|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 00:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
henias75 |
#48515 Wysłany:
27 Wrz 2007, 23:20; Temat postu: Mam Punto 8V, a chcialbym mieć 16V. Jak to zrobić? |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
Hej, mam punto z 2002 1.2 8V i mam pytanie jak zmienic na 16V bo ma 60 koni i jest mało. Proszę o pomoc. :(
|
|
Góra |
|
|
|
|
EDi |
#48536 Wysłany:
28 Wrz 2007, 08:01; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
sprzedac 8V i kupic 16V bardziej opłacalne niż przerabianie, swap silnika to nie wszystko 16V ma troche wydajniejsze hamulce, mocniejsze zawieszenie ...
rozpędzi szybko auto to nie sztuka, sztuka jest je bezpiecznie wychamowac w razie W
i jeszcze uwaga na przyszółośc V8 a 8V to ogroman różnica
_________________ Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty
|
|
Góra |
|
|
kox |
#48537 Wysłany:
28 Wrz 2007, 08:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
a może on chciał V8-ke wsadzić
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
Silvan |
#48538 Wysłany:
28 Wrz 2007, 08:12; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Maj 2007, Posty: 81
|
Nie no przecież wyraźnie pisze że chce V16 ;-)
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#48539 Wysłany:
28 Wrz 2007, 08:47; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#48592 Wysłany:
28 Wrz 2007, 14:23; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
EDi napisał(a): swap silnika to nie wszystko 16V ma troche wydajniejsze hamulce, mocniejsze zawieszenie ...
Inne sprzęgło jeszcze ma
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Mxs |
#48594 Wysłany:
28 Wrz 2007, 14:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: z Wrocławia Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 257
|
hehehe kupic inne punto badz jak nie masz tych kilkunastu tysiecy to tylko turbinka zostaje
_________________ Nothing great ever comes without a sacrifice
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#48598 Wysłany:
28 Wrz 2007, 14:57; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
henias75 |
#48647 Wysłany:
28 Wrz 2007, 17:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
No to zostane przy seryjnym silniku. Dziękuję za pomoc a jeszcze mam pytanie, jak gaz sie spisuje? Myślę żeby założyć. Dziekuję
|
|
Góra |
|
|
RzLukas |
#48675 Wysłany:
28 Wrz 2007, 19:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
|
henias75 |
#48678 Wysłany:
28 Wrz 2007, 19:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
|
RzLukas |
#48683 Wysłany:
28 Wrz 2007, 20:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
wiesz z tym pytaniem może być problem bo nie wiem, ponieważ auto jak kupiłem miało już zamontowaną instalację gazową. Silnik mam taki jak ty a więc 1.2 8V
_________________ MOJA KROPA
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
|
|
Góra |
|
|
heffer |
#48700 Wysłany:
28 Wrz 2007, 21:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 02 Wrz 2007, Posty: 102
|
|
Góra |
|
|
Hubi |
#48739 Wysłany:
29 Wrz 2007, 01:24; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
to wcale takie bardzo trudne nie jest z tego co się dowiadywałem, zmiana głowicy i kompa, tłoki i blok jest taki sam, i teoretycznie powinno działać. Pozostaje pytanie czy będzie - ja się nie zdecydowałem ale kto wie, może [ Dodano: 29 Wrz 2007 01:24 ]mowa oczywiście o PII
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#48820 Wysłany:
29 Wrz 2007, 14:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#49147 Wysłany:
30 Wrz 2007, 11:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#49149 Wysłany:
30 Wrz 2007, 11:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#49150 Wysłany:
27 Sty 2008, 02:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
A kat to srót od katalizator [ Dodano: 27 Sty 2008 01:09 ]dzikidaniel napisał(a): 1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM
Ale gafa bo skłamałem Tak to jest jak ma się niepełne informacje
Poprawiam sie:
Faktem jest że tłoki są inne, 16V ma natrysk oleju na denka tłoków więc pewnie też by się przydał (chociaż 1.2 8V MPI też miał), do tego dochodzi komp, a co za tym idzie instalacja do zrobienia. Ale nie słyszałem by ktoś przerabiał 8V na 16V.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#85557 Wysłany:
27 Sty 2008, 17:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
dzikidaniel napisał(a): 1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM
A właśnie że 1,2 16V jest bardzo podobny do 1,2 8V. Za to nie ma nic wspólnego 1,6 16V. 1,6 16V to zupełnie inna rodzina silników bo jest to rozwinięcie i ostatnie evo silników FIATA SOHC (blok jest zapożyczony z SOHCów) czyli bliżej mu do mojego silnika z GT niż do 1,2 16V.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#85561 Wysłany:
27 Sty 2008, 17:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Dokładnie. I właśnie pomieszało mi się miedzy 1.4T i 1.2 16V i takie bzdury napisałem...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Hubi |
#85693 Wysłany:
27 Sty 2008, 21:45; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
Des |
#85803 Wysłany:
27 Sty 2008, 23:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
dzikidaniel napisał(a): 1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Lepiej kupić cały silnik i przełożyć. Cytuj: Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM
Tu jest mowa o Punto II a tam silnik 1.2 8v 60 koni to jest MPI. I w dodatku nie da się przełożyć głwoicy z 1.2 75, bo są inne mocowania silnika(wiem bo próbowałem), no chyba, że ktoś chce kombinować, ale to na własną odpowiedzialność.
|
|
Góra |
|
|
kuker195 |
#101675 Wysłany:
12 Mar 2008, 04:48; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Naas Rejestracja: 14 Lut 2008, Posty: 65
|
Znowu się kłania to, że nikt na tym forum i chyba nikt w PL nie ma dobrej książki o budowie punto i każdy sobie tak strzela czy się da czy nie.
Ja też mogę sobie poopowiadać trochę bajek lub nie.
Na 99% nie będzie problemu z paskiem rozrządu, bo drugi wałek napędza się kołem zębatym od pierwszego.
Następny problem to kanały dolotowe i przepustnica, średnice zaworów są powiązane z średnicą kanałów i przepustnicy, więc trzeba by mieć komplet z kolektorem i przepustnicą żeby nie pogorszyć sprawy lub na teoretycznym przyroście 10% nie mieć tylko 3%. Co gorsza układ wydechowy też jest do reszty dobierany (ale kolektor wydechowy chyba jest ten sam z oszczędnością FIATa więc nie ma co tragizować).
Kolejna sprawa, wtryski i sterownie nimi. Nowe wałki raczej mają inne czasy otwarcia zaworów. Wydaje mi się, że ważny tu jest moment początku wtrysku i tu wgranie nowej mapy do kompa albo jego wymiana całego. Z czasem otwarcia (ilością paliwa) mogło by być łatwiej bo i komputer w 8V pilnuje mieszanki, może by dał rade z tą z nową głowicą. Ale remap komputera chyba by rozwiązał te problemy. Przy okazji problem z zapłonem.
Dobra nie chce mi się dalej klepać najlepiej zadzwoń do dobrej i taniej firmy tuningowej ( w Polsce takich też niewiele) i oni coś ci zaproponują bo koszt przekładki głowicy może być spory. Jest kilka możliwych modyfikacji bo faktycznie 1.2 8V 60km to słabiak i jest w czym dłubać
Nie wiem ile w tym prawdy co napisałem mam dwa Punta2 16v sporting full wypas i 8v goły, i każdy ma swoje wady i zalety.
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#112317 Wysłany:
06 Kwi 2008, 14:42; Temat postu: Re: Mam Punto 8V, a chcialbym mieć 16V. Jak to zrobić? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
henias75 napisał(a): Hej, mam punto z 2002 1.2 8V i mam pytanie jak zmienic na 16V bo ma 60 koni i jest mało. Proszę o pomoc.
swap ,albo dłubanie w 8v
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
Przemas |
#113010 Wysłany:
07 Kwi 2008, 23:06; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 90
|
Niewarte zachodu według mnie
_________________
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|