Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Lapki kontrolne / awaria
http://fiatpunto.com.pl/topic51708.html
Strona 1 z 1

Autor:  armen10 [ 01 Lip 2015, 21:47 ]
Temat postu:  Lapki kontrolne / awaria

Witam,
od 2 dni moje auto GP 1.4 8v 77KM nie równo pracuje, gdzie wcześniej chodziło jak żeleta, nic nie wskazywało, że coś się może wydarzyć.
Dzisiaj odpalam auto, a tu czerwona kontrolka poduszki powietrznej, akumulator i pomarańczowa od silnika, jeszcze kierownica prawie nie działa, tak jakby nie było wspomagania. Po przejechaniu kawałka mogłem kręcić kółkiem, ale kręcenie w miejscu było prawie nie możliwe.
Kupiłem od Viaken.pl kabel Nowy Polski ELM327 v2 Euroscan 2013 oraz Adapter do interfejsów ELM327 i KKL dla programu MultiEcuScan - Typ 3 i podłączyłem auto pod kompa. Włączyłem skanowanie używając programu FiatECUScan3.6.2. Okazało się, że nic nie mogę skasować żadnych błędów pomimo, że Viaken.pl pisał, że nie będzie z tym problemu.
Okazuje się że muszę mieć jakiś kabel CAN, gdzie nie było o tym mowy. Zaraz się okaże, że potrzebuje 100000 innych końcówek.
Pytanie do Was drodzy koledzy, co jeszcze potrzebuje i gdzie dokładnie podłączyć, ale móc zarządzać błędami.
Chciałbym również mieć wgląd do poduszek aby móc anulować bład, gdzie szukać podłączenia i czy podłączenie jest bezpieczne, czy może coś wystrzelić ?
Z góry dzięki za pomoc.

Autor:  szamot666 [ 02 Lip 2015, 00:04 ]
Temat postu:  Re: Lapki kontrolne / awaria

Może chodzi Ci o to że kabel ELM który kupiłeś jest niezgodny z CAN i możesz diagnozować sam silnik? Bo jeśli tak to kabel wymaga drobnej modyfikacji żeby działał z innymi modułami.

Autor:  misci [ 02 Lip 2015, 00:26 ]
Temat postu:  Re: Lapki kontrolne / awaria

Pewnie wielu ci tu napisze tak - zacznij od sprawdzenia przewodu masowego (tego najgrubszego) pomiędzy ujemnym biegunem akumulatora, masą nadwozia i masą silnika. Zwracaj uwagę na wiotkość sztywnego bądź co bądź przewodu w okolicach przyłączy. W moim aucie dodatkowo przykręciłem grubą miedzianą plecionkę pomiędzy skrzynią biegów a nadwoziem.
Co do ELM'a to nie wiem jak polski wyrób, ale chiński wymaga usunięcia rezystora 120 Ohm zalutowanego pomiędzy liniami CAN. Operacja była już opisywana. Do niektórych modułów Punta potrzeba żółtej przejściówki. Program podpowiada kiedy jej użyć.

topic28042.html

Autor:  slavvek [ 09 Lip 2015, 16:29 ]
Temat postu:  Re: Lapki kontrolne / awaria

Mam ten sam interfejs co Ty, prawie ten sam samochód ;) (tylko bez gazu) ale używam MES 2.2 i nie mam problemów z połączeniem.
Bez adaptera łączę się m.in z silnikiem czy abs, z adapterem mam dostęp do innych rzeczy.
Z twojego opisu wynika że problem może być z zasilaniem. Tak jak wyżej napisane, sprawdzić przewody, aku.
U mnie często gdy akumulator miał niskie napięcie to wyłączało wspomaganie.

Spróbuj MES się połączyć

Autor:  armen10 [ 10 Lip 2015, 13:13 ]
Temat postu:  Re: Lapki kontrolne / awaria

Czyli dla sprostowania:
1. Instaluje sterowniki od interfejsu
2. Podłączam interfejs do auta
3. Odpalam oprogramowanie MES2.2 i konfiguruje port i rodzaj urządzenia
4. Wykonuje Connect z silnikiem
Czy są tu jakieś błędy ?

I mam jeszcze jedną uwagę. Nie mogę na Windows 8.1 zmienić numeru partycji C przez co nie mogę uzyskać pełnej wersji MES2.2. Czy jest sposób aby przejść ten problem ? Powiem tylko, że otrzymuje komunikat że niby nie mam uprawnień pomimo, że jestem Adminem.

Autor:  emigrant_ [ 10 Lip 2015, 14:08 ]
Temat postu:  Re: Lapki kontrolne / awaria

Ja miałem podobny objaw jak pękła mi obudowa od alternatora. Kierownicą prawie nie dało się kręcić i powłączały się kontrolki. A, że miałem 400 metrów do mechanika to od razu do niego tak pojechałem, o dziw dało się jechać jakoś.
Nie wiem czy taka informacja Ci coś pomoże. Mimo wszystko możesz zerknąć na alternator. No i to było w PII.

Autor:  armen10 [ 11 Lip 2015, 11:17 ]
Temat postu:  Re: Lapki kontrolne / awaria

Nie mogę na Windows 8.1 zmienić numeru partycji C (Unable to write to this disk in drive) przez co nie mogę uzyskać pełnej wersji MES2.2. Czy jest sposób aby przejść ten problem ?

Autor:  mgregor [ 24 Lip 2015, 12:18 ]
Temat postu:  Re: Lapki kontrolne / awaria

Uruchom MES'a jako administrator (prawoklik na ikonie -> uruchom jako administrator).

Zwykły użytkownik (nawet jeśli nalezy do grupy administratorzy) nie ma prawa do zapisu bezposrednio na dysku C, w folderach Program Files/Program Files (x86) i Windows.

Autor:  szamot666 [ 24 Lip 2015, 17:17 ]
Temat postu:  Re: Lapki kontrolne / awaria

Albo tak jak mówi mgregor, zrób podobnie z programem do zmiany numeru seryjnego partycji uruchamiając go jako administrator.

Autor:  emk [ 25 Lip 2015, 08:14 ]
Temat postu:  Re: Lapki kontrolne / awaria

Trzeba by zadać pytanie: czy kolego wyciąłeś opornik w interfejsie? - to jest podstawa, ja mam z viakena i musiałem wyciąć żeby działał jak trzeba.

Autor:  domin45670 [ 25 Lip 2015, 19:14 ]
Temat postu:  Re: Lapki kontrolne / awaria

emk napisał(a):
Trzeba by zadać pytanie: czy kolego wyciąłeś opornik w interfejsie? - to jest podstawa, ja mam z viakena i musiałem wyciąć żeby działał jak trzeba.

I to jest właśnie podstawowe pytanie. Jednak Viaken zapewnia, że wszystko będzie ok, więc przed rozkrecaniem zmierzyłbym multimetrem rezystancję między odpowiednimi pinami. Jeśli będzie nieprawidłowa, wówczas męska decyzja: sam się bawisz, czy odsyłasz?

Autor:  armen10 [ 17 Sie 2015, 10:48 ]
Temat postu:  Re: Lapki kontrolne / awaria

Oto chodzi, że nic do tej pory nie przerabiałem w interfejsie od Viakena.
Jest może gdzieś link, jak przerobić ten interfejs tak, aby działał jak należy ?
I czy ta przeróbka może przynieść jakieś szkody po podłączeniu do GP ?

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/