|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kmarcin76 |
#282724 Wysłany:
27 Sie 2009, 09:27; Temat postu: Bieg wsteczny |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Co jest nie tak? Czesto przy wrzucaniu wstecznego wystepuje zgrzyt. Wiem, ze przy zapalonym silniku nalezy poczekac jakies 2 s po wcisnieciu sprzegla zanim wrzuci sie wsteczny. Robie wszystko zgodnie z opisem w instrukcji a mimo to czasem zgrzytnie.
|
|
Góra |
|
|
|
|
KusiK |
#282759 Wysłany:
27 Sie 2009, 11:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: ST ..... Tychy Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 336 Pomógł: 2
|
Poprostu nie wchodzi ci wsteczny. Moze musisz sie bardziej przylozyc przy wrzucaniu
_________________ Grande Punto 1.4 8V 77KM Active 5D
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#282761 Wysłany:
27 Sie 2009, 11:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
moze sprzegla nie masz wcisnietego do spodu?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#282767 Wysłany:
27 Sie 2009, 11:30; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Fiaty tak mają niestety.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
mac1981 |
#282772 Wysłany:
27 Sie 2009, 11:41; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Śląsk Rejestracja: 30 Lip 2009, Posty: 28
|
może masz ubytek oleju...
_________________ GP
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rok produkcji: 2007
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#282799 Wysłany:
27 Sie 2009, 14:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
domin45670 napisał(a): Fiaty tak mają niestety. Taka odpowiedz mnie nie zadowala ;-). Jezdze seicentem od 9 lat i zadne zgrzyty nie wystepuja. Kontaktowalem sie juz z ASO i powiedzieli zeby przyjechac ze to najprawdopodobniej kwestia regulacji wybieraków i ze w nowych tak sie zdarza. Zle wyregulowane w fabryce i tyle. A co do reszty sugestii to dzieki wielkie.
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#282802 Wysłany:
27 Sie 2009, 14:23; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
kmarcin76 wciskaj do końca sprzęgło i odczekaj troche dłużej
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#282803 Wysłany:
27 Sie 2009, 14:24; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
kmarcin76 napisał(a): domin45670 napisał(a): Fiaty tak mają niestety. Taka odpowiedz mnie nie zadowala ;-). Jezdze seicentem od 9 lat i zadne zgrzyty nie wystepuja. Kontaktowalem sie juz z ASO i powiedzieli zeby przyjechac ze to najprawdopodobniej kwestia regulacji wybieraków i ze w nowych tak sie zdarza. Zle wyregulowane w fabryce i tyle. A co do reszty sugestii to dzieki wielkie.
Wiem, że jest to najprostsza odpowiedź, gdy nie wiadomo co poradzić
W CC i PII mam tak od zawsze, stąd moja odpowiedź
Na synchronizatory raczej nie można zwalić, bo z tego co wiem to bieg 1 i R(akietowy) ich nie mają.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
AF |
#282804 Wysłany:
27 Sie 2009, 14:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
domin45670 napisał(a): Fiaty tak mają niestety.
Tak mają wszystkie ze źle wyregulownym układem mechanicznego wyłączania sprzęgła.
I wszystkie z padniętym siłownikiem/pompą w układzie hydraulicznym.
I prawie wszystkie ze zdechłą sprężyną dociskową sprzęgła.
Aha - Porsche z takimi usterkami mają to samo
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#282805 Wysłany:
27 Sie 2009, 14:30; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
AF napisał(a): domin45670 napisał(a): Fiaty tak mają niestety. Tak mają wszystkie ze źle wyregulownym układem mechanicznego wyłączania sprzęgła. I wszystkie z padniętym siłownikiem/pompą w układzie hydraulicznym. I prawie wszystkie ze zdechłą sprężyną dociskową sprzęgła. Aha - Porsche z takimi usterkami mają to samo
Od nowości?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
AF |
#282807 Wysłany:
27 Sie 2009, 14:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Tak, od nowości.
Pod warunkiem, że od nowości sprzęgło nie odłącza silnika od skrzyni.
Zagadka: co ma zgrzytać, jeśli napęd z silnika nie jest przenoszony na koła zębate ?
W moim CC900 rok prod. 1997 też zgrzytało od nowości.
Wystarczyło zrobić 2 obroty nakrętką regulacyjną i przestało
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#282828 Wysłany:
27 Sie 2009, 17:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: kmarcin76 wciskaj do końca sprzęgło i odczekaj troche dłużej
Potwierdzam, jedyna rada na tą przypadłość.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
Bahama70 |
#282926 Wysłany:
27 Sie 2009, 21:41; Temat postu: Re: Wsteczny - problem |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
kmarcin76 napisał(a): Co jest nie tak? Czesto przy wrzucaniu wstecznego wystepuje zgrzyt. Wiem, ze przy zapalonym silniku nalezy poczekac jakies 2 s po wcisnieciu sprzegla zanim wrzuci sie wsteczny. Robie wszystko zgodnie z opisem w instrukcji a mimo to czasem zgrzytnie.
Miałem to samo od nowości w MK II, dopiero jak mi na gwarancji sprzęgło wymienili to znikła ta przypadłość.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#282952 Wysłany:
27 Sie 2009, 22:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
domin45670 napisał(a): Na synchronizatory raczej nie można zwalić, bo z tego co wiem to bieg 1 i R(akietowy) ich nie mają.
... I wreszcie dla pierwszego i drugiego biegu, czyli najczęściej używanych przez kierowcę, zastosowano synchronizator z podwójnym stożkiem, z przełożeniem wymagającym o 40% mniej siły w porównaniu do tradycyjnego typu, z pojedynczym stożkiem. ... Źródło: Fiat » Informacje produktowe
http://www.fiatpress.pl/Fiat/Informacje ... egow-.html
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#282959 Wysłany:
27 Sie 2009, 22:58; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
kropekGP dobrze wiedzieć
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#299752 Wysłany:
18 Paź 2009, 10:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
NIe bylem w serwisie. Nie ufam do konca tym domoroslym mechanikom z ASO bo juz z takimi w fiacie mialem kiedys do czynienia. Wole, zeby bylo jak najmniej dlubania przy moim aucie przez ludzi co do ktorych nie mam zaufania. Otoz zastosowalem sie do rady Yoki i od tamtej pory (duzo wody uplynelo) zadnego zgrzytu. Wciskam sprzeglo do konca, czekam kilka sekund i wsteczny wchodzi gladko.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
|
Dzióbel |
#299753 Wysłany:
18 Paź 2009, 10:56; Temat postu: |
|
|
Admin |
|
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3301
|
Yacek napisał(a): Cytuj: kmarcin76 wciskaj do końca sprzęgło i odczekaj troche dłużej Potwierdzam, jedyna rada na tą przypadłość. rada jak wyżej, niestety to jedyny i chyba właściwy sposób
|
|
Góra |
|
|
QBA123 |
#312671 Wysłany:
29 Lis 2009, 14:24; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 20 Wrz 2009, Posty: 21
|
W moim grande od poczatku ciezko wchodzil wsteczny , rowniez zgrzytał okazało się ze sprzegło było zapowietrzone - nie przyłożyli sie przy montażu w fabryce ale to w koncu Fiat 1.4 77
|
|
Góra |
|
|
Raff |
#312930 Wysłany:
30 Lis 2009, 10:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory Rejestracja: 11 Sie 2009, Posty: 245 Pomógł: 1
|
w moim t-jecie też czasem wsteczny lubi chrupnąć. Ja sobie radzę z tym w ten sposób - po zatrzymaniu auta, przed wczuceniem wstecznego na chwilę wbijam jedynkę, dopiero potem wsteczny i ruszam. Tak mi się to "utrwaliło", że nawet w służbowych Vectrach też tak robię
Wiem, że to półsrodek, ale działa. Planuję o tym wstecznym pogadać w ASO jak będe na przeglądzie, bo teraz nie chce mi się tam jeździć.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#312938 Wysłany:
30 Lis 2009, 11:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
ten wsteczny to chyba we wszystkich GP i roznych silnikach. U mnie to samo. ALe w instrukcji pisze wyraznie ze trzeba przed wstecznym wcisnac sprzeglo na ok. 3 s i wtedy wchodzi bez zgrzytu. I tak faktycznie to dziala!!!
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
Bahama70 |
#313008 Wysłany:
30 Lis 2009, 16:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Raff napisał(a): w moim t-jecie też czasem wsteczny lubi chrupnąć. Ja sobie radzę z tym w ten sposób - po zatrzymaniu auta, przed wczuceniem wstecznego na chwilę wbijam jedynkę, dopiero potem wsteczny i ruszam. Tak mi się to "utrwaliło", że nawet w służbowych Vectrach też tak robię Wiem, że to półsrodek, ale działa. Planuję o tym wstecznym pogadać w ASO jak będe na przeglądzie, bo teraz nie chce mi się tam jeździć.
Robię to samo mechanicznie już od pierwszego Fiata czyli Cinquecento z 1995 r
Najpierw jedynko, potem wsteczny ( jeszcze nie zazgrzytał , nawet jak bardzo szybko to zrobię)
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
|
Nazgul |
#313010 Wysłany:
30 Lis 2009, 16:47; Temat postu: najlepszy sposob |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Panki / Częstochowa Rejestracja: 28 Lis 2009, Posty: 33
|
W kazdym fiacie tak mam. Po prostu wrzuca sie najpierw 1 a potem wsteczny. I zadnych zgrzytow nie ma. Malem takie problemy w Punto MK1, w Bravo 1,8 GT, mam w Pandzie i w moim GP. 1 a potem wsteczny i problemu nie ma
_________________ Trance & Progressive
|
|
Góra |
|
|
Dzidek |
#313045 Wysłany:
30 Lis 2009, 19:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 19 Lis 2007, Posty: 142
|
Też tak robię Na szczęście to już nawyk i jakoś nie przeszkadza.
|
|
Góra |
|
|
patefoniq |
#314177 Wysłany:
04 Gru 2009, 09:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 378
|
Pomaga rowniez wcisniecie mocno hamulca, tak by auto sie nie toczylo. Ja mam to samo, ale bardzo, bardzo rzadko i zawsze pomaga docisniecie hamulca (czyli prewencja przed toczeniem).
_________________ pozdrawiam Piotr Paszkowski aka patefoniQ Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie http://www.syslink.pl
|
|
Góra |
|
|
satyryk |
#314201 Wysłany:
04 Gru 2009, 12:09; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Drohiczyn Rejestracja: 23 Lis 2008, Posty: 78
|
Ja też mam identyczny problem w dwóch autkach Ale takiej metody z wrzuceniem jedynki, a później dopiero wstecznego nie znałem. Pora zacząć ją praktykować
_________________ Linea Dynamic z 2007 roku 1.4 8V, kolor: Beżowy Indyjski oraz Siena 1.6 16V z 1998 roku, kolor: Grigio Steel
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|