Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

przeszczep punto evo do grande
http://fiatpunto.com.pl/topic61855.html
Strona 1 z 1

Autor:  j00hhnnyy [ 23 Maj 2023, 11:00 ]
Temat postu:  przeszczep punto evo do grande

witam panowie i panie mam pytanie czy można przełożyć moduł bcm zegary i sterownik silnika z evo do grande punto

Autor:  pmxoo7pI [ 23 Maj 2023, 17:04 ]
Temat postu:  Re: przeszczep punto evo do grande

Prawdopodobnie tak (na >90%).
To chyba to samo auto (ten sam model - a nazwy "liftów" wprowadzają w błąd, fora także, bo nadgorliwie porobili osobne działy do Grande, EVO, 2012)?
Chociaż mogą być różnice w funkcjach, liczbie i typie wtyczek/gniazdek w modułach, może się coś różnić mocowaniami.
Grande miało "lift" elektryki w roczniku 2009 chyba, więc od tej pory powinno być bliższe topologią elektryki do EVO (większa szansa na powodzenie akcji).

Pytanie teoretyczne, tuningowe, czy na poważnie (jest problem i nie ma części "do Grande", więc szukasz od "EVO/2012")?
Poszukaj w internecie, czy ktoś nie przekładał (fora, youtube).
Przykładowo z Grande do Grande (różne roczniki) coś tam przekładali: http://fiatpunto.com.pl/topic50978.html

PS
A tak szczerze, to auto jest tak proste, pospolite, że nie zasługuje na żadne tuningi.
Dbać o lakier jako-tako, założyć ładne felgi (oryginalne 17" są wystarczające) i tyle w temacie.
Ogólny stan techniczny (czy go nie żre od spodu, a nie zegary, bajery, spoilery - i to w najsłabszych silniczkach 8V).

Autor:  j00hhnnyy [ 23 Maj 2023, 17:24 ]
Temat postu:  Re: przeszczep punto evo do grande

Pytanie jest na poważnie chodzi o to czy zamiast czarnego mogę zamontować szary wraz z całym sterownikiem silnika oraz licznikiem

Czy nie ma różnic w instalacji??

Autor:  pmxoo7pI [ 23 Maj 2023, 17:42 ]
Temat postu:  Re: przeszczep punto evo do grande

To przed zakupem się zawsze robi małe rozeznanie.
Porównać fotografie swoich zegarów, modułów, sterowników z nowymi (fotki z Allegro, OLX), czy to to samo z wyglądu.
Dochodzi jeszcze kwestia odpalania, immo/ECU do programowania. Są też "zestawy startowe" (kluczyk + ECU + coś tam, chyba "Body computer").

Duża różnica roczników może sprawić problem (im starsze masz Grande, tym większa "rzeźba" może być, nie będzie "plug&play").
Narobią małolaty przekładek, a później na forum ratunku, mam błędy (nie do skasowania) od modułów nieistniejących w samochodzie.

PS
Na poważnie, to ten model ma tyle wad fabrycznych, że najpierw by wypadało ogarnąć technicznie całe auto, a "tuningi" na sam koniec.

Autor:  ipIV [ 26 Maj 2023, 19:00 ]
Temat postu:  Re: przeszczep punto evo do grande

pmxoo7pI napisał(a):
Prawdopodobnie tak (na >90%).

Bez wymiany wiązki nie.
Elektrycznie to dwa różne samochody. Mało co się zgadza porównując schematy elektryczne, a dostęp do schematów z EVO jest utrudniony, dostęp tylko online - nie ma źródeł jak np. eLearn, keyLearn itp. Trzeba mieć kogoś w ASO. Tyle ile miałem okazji porównać - nic się nie zgadza, nawet skrzynka bezpieczników pod maską jest zupełnie inna (brak problematycznych wtyczek jak w GP, zintegrowana z wiązką), NBC jest zupełnie inne itp.
Druga sprawa - przód trzeba by było przełożyć z powodu reflektorów i świateł DRL.... a jak nie to znowu rzeźba w wiązce.

Da się zrobić, ale to karkołomne zadanie.... łatwiej jakby mieć kompletnego dawcę. Rodzi się pytanie o sens takiej operacji. Jestem w stanie zrozumieć, jak ktoś chce zrobić swap silnika Tjet do PII na fabrycznych sterownikach - żeby było wszystko ładnie... i tyle. w innych przypadkach nie widzę sensu... ale jak ktoś chce to w sumie niech robi co chce :)

[ Dodano: 26 Maj 2023 19:00 ]

Tak jak PII z PIIFL można jakoś pożenić, to GP z PE/2012 to duuużo trudniejsze zadanie.

Autor:  maciekt8 [ 27 Maj 2023, 18:12 ]
Temat postu:  Re: przeszczep punto evo do grande

ipIV napisał(a):
pmxoo7pI napisał(a):
Prawdopodobnie tak (na >90%).

Bez wymiany wiązki nie.
Elektrycznie to dwa różne samochody. Mało co się zgadza porównując schematy elektryczne, a dostęp do schematów z EVO jest utrudniony, dostęp tylko online - nie ma źródeł jak np. eLearn, keyLearn itp. Trzeba mieć kogoś w ASO. Tyle ile miałem okazji porównać - nic się nie zgadza, nawet skrzynka bezpieczników pod maską jest zupełnie inna (brak problematycznych wtyczek jak w GP, zintegrowana z wiązką), NBC jest zupełnie inne itp.
Druga sprawa - przód trzeba by było przełożyć z powodu reflektorów i świateł DRL.... a jak nie to znowu rzeźba w wiązce.

Da się zrobić, ale to karkołomne zadanie.... łatwiej jakby mieć kompletnego dawcę. Rodzi się pytanie o sens takiej operacji. Jestem w stanie zrozumieć, jak ktoś chce zrobić swap silnika Tjet do PII na fabrycznych sterownikach - żeby było wszystko ładnie... i tyle. w innych przypadkach nie widzę sensu... ale jak ktoś chce to w sumie niech robi co chce :)

[ Dodano: 26 Maj 2023 19:00 ]

Tak jak PII z PIIFL można jakoś pożenić, to GP z PE/2012 to duuużo trudniejsze zadanie.


Dokładnie tak jest.
Wyprowadzenia w BCM. Różnice w złączach. Ta są dwie różne elektryki.
I nie jest to takie hop siup. Ja u siebie dokładałem B&M. Kupiłem moduł i dostałem z całą wiązką wnętrza. Jak się okazało był to zestaw właśnie od punto evo. I potwierdzam jeszcze raz to są dwie różne instalacje.
Pozdr

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/