You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #404063 Wysłany: 13 Paź 2010, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
mamo, ale fajnie teraz hamuje. Mechanior pokazal mi szczeki, jedna byla tak wypolerowana ze prawie moglem sie przejrzec :E
Poza tym obeszlo sie bez wymiany linek. Reczny teraz tak lekko chodzi jak nigdy nie chodzil za mojej kadencji.
Poza tym mechanior obejrzal belke i powiedzial ze tuleje w dobrym stanie. ja na to to co mi stuka ? :E On na to ze moze zaczepy tlumika, bo sama koncowka mocno zardzewiala ale rozpasc sie nie chce :E Ale na pewno nie tuleje :)

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #404071 Wysłany: 13 Paź 2010, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Ja wczoraj przy okazji wymiany opon zlustrowałem dokładnie zawieszenie i układ hamulcowy- po 14000 km klocki Steinhof, które wytrzymywały 25000 km są zużyte prawie do zera- albo tarcze Brembo łoją klocki- jeszcze jeden komplet wytrzymają, albo hamuję tylko na przód. Ręczny działa słabiutko i prawie pod sufit podciągnięty. W przyszłym tygodniu odwiedzam niezawodnego p. Henia- klocki, szczęki z tyłu i tuleje wahacza zewnętrzne. .Linek, cylinderków i przewodów na razie nie ruszam, tarcze i bębny zostawiam. Mam nadzieję, że będzie spokój, cisza, skuteczne hamowanie i sprawny ręczny. Aha- płyn zmieniam, ostatnia (zresztą jedyna) zmiana 29.11.2008 przy przebiegu 75500.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405424 Wysłany: 19 Paź 2010, 17:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
greg840 napisał(a):
problem zostal rozwiązany , okazalo sie ze to rozpierak szczęk byl do wymiany


Tak jak już pisałem na forum :) Częsta usterka we Fiatach z bębnami z tyłu.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405435 Wysłany: 19 Paź 2010, 18:22; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
_marcin00_ napisał(a):
greg840 napisał(a):
problem zostal rozwiązany , okazalo sie ze to rozpierak szczęk byl do wymiany


Tak jak już pisałem na forum :) Częsta usterka we Fiatach z bębnami z tyłu.

Gdzie to tu jest:
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4c2e1a2f5f6872079.jpg (foto by marcin186)
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4a1aa1d0a0c652233.jpg (foto by Adas)
W książce "Sam Naprawiam" widać tą część, ale na zdjęciach chyba nie :mysli:

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Ostatnio edytowany przez domin45670 21 Paź 2010, 20:15, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #405437 Wysłany: 19 Paź 2010, 18:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
domin45670 napisał(a):
Gdzie to tu jest:
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4c2e1a2f5f6872079.jpg (foto by marcin186)
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4a1aa1d0a0c652233.jpg (foto by Adas)
W książce "Sam Naprawiam" widać tą część, ale na zdjęciach chyba nie :mysli:


Na tym zdjęciu http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4a1aa1d0a0c652233.jpg nieśmiało spod cylinderka wystaje :D, a w sumie po lewej jego stronie widać kawałek rozpieraka.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405578 Wysłany: 20 Paź 2010, 11:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 12
prezd chwilą postanowiłem podkręcić sobie trochę hamulec ręczny. pierwsze, co mnie zaskoczyło to to, że nie ma dwóch imbusów do regulacji linek, jak wyczytałem tutaj na forum. mam natomiast jedną śrubę dla obu linek, która bez problemu obkręcam palcami (przy niezaciągniętym ręcznym oczywiście). pokazane jest to na zdjęciu. i tutaj mam pytanie : czy te linki nie powinny być przymocowane do regulacji na tej samej wysokości ? może lewa linka pękła ? gdy zahamowałem ręcznym podczas jazdy, to prawe koło się zablokowało, lewe żadnych śladów nie zostawiło.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/706 ... 23ffd.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405582 Wysłany: 20 Paź 2010, 11:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
drobne przechylenie może być. ale to że koło nie hamowało to już poszukać trzeba - czy linka strzeliła, czy wewnątrz bębna na regulatorze masz niewyregulowane.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405586 Wysłany: 20 Paź 2010, 11:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
demonique
jest tak jak u mnie :( linka jest wyciągnięta i należy ją wymienić

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405922 Wysłany: 21 Paź 2010, 19:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Niemce LUB
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 93
Cytuj:
czy wewnątrz bębna na regulatorze masz niewyregulowane.

tam są samoregulatory :>

_________________
Fiat Punto 1,2 8V 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405927 Wysłany: 21 Paź 2010, 20:20; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Zbychu napisał(a):
tam są samoregulatory Smile

Coś mi przypomniałeś. Równolegle do tego tematu w dziale PIIFL był podobny poruszający tą samą kwestię, lecz pierwotny problem dotyczył zablokowanych hamulców, a nie szorowania/piszczenia (na tym się skończyło ;)). Przeniosłem posty pasujące bardziej do tego tematu. Są one wzbogacone o cytaty, aby można się było połapać. Wszystkie są na str. 2. Pierwszy z nich to ten: http://fiatpunto.com.pl/post403964.html#403964

[ Dodano: 21 Paź 2010 20:20 ]
demonique napisał(a):
prezd chwilą postanowiłem podkręcić sobie trochę hamulec ręczny. pierwsze, co mnie zaskoczyło to to, że nie ma dwóch imbusów do regulacji linek, jak wyczytałem tutaj na forum. mam natomiast jedną śrubę dla obu linek, która bez problemu obkręcam palcami (przy niezaciągniętym ręcznym oczywiście). pokazane jest to na zdjęciu. i tutaj mam pytanie : czy te linki nie powinny być przymocowane do regulacji na tej samej wysokości ? może lewa linka pękła ? gdy zahamowałem ręcznym podczas jazdy, to prawe koło się zablokowało, lewe żadnych śladów nie zostawiło.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/706 ... 23ffd.html

Zgadza się, masz dobrze. Torxem (nie imbusem ;)) odkręca się wkręt, którym przykręcona jest popielniczka, po jej wyjęciu oczom naszym ukazuje się przedłużona nakrętka, która reguluje naciąg obu linek. Linki są tej samej długości i ów ramie ma prawo być nieco przekrzywione (porusza się na jednym "bolcu"). Jednak, czy nie powinno to ramie trzymające obie linki być równiej ułożone? :mysli: Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że może być jedna z linek (oczywiście wymienia się parami) do wymiany (postrzępiła się i haczy o pancerzyk) - niech ktoś tą tezę zweryfikuje.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405982 Wysłany: 21 Paź 2010, 22:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Cytuj:
niech ktoś tą tezę zweryfikuje.

Już to czynię :E
Mam tak samo czyli ta część trzymająca linki powinna być równo, lecz nie jest. Według mnie może byc 3 powody takiego stanu rzeczy :E
1.Jedna Linka jest wyciągnieta zbyt mocno czyli raczej wymiana.
2. Tak jak domin45670 napisał może byc uszkodzona i gdzieś w pańcerzu się zacina.
3. Linki wchodząc do bebna maja taką tulejke na koncu i ona wchodzi w ta blache od strony wewnetrznej bębna i blokuje linkę przed przesuwaniem sie, bywa tak jak linki są luźne że 1 z nich wysunie sie z tej blachy i zaprze się kołnierzem tulejki, linka chodzi prawidłowo lecz jest krótsza a 2 zostaje w swojej pozycji i jest dłuższa - to jest także powodem takiego przechylenia tego trzymaka linek z twojego zdjęcia :)

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405986 Wysłany: 21 Paź 2010, 22:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Niemce LUB
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 93
Cytuj:
Linki są tej samej długości i ów ramie ma prawo być nieco przekrzywione (porusza się na jednym "bolcu"). Jednak, czy nie powinno to ramie trzymające obie linki być równiej ułożone? Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że może być jedna z linek (oczywiście wymienia się parami) do wymiany (postrzępiła się i haczy o pancerzyk) - niech ktoś tą tezę zweryfikuje.

Gdzieś już na forum pisałem o tylnych hamulcach, u mnie też początkowo coś ocierało (szurało) potem przy przeglądzie na SKP wyszło, że nie ma ręcznego więc postanowiłem zrobić generalny remont hamulców i założyłem nowe szczęki i bębny i teraz mogę zapiszczeć na ręcznym (lacz 185). Linki też jak kolega mam różnej długości i nie stanowi to żadnego problemu (byleby nie było różnicy kilkunastu cm :D ) czasem jak któreś koło niedomaga to linka się wyciąga, podstawa aby lekko chodziła w pancerzu.

_________________
Fiat Punto 1,2 8V 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405987 Wysłany: 21 Paź 2010, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 12
z uwagi na to, że dosyć mocno denerwuje mnie to piszczenie, postanowiłem znowu pogrzebać w tym bębnie :). tym razem na celownik wziąłem rdzę, która znajduje się w bębnie. w miejscu, gdzie szczęki ocierają go podczas hamowania oczywiście rudej nie ma, ale we wnętrzu i na zewnątrz tego znajduje się u mnie pasek rdzy (grubości gdzieś dwóch milimetrów). wymyśliłem, że może to bok szczęki o to haczy. wziąłem się za usuwanie tego za pomocą pilnika i papieru ściernego. efekt jaki otrzymałem nawet mnie zadowolił, teraz podczas powolnej jazdy słyszę tylko delikatny szmer, niie to co kiedyś. zastanawiam się, czy można dawać bębny do przetoczenia ? ładnie by wyrównało powierzchnię, może całkowicie dałoby radę wyeliminować ten odgłos.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405992 Wysłany: 21 Paź 2010, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Niemce LUB
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 93
demonique napisał(a):
zastanawiam się, czy można dawać bębny do przetoczenia ? ładnie by wyrównało powierzchnię, może całkowicie dałoby radę wyeliminować ten odgłos.

Można przetoczyć pod warunkiem, że jest z czego. Mój wujek robi takie usługi i pomimo tego, że miałbym to zrobione za free wolałem dać nowe bo ruda była wszechobecna a nowe nie kosztują majątku.

_________________
Fiat Punto 1,2 8V 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405994 Wysłany: 21 Paź 2010, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
domin45670 napisał(a):
Zobacz jeszcze czasem czy nie zrobił się za duży niestarty i zardzewiały rant na bębnie od środka. Być może szczęka trze bokiem o niego


demonique napisał(a):
tym razem na celownik wziąłem rdzę, która znajduje się w bębnie. w miejscu, gdzie szczęki ocierają go podczas hamowania oczywiście rudej nie ma, ale we wnętrzu i na zewnątrz tego znajduje się u mnie pasek rdzy (grubości gdzieś dwóch milimetrów). wymyśliłem, że może to bok szczęki o to haczy


:P


demonique napisał(a):
zastanawiam się, czy można dawać bębny do przetoczenia ? ładnie by wyrównało powierzchnię, może całkowicie dałoby radę wyeliminować ten odgłos.


Zależy jaki koszt toczenia (stawiam na 50-100). Na alledrogo widzę już nowy komplet za 150zł ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Ostatnio edytowany przez domin45670, 21 Paź 2010, 23:00, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #405995 Wysłany: 21 Paź 2010, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Można ale pytanie czy jest sens jak nowe komplet kosztują z 80zł.

Co do blachy regulującej napięcie linek hamulca ręcznego, u mnie też jest ona nierówno, nigdy nie było to regulowane (jedynie w fabryce) a za każdym razem/przeglądem hamowanie na oba koła jest OK.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #406060 Wysłany: 22 Paź 2010, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 12
no właśnie na allegro cały komplet bębny plus szczęki na oba koła można dostać już za 150zł. a u mnie w sklepie za sam bęben wołają 130zł, za jedną sztukę najtańszego bębna. do tego drugi i koplet szczęk, to już jednak będzie spory wydatek. więc dlaczego te z allegro są takie tanie ? ja prezważnie jeżdżę sam, więc tylne hamulce nie są jakoś mocno obciążane, ale z drugiej strony nie chcę kupić jakiegoś g****, które za kilka miesięcy będę musiał wymienić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #406074 Wysłany: 22 Paź 2010, 12:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
demonique

sam sobie odpowiedziales na pytanie. Dobre czesci musza kosztowac, nie ma zmiluj sie :(

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #406226 Wysłany: 22 Paź 2010, 20:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Dziś odebrałem Puntolota od pana Henia- wymienione wahacze przód, tuleje stabilizatora, klocki hamulcowe, płyn hamulcowy i tylne szczęki. Póki co po 160 km szurania nie ma. Mechanik powiedział, że trzeba pomyśleć o lince ręcznego (spodziewałem się tego, chociażby po waszych postach), ale póki co jest niebo a ziemia- mam ręczny. Bębnów nie zmieniałem, linek nie zmieniałem- wszystko oryginał po 128000 km, więc stwierdzam, że za szuranie szczęki są odpowiedzialne przede wszystkim. No, przynajmniej u mnie:) PS: Jakie to moje Punto się sztywne zrobiło, jaka precyzja kierowania! Pierwsze 10 km przejechałem tak, że mogło wyglądać iż mam ze 2 promile- przyzwyczajając się do luzów w zawieszeniu przyzwyczaiłem się do ciągłych korekt kierownicą.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO