|
Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
GrandeM |
#304639 Wysłany:
03 Lis 2009, 19:24; Temat postu: Temperatura cieczy - silnik 1.2 8V |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 108
|
Od kilku dni jak zimniej się zrobiło - szczegolnie wieczorem, przy jeżdzie w trasie widzę, że silnik ma problemy z dogrzaniem.
To znaczy, jesli nagrzewnica jest w pozycji "zimne" to wskazowka temp. jest nieruchomo w połowie skali (czyli normalnie).
Natomiast włączenie nagrzewnicy o 3/4 powoduje, że wychładza się do tej kreski poniżej połowy, czasem ciut niżej. Ogrzewanie działa bdb - na full jak się ustawi to grzeje super.
Zauwazylem, że na nizszych obrotach silnika się bardziej wychładza (cały czas mowa o otwartej nagrzewnicy), a na wyzszych jest w miarę ok.
Mówimy caly czas o jeżdzie w trasie podkreślam.
Oba węże do zbiornika wyrównawczego i chłodnicy bardzo ciepłe.
Zadnych błędów komp nie podaje. Co to za cholera?
AA, silnik benzyna, potwór 1.2
|
|
Góra |
|
|
|
|
Yacek |
#304646 Wysłany:
03 Lis 2009, 19:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Witam,
u mnie obojętnie jak jest ustawione pokrętło od ogrzewania i od biegu nadmuchu cały czas wskazania temperatury są na tym samym poziomie czyli nieruchomo w połowie skali. Obojętnie czy na postoju czy w czasie jazdy. Slinik to 1,4 8V. U Ciebie może być lekko zapowietrzony układ, wadliwie działajacy termostat, lub co się coraz częściej zdarza uszkodzony korek na zbiorniku wyrównawczym.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
kox |
#304647 Wysłany:
03 Lis 2009, 19:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
hmmmm ciekawe,moj w te zimne dni wolniej sie grzeje ale przy ogrzewaniu na max trzyma połowe skali i ani drgnie
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
GrandeM |
#304653 Wysłany:
03 Lis 2009, 20:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 108
|
Yacek napisał(a): Witam, u mnie obojętnie jak jest ustawione pokrętło od ogrzewania i od biegu nadmuchu cały czas wskazania temperatury są na tym samym poziomie czyli nieruchomo w połowie skali. Obojętnie czy na postoju czy w czasie jazdy. Slinik to 1,4 8V. U Ciebie może być lekko zapowietrzony układ, wadliwie działajacy termostat, lub co się coraz częściej zdarza uszkodzony korek na zbiorniku wyrównawczym.
w jaki sposób samemu sprawdzić ten korek na wyrównawczym? Po prostu obejrzec na okolicznosć jakiejść dziurki?
|
|
Góra |
|
|
biker |
#304655 Wysłany:
03 Lis 2009, 20:13; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: józefosław Rejestracja: 27 Maj 2009, Posty: 39
|
GrandeM
nagrzewnica było nie było musi wychładzać silnik - w końcu to dodatkowy wentylator
niemniej jednak skala zjawiska jest u Ciebie zbyt duża
czasy samochodów z zasłoniętą chłodnicą już minęły
ekspertem nie jestem ale wygląda to na zablokowany (ciągle otwarty) termostat
_________________ Duża brązowa Kropka Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#304657 Wysłany:
03 Lis 2009, 20:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
na 100% termostat do wymiany
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
AF |
#304658 Wysłany:
03 Lis 2009, 20:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
W moim ( też 1.2 ) wskazówka stoi dokładnie w połowie, bez względu na ustawienie gałki ogrzewania.
@GrandeM: Sugeruję awarię termostatu., pewnie nie domyka się.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
GrandeM |
#304665 Wysłany:
03 Lis 2009, 20:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 108
|
AF napisał(a): W moim ( też 1.2 ) wskazówka stoi dokładnie w połowie, bez względu na ustawienie gałki ogrzewania. @GrandeM: Sugeruję awarię termostatu., pewnie nie domyka się.
tak tez myslalem. Niech to szlag, w zeszlym tyg. nowy Aku za 220zl. Teraz to.
Kurrr...., po to kupowałem dwuletnie auto, żeby w nie ładować?
Przebieg ma 38kkm, smiech na sali.
Mam starego Civica z przebiegiem 300kkm i takiego czegos nigdy nie bylo.
Ile kosztuje w ASO taki termostat?
|
|
Góra |
|
|
AF |
#304677 Wysłany:
03 Lis 2009, 20:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Sprawdź rurę od termostatu do chłodnicy.
Ma robić się ciepła dopiero jak silnik się podgrzeje.
Jeśli jest ciepła jak wskazówka temp. jeszcze nie drgnęła = padnięty termostat.
Nie wiem, czy da się kupić sam wkład, na Allegro są tylko z obudową i czujnikiem:
http://www.allegro.pl/item797595150_ter ... ahler.html
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#304681 Wysłany:
03 Lis 2009, 20:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ja niedawno do p2 kupowałem w aso za 80zł, oczywiście tam tego nie wymieniałem..
GrandeM napisał(a): Kurrr...., po to kupowałem dwuletnie auto, żeby w nie ładować?
też bym sie wkurzał
|
|
Góra |
|
|
GrandeM |
#304686 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 108
|
AF napisał(a): Sprawdź rurę od termostatu do chłodnicy. Ma robić się ciepła dopiero jak silnik się podgrzeje. Jeśli jest ciepła jak wskazówka temp. jeszcze nie drgnęła = padnięty termostat. Nie wiem, czy da się kupić sam wkład, na Allegro są tylko z obudową i czujnikiem: http://www.allegro.pl/item797595150_ter ... ahler.html
odpaliłem zimnego, pochodził z 4-5min. Mały obieg - do zbiorniczka wyrównawczego robi się ciepły po 2min, a duzy wąz do chlodnicy jest moze ciut letni po 5 min. Ale nie na rowni z malymi wezami. Korek od chlodnicy byl o jakies 4 mm jakby za malo dokrecony - dokrecilem, zobaczymy jutro.
|
|
Góra |
|
|
Łodziak |
#304690 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
a nie jest czasem tak ze silnik o tak malej pojemnosci wytwarza malo ciepla i przy jezdzie w trasie cale cieplo jest natychmiast schladzane/wywiewane przez wlatujace zimne powietrze?? nie wiem czy dostatecznie dobrze opisalem o co mi chodzi...
_________________ punto I sx 1.1 55KM '97 - było Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio edytowany przez Łodziak, 03 Lis 2009, 21:16, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
GrandeM |
#304691 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 108
|
Łodziak napisał(a): a nie jest czasem tak ze silnik o tak malej pojemnosci wytwarza malo ciepla i przy jezdzie w trasie cale cieplo jest natychmiast schladzane/wywiewane przez wlatujace zimne powietrze??
tez nad tym myslalem. Mialem kiedys Tico [ze sprawnym termostatem] i jak bylo minus 8 - 12 to dmuchalo tenim powietrzem. Przy temp rzędu 0st. bylo gorące.
Nie wiem juz sam, chcę wierzyc , że ten termos jest ok, bo po prostu nie mam kolejnych kilu setek na wymianę z robocizną.
Kasa poszła w tym miechu na nowy aku, a w przyszlym juz jest wymiana oleju i swiec.
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#304692 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
Łodziak napisał(a): a nie jest czasem tak ze silnik o tak malej pojemnosci wytwarza malo ciepla i przy jezdzie w trasie cale cieplo jest natychmiast schladzane/wywiewane przez wlatujace zimne powietrze??
nie, nie jest tak
sprawny uklad chlodzenia ma zawsze utrzymywac ta sama temperature
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
GrandeM |
#304693 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 108
|
greg505 napisał(a): Łodziak napisał(a): a nie jest czasem tak ze silnik o tak malej pojemnosci wytwarza malo ciepla i przy jezdzie w trasie cale cieplo jest natychmiast schladzane/wywiewane przez wlatujace zimne powietrze?? nie, nie jest tak sprawny uklad chlodzenia ma zawsze utrzymywac ta sama temperature
Ok. Ale w takim razie, skoro mam walnięty termos [podobno] to dlaczego, jak ogrzewania pokrętło jest na calkowicie zimnym, albo chociaz na połowie skali to wskazowka temp. jest prawidłowo na polowie?
Wg. mnie walnięty termos = brak temp. roboczej bez względu na połozenie pokrętla nagrzewnicy
|
|
Góra |
|
|
AF |
#304698 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Całkowite uchylenie grzybka termostatu to zazwyczaj 5 - 8 mm ( w różnych autach ).
Wystarczy, żeby się nie domykał na 1mm i już silnik nie jest w stanie się nagrzać, bo płyn płynie do chłodnicy.
Może nawet paproch podejść pod grzybek i już się nie domknie
Dopóki temp. na zewnątrz >0 st. to jest OK.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
GrandeM |
#304702 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 108
|
AF napisał(a): Całkowite uchylenie grzybka termostatu to zazwyczaj 5 - 8 mm ( w różnych autach ). Wystarczy, żeby się nie domykał na 1mm i już silnik nie jest w stanie się nagrzać, bo płyn płynie do chłodnicy. Może nawet paproch podejść pod grzybek i już się nie domknie Dopóki temp. na zewnątrz >0 st. to jest OK.
w takim razie rozumiem z tego co piszesz, że jest opcja 'wyczyszczenia' termostatu?
|
|
Góra |
|
|
kox |
#304707 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
wyciagnij termostat,wrzuc do jakiegoś kubka i zalej wrzątkiem i obserwuj czy sie otwiera
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#304709 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jak wlaczasz ogrzewanie to cieplo jest odbierane z nagrzewnicy
mozesz sie wstrzymc kilka dni, mam te same objawy i zakupiony juz termostat, u mnie koszt to tylko 35zl
jak wymienie to dam znac
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
AF |
#304713 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
GrandeM napisał(a): w takim razie rozumiem z tego co piszesz, że jest opcja 'wyczyszczenia' termostatu?
Trochę się boję dawać takie rady na tym forum, bo tu obowiązuje zasada: jedź na komputer diagnostyczny
Ale ja na pewno zanim bym kupił nowy, to stary bym wyjął i sprawdził, co mu dolega - może faktycznie paproch podlazł, albo uszczelka grzybka się wykruszyła.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#304715 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: w jaki sposób samemu sprawdzić ten korek na wyrównawczym? Po prostu obejrzec na okolicznosć jakiejść dziurki? po nagrzaniu silnika przy ostroznym odkręcaniu korka powinno być słychać odgłos wyrównanie cisnienia atmosferycznego z ciśnieniem w układzie. Jeśli nic nie słychać korek jest do wymiany, ponieważ układ pracuje na nadciśnieniu. GrandeM napisał(a): to dlaczego, jak ogrzewania pokrętło jest na calkowicie zimnym, albo chociaz na połowie skali to wskazowka temp. jest prawidłowo na polowie?
ponieważ wystepuje zależność: nagrzewnica jako dodatkowe zródło chłodzenia odbierając ciepło z płynu powoduje zamykanie dużego obiegu- termostatu i utrzymanie odpowiedniej temparatury w małym obiegu. Nagrzewnica pracuje na małym obiegu
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
AF |
#304718 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
greg505 napisał(a): jak wlaczasz ogrzewanie to cieplo jest odbierane z nagrzewnicy
mozesz sie wstrzymc kilka dni, mam te same objawy i zakupiony juz termostat, u mnie koszt to tylko 35zl
jak wymienie to dam znac
Zmierz wymiary samego wkładu, jeśli możesz.
Bo może to to samo, co w GP 1.2.
Po kiego kupować razem z obudową ?
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#304732 Wysłany:
03 Lis 2009, 22:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
AF jutro wyjme go z bagaznika i bede mierzyc
dzis juz mi sie nie chce
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
adrian |
#304756 Wysłany:
03 Lis 2009, 22:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kolobrzeg Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 183
|
Dolaczam sie do pytania. Objawy podobne jak u kolegi, silnik 1,3 MJ 75 KM, no moze mniej spada wskazowka, przewaznie tak o jedna kreske.
Co sparawdzone:
Termostaty - dwa wymienione;
Korek zbiornika wyrownawczego;
Pompa wody nie cieknie;
Plynu w zbiorniku nie ubywa;
Termostat trzyma - kiedy nagrzewnica zamknieta, nie otworzy sie zanim nie dojdzie wskazowka do polowy, potem waz doprowadzajacy do chlodnicy powoli sie nagrzewa;
Jak nagrzewnica otwarta temperatura silnika ucieka - nawet gdy termostat zamkniety.
Ma ktos jakies propozycje? 300 zl na kolejny termostat nie chce mi sie wydawac.
Prosze o pomoc bo powoli wymiekam, szukalem na roznych forach, nie tylko gp, nigdzie nie ma odpowiedzi, niektorzy twierdza ze diesle tak maja. Moze i maja ale moj rozchorowal sie zeszlej zimy, dwie poprzednie (4 rok gp bije) bylo ok.
Acha, na diagostyce komp oczywiscie nic nie pokazuje.
Pozdrawiam
_________________ GP 1.3 MJ 75 KM
|
|
Góra |
|
|
AF |
#304763 Wysłany:
03 Lis 2009, 22:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
adrian napisał(a): ....
A to mnie akurat wcale nie dziwi, bo te silniki mają tak wysoką sprawność, że może się nie chcieć nagrzać.
Jedyny sposób to ograniczyć przepływ powietrza przez komorę silnika, ewentualnie od dołu dać osłonę, żeby miski olejowej powietrze nie chłodziło.
Parę lat temu, jak odpadła mi dolna osłona w 1,9TDI VW, to przy -10 za cholerę nie szło tego silnika nagrzać do temp. nominalnej
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|