|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 00:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Bombel |
#165516 Wysłany:
05 Wrz 2008, 17:13; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Czechowice Dziedzice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 37
|
VitusX naprawdę super wygład z tym lakierem super napisz proszę jaka masz barwę i jak możesz jaki zestaw. Dziękuje i pozdrawiam
_________________ Punto II HGT (130KM):D
|
|
Góra |
|
|
|
|
romson10 |
#165544 Wysłany:
05 Wrz 2008, 19:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: wwy Rejestracja: 14 Lip 2008, Posty: 106
|
|
Góra |
|
|
VitusX |
#165678 Wysłany:
05 Wrz 2008, 23:15; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Śląsk - Mysłowice City Rejestracja: 08 Maj 2008, Posty: 56
|
Bombel ja mam takie w moim punto
http://www.allegro.pl/item415327011_lam ... l_kpl.html [ Dodano: 05 Wrz 2008 23:15 ]dokladnie tak wygladaj ale co do jakiej marki i ceny ciezko mi powiedziec nabylem je juz w takim stanie
_________________ Amortyzatory tył 140zł
Amortyzatory przód 250zł
Odboje komplet 100zł
Pełny zbiornik 40L - 170zł
Jazda z prędkością 195 km/h - bezcenne
|
|
Góra |
|
|
romson10 |
#165719 Wysłany:
06 Wrz 2008, 08:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: wwy Rejestracja: 14 Lip 2008, Posty: 106
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#165721 Wysłany:
06 Wrz 2008, 09:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
niedziu napisał(a): A z tego co pamiętam to ksenony jesli nie fabryczne to są nielegalne i tyle...
Ja już się na ten temat produkowałem w osobnym wątku.
Za pseudo ksenony (HID'y) można stracić dowód rejestracyjny i tyle.
Bo są nielegalne. Xenony bez odpowiedniego spreparowania i rzygotowania światła do tego czegoś są be i koniec. Nie chce mi się więcej tłuc - kto chce to znajdzie info na forum.
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#165723 Wysłany:
06 Wrz 2008, 09:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
GregoryPL |
#165823 Wysłany:
06 Wrz 2008, 18:15; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Lubań / Wrocław Rejestracja: 25 Lis 2007, Posty: 73
|
Tylko ciekawe co na tym zdjęciu z Allegro robi ten patyk przy górnym mocowaniu?
No i 1699,99 zł. za ten komplet... powodzenia jeśli ktoś to kupi... heh.. oryginalne lampy na Allegro Valeo to ok. 700 zł. komplet + ksenony nawet najdroższe Philipsa to 800 zł. razem 1500,00 zł. a można kupić zestaw xenownów za 250,00zł. i wtedy z oryginalnymi lampami wyjdzie 950 zł. Wiem bo tak miałem...
No i wiadomo, że nieoryginalne xenony są nielegalne, ale jeszcze nie słyszałem, żeby komuś z moich znajomych policja dowód zabrała..
a druga sprawa, że nagle ostanimi czasy na drogach coś sporo aut nagle ma takie błękitne światła.. po prostu standard nawet w Fiacie 125
Ja też śmigałem na xenonach, 6000k ale przez to parowanie lamp spalił mi się jeden żarnik... wymieniłem póki co na zwykłe żarówki i po prostu porażka... mam zamiast świateł dwa żółtka... człowiek szybko się przyzwyczaja do tego jasnego błękitu... ale niebawem wrócę z powrotem do xenonów- jednak jakość oświecania jest o wiele lepsza!!
_________________ Greg
Kropek 1.9D 2000r.
|
|
Góra |
|
|
uki1906 |
#165835 Wysłany:
06 Wrz 2008, 19:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
romson10 no to dobrze bo i mi sie przyda, bo tez cos sie przymierzam do xenonkow
DaRoN napisał(a): Ja już się na ten temat produkowałem w osobnym wątku. Za pseudo ksenony (HID'y) można stracić dowód rejestracyjny i tyle. Bo są nielegalne. Xenony bez odpowiedniego spreparowania i rzygotowania światła do tego czegoś są be i koniec. Nie chce mi się więcej tłuc - kto chce to znajdzie info na forum.
DaRoN zgadza sie, to prawda, ale polepszenie wrunkow jezdnych jest nieporownywalne. HID'y same w sobie nie nielegalne. Robia sie nielegalne dopiero, gdy je montujesz bez odpowiedniego spelnienia 3 warunkow. A oto i one:
-soczewka
-spryskiwacze
-system samopoziomujacy.
Ja nie zamontowalbym xenonow do lamp bez soczewek. Chociaz raz mijalem samochod ze zwyklymi lampami z xenonem i nie ma zadnej tragedii bo oslepiaja tylko tyle tak, jak xenon w nowym aucie.
Spryskiwacze. Chodzi o to, ze gdy na lampie jest duzo roznych owadow, kurzu itp., to xenon sie odbija i niby razi. No ale bez przesady przez robaka nie bedzie cie tak oslepial, ze nic nie zobaczysz. A druga sprawa to zalezy od ciebie, kiedy je umyjesz. A nie oszukujmy sie myjesz je jednoczesnie, jak myjesz szybe, bo sie zabrudzila, a nie patrzysz na lampy.
System samoziomujacy. Jest on strasznie wolny. Nim on sie ustawi to i juz samochod przestanie sie bujac i bedzie normalnie swiecil.
I to jest cale prawo o xenonach.
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#165960 Wysłany:
07 Wrz 2008, 02:03; Temat postu: |
|
|
Hmm... a jak jest w przypadku HID-ów zamontowanych w aucie z samopoziomującymi lampami i spryskiwaczami?
|
|
Góra |
|
|
romson10 |
#166295 Wysłany:
07 Wrz 2008, 21:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: wwy Rejestracja: 14 Lip 2008, Posty: 106
|
|
Góra |
|
|
uki1906 |
#167154 Wysłany:
09 Wrz 2008, 16:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
mrider jeszcze jak sie soczewka to juz wszystko jest legalnie i nikt nie ma prawa nic ci zrobic.
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#167872 Wysłany:
11 Wrz 2008, 12:54; Temat postu: |
|
|
uki1906 lampy soczewkowe z automatyczną regulacją i dodatkowo w niektórych wersjach ze spryskiwaczami. Takie coś w serii posiada Fiat Coupe i zastanawiam się czy HID w takim przypadku będzie legal. Tzn czy będą się czepiać na przeglądach/kontroli drogowej, bo wiadomo lampy są homologowane pod żarówki tylko.
|
|
Góra |
|
|
neiroth |
#167967 Wysłany:
11 Wrz 2008, 17:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Panowie i panie. Mozecie sie oszukiwac i upewniac jeden drugiego ze xenony kupione na allegro i montowane samemu sa w 1000% legalne, poprawiaja widocznosc i panowie policjanci sie nie kwestionuja ich legalnosci. Rzeczywistosc jest niestety inna i jesli ktos nie wierzy zapraszam do zapoznania sie z kodeksem. Tak jak kolega powiedzial wczesniej:
1. system samopoziomujacy
2. spryskiwacze
3. soczewka
to niezbedne warunki by ksenony mogly swiecic w aucie.
Kwestionowac uzytecznosc tego prawa moze kazdy, ale w praktyce jesli samemu montujemy tego typu zestaw lamiemy prawo, koniec kropka! I co z tego, ze milion razy cie pan policjant nie zatrzymal. Za milion pierwszym spotkasz takiego co ma zly dzien i ci zabierze dowod rejestracyjny.
A co najciekawsze, jezdze kupe lat na zwyklych zarowkach i jeszcze nigdy nie odczulem braku komfortu z powodu zlego doswietlenia drogi. Mowi sie tu o bezpieczenstwie jaki daja ci ksenony, a w sasiednim forum czytam jak ktos chwali sie ze sunal 200 na godzine na jakiejs bocznej drodze w Polsce 'z gorki'. Nie lepiej pomyslec na serio o bezpieczenstwie zamiast probowac chwalic sie na ulicy tanim badziewiem z allegro? Przy prawidlowo ustawionych swiatlach nie potrzebny ci ksenon zeby wszystko widziec. Jedz wolniej a napewno nic sie zlego nie stanie.
Zakladanie takich zestawow to poprostu czyste szpanerswtwo i tyle.
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#168207 Wysłany:
12 Wrz 2008, 09:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
neiroth napisał(a): ... 1. system samopoziomujacy 2. spryskiwacze 3. soczewka to niezbedne warunki by ksenony mogly swiecic w aucie.... Wszystko się zgadza poza tą soczewką chyba. W poprzedniej generacji Mercedesa S-klasse przed faceliftingiem i w pierwszym "okularniku" xenony świeciły z za zwykłych szkieł (jak przy H4). Oczywiście odblask takiego reflektora był inny ale z zewnątrz nie do odróżnienia.
PS. Żeby było jasne: też nie popieram montowania xenonów w reflektorach do tego nieprzeznaczonych.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
Kroolu |
#186919 Wysłany:
06 Lis 2008, 21:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
|
Góra |
|
|
romson10 |
#186961 Wysłany:
06 Lis 2008, 23:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: wwy Rejestracja: 14 Lip 2008, Posty: 106
|
|
Góra |
|
|
Kroolu |
#187084 Wysłany:
07 Lis 2008, 16:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
No musze koniecznie..bo jak na razie lipnie to wygląda razem
BTW postojówki da sie wymienic? normalnie bez wyciagania lamp?
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
|
|
Góra |
|
|
Marson22 |
#187228 Wysłany:
08 Lis 2008, 00:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Trojmiasto Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 231
|
|
Góra |
|
|
Kroolu |
#187271 Wysłany:
08 Lis 2008, 07:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
Heheh no wiesz:P jakos zeby zalozyc te lampy wyladowcze to prawa musialem wyciagac:P
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
|
|
Góra |
|
|
Pawian |
#187372 Wysłany:
08 Lis 2008, 16:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 202 Pomógł: 4
|
uki1906 napisał(a): System samoziomujacy. Jest on strasznie wolny. Nim on sie ustawi to i juz samochod przestanie sie bujac i bedzie normalnie swiecil. I tu się mylisz. System poziomowania świateł ksenonowych działa niezależnie od regulacji świateł jaką masz w kabinie. Krótki opis z forum mazdy, myślę że to wyjaśni wiele. Cytuj: Wszystko jest w Workshop Manual i Training Manual. System samopoziomowania składa się z układu sterującego (właściwie to dwóch: master i sub), silniczków w każdym z reflektorów oraz dwóch czujników pochylenia nadwozia (przedni i tylni). Dodatkowo układ pobiera informacji z układu ABS lub DSC (kontrola trakcji): Czujniki pochylenia nadwozia znajdują się przy przedniej i tylniej osi: W momencie włączenia zapłonu następuje autodiagnostyka systemu (silniczki sterujące wykonują ruch blendy w całym zakresie). Kalibracja układu (ustawienie poziomu 'zerowego') dokonywana jest (chyba) tylko na poziomie serwisowym przy użyciu komputera - dlatego potrzebna jest wizyta w serwisie po odłączeniu/podłączeniu/wymianie któregoś z elementu systemu. Algorytm dynamicznego poziomowania świateł jako dane wejściowe używa: - sygnał z przedniego i tylnego czujnika - przez porównanie różnicy 'obniżenia' wyliczane jest pochylenie całego nadwozia - wynikający z rozłożenia obciążenia oraz (!) podskakiwania na wybojach. - sygnał z układu ABS lub DSC (jezeli występuje) o aktualnej prędkości a właściwie o jej zmianach - czyli uzyskujemy wartość przyśpieszenia/ opóźnienia. Na tej podstawie wprowadzana jest korekta do ustawień reflektorów. Układ działa z minimalnym opóźnieniem i można samemu zauważyć jego działanie. Najlepiej na pustej, ciemnej, równej drodze. Gdy przyhamujemy, światła idą lekko w dół, by z minimalnym opóźnieniem powrócić do pierwotnego poziomu - mimo że samochód nadal hamuje. Podobnie dzieje się gdy przyśpieszamy. Układ jest głównie nastawiany na neutralizację przyśpieszania/ hamowania a nie nierównej drogi. Działa z minimalnym opóźnieniem, a podczas jazdy po bardzo nierównej drodze, układ jest dodatkowo 'spowalniany' aby uniknąć niepotrzebnego błyskania w górę i w dół.
I właśnie dlatego samodzielne montowanie tego typu wynalazków jest dla mnie niedopuszczalne. Jeśli ktoś chce mieć takie lampy to proszę bardzo, ale niech to będzie zrobione z głową, czyli zgodnie ze wszystkimi wymogami.
Jeszcze jedna informacja - auta posiadające fabrycznie ksenony mają również powłokę filtrującą światło na przedniej szybie, które dają lampy ksenonowe. Tak więc użytkownik samochodu, który ksenony dostał z fabryki na pewno nie będzie narzekał na oślepianie. A system poziomowania jest po to, żeby pozostali użytkownicy dróg nie cierpieli z powodu jego wygody i "biernego bezpieczeństwa".
_________________ Moja HoGaTa
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić !
Czy masz już darmowe Assistance?
Ostatnio edytowany przez Pawian, 09 Lis 2008, 04:44, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
romson10 |
#187507 Wysłany:
08 Lis 2008, 21:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: wwy Rejestracja: 14 Lip 2008, Posty: 106
|
kroolu wyjmowałeś lampy żeby zamontować żarniki czy co? bo nie rozumiem ja zamontowałem bez wyjmowania na miejsce żarówek a co do postojowek to wystarczy wyjąc żarówki i włożyć w ich miejsce diodowy zamiennik
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic10111.html
|
|
Góra |
|
|
neiroth |
#193785 Wysłany:
25 Lis 2008, 17:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
eh jak grochem o sciane;)
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
|
radekrpr |
#214763 Wysłany:
02 Lut 2009, 00:25; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 03 Sty 2009, Posty: 31
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#214775 Wysłany:
02 Lut 2009, 00:52; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
radekrpr napisał(a): Czy warto inwestować i montować sobie taki zestaw??
http://fiatpunto.com.pl/post211768.html#211768
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Kroolu |
#222159 Wysłany:
23 Lut 2009, 21:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
romson10 w moim przypadku przy wielkosci dloni jaka mam kolejno sciagamy lewe przednie kolo kolejno nadkole, kolejno caly zderzak lub tylko by odszedl z lewej strony, odkrecamy lampe wyciagamy i jestesmy w stanie wymienic zarowke
Za drugim razem poprostu popuscilem puszke z bezpiecznikami lampe i z ledwoscia sie udalo ale bez zdejmowania zderzaka
Jestem ciekaw jak ty to robisz bez sciagania zderzaka.
Co do postojówek to takze mam, biale, diodowe, jedyny problem to ten ze po zalozeniu sweici kontrolka spalonej zarowki.
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|