|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
CINEK_ |
#288187 Wysłany:
14 Wrz 2009, 19:47; Temat postu: Punto 2FL 1.9MJTD by CINEK czyli 165% normy z klekota |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
Z cyklu klekot
Pacjent:
Punto 2FL 1.9MJTD (seria100ps) rok 2003, przebieg przy modyfikacji 170kkm.
Zmiany by CINEK_:
- konwersja ze sprężarki IHI (stała geometria) na turbo VNT, sprężarka GT1749VB (150/170MJTD), montaż na seryjnym kolektorze po odpowiedniej przeróbce
- duży frontowy IC pod wymiar + silikonowe łączniki
- wywalony EGR
- wzmocniony rozrząd (nowy oryginalny komplet złożony z kilku aut)
- mocniejszy dwumas i sprzęgło (spokojnie da radę na +400Nm)
- DP 2,25, usunięty katalizator, owinięte bandażem
- ciśnienie rail 1500 (seria 1400)
- boost 1,5 bara
- zegar doładowania i temperatury oleju AutoGauge (SMOKE)
- soft na seryjnym edc16c8 (wielki szacun i podziękowania za pomoc dla Daniela za uruchomienie zmiennej geo na EDC16, auto nie ma laga, ciągnie pięknie z samego dołu, soft bez przepływki)
Po wstępnym strojeniu było 158ps 320Nm
http://pionart.pl/~cinek/m30/punto19mjtdM30proba2.pdf
W zeszły piątek auto ponownie było strojone (po modyfikacji przejechało już ponad 10kkm BEZ ŻADNYCH problemów)
Niestety nie obyło się bez problemów podczas piątkowego strojenia - poślizgi na rolkach hamowni powodowały ogromne trudności w shamowaniu auta (jak się okazało przez uszkodzone zawieszenie po wpadnięciu w dziurę).
Poniżej wykres stanu obecnego (pełen gaz dopiero od 2400obr dzięki czemu nie było poślizgu - max moment szacowany na ok 340Nm pojawia się już przy 1900obr).
164PS:
Mały zapas na wtryskach jeszcze jest, pobawimy się dalej po korekcji kąta wtrysku jednak dopiero po wymianie przedniego zawieszenia. Jeśli właściciel będzie chciał więcej leżą już u mnie większe wtryski
Kolejny update za około 2-3 tygodnie po tym jak punto dostanie nowe elementy zawieszenia, zrobiona zostanie geometria i założone zostaną prawdopodobnie inne opony.
Wrażenia z jazdy - auto zapina rewelacyjnie do końca obrotomierza.
Poprzednio auto klepało regularnie 15.x, obecnie myślę 14.x jest realne bo różnica w jeździe jest znaczna.
Pozdro
CINEK
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
|
|
greg505 |
#288231 Wysłany:
14 Wrz 2009, 21:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
no niezle
ale spodziewalem sie ciut wiecej mocy, moment jest swietny!
czegos nie rozumie, robisz to autko dla siebie czy dla kogos innego?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#288275 Wysłany:
14 Wrz 2009, 22:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
greg505 napisał(a): no niezle ale spodziewalem sie ciut wiecej mocy, moment jest swietny! czegos nie rozumie, robisz to autko dla siebie czy dla kogos innego?
To NIE JEST moj wyblaknięty klekot - to auto które robiłem na zlecenie - Punto 2FL (oczasty) z motorem M30 (Multijet 100ps w serii).
Momentu jest więcej - jak mówię nie dało się gada shamować.
Planujemy w tym aucie 170+ps i 350-360Nm - wszystko zależy od wydajności obecnych wtrysków.
Pozdro
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#288291 Wysłany:
14 Wrz 2009, 23:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
aaaaaa no wlasnie mi cos nie pasowalo!
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
tomkoch |
#288300 Wysłany:
14 Wrz 2009, 23:42; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 07 Maj 2009, Posty: 67
|
Wiadomo ile mu sprint to 100 zajmuje?:P
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#288301 Wysłany:
14 Wrz 2009, 23:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
tomkoch napisał(a): Wiadomo ile mu sprint to 100 zajmuje?:P
Przy 158ps i 320nm na mokrej nawierzchni z pełnym bakiem udało mi się wykręcić 7,48 do 100 i 15,51 na 400m (pierwszy bieg to mielenie w miejscu).
W sprzyjających warunkach =<7s jest możliwe do osiągnięcia.
Pozdro
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
tomkoch |
#288373 Wysłany:
15 Wrz 2009, 10:35; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 07 Maj 2009, Posty: 67
|
Ładnie, obstawiałem koło 8s...
|
|
Góra |
|
|
matrix_blue |
#290278 Wysłany:
20 Wrz 2009, 17:24; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 27 Sty 2009, Posty: 89
|
Kolego zapytam z czystej ciekawości. Mierzyłeś może elastyczność na 5 biegu ( 80 - 120 ) ?? Gratuluję Ci samochodu. Pewnie nie jeden kierowca się zdziwił na światłach
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#290317 Wysłany:
20 Wrz 2009, 20:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
Cinek ma jeszcze mocniejszego 'gnojowoza'
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#290330 Wysłany:
20 Wrz 2009, 21:19; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#290370 Wysłany:
20 Wrz 2009, 22:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
matrix_blue napisał(a): Kolego zapytam z czystej ciekawości. Mierzyłeś może elastyczność na 5 biegu ( 80 - 120 ) ?? Gratuluję Ci samochodu. Pewnie nie jeden kierowca się zdziwił na światłach Nie mierzyłem, będzie okazja jak auto przyjedzie na kolejne strojenie to postaram sie zmierzyc... Pozdro [ Dodano: 20 Wrz 2009 22:37 ]Thomas napisał(a): wszystko pięknie,ładnie ... ale ja jestem tylko ciekaw jak się to wszystko ma z trwałością ....
Spokojna Twoja rozczochrana... na chwile obecną 13kkm na modzie ze sprężarką VNT, poprzednio polowe przebiegu całego wozu na modzie - nic się nie dzieje. Motor nie bierze oliwy, nie kopci, pracuje normlanie. Spokojnie dojeździ 300kkm...
Pozdro
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
639 |
#290382 Wysłany:
20 Wrz 2009, 23:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#290384 Wysłany:
20 Wrz 2009, 23:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
639 napisał(a):
Tak, po swapie na JTD
Pozdro
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
639 |
#290388 Wysłany:
20 Wrz 2009, 23:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#290390 Wysłany:
20 Wrz 2009, 23:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
639 napisał(a): ale mi chodzi bez swapa. moze jakis kompresor zamiast turba?
Najtanszym i najrozsądniejszym wyjściem jest zmiana auta na JTD lub swap - z tym silnikiem nic nie zrobisz, szkoda po prostu kasy...
Pozdro
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
kox |
#290595 Wysłany:
21 Wrz 2009, 18:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
CINEK_ a co można wykrzesać z jtd 120KM z GP? Na allegro jakiś koleś twierdzi że samym chipem wyciaga z niego 30% więcej koszty ok 2tyś zł
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
STax |
#290607 Wysłany:
21 Wrz 2009, 18:31; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#290686 Wysłany:
21 Wrz 2009, 20:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
kox napisał(a): CINEK_ a co można wykrzesać z jtd 120KM z GP? Na allegro jakiś koleś twierdzi że samym chipem wyciaga z niego 30% więcej koszty ok 2tyś zł
Hmm musiałbym mieć numer nadwozia zeby zobaczyc co tam za sprężarka siedzi, wtryski i pompa oraz sprzęgło. Zakładając, że jest to ten sam setup co np w bravo (od strony motoru) to przy bezpiecznym sofcie okolice 160ps i 330nm mysle. Jeśli jest jakieś pancerniejsze sprzęgło to i niutona więcej. Jesli to Twoj woz podeslij prosze numer nadwozia i posprawdzam w wolnej chwili
Pozdro
P.S zmieniając osprzęt można dużo więcej
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
kox |
#290752 Wysłany:
21 Wrz 2009, 20:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
CINEK_ ale też i koszty dużo większe a ja nie potrzebuje auta do street racingu tylko do dostojnej miejskiej jazdy .
CINEK_ napisał(a): 160ps i 330nm to kusząca propozycja. Nie chce mi się iść po dowód na dół jutro podeśle nr
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#290807 Wysłany:
21 Wrz 2009, 21:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
kox napisał(a): CINEK_ ale też i koszty dużo większe a ja nie potrzebuje auta do street racingu tylko do dostojnej miejskiej jazdy . CINEK_ napisał(a): 160ps i 330nm to kusząca propozycja. Nie chce mi się iść po dowód na dół jutro podeśle nr
Po sofcie auto będzie smigać naprawdę przyjemnie
Pozdro
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
rambos88 |
#328570 Wysłany:
23 Sty 2010, 07:31; Temat postu: tuning punto II 1.2 16v |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 19 Sty 2010, Posty: 8
|
CINEK_ czesc. mam pytanko ile potrafisz wyciagnac dodatkowych kucykow z mojego silnika?? oraz czy potrafisz go zaturbic i ewentualnie ile by to wynioslo??
pozdrawiam
_________________ Punto II 3D 1.2 16v 80 KM
Niestety z gazem:(( ale juz niedlugo go wyrzucam:)
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#328822 Wysłany:
24 Sty 2010, 11:13; Temat postu: Re: tuning punto II 1.2 16v |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
rambos88 napisał(a): CINEK_ czesc. mam pytanko ile potrafisz wyciagnac dodatkowych kucykow z mojego silnika?? oraz czy potrafisz go zaturbic i ewentualnie ile by to wynioslo??
pozdrawiam
Zabawa w elektronikę przy 1.2 16V to nieadekwatne zyski do poniesionych kosztów. Zaturbienie tego to imho przy występowaniu na rynku 1.4tjeta głupi pomysl, lepiej przerzucić TJeta i całośc wysterować.
W przypadku 1.2 16v aby to mialo ręcę i nogi (tzn przygotowany motor itd) + wszystkie nowe klamoty to rozmowa od 10k a uzyska się pewnie ok 140-150ps. W przypadku 1.4Tjeta motor znosi 200ps bez dotykania wnętrza - wybór chyba prosty....
Pozdro
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
rambos88 |
#329316 Wysłany:
25 Sty 2010, 22:53; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 19 Sty 2010, Posty: 8
|
kurcze jestes wielki chlopie:) dzieki za podpowiedz
3maj sie
_________________ Punto II 3D 1.2 16v 80 KM
Niestety z gazem:(( ale juz niedlugo go wyrzucam:)
|
|
Góra |
|
|
ARCZI86 |
#340581 Wysłany:
02 Mar 2010, 18:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: ARTUR
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.9 100KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa - Wawer Rejestracja: 12 Paź 2009, Posty: 23
|
a z mojego 1,9jtd samym oprogramowaniem ile dało by rade w granicach rozsadku wyciagnać?
[ Dodano: 02 Mar 2010 16:36 ] no i jaki był by to koszt mniej wiecej;)
_________________ Fiat punto 2 FLSporting '04r
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#340634 Wysłany:
13 Kwi 2010, 22:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
ARCZI86 napisał(a): a z mojego 1,9jtd samym oprogramowaniem ile dało by rade w granicach rozsadku wyciagnać?
[ Dodano: 02 Mar 2010 16:36 ] no i jaki był by to koszt mniej wiecej;)
Model M30? tzn 1.9MJTD 101ps czy 1.9 JTD 85?
Pozdro [ Dodano: 04 Kwi 2010 15:53 ]Dwa tygodnie temu powalczyłem z autem na hamowni - wynik 175ps i 340Nm. W aucie musimy jeszcze zmodyfikować wydech który niestety dławi motor - po tym zabiegu dokonam znów korekcji na hamowni.
Wykres -> http://pionart.pl/~cinek/softy/lukasz6.pdf
Pozdro [ Dodano: 13 Kwi 2010 22:21 ]Tak to jeździ przy słabym starcie - właściciel podesłał mi link:
http://www.youtube.com/watch?v=uZSSmzTAfuI
Pozdro
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|