|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 00:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Larson |
#251857 Wysłany:
10 Maj 2009, 18:36; Temat postu: Czy i jak zresetowac komputer? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 17
|
Witam, nie znalazlem nigdzie na forum jednoznacznej informacji czy reset komputera wogole da sie zrobic i czy ma sens (zwlaszcza w moim przypadku).
Sprawa wyglada tak, ze jakis czas temu moim Punciakiem zaczelo telepac przy zdejmowaniu nogi z gazu. Objaw ten wystepowal tylko przy niskich obrotach i na zimnym silniku. Do tego zaczal palic jak smok (na oko >10l/100 w miescie). Dodatkowo po kilku dniach, tuz po odpaleniu, zimny silnik halasowal jak traktor i lekko falowaly obroty, co po chwili ustepowalo. Dzieki temu znalazlem usterke - byl to pekniety gumowy wezyk prowadzacy do czujnika cisnienia powietrza. Po zaklejeniu dziury tasma izolacyjna silnik pracuje jak nalezy. Niestety problem duzego spalania nie zniknal. Obawiam sie, ze spadek cisnienia namieszal w ustawieniach komputera.
Czy mam racje i czy pekniety wezyk odpowiadc mogl za zwiekszone spalanie? Czy powinienem jechac na komputer w celu wykasowania bledow czy wystarczy reset przez odlaczenie aku? Bo o tym odlaczaniu to sie naczytalem wielu sprzecznych opinii i sam juz nie wiem...Z gory dzieki za pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
remind |
#251867 Wysłany:
10 Maj 2009, 18:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Larson Najlepiej podłączyć pod kompa, jest adapter z ODB2 na 3 pinowe w punto I, lub na krótko. Bez diagnozy co z kasowania błędów?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Larson |
#251931 Wysłany:
10 Maj 2009, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 17
|
No pewnie, ze lepiej by bylo podlaczyc, ale wolalbym uniknac zbednych wydatkow, a nie mam Euroscana zeby samemu zdiagnozowac auto. Chcialbym na razie tylko przestawic centralke na fabryczne ustawienia zeby sie przekonac czy spalanie wroci do normy...
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#251945 Wysłany:
10 Maj 2009, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Może kolega spróbować odłączyć akumulator i po nim komputer (tą długą wtyczkę oczywiście). Przez noc zostawić i rano załączyć w odwrotnej kolejności, wpierw komputer, poźniej akumulator
Pozdrawiam
Bartez
P.S. nie w każdej usterce to pomaga, czasem jedynym wyjściem jest podłączenie pod komputer w celu odczytania błędów i ewentualnego ich wykasowania.
|
|
Góra |
|
 |
Larson |
#252009 Wysłany:
10 Maj 2009, 22:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 17
|
OK dzieki, tak chcialem zrobic, ale trzeba przez cala noc? Nie wystarczy 0,5h?
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#252089 Wysłany:
11 Maj 2009, 00:58; Temat postu: |
|
|
Bartez nic nie da odłączanie akumulatora.
remind PI nie ma szyny CAN więc nie ma mowy o OBDII 
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#252709 Wysłany:
12 Maj 2009, 16:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
Błędów nie wykasuje się zdjęciem klemy.Tylko euroscan lub ASO.
Ale adaptację po odłączeniu aku. warto zrobić. Ja zauważyłem ,że po odłączeniu aku. i sprawdzeniu euroscanem miałem coś takiego że sygnał z lambdy pokazywało Off dopiero po uzyskaniu temp silnika 80stC ECU czyta sygnał z sondy.Po jakimś czasie zrobiłem tą niby adaptację i okazało się że sygnał z sondy jest już przy 20stC. O co chodzi to nie wiem ,ale na pewno jest różnica którą widać na euroscanie.
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
Larson |
#252919 Wysłany:
13 Maj 2009, 09:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 17
|
No oczywiście zdaję sobie sprawę, że odczytu błędów nie skasuję w ten sposób. chodziło mi właśnie tylko o adaptację. Wydaje mi się, że po tym zabiegu spalanie wróciło do normy, ale jeszcze za mało przejechałem żeby być pewnym. W piątek pojadę na komputer i zobaczę jak wygląda pamięć błędów. Dzieki za komentarze.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|