You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 22 Maj 2018, 02:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 301 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #165516 Wysłany: 05 Wrz 2008, 17:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Czechowice Dziedzice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 37
VitusX naprawdę super wygład z tym lakierem super napisz proszę jaka masz barwę i jak możesz jaki zestaw. Dziękuje i pozdrawiam

_________________
Punto II HGT (130KM):D


Góra
 Profil  
 

 
 Post #165544 Wysłany: 05 Wrz 2008, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: wwy
Rejestracja: 14 Lip 2008,
Posty: 106
uki1906 temat już jest :D to teraz prośba do kolegów chwalcie się swoimi światełkami 8)

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10111.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #165678 Wysłany: 05 Wrz 2008, 23:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Śląsk - Mysłowice City
Rejestracja: 08 Maj 2008,
Posty: 56
Bombel ja mam takie w moim punto
http://www.allegro.pl/item415327011_lam ... l_kpl.html

[ Dodano: 05 Wrz 2008 23:15 ]
dokladnie tak wygladaj ale co do jakiej marki i ceny ciezko mi powiedziec nabylem je juz w takim stanie :-)

_________________
Amortyzatory tył 140zł
Amortyzatory przód 250zł
Odboje komplet 100zł
Pełny zbiornik 40L - 170zł
Jazda z prędkością 195 km/h - bezcenne


Góra
 Profil  
 
 
 Post #165719 Wysłany: 06 Wrz 2008, 08:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: wwy
Rejestracja: 14 Lip 2008,
Posty: 106
Takie lampy to chyba wszyscy maja tylko bez ksenonu w standardzie :D

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10111.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #165721 Wysłany: 06 Wrz 2008, 09:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
niedziu napisał(a):
A z tego co pamiętam to ksenony jesli nie fabryczne to są nielegalne i tyle...

Ja już się na ten temat produkowałem w osobnym wątku.
Za pseudo ksenony (HID'y) można stracić dowód rejestracyjny i tyle.
Bo są nielegalne. Xenony bez odpowiedniego spreparowania i rzygotowania światła do tego czegoś są be i koniec. Nie chce mi się więcej tłuc - kto chce to znajdzie info na forum.

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #165723 Wysłany: 06 Wrz 2008, 09:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
VitusX napisał(a):


skoro sprzedawca chciał dokładnie i najwyraźniej przedstawić przedmiot, tomógł zrobić zdjęcie mechanizmu samopoziomującego... :wink:

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #165823 Wysłany: 06 Wrz 2008, 18:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lubań / Wrocław
Rejestracja: 25 Lis 2007,
Posty: 73
Tylko ciekawe co na tym zdjęciu z Allegro robi ten patyk przy górnym mocowaniu? ;)

No i 1699,99 zł. za ten komplet... powodzenia jeśli ktoś to kupi... heh.. oryginalne lampy na Allegro Valeo to ok. 700 zł. komplet + ksenony nawet najdroższe Philipsa to 800 zł. razem 1500,00 zł. a można kupić zestaw xenownów za 250,00zł. i wtedy z oryginalnymi lampami wyjdzie 950 zł. :D Wiem bo tak miałem... :)

No i wiadomo, że nieoryginalne xenony są nielegalne, ale jeszcze nie słyszałem, żeby komuś z moich znajomych policja dowód zabrała..
a druga sprawa, że nagle ostanimi czasy na drogach coś sporo aut nagle ma takie błękitne światła.. :D po prostu standard nawet w Fiacie 125 :)

Ja też śmigałem na xenonach, 6000k ale przez to parowanie lamp spalił mi się jeden żarnik... wymieniłem póki co na zwykłe żarówki i po prostu porażka... :) mam zamiast świateł dwa żółtka... człowiek szybko się przyzwyczaja do tego jasnego błękitu... :) ale niebawem wrócę z powrotem do xenonów- jednak jakość oświecania jest o wiele lepsza!!

_________________
Greg
Kropek 1.9D 2000r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #165835 Wysłany: 06 Wrz 2008, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
romson10 no to dobrze bo i mi sie przyda, bo tez cos sie przymierzam do xenonkow :D

DaRoN napisał(a):
Ja już się na ten temat produkowałem w osobnym wątku.
Za pseudo ksenony (HID'y) można stracić dowód rejestracyjny i tyle.
Bo są nielegalne. Xenony bez odpowiedniego spreparowania i rzygotowania światła do tego czegoś są be i koniec. Nie chce mi się więcej tłuc - kto chce to znajdzie info na forum.

DaRoN zgadza sie, to prawda, ale polepszenie wrunkow jezdnych jest nieporownywalne. HID'y same w sobie nie nielegalne. Robia sie nielegalne dopiero, gdy je montujesz bez odpowiedniego spelnienia 3 warunkow. A oto i one:
-soczewka
-spryskiwacze
-system samopoziomujacy.
Ja nie zamontowalbym xenonow do lamp bez soczewek. Chociaz raz mijalem samochod ze zwyklymi lampami z xenonem i nie ma zadnej tragedii bo oslepiaja tylko tyle tak, jak xenon w nowym aucie.
Spryskiwacze. Chodzi o to, ze gdy na lampie jest duzo roznych owadow, kurzu itp., to xenon sie odbija i niby razi. No ale bez przesady przez robaka nie bedzie cie tak oslepial, ze nic nie zobaczysz. A druga sprawa to zalezy od ciebie, kiedy je umyjesz. A nie oszukujmy sie myjesz je jednoczesnie, jak myjesz szybe, bo sie zabrudzila, a nie patrzysz na lampy.
System samoziomujacy. Jest on strasznie wolny. Nim on sie ustawi to i juz samochod przestanie sie bujac i bedzie normalnie swiecil.
I to jest cale prawo o xenonach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #165960 Wysłany: 07 Wrz 2008, 02:03; 
 Temat postu:
Hmm... a jak jest w przypadku HID-ów zamontowanych w aucie z samopoziomującymi lampami i spryskiwaczami?


Góra
  
 
 
 Post #166295 Wysłany: 07 Wrz 2008, 21:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: wwy
Rejestracja: 14 Lip 2008,
Posty: 106
ludzie wklejajcie te fotki lamp na ksenonkach :D

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10111.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167154 Wysłany: 09 Wrz 2008, 16:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
mrider jeszcze jak sie soczewka to juz wszystko jest legalnie i nikt nie ma prawa nic ci zrobic.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167872 Wysłany: 11 Wrz 2008, 12:54; 
 Temat postu:
uki1906 lampy soczewkowe z automatyczną regulacją i dodatkowo w niektórych wersjach ze spryskiwaczami. Takie coś w serii posiada Fiat Coupe i zastanawiam się czy HID w takim przypadku będzie legal. Tzn czy będą się czepiać na przeglądach/kontroli drogowej, bo wiadomo lampy są homologowane pod żarówki tylko.


Góra
  
 
 
 Post #167967 Wysłany: 11 Wrz 2008, 17:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
Panowie i panie. Mozecie sie oszukiwac i upewniac jeden drugiego ze xenony kupione na allegro i montowane samemu sa w 1000% legalne, poprawiaja widocznosc i panowie policjanci sie nie kwestionuja ich legalnosci. Rzeczywistosc jest niestety inna i jesli ktos nie wierzy zapraszam do zapoznania sie z kodeksem. Tak jak kolega powiedzial wczesniej:
1. system samopoziomujacy
2. spryskiwacze
3. soczewka
to niezbedne warunki by ksenony mogly swiecic w aucie.
Kwestionowac uzytecznosc tego prawa moze kazdy, ale w praktyce jesli samemu montujemy tego typu zestaw lamiemy prawo, koniec kropka! I co z tego, ze milion razy cie pan policjant nie zatrzymal. Za milion pierwszym spotkasz takiego co ma zly dzien i ci zabierze dowod rejestracyjny.
A co najciekawsze, jezdze kupe lat na zwyklych zarowkach i jeszcze nigdy nie odczulem braku komfortu z powodu zlego doswietlenia drogi. Mowi sie tu o bezpieczenstwie jaki daja ci ksenony, a w sasiednim forum czytam jak ktos chwali sie ze sunal 200 na godzine na jakiejs bocznej drodze w Polsce 'z gorki'. Nie lepiej pomyslec na serio o bezpieczenstwie zamiast probowac chwalic sie na ulicy tanim badziewiem z allegro? Przy prawidlowo ustawionych swiatlach nie potrzebny ci ksenon zeby wszystko widziec. Jedz wolniej a napewno nic sie zlego nie stanie.
Zakladanie takich zestawow to poprostu czyste szpanerswtwo i tyle.

_________________
1.9JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #168207 Wysłany: 12 Wrz 2008, 09:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 881
neiroth napisał(a):
...
1. system samopoziomujacy
2. spryskiwacze
3. soczewka
to niezbedne warunki by ksenony mogly swiecic w aucie....
Wszystko się zgadza poza tą soczewką chyba. W poprzedniej generacji Mercedesa S-klasse przed faceliftingiem i w pierwszym "okularniku" xenony świeciły z za zwykłych szkieł (jak przy H4). Oczywiście odblask takiego reflektora był inny ale z zewnątrz nie do odróżnienia.

PS. Żeby było jasne: też nie popieram montowania xenonów w reflektorach do tego nieprzeznaczonych.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #186919 Wysłany: 06 Lis 2008, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice / Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 233
U mnie podczas montowania wygladalo to tak :P widac przy okazji różnice..

Image

Image

Image

A i zapomnialem dodac...barwa 6000K

_________________
Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...

...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #186961 Wysłany: 06 Lis 2008, 23:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: wwy
Rejestracja: 14 Lip 2008,
Posty: 106
Różnica jest widoczna :E zmien sobie postojowki na biale ledy :)

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10111.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187084 Wysłany: 07 Lis 2008, 16:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice / Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 233
No musze koniecznie..bo jak na razie lipnie to wygląda razem :P

BTW postojówki da sie wymienic? normalnie bez wyciagania lamp?

_________________
Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...

...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187228 Wysłany: 08 Lis 2008, 00:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Trojmiasto
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 231
Kroolu jasne ze da sie je wymienic bez wyciagania lamp...

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic9345.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187271 Wysłany: 08 Lis 2008, 07:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice / Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 233
Heheh no wiesz:P jakos zeby zalozyc te lampy wyladowcze to prawa musialem wyciagac:P

_________________
Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...

...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187372 Wysłany: 08 Lis 2008, 16:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 202
Pomógł: 4
uki1906 napisał(a):
System samoziomujacy. Jest on strasznie wolny. Nim on sie ustawi to i juz samochod przestanie sie bujac i bedzie normalnie swiecil.


I tu się mylisz. System poziomowania świateł ksenonowych działa niezależnie od regulacji świateł jaką masz w kabinie.

Krótki opis z forum mazdy, myślę że to wyjaśni wiele.


Cytuj:
Wszystko jest w Workshop Manual i Training Manual.

System samopoziomowania składa się z układu sterującego (właściwie to dwóch: master i sub), silniczków w każdym z reflektorów oraz dwóch czujników pochylenia nadwozia (przedni i tylni). Dodatkowo układ pobiera informacji z układu ABS lub DSC (kontrola trakcji):


Image

Czujniki pochylenia nadwozia znajdują się przy przedniej i tylniej osi:

Image

W momencie włączenia zapłonu następuje autodiagnostyka systemu (silniczki sterujące wykonują ruch blendy w całym zakresie). Kalibracja układu (ustawienie poziomu 'zerowego') dokonywana jest (chyba) tylko na poziomie serwisowym przy użyciu komputera - dlatego potrzebna jest wizyta w serwisie po odłączeniu/podłączeniu/wymianie któregoś z elementu systemu.

Algorytm dynamicznego poziomowania świateł jako dane wejściowe używa:
- sygnał z przedniego i tylnego czujnika - przez porównanie różnicy 'obniżenia' wyliczane jest pochylenie całego nadwozia - wynikający z rozłożenia obciążenia oraz (!) podskakiwania na wybojach.

- sygnał z układu ABS lub DSC (jezeli występuje) o aktualnej prędkości a właściwie o jej zmianach - czyli uzyskujemy wartość przyśpieszenia/ opóźnienia. Na tej podstawie wprowadzana jest korekta do ustawień reflektorów.

Image

Układ działa z minimalnym opóźnieniem i można samemu zauważyć jego działanie. Najlepiej na pustej, ciemnej, równej drodze. Gdy przyhamujemy, światła idą lekko w dół, by z minimalnym opóźnieniem powrócić do pierwotnego poziomu - mimo że samochód nadal hamuje. Podobnie dzieje się gdy przyśpieszamy.

Układ jest głównie nastawiany na neutralizację przyśpieszania/ hamowania a nie nierównej drogi. Działa z minimalnym opóźnieniem, a podczas jazdy po bardzo nierównej drodze, układ jest dodatkowo 'spowalniany' aby uniknąć niepotrzebnego błyskania w górę i w dół.


I właśnie dlatego samodzielne montowanie tego typu wynalazków jest dla mnie niedopuszczalne. Jeśli ktoś chce mieć takie lampy to proszę bardzo, ale niech to będzie zrobione z głową, czyli zgodnie ze wszystkimi wymogami.

Jeszcze jedna informacja - auta posiadające fabrycznie ksenony mają również powłokę filtrującą światło na przedniej szybie, które dają lampy ksenonowe. Tak więc użytkownik samochodu, który ksenony dostał z fabryki na pewno nie będzie narzekał na oślepianie. A system poziomowania jest po to, żeby pozostali użytkownicy dróg nie cierpieli z powodu jego wygody i "biernego bezpieczeństwa".

_________________
Moja HoGaTa :D
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić ! ;)
Czy masz już darmowe Assistance?


Ostatnio edytowany przez Pawian, 09 Lis 2008, 04:44, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #187507 Wysłany: 08 Lis 2008, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: wwy
Rejestracja: 14 Lip 2008,
Posty: 106
kroolu wyjmowałeś lampy żeby zamontować żarniki czy co? bo nie rozumiem ja zamontowałem bez wyjmowania na miejsce żarówek a co do postojowek to wystarczy wyjąc żarówki i włożyć w ich miejsce diodowy zamiennik :wink:

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10111.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193785 Wysłany: 25 Lis 2008, 17:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
eh jak grochem o sciane;)

_________________
1.9JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214763 Wysłany: 02 Lut 2009, 00:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: W-wa
Rejestracja: 03 Sty 2009,
Posty: 31
Witam wszystkich,
Czy warto inwestować i montować sobie taki zestaw??
Jaki byście doradzili, co powiecie na coś takiego:
http://www.allegro.pl/item541277502_xenon_hid_xenony_h1_h3_h4_h7_h11_warszawa_tanio.html

_________________
Fiat Punto II 1.2 8V 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214775 Wysłany: 02 Lut 2009, 00:52; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12273
Pomógł: 45
radekrpr napisał(a):
Czy warto inwestować i montować sobie taki zestaw??

http://fiatpunto.com.pl/post211768.html#211768

_________________
Był: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW
Inne pod moją opieką: Ford Fiesta V 1,25 55kW | Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222159 Wysłany: 23 Lut 2009, 21:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice / Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 233
romson10 w moim przypadku przy wielkosci dloni jaka mam kolejno sciagamy lewe przednie kolo kolejno nadkole, kolejno caly zderzak lub tylko by odszedl z lewej strony, odkrecamy lampe wyciagamy i jestesmy w stanie wymienic zarowke :D

Za drugim razem poprostu popuscilem puszke z bezpiecznikami lampe i z ledwoscia sie udalo ale bez zdejmowania zderzaka :)

Jestem ciekaw jak ty to robisz bez sciagania zderzaka.

Co do postojówek to takze mam, biale, diodowe, jedyny problem to ten ze po zalozeniu sweici kontrolka spalonej zarowki.

_________________
Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...

...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 301 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO