innych gazów szlachetnych oraz bromu lub jodu)


Byś clićknął w linka pod "metalohalogenkowej" i przeczytał ;)


[ Dodano: 26 Lut 2009 23:20 ]
olek napisał(a):
posługuję się po prostu ogólnie przyjętym nazewnictwem.

Wymyślonym przez kogoś kto ma zapewne 0 pojęcia ;) Przez jakiegoś allegrowicza co zaimportował pół kontenera hid z chin i nie wiedział jaki dać tytuł aukcji :E
Czepiam się szczegółów... no czy ja wiem to jakby pomylić furmankę z samochodem.

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Ford Fiesta V 1,25 55kW | Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Był: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223311 Wysłany: 27 Lut 2009, 07:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice / Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 233
ipIV napisał(a):
To proponuję kupić również silikon :> :E


Sylikon? Eee..u mnie zamiast szczelnosci wole zeby lampa nie byla szczelna...brudzic sie nie brudza, odpowietrzniki są drożne...a jak mam zamknięte zaślepki to mi oba reflektory paruja...wiec mam zaślepki niedomknięte...

_________________
Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...

...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223316 Wysłany: 27 Lut 2009, 08:19; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12293
Pomógł: 45
Ja wolę żeby lampa była nieszczelna w taki sposób jak to zaprojektowano, bez dodatkowych wentylacji ;)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Ford Fiesta V 1,25 55kW | Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Był: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #226250 Wysłany: 08 Mar 2009, 11:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 194
A macie też taki problem że na światłach przy włączeniu radia ksenony zaczynają delikatnie mrugać ? Po wyłączeniu radia już wszystko wraca do normy. Co może być nie tak ?

_________________
Zapraszam nowa galeria


Góra
 Profil  
 
 
 Post #226282 Wysłany: 08 Mar 2009, 12:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice / Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 233
eee...nie..przynajmniej ja tak nie mam...ale z tego co chyba kiedys czytalem...gdy stalem przed zakupem..to sa czułe na dzialanie wszelkiej elektroniki w poblizu..ale szczerze bardziej bralbym pod uwage pobor pradu radia? jakies duze car audio masz? w sumie xenony maja tylko 35W hmm...

_________________
Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...

...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #226294 Wysłany: 08 Mar 2009, 13:05; 
 Temat postu:
kogutek89 masz lichy chiński zestaw podatny na zakłócenia choć i tak jest dobrze, bo jeszcze gorsze zestawy pracują tak, że po włączeniu świateł zapomnij o CB czy słuchaniu radia.

Co do lamp to podobnie jak było w poprzedniku. To czy są H1 czy H7 jest zależne od serii produkcyjnej.


Góra
  
 
 
 Post #226331 Wysłany: 08 Mar 2009, 14:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Trojmiasto
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 231
kogutek89 te wszystkie problemy ktore masz z tymi ksenonami sa spowodowane jakoscia tego zestawu...podlaczalem juz kilka takich zestawow HID i nigdy nie mialem takich problemow o ktorych Ty piszesz...strasznie musza siac te Twoje przetwornice na inne odbiorniki takie jak wlasnie radio samochodowe czy Cb...;/

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic9345.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #226384 Wysłany: 08 Mar 2009, 16:58; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12293
Pomógł: 45
http://www.allegro.pl/item575769758_fil ... eller.html

http://www.allegro.pl/item566398918_fil ... y_hid.html

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Ford Fiesta V 1,25 55kW | Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Był: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #226500 Wysłany: 08 Mar 2009, 22:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 194
nie opłaca się... lepiej kupić lepsze przetwornice

_________________
Zapraszam nowa galeria


Góra
 Profil  
 
 
 Post #226524 Wysłany: 08 Mar 2009, 22:52; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12293
Pomógł: 45
kogutek89 napisał(a):
nie opłaca się... lepiej kupić lepsze przetwornice


To jest loteria :E Skąd wiesz ze ta jest lepsza od tej? :E

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Ford Fiesta V 1,25 55kW | Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Był: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #226650 Wysłany: 09 Mar 2009, 13:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 194
spróbuje jeszcze na innych przetwornicach... Bo żarniki są wszystkie te same z hida.

_________________
Zapraszam nowa galeria


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 301 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO