|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 17:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
makin25 |
#177376 Wysłany:
06 Paź 2008, 20:57; Temat postu: zakres obrotów |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
od niedawna stałem sie posiadaczem punto 2001r 1,9 jtd 80 koni.
mam pytanko bo wydaje mi sie ze autko jest mało dynamiczne między 1500 a 2700 obrotów chodzi całkiem nieżle a powyżej juz niebardzo chce się wkręcac.czy to normale do jakich obrotów można go kręcic??
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kiri |
#177953 Wysłany:
08 Paź 2008, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 33
|
Tak to norma, to jest diesel najwieksza sile ma na niskich obrotach, max bodajrze 3000-3500. Ps na tym forum nie sa skorzy odp na pytania poczatkujacych;//;/;/
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#177960 Wysłany:
08 Paź 2008, 21:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
kiri wydaje ci się.
To, że w ciągu ~1,5h koledze nikt nie odpowiedział, nie znaczy to ze jego temat jest "olewany".
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#177974 Wysłany:
08 Paź 2008, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
|
Góra |
|
 |
czlowieksukcesu |
#177987 Wysłany:
08 Paź 2008, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: wzgórze37 [Olsztyn/Toruń] Rejestracja: 29 Sie 2007, Posty: 404
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#179298 Wysłany:
13 Paź 2008, 19:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
wiem że diselek lubi niskie obroty jeżdziłe wcześniej Rover 620di (105km) i on chodzi dużo lepiej (jest cięższy o jakieś 300 kg) i wkreca sie bez problemu nawet na 4500 tys obrotów bez większych problemów .a i jeszcze dziwi mnie to że w trasie złapalem sie z kolega jechał seicento 900 bez żadnych dopalaczy siedział mi na ogonie,ja mając 120 na 5biegu wcisnalem gaz do końca niemoglem go zgubic trzymał sie do około 145 i dopiero zaczołem odchodzić moim zdzniem taką 900setkę powinienem odstawić bez problemu.
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#189112 Wysłany:
13 Lis 2008, 14:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Właśnie ja tez mam pytanie w tym temacie.
Teraz gdy zakupiłem licznik z obrotniek do mojego 1,2 8V wiem co nieco więcej i zdałem sobie sprawe że na prawde obroty są niższe niz te które słyszy sie "na ucho".
Tak że np. przy 30km/h na 1biegu mam 2,6 tys obr a przy 100 km/h na 4 biegu mam 2,5 tys obr.
A max. moment obrotowy który powinien osiągać przy 2,5tys osiąga juz przy 2,1tys.
To normalneczy obrotek nawala ????
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#189119 Wysłany:
13 Lis 2008, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
mam to samo, zastanawialem sie czy nie pisac podobnego posta;) tak do 3000 obrotow to jakos idzie, ciezko wydusic wiecej, za to po zmianie biegu ciagnie odrazu dobrze, czyli tak od ok 1200 obrotow... chyba taki urok diesli, mi to nie przeszkadza bo dla mnie liczy sie oszczednosc, a autko ma kopa, ale w niskich zakresach obrotow
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
jaguar15 |
#189163 Wysłany:
13 Lis 2008, 17:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
ma takze jtd'eka 85 km i powiem tak nie krece go wyrzej jak 2700-2800 obrotów bo to nie ma sensu, najlepiej ciagnie tak przy 1500- 2000 obrotów, i moim zdaniem szybciej zaczyna ciągnąć i ma lepszą dynamike niz np golf 4 1,9 tdi 110 km,( ojciec ma takiego)
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#189275 Wysłany:
13 Lis 2008, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
a ile powinien palić w mieszanej jezdzie miasto/trasa 50/50??
a ile w trasie predkość około 120?
wydaje mi sie ze moj troche zaduzo pali mieszana jazda ale ekonomiczna do 85 to 5,5litra a trasa predkość 120 to 5,2litra.
a co do dynamiki sprawdzał ktoś ile czasu potrzeba (4-ty bieg) z 70 do 110 itp
|
|
Góra |
|
 |
Pawian |
#189342 Wysłany:
13 Lis 2008, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 202 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#189429 Wysłany:
14 Lis 2008, 02:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
lioton ogólnie to temat był o silniku diesla ale spoko, co do tych obrotów, to chyba Ci obrotomierz źle wskazuje 30km/h na 1biegu mam 2,6 tys obr a przy 100 km/h na 4 biegu mam 2,5 tys obr. przy 100km/h na 4 biegu to bardzo niskie obroty Ci wskazuje. Ja mam mk1 z silnikiem 1,2 i przy prędkości 100km/h na 5 biegu mam 3tyś obrotów! Wiec zobacz jaka róźnica. Ja uważam że coś nie tak masz z obrotomierzem.
[ Dodano: 14 Lis 2008 01:35 ] a z tego co sobie przypominam jakiś czas temu był już temat w którym rozmawialiśmy na temat ile wskazuje obrotomierz przy danej prędkości czy jakoś tak , takze lioton szukaj bo tam było dośc sporo tego na ten temat
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#191037 Wysłany:
17 Lis 2008, 20:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Eh wydaje mi się że obrotek wsazuje dobrze ( no może na 4 przy 100km/h jest 2,8 a nie 2,5)
W pandzie 1,2 którą miałem okazje jechac jest podobnie a jest ona prawie nowa ( 9 tys. km) .
To raczej Ty masz cos z przeniesieniem napędu - może sprzęgiełko juz niedomaga
No chyba że mam w kropie skrzynie z JTD 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#191167 Wysłany:
18 Lis 2008, 02:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
no nie wiem mnie sie wydaje ze obrotek wskazuje zle ale moge się mylic. Ale tak jak mowilem na forum juz kiedys poruszalismy ten temat takze poszukaj, poczytaj i bedziesz juz wszystko wiedziec 
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#191993 Wysłany:
20 Lis 2008, 19:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Nom na 100 % wszystko dobrze.
Dzis podciągnąłem go pod 6 tys obr na 2 biegu i było prawie 80mk/h :]
Obliczyłem że jeśliby obrotek zaniżał to przy 5,8 miałbym odciącie a przeszło bez problemu
A co do tego teamtu o obrotku to chętnie bym poczytał ale jakos nie mogę znalezc
Mozna prosić o link 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#192287 Wysłany:
21 Lis 2008, 18:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
No niestety jtd ma tak zestrojona suszarke ze dmucha od okolo 1500-2800 rpm. TDI ma to lepiej zrobione. On ciagnie od 2000 do konca obrotka, a jak mu sie da mocno w pedzel to w fotel wciska. Po drugie felerem jtd przede wszystkim jest bardzo mala suszarka.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|