Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
przeszczep punto evo do grande http://fiatpunto.com.pl/topic61855.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | j00hhnnyy [ 23 Maj 2023, 11:00 ] |
Temat postu: | przeszczep punto evo do grande |
witam panowie i panie mam pytanie czy można przełożyć moduł bcm zegary i sterownik silnika z evo do grande punto |
Autor: | pmxoo7pI [ 23 Maj 2023, 17:04 ] |
Temat postu: | Re: przeszczep punto evo do grande |
Prawdopodobnie tak (na >90%). To chyba to samo auto (ten sam model - a nazwy "liftów" wprowadzają w błąd, fora także, bo nadgorliwie porobili osobne działy do Grande, EVO, 2012)? Chociaż mogą być różnice w funkcjach, liczbie i typie wtyczek/gniazdek w modułach, może się coś różnić mocowaniami. Grande miało "lift" elektryki w roczniku 2009 chyba, więc od tej pory powinno być bliższe topologią elektryki do EVO (większa szansa na powodzenie akcji). Pytanie teoretyczne, tuningowe, czy na poważnie (jest problem i nie ma części "do Grande", więc szukasz od "EVO/2012")? Poszukaj w internecie, czy ktoś nie przekładał (fora, youtube). Przykładowo z Grande do Grande (różne roczniki) coś tam przekładali: http://fiatpunto.com.pl/topic50978.html PS A tak szczerze, to auto jest tak proste, pospolite, że nie zasługuje na żadne tuningi. Dbać o lakier jako-tako, założyć ładne felgi (oryginalne 17" są wystarczające) i tyle w temacie. Ogólny stan techniczny (czy go nie żre od spodu, a nie zegary, bajery, spoilery - i to w najsłabszych silniczkach 8V). |
Autor: | j00hhnnyy [ 23 Maj 2023, 17:24 ] |
Temat postu: | Re: przeszczep punto evo do grande |
Pytanie jest na poważnie chodzi o to czy zamiast czarnego mogę zamontować szary wraz z całym sterownikiem silnika oraz licznikiem Czy nie ma różnic w instalacji?? |
Autor: | pmxoo7pI [ 23 Maj 2023, 17:42 ] |
Temat postu: | Re: przeszczep punto evo do grande |
To przed zakupem się zawsze robi małe rozeznanie. Porównać fotografie swoich zegarów, modułów, sterowników z nowymi (fotki z Allegro, OLX), czy to to samo z wyglądu. Dochodzi jeszcze kwestia odpalania, immo/ECU do programowania. Są też "zestawy startowe" (kluczyk + ECU + coś tam, chyba "Body computer"). Duża różnica roczników może sprawić problem (im starsze masz Grande, tym większa "rzeźba" może być, nie będzie "plug&play"). Narobią małolaty przekładek, a później na forum ratunku, mam błędy (nie do skasowania) od modułów nieistniejących w samochodzie. PS Na poważnie, to ten model ma tyle wad fabrycznych, że najpierw by wypadało ogarnąć technicznie całe auto, a "tuningi" na sam koniec. |
Autor: | ipIV [ 26 Maj 2023, 19:00 ] |
Temat postu: | Re: przeszczep punto evo do grande |
pmxoo7pI napisał(a): Prawdopodobnie tak (na >90%). Bez wymiany wiązki nie. Elektrycznie to dwa różne samochody. Mało co się zgadza porównując schematy elektryczne, a dostęp do schematów z EVO jest utrudniony, dostęp tylko online - nie ma źródeł jak np. eLearn, keyLearn itp. Trzeba mieć kogoś w ASO. Tyle ile miałem okazji porównać - nic się nie zgadza, nawet skrzynka bezpieczników pod maską jest zupełnie inna (brak problematycznych wtyczek jak w GP, zintegrowana z wiązką), NBC jest zupełnie inne itp. Druga sprawa - przód trzeba by było przełożyć z powodu reflektorów i świateł DRL.... a jak nie to znowu rzeźba w wiązce. Da się zrobić, ale to karkołomne zadanie.... łatwiej jakby mieć kompletnego dawcę. Rodzi się pytanie o sens takiej operacji. Jestem w stanie zrozumieć, jak ktoś chce zrobić swap silnika Tjet do PII na fabrycznych sterownikach - żeby było wszystko ładnie... i tyle. w innych przypadkach nie widzę sensu... ale jak ktoś chce to w sumie niech robi co chce [ Dodano: 26 Maj 2023 19:00 ] Tak jak PII z PIIFL można jakoś pożenić, to GP z PE/2012 to duuużo trudniejsze zadanie. |
Autor: | maciekt8 [ 27 Maj 2023, 18:12 ] |
Temat postu: | Re: przeszczep punto evo do grande |
ipIV napisał(a): pmxoo7pI napisał(a): Prawdopodobnie tak (na >90%). Bez wymiany wiązki nie. Elektrycznie to dwa różne samochody. Mało co się zgadza porównując schematy elektryczne, a dostęp do schematów z EVO jest utrudniony, dostęp tylko online - nie ma źródeł jak np. eLearn, keyLearn itp. Trzeba mieć kogoś w ASO. Tyle ile miałem okazji porównać - nic się nie zgadza, nawet skrzynka bezpieczników pod maską jest zupełnie inna (brak problematycznych wtyczek jak w GP, zintegrowana z wiązką), NBC jest zupełnie inne itp. Druga sprawa - przód trzeba by było przełożyć z powodu reflektorów i świateł DRL.... a jak nie to znowu rzeźba w wiązce. Da się zrobić, ale to karkołomne zadanie.... łatwiej jakby mieć kompletnego dawcę. Rodzi się pytanie o sens takiej operacji. Jestem w stanie zrozumieć, jak ktoś chce zrobić swap silnika Tjet do PII na fabrycznych sterownikach - żeby było wszystko ładnie... i tyle. w innych przypadkach nie widzę sensu... ale jak ktoś chce to w sumie niech robi co chce [ Dodano: 26 Maj 2023 19:00 ] Tak jak PII z PIIFL można jakoś pożenić, to GP z PE/2012 to duuużo trudniejsze zadanie. Dokładnie tak jest. Wyprowadzenia w BCM. Różnice w złączach. Ta są dwie różne elektryki. I nie jest to takie hop siup. Ja u siebie dokładałem B&M. Kupiłem moduł i dostałem z całą wiązką wnętrza. Jak się okazało był to zestaw właśnie od punto evo. I potwierdzam jeszcze raz to są dwie różne instalacje. Pozdr |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |