|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Raff |
#288836 Wysłany:
16 Wrz 2009, 19:00; Temat postu: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory Rejestracja: 11 Sie 2009, Posty: 245 Pomógł: 1
|
Witam wszystkich,
wiem, że już w wielu topikach było o turbosprężarkach. Ja mam jednak do Was pytania nie o schładzanie turbiny (bo to jest jasne), ale o rozruch bryki z turbiną. Jak u Was wygląda poranne odpalanie i bezpośrednie rozpoczęcie jazdy? Odczekujecie jakiś tam czas, czy od razu kluczyk... i jedynka,lub wsteczny?
W temacie interesuje mnie właśnie sam początek (słyszałem na ten temat juz wiele teorii, mitów, prawd, itp.) - dalasza, spokojna jazda autkiem do osiągnięcia temperatury jest też chyba dla wszystkich jasna.
Ostatnio też wyczytałem w jednej z gazetek moto, które namiętnie kupuję , że samo osiągnięcie temperatury ustalonej przez silnik nie zezwala na cięższe deptanie po gazie, należy jeszcze przejechać spokojnie parę km. Co o tym sądzicie?
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
Gasiu |
#288855 Wysłany:
16 Wrz 2009, 19:43; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
|
80quattro |
#288862 Wysłany:
16 Wrz 2009, 19:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Co do uruchamiania silnika turbo to po uruchomieniu warto poczekać chwilę , przynajmniej pół minuty . Zresztą także w silniku wolnossącym warto chwilę poczekać ale turbina jest szczególnie wrażliwa .
Chodzi o to aby olej miał czas dojść do wszystkich zakamarków układu smarowania w tym do turbiny . Zimny olej jest gęsty więc potrzebuje trochę czasu na rozejście się po silniku . Poza tym przy zimnym oleju łatwiej dochodzi do zerwania filmu olejowego .
Turbina jest bardzo wrażliwa na pracę bez odpowiedniego smarowania . Trzeba pamiętać , że turbina obraca się (wolno) nawet na wolnych obrotach więc ruszając od razu może się zdarzyć , że turbina będzie się kręciła bez optymalnego smarowania .
Ja osobiście zawsze czekam chwilę zanim ruszę .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#288869 Wysłany:
16 Wrz 2009, 20:11; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem - co prawdą, a co mi |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
Raff napisał(a): (...) Ostatnio też wyczytałem w jednej z gazetek moto, które namiętnie kupuję , że samo osiągnięcie temperatury ustalonej przez silnik nie zezwala na cięższe deptanie po gazie, należy jeszcze przejechać spokojnie parę km. Co o tym sądzicie?
tak, bo to co ci wskazuje wskaznik temperatury to tylko temp plynu w ukladzie chlodzacym, a nie temperaura oleju ktora jest najwazniejsza.
ale bez przesady to tylko 1.4 z mala turbinka
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Raff |
#288961 Wysłany:
16 Wrz 2009, 22:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory Rejestracja: 11 Sie 2009, Posty: 245 Pomógł: 1
|
80quattro napisał(a): Co do uruchamiania silnika turbo to po uruchomieniu warto poczekać chwilę , przynajmniej pół minuty . Zresztą także w silniku wolnossącym warto chwilę poczekać ale turbina jest szczególnie wrażliwa . Chodzi o to aby olej miał czas dojść do wszystkich zakamarków układu smarowania w tym do turbiny . Zimny olej jest gęsty więc potrzebuje trochę czasu na rozejście się po silniku . Poza tym przy zimnym oleju łatwiej dochodzi do zerwania filmu olejowego .
Brzmi logicznie, podobnie mówił człowiek, który wydawał mi auto w salonie, ale jak to się ma do instrukcji obsługi (u mnie na str. 133) - Styl jazdy, ruszanie: cyt. "nie rozgrzewać silnika przy zatrzymanym samochodzie...w tych warunkach silnik nagrzewa się wolniej...Zaleca się ruszyć natychmiast i powoli, unikając zwiększenia obrotów..."
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#288979 Wysłany:
16 Wrz 2009, 23:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Zgadzam się z 80quattro. Pierwszy poranny rozruch latem u mnie wygląda tak: przekręcam kluczyk i czekam aż wszystkie systemy przejdą test (ostatnia gaśnie poducha) i wtedy odpalam. Czekam około 30 sekund i ruszam starając się nie przekraczać 2000 obr. aż do nagrzania się silnika (płyny chłodniczego) co trwa około 5 km w ruchu miejskim, trasa już po 2km. Później kręcę do 2200 obr, (w zależności od warunków) przez kilometr do dwóch i następnie jak się nie spieszę to do 2500 obr. Następne rozruchy to jw. tylko że ruszam po zapięciu pasów (czyli po ok. 5 - 10 sekundach). Zimą jw. tylko że odśnieżam auto i dopiero ruszam, lub jeśli nie ma śniegu to staram się ruszam po minimum 30 sekundach, a przeważnie po około minuty. Kolejne rozruchy czekam 30 sekund. Tak samo z chłodzeniem turbiny, łagodna jazda i miejska 30 sekund, średnia minuta, ostra lub góry max do 3 minut. To tak żeby turbina, która wykonuje ciężką pracę miała ją jak najprzyjemniejszą.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
80quattro |
#288998 Wysłany:
17 Wrz 2009, 05:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Raff napisał(a): nie rozgrzewać silnika przy zatrzymanym samochodzie...w tych warunkach silnik nagrzewa się wolniej...
Podejrzewam , że chodzi o to żeby nie stać 10 min z włączonym silnikiem aż rozgrzeje się do optymalnej temperatury . A te załóżmy 30 sec to przecież nie jest specjalnie długo .
To prawie " natychmiast" .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#289036 Wysłany:
17 Wrz 2009, 08:32; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
80quattro napisał(a): Podejrzewam , że chodzi o to żeby nie stać 10 min z włączonym silnikiem aż rozgrzeje się do optymalnej temperatury . A te załóżmy 30 sec to przecież nie jest specjalnie długo . To prawie " natychmiast
Dokładnie. Nie należy na postoju czekać aż silnik osiągnie pełną temp. Trzeba mu dać tą chwilkę (zamknąć garaż, zapiąć pasy, właczyć swiatła itp) i dopiero ruszyć
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Raff |
#289552 Wysłany:
18 Wrz 2009, 13:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory Rejestracja: 11 Sie 2009, Posty: 245 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): Trzeba mu dać tą chwilkę (zamknąć garaż, zapiąć pasy, właczyć swiatła itp)
...ale rozumię, że najpierw należy wyjechać, a potem zamknąć garaż...
A tak poważniej, to chyba macie rację z tym chwilowym odczekiwaniem - czyli "prawie natychmiastowym ruszaniem" . Potwierdza się też to co mówił mi koleś w salonie.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html
|
|
Góra |
|
|
Borat |
#468417 Wysłany:
29 Kwi 2011, 21:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW Rejestracja: 12 Gru 2009, Posty: 430
|
Raff tak jak mówi STax zapal fure zapnij pasy, zapnij asa i do przodu!( lub do tyłu ) ja przynajmniej tak robie a T-jety strasznie szybko sie nagrzewają, do tego momentu nie przekraczam 2 tys obr/min nie grzej na postoju szczególnie w zimie !
_________________
Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport post319724.html#319724 Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE! Prostuj Wydech REGULARNIE!
FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#468479 Wysłany:
29 Kwi 2011, 22:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
80quattro napisał(a): Co do uruchamiania silnika turbo to po uruchomieniu warto poczekać chwilę , przynajmniej pół minuty . Olej zimny jest gęsty , szkoda turbo i silnika , lepiej go rozgrzać delikatną jazdą od razu , dodam , że w terenie zabudowanym można stać na postoju z włączonym silnikiem max. 5 min [ Dodano: 29 Kwi 2011 22:45 ]Raff napisał(a): Witam wszystkich, wiem, że już w wielu topikach było o turbosprężarkach. Ja mam jednak do Was pytania nie o schładzanie turbiny (bo to jest jasne), ale o rozruch bryki z turbiną. Jak u Was wygląda poranne odpalanie i bezpośrednie rozpoczęcie jazdy? Odczekujecie jakiś tam czas, czy od razu kluczyk... i jedynka,lub wsteczny? W temacie interesuje mnie właśnie sam początek (słyszałem na ten temat juz wiele teorii, mitów, prawd, itp.) - dalasza, spokojna jazda autkiem do osiągnięcia temperatury jest też chyba dla wszystkich jasna. Ostatnio też wyczytałem w jednej z gazetek moto, które namiętnie kupuję , że samo osiągnięcie temperatury ustalonej przez silnik nie zezwala na cięższe deptanie po gazie, należy jeszcze przejechać spokojnie parę km. Co o tym sądzicie?
Przede wszystkim zmieniaj często olej silnikowy , bo to przedłuży żywot turbiny. Mądre prawidła mówią , że nowe auto lepiej rozgrzać od razu jadąc. Wiadomo trzeba jechać spokojnie , nie przekraczać 3k obr , ale też znowu za nisko nie zmieniać biegów - szkoda silnika , najważniejsze nie wciskać mocno pedału gazu, żeby nie zwiększać ciśnienia i obciążać turbo. Jednak takie gadanie to tylko teoria , życie jest inne , narazie masz nowe auto i obchodzisz się jak z jajkiem. Też tak miałem , ale po eksploatacji na naszych drogach olewam , samochód to dupna inwestycja i tak go pobijają na parkingach , uszkodzisz na dziurach więc po czasie będzie olewał. Ważne żeby silnik miał chociaż temp ~ 50^C wtedy już olej powoli ma swoje właściwości. Jak turbo padnie to nie powód do płaczu , dasz koło 1800 za nowe i po bólu .... za wtryski nawet do 1.4 pewnie dasz więcej
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
lukas_wroc |
#575776 Wysłany:
27 Kwi 2012, 22:27; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 27 Kwi 2012, Posty: 4
|
fakt faktem że stosując oleje syntetyczne nie trzeba rozgrzewać silnika tak jak na minerałach. A chyba wszyscy macie w turbo syntetyki?
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#578271 Wysłany:
07 Maj 2012, 15:28; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#578491 Wysłany:
07 Maj 2012, 23:12; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
Ja zazwyczaj ruszam od razu, ale z małymi obrotami. Do 90 stopni temp "wody" staram się nie rozkręcać mocno turbo, czyli powoli do max 3,500. Jak kreska temp. płynu w połowie, przyciskam mocniej, chwile później ogień. Chłodzenie, po zwykłej żwawej jeździe ok minutki, jak ogniem jeżdżę to kilka ostatnich metrów jadę na małym doładowaniu no i chwilka na luzie przed zgaszeniem.
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#578496 Wysłany:
07 Maj 2012, 23:25; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Jaki jest sens odpalenia i trzymania auta na niskich obrotach gdy olej nie dość że jest gęsty i nie ma jeszcze odpowiedniej lepkości to jeszcze ma przy niskich obrotach niskie ciśnienie? W czym to ma pomóc? Bo na pewne nie działa to dobrze na silnik. Odpalić i jechać, tak by utrzymywać powyżej 2k obrotów by ciśnienie oleju mogło zrównoważyć słabą lepkość oleju. Inaczej zamiast pomagać szkodzimy silnikowi. Co do nagrzania to odpowiednia temperatura płynu ni jak ma się do odpowiedniej temperatury silnika. Po osiągnięciu tych 90 stopni płynu można zwiększyć obroty o kolejny tysiąc, jednak o pełnym nagrzaniu oleju można mówić o czasie/drodze dwa razy takim jak do uzyskania optymalnej temp cieczy chłodzącej.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#578499 Wysłany:
07 Maj 2012, 23:32; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
dzikidaniel napisał(a): Jaki jest sens odpalenia i trzymania auta na niskich obrotach gdy olej nie dość że jest gęsty i nie ma jeszcze odpowiedniej lepkości to jeszcze ma przy niskich obrotach niskie ciśnienie? W czym to ma pomóc? Bo na pewne nie działa to dobrze na silnik. Odpalić i jechać, tak by utrzymywać powyżej 2k obrotów by ciśnienie oleju mogło zrównoważyć słabą lepkość oleju. Inaczej zamiast pomagać szkodzimy silnikowi. Nie dogodzisz , lepiej dla silnika, dla osprzętu nie , turbo kręci się szybciej z gęstym olejem , prawda jest taka , auto z turbiną średnio nadaje się do miasta , najlepiej czuje się w trasie, przykładem jest to co napisałeś poniżej dzikidaniel napisał(a): Co do nagrzania to odpowiednia temperatura płynu ni jak ma się do odpowiedniej temperatury silnika. Po osiągnięciu tych 90 stopni płynu można zwiększyć obroty o kolejny tysiąc, jednak o pełnym nagrzaniu oleju można mówić o czasie/drodze dwa razy takim jak do uzyskania optymalnej temp cieczy chłodzącej. Prawda, dlatego w mieście nie nagrzejemy silnika porządnie przy spokojnej jeździe.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#578508 Wysłany:
07 Maj 2012, 23:59; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
kazaa napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Jaki jest sens odpalenia i trzymania auta na niskich obrotach gdy olej nie dość że jest gęsty i nie ma jeszcze odpowiedniej lepkości to jeszcze ma przy niskich obrotach niskie ciśnienie? W czym to ma pomóc? Bo na pewne nie działa to dobrze na silnik. Odpalić i jechać, tak by utrzymywać powyżej 2k obrotów by ciśnienie oleju mogło zrównoważyć słabą lepkość oleju. Inaczej zamiast pomagać szkodzimy silnikowi. Nie dogodzisz , lepiej dla silnika, dla osprzętu nie , turbo kręci się szybciej z gęstym olejem Gdyż? Ponieważ? Dlaczego? Po sekundzie olej już płynie przez turbine, i puki nie pałujesz olej ma być, dopiero jak zaczyna się piłowanie to liczą się parametry oleju.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
goofer007 |
#578520 Wysłany:
08 Maj 2012, 01:38; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 297
|
Heheh nie bądźcie tacy nadgorliwi z tym chłodzeniem turbosprężarek, znam nawiedzone osoby które nawet jadąc po dziadkowemu, po zatrzymaniu 2 minuty nie gaszą "studzą" turbo w rzeczywistości grzejąc silnik i nic więcej
_________________ 176B6.000 1372 Gran Turismo 146A2.246 1301 Turbo Iniezione Elettronica
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#578556 Wysłany:
08 Maj 2012, 10:42; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#578557 Wysłany:
08 Maj 2012, 10:45; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Hubik, a wiesz w jakim celu to robią? Bo za bardzo nie wiem co to ma za związek z tematem...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#578563 Wysłany:
08 Maj 2012, 11:06; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Wiem i uważam, że ma częściowy związek z tematem. Pomijając główne zastosowanie takich osłon, to zatrzymuje ona przede wszystkim ciepło wytwarzane przez turbinę, więc jednym ze skutków jest jej szybsze nagrzewanie. A temat dotyczy w końcu rozruchu silnika z turbo, czyż nie?
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#578568 Wysłany:
08 Maj 2012, 11:22; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
dzikidaniel napisał(a): Gdyż? Ponieważ? Dlaczego? Po sekundzie olej już płynie przez turbine, i puki nie pałujesz olej ma być, dopiero jak zaczyna się piłowanie to liczą się parametry oleju. wszystko zależy od temp. zew. w zimę olej płynie , ale jego gęstość jest spora, utrudnia to pracę turbo, nie mniej koszty napraw turbo do silnika wiadomo jakie są , więc imho najważniejszy jest blok , osprzęt zawsze za dobre pieniądze naprawi się
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#578723 Wysłany:
08 Maj 2012, 21:10; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
kazaa, doczytałeś fragment mojej wypowiedzi o ciśnieniu oleju w zależności od obrotów czy pominąłeś ten fragment?
Hubik, dalej nie rozumiem co to ma za związek? Przez ten kocyk szybciej silnik się nagrzeje czy co?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#578752 Wysłany:
08 Maj 2012, 21:40; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
dzikidaniel napisał(a): kazaa, doczytałeś fragment mojej wypowiedzi o ciśnieniu oleju w zależności od obrotów czy pominąłeś ten fragment?
coś w tym jest
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#578918 Wysłany:
09 Maj 2012, 13:31; Temat postu: Re: Rozruch silnika z turbodoładowaniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
dzikidaniel napisał(a): Hubik, dalej nie rozumiem co to ma za związek? Przez ten kocyk szybciej silnik się nagrzeje czy co? Pisałem wyłącznie o turbinie, temperatura samego silnika to odrębna kwestia.
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|