|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 06:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
robsson86 |
#302881 Wysłany:
29 Paź 2009, 01:28; Temat postu: Alternator do 1.2 8v |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Paź 2009, Posty: 5
|
Witam jestem nowy na forum wiec wszystkich pozdrawiam
Mam pytanie jaki alternator kupic do punciaka z tym silnikiem, nie wiem czy ma to znaczenie ale mam w nim elektryczne wspomaganiem.
Auto nalezy do zony, wczesniej miala punto jedynke i tez pad alternator (peknieta obodowa) i kupilem za 150 zl z allegro i normalnie smigal tylko ze tamten nie mial tego wspomagania.
A problem jest taki ze jak stoje na biegu jalowym na niskich obrotach to swiatla mijania pulsuja tak jak stroboskop w kabinie lapka tez przygasa,, wystarczy ze wkrece go na obroty i wszystko wraca do normy. Dzieje sie tak na nowym jak i na starym aku.
Dajcie znac jaki alternator kupic, najlepiej bylo by jak byscie podali kontkreny link do aukcji z allegro. pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lakikwap |
#302909 Wysłany:
29 Paź 2009, 11:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
coś tam czytałem chyba kiedyś o jakimś regulatorze napięcia, może masz cos z tym nietak, ale niewiem czy to cęść alternatora, aha i to sie chyba napawia. spawdź to. Alternatory allego są jaknajbardziej spoko tylko dość często zdarza sie w p2 że świeci sie kontrolka alternatora (po wymianie na podróbe)
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#302923 Wysłany:
29 Paź 2009, 13:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
robsson86 |
#303003 Wysłany:
29 Paź 2009, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Paź 2009, Posty: 5
|
a mozecie mi napisac gdzie jest ten regulator napiec dokladnie, bo w oplu omedze mam na alternatorze diody ktorre reguluja napiecie a w punto nawet nie wiem gdzie to moze byc, chyba ze macie w PDFie skan ksiazki Sam naporawiam do punto.
Punto mam Polifcie w celu jasnosci 2003 jakos po wrzesniu
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#303007 Wysłany:
29 Paź 2009, 19:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
robsson86 |
#303013 Wysłany:
29 Paź 2009, 20:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Paź 2009, Posty: 5
|
A jest jakas mozliwosc sprawdzenia regulatora napiec czy jest sprawny, czy zostaje tylko zakup alternatora i jak sie okaże ze problem nadal jest to do wymiany idzie regulator
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#303020 Wysłany:
29 Paź 2009, 20:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Musiałbyś do ASO, by podłączyli i moze wyskoczyłby błąd z centralki.. Ale szkoda, ale też by z 80 od ciebie wzieli za usługę.
A co do tych alternatorów z allegro, to jak ktoś kupił niech się wypowie, bo tam jest chyba jakiś myk z kontrolką akumulatora.. A może by kupić używkę igiełkę ?:E Ale oryginał.. W moim alternator był wymieniany, bo jest z roku 2003, a samochód z 2001  . [ Dodano: 29 Paź 2009 20:31 ]Na moje oko idzie taki do naszych 1.2 8V z wspomaganiem
http://allegro.pl/item788993247_nowy_al ... ganie.html

_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
robsson86 |
#311105 Wysłany:
24 Lis 2009, 15:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Paź 2009, Posty: 5
|
po dluzszczej nieobecnosci na forum dalej ten sam problem, a miannowicie alternatora nie wyminilem bo nie mialem na to czasu. o tym ze alternator jest do wymiany powiedzial mi magik elektryk, ktory stwierdzil zle ladowanie . Wczoraj sam z nodow poszedlem z miernikiem sprawdzic napiecia jakie sa na akumlatorze bo dostalem opier..... ze jeszcze sie tym nie zajolem.
A wiec na zgaszonym silniku 12,5V czyli dobrze, po wlaczeniu silnika 14,2 wraz z zapalonym i swiatlami mijania, po zalaczeniu swiatel dlugich spadlo do 13,5 wiec alternator dobry.
Wiec ponawiam swoje pytanie co moze byc przyczyna tego przygasania swiatel na biegu jalowym przy okolo 900 obrotach.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#311149 Wysłany:
24 Lis 2009, 17:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#311189 Wysłany:
24 Lis 2009, 19:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
robsson86 napisał(a): Wiec ponawiam swoje pytanie co moze byc przyczyna tego przygasania swiatel na biegu jalowym przy okolo 900 obrotach.
A ja się pytam: co w tym dziwnego ?
Jeśli na biegu jałowym alt daje 13,5 V, a na podwyższonych obrotach ponad 14V, to czemu mają nie przygasać ?
Żarówy takie są - spadek nap. o 0,5V i już to widać.
Jakie masz żarówy w światłach drogowych?
Wydajność alt na biegu jałowym to ok. 20A.
Żarówki przednie (św.drogowe) + tylne: ok.120W, prąd ok. 10A.
Pompa paliwa: ok.8A.
Zapłon: ok.3A.
Razem ponad 20A, alt pracuje na skraju wydolności i tyle. Normalne.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
jadak |
#311354 Wysłany:
25 Lis 2009, 11:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa - Gocław Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 444
|
robsson86 napisz z jakiego miasta jesteś to dał bym Ci trochę namiarów na sprawdzonych "magików" poniekąd sam to przechodziłem...a co do centrlki zapłonowo wtryskowej to tak jak mówił przedmówca - nie wolno dotykać lub zachlapać wodą - to kosztuje w najlepszym przypadku 1000zł i oby okazało się że ot nie ona
_________________ MKII 1.2 8v SX 2001r + LPG
"Wolę pchać swoje Punto niż jeździć Volkswagenem"
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#311356 Wysłany:
25 Lis 2009, 12:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
AF napisał(a): robsson86 napisał(a): Wiec ponawiam swoje pytanie co moze byc przyczyna tego przygasania swiatel na biegu jalowym przy okolo 900 obrotach. A ja się pytam: co w tym dziwnego ? Jeśli na biegu jałowym alt daje 13,5 V, a na podwyższonych obrotach ponad 14V, to czemu mają nie przygasać ? Żarówy takie są - spadek nap. o 0,5V i już to widać. Jakie masz żarówy w światłach drogowych? Wydajność alt na biegu jałowym to ok. 20A. Żarówki przednie (św.drogowe) + tylne: ok.120W, prąd ok. 10A. Pompa paliwa: ok.8A. Zapłon: ok.3A. Razem ponad 20A, alt pracuje na skraju wydolności i tyle. Normalne.
drogowe masz wlaczone caly czas  ?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#311357 Wysłany:
25 Lis 2009, 12:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
robsson86 napisał(a): , po zalaczeniu swiatel dlugich spadlo do 13,5
@greg505:coś nie pasi ? 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
robsson86 |
#311623 Wysłany:
26 Lis 2009, 11:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Paź 2009, Posty: 5
|
nie no moze przewrazliwiony jestem ale u siebie w omedze nic nie przygasa nic nie mryga itp mimo wlaczonych swiatel klimy radia itp. Dlatego mnie to zdziwilo no ale mozliwe ze w tej klasie pojazdu juz tak jest, pojde dzisiaj do garazu wszystkie polaczenia przewodow od napiecie przeczyszcze i zobacze.
AF: alternator generyje tylko 20A no i mozliwe ze dlatego dak sie dzieje, sprawdze natezenie pradu na jalowym jakie wychodzi z alternatora i bedzie wiadomo, mozliwe ze szukam czegos co musi juz tak byc
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#311650 Wysłany:
26 Lis 2009, 13:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
No to sprawdź jaki masz alt w Omedze, bo pewnie min. 100A.
Taki alt daje ok. 40 - 50 A na biegu jałowym, a to wystarczy 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#311672 Wysłany:
26 Lis 2009, 14:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
AF napisał(a): robsson86 napisał(a): , po zalaczeniu swiatel dlugich spadlo do 13,5
@greg505:coś nie pasi ? 
cos nie doczytalem
inni nie maja takich problemow, jaki jest standardowo alternator w 1.2? ktos pamieta?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|