You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 15:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #320983 Wysłany: 28 Gru 2009, 01:01; 
 Temat postu: Świecą się kontrolki: ABS i TCS.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
jak w temacie, plus to, że układy rzecz jasna nie działają!
jakieś propozycje za co się zabrać?

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #321253 Wysłany: 28 Gru 2009, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
Witaj kolego , w moim hgt jak zaciagne reczny i tak na maxa spale kapcia to czasem zapali mi sie abs i tc ale po nastepnym odpaleniu gasnie . trzeba zapiac kompa i odczytac kody usterek , prawdopodobnie ktorys z czujnikow abs ale moze byc tez tylne lozysko bo ma zintegrowany pierscien do abs-u . Najprosciej samemu sprawdzic bezpieczniki, polaczenia masowe skrzynki bezpiecznikow pod maska i mase silnika i mozna zbadac ladowanie alternatora (ponizej 9 i powzyej 16 v tez sie zapali ale wtedy to juz i inne kontrolki tez ) .W/g mnie wizyta na kompie oszczedzi czas i nerwy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321459 Wysłany: 29 Gru 2009, 02:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
wisniahgt napisał(a):
po nastepnym odpaleniu gasnie

u mnie stan jest chroniczny!
wisniahgt napisał(a):
prawdopodobnie ktorys z czujnikow abs ale moze byc tez tylne lozysko bo ma zintegrowany pierscien do abs-u

też myśle, o czujniku, bo usterka pojawia się przed jazdą (w zasadzie to jest cały czas!)
wisniahgt napisał(a):
Najprosciej samemu sprawdzic bezpieczniki

to w pierwszej kolejności było patrzone
wisniahgt napisał(a):
mozna zbadac ladowanie alternatora (ponizej 9 i powzyej 16 v tez sie zapali ale wtedy to juz i inne kontrolki tez )

z tymi elementami był już kiedyś problem i objawy inne były!


jest możliwość jakoś pomierzycz czujniki, by wykryć uszkodzony, lub wykluczyć tą/tę przyczynę?

gdyby była to przyczyna przerwy w obwodzie któregoś czujnika i usunięciu jej, usterka powina sama ustąpić, czy wymagane było by kasowanie błędu?

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321550 Wysłany: 29 Gru 2009, 13:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
Mozesz zbadac miernikiem opornosc poszczegolnych czujnikow ale najszybciej zapiac kompa jak nie mozesz w gratisie to daj nawet za glupiego kts a 30-50 zl w byle jakim warsztacie i oszczedzisz czas . Miernikem zbadasz opornosc samego czujnika ale nie mozesz wykluczyc ze nie bedzie przetarta wiazka , jak chcesz sie bawic samemu to jak nie znajdziesz roznicy opornosci na czujnikach to odepnij kostke z modulu abs odszukaj odpowiednie pary przewodow do kazdego kola i przy odpietych czujnikach zbadaj czy przewody nie maja przerwy ew zwarcia ze soba. Tak czy inaczej ta metoda diagnozujesz jedynie instalacje a moze padla pompa abs czy sam jej sterownik . Mowie ci z doswiadczenia szkoda czasu tylko jedz na kompa.A jezeli chodzi o kasowanie usterki to jak byla by tylko po stronie przerwy w obwodzie to jast sznsa na zgasniecie kontrolki po przejechaniu pary metrow z predkoscia przekraczajaca 20 ale rowna na wszystkich kolach .Pozdrawiam wisniahgt


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321657 Wysłany: 29 Gru 2009, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
wisniahgt napisał(a):
Mowie ci z doswiadczenia szkoda czasu tylko jedz na kompa.

lubie się bawić i samodzielnie do jakiś wniosków dochodzić! ;)
wisniahgt napisał(a):
jak nie znajdziesz roznicy opornosci na czujnikach

jakiej (około) wielkości rezystancja powinna tam wystąpić?
wisniahgt napisał(a):
jezeli chodzi o kasowanie usterki to jak byla by tylko po stronie przerwy w obwodzie to jast sznsa na zgasniecie kontrolki po przejechaniu pary metrow z predkoscia przekraczajaca 20 ale rowna na wszystkich kolach .

tak samo by było po wimianie czujnika?
wisniahgt napisał(a):
Pozdrawiam wisniahgt

pzdr
Tomasz

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321702 Wysłany: 29 Gru 2009, 22:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
Powiem Ci szczerze jestem mechanikiem i z elektrycznoscia mam malo do czynienia ( poprostu pracuje w aso opla i mamy od takich przypadkow elektronika) wiec dokladnej wartosci ci nie podam ale imho nie padly wszystkie czujniki na raz wiec badaj wartosci omowe opornosci i jezeli jeden z nich bedzie bardzo odbiegal od reszty to bedzie winowajca .Wydaje mi sie ze bedzie to ok 1 k ohma .Pozdrawiam wisniahgt


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321720 Wysłany: 30 Gru 2009, 02:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
wisniahgt napisał(a):
Wydaje mi sie ze bedzie to ok 1 k ohma .

może tak być, bo jedyna wartość, na którą w internecie natrafiłem, to coś koło tego!
wisniahgt napisał(a):
jeden z nich bedzie bardzo odbiegal od reszty to bedzie winowajca .

ustalić chcę, na jaką skalę się nastawić! ;)

wisniahgt napisał(a):
jestem mechanikiem i mamy od takich przypadkow elektronika

wiem o czym mówisz, bo w mojej gałęzi mechanikowania też jest dość wąska specjalizacja, mimo nawet szerszych uprawnień formalnych.

[ Dodano: 30 Gru 2009 01:25 ]
wlaśnie pomirzyłem tył i wychodzi ok 850 kΩ i 1350 kΩ!
przodu niestety nie udało mi się zbadać! pomiar obarczony jest błędem "godzinowym" i sprzętowymale w dzień lub w nocy, w pracy postaram się wykluczyć obadwa czynniki i rozszerzyć badanie o przednie czujniki)

w 1.8 instalacja elektryczna/rozmieszczenie pinów w kostce jest takie same jak w pozostałych wersjach z abs?

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321918 Wysłany: 30 Gru 2009, 13:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
Mysle ze tak wiesz co kiedys z sieci pobralem ksiazke do punto II w pdf i tam byly opisy rozmieszczeina pinow w kostce i schematy el. abs ale po czyszczeniu dysku niestety przez pomylke jej nie skopiowalem , poszukaj w necie to bylo wydawnictwo wkił , co prawda bez wersji hgt ale zawsze cos .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321929 Wysłany: 30 Gru 2009, 14:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
wisniahgt też ją posiadam (mimo, że nie lubię książek tego wydawnictwa) i dlatego się pytam na ewentualność dzwonienia kabli.

Swoją drogą, zainteresował mnie styk 31, który jest opisany jako przycisk TCS, bo myślałem, że tylko hgt ma tą funkcje!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #322003 Wysłany: 30 Gru 2009, 18:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
Napewno tylko hgt ma tcs ale pompa ze sterownikiem abs moga byc uniwersalne tylko niektore funkcje ma "uspione" zaleznie od wersji . W oplu to sie nzywa konfiguracja wariantow programu i robisz ze sterownikiem co chcesz. Pozdrawiam i czekam na dalszy rozwoj sytuacji :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #322180 Wysłany: 31 Gru 2009, 11:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Ciekawy sposób z tymi opornościami, daj znać koniecznie czy dobrze w ten sposób zdiagnozowałeś usterkę. Ja to robiłem tak, że jeździłem na podłączonym tylko jednym czujniku i jak wskazówka prędkościomierza nie wstawała to znaczyło, że to koło powoduje błąd.

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #322287 Wysłany: 31 Gru 2009, 18:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
wisniahgt napisał(a):
czekam na dalszy rozwoj sytuacji

mierzyłem wczoraj przed robotą na wtyczce przy pompie i totalnie nic mi nie wyszło! :(

mjunski napisał(a):
jeździłem na podłączonym tylko jednym czujniku i jak wskazówka prędkościomierza nie wstawała to znaczyło, że to koło powoduje błąd

jak przyżąda do rozczepienia wtyczek pod maską wytworze, to zobacze tą drogę!
przy "chorym" czujniku prędkościomierz całkowicie martwy był?

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #322431 Wysłany: 01 Sty 2010, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Cytuj:
jak przyżąda do rozczepienia wtyczek pod maską wytworze, to zobacze tą drogę!
przy "chorym" czujniku prędkościomierz całkowicie martwy był?


Wskazówka nie wstawała, na pozostałych działających pokazywało prędkość.

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #324163 Wysłany: 03 Lut 2010, 14:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
jednak na komputer podjechałem, bo i tak miałem do skasowania poduszki błąd! wyszedł czujnik lewy tylny! czujnik jest już zanabyty i koło poniedziałku powinien zostać wymieniony (przy okazji z linkami ręcznego)!

[ Dodano: 03 Lut 2010 13:31 ]
jak napisałem, tak też zrobiłem!
błąd znikną po przejechaniu paru/parunastu metrów!
przez kilka tygodni było rewelacyjnie, dopiero wczoraj sygnalizacja znów się pojawiła i zniknęła dopiero po którymś postoju/zgaszeniu!
troche flustrujące się to robi!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO