|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 08:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ka-8 |
#405313 Wysłany:
19 Paź 2010, 08:34; Temat postu: Dodatek zimowy do diesla |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
Czy ktos z forum mial okazje uzywac dodatkow zapobiegajacych robieniu sie w zimie 'kisielu' w zbiorniku paliwa?
Chodzi mi o dodatki jak np. Xeramic albo Skydd ktore sa najczesciej spotykane w handlu.
Najbardziej mnie interesuje czy ktos uzywal ich w polaczeniu z silnikami 1.3 Multijet i czy nie bylo w takim przypadku jakichs nieprzyjemnych zachowan ze strony tego silnika. Do starego Golfa II nie balbym sie tego wlac, ale juz do Multijeta, to wole wczesniej zapytac na forum bo 'kuku' moze byc kosztowne.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
|
|
kox |
#405429 Wysłany:
19 Paź 2010, 18:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
ka-8 w zeszłą zime przy mrozach rzędu -20*C mój stał na dworze,paliwo lane na markowych stacjach i żadne tego typu dodatki nie były potrzebne. Wymień filtr paliwa przed zimą jeśli masz już czas wymianty i tyle. Bez stresu
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#405506 Wysłany:
19 Paź 2010, 22:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
Powodem dla ktorego pytam o dodatek jest to ze ostatnio Multijeta ruszam raczej niewiele a nie mam czasu ani za duzo pieniedzy zeby wypalac paliwo tylko dla samego pozbycia sie jego ze zbiornika. Tak wiec mimo ze czasem troche doleje diesla (teraz akurat przejsciowego do -10C bodajze) to podejrzewam ze w zbiorniku jest calkiem sporo diesla letniego z ktorego przynajmniej wg teorii powinien sie ponizej 0C zrobic kisiel. Wolalbym nie miec niespodzianki gdybym musial go nagle odpalic jak temperatura spadnie ponizej zera.
Napisalem maila do serwisu Fiata, ale poki co zero odzewu, dlatego zwracam sie o opinie do uzytkownikow forum.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
Liam |
#405724 Wysłany:
20 Paź 2010, 22:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 499 Pomógł: 2
|
Lej śmiało, nic się nie stanie. A jeśli chodzi o o dodatki do diesla to polecam chemię firmy Tunap. Kupuję to w serwisie fiata, który ma sprzęt to czyszczenia wtrysków tej marki.
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#405747 Wysłany:
20 Paź 2010, 23:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
pod -30 poprzedniej zimy pali na dotyk.
tylko ze ja leje tylko rope premium.
normalna na markowej stacji jak pisze kox spokojnie tez będzie palić.
wiec bez paniki.
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#405774 Wysłany:
21 Paź 2010, 07:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Kolega który pracuje w Orlenie mówił że ich paliwo zimowe nie ma prawa zamarznąć do -30.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#405805 Wysłany:
21 Paź 2010, 12:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
2rotor napisał(a): Kolega który pracuje w Orlenie mówił że ich paliwo zimowe nie ma prawa zamarznąć do -30.
na statoilu tez jest chyba specjalny diesel arctic (cos tak kojarze), ale ze tankuje benzyne to problem jest mi obcy
W skrajnym wypadku to bedziesz musial dac do garazu zeby odtajal
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#405962 Wysłany:
21 Paź 2010, 21:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
Wszystko fajnie, juz pare zim i to solidnych zaliczylem tym Kropkiem, ale problem tkwi w czyms innym. Teraz mam zbiornik zalany po brzegi dieslem w najlepszym wypadku tak w polowie przejsciowym, reszta skladu to letni. Jakbym jezdzil sporo nie mialbym w ogole z tym problemu.
A auta za bardzo ostatnio nie ruszam, tak wiec trzeba czegos dolac zeby sie nie zrobil kisielek jak temperatura jeszcze troche spadnie...
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
kox |
#405966 Wysłany:
21 Paź 2010, 21:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
ile ma zbiornik? 46l? 1,3 pali pewnie ok 6 l ? 800km to chyba nie będziesz robił przez 3 miesiące , odstąp od tankowania do zaawansowanej rezerwy i spokój. Wszystkie oczyszczacze do paliwa powodują wymywanie syfu z filtra i wypuszczenie tego na wtryski i pompe i wtedy jest problem
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#405971 Wysłany:
21 Paź 2010, 22:01; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
2rotor napisał(a): Kolega który pracuje w Orlenie mówił że ich paliwo zimowe nie ma prawa zamarznąć do -30.
wszystko zależy od tego jakie paliwo znajduje się w głównych zbiornikach, jeżeli ktoś ma diesel -a to ma prawo poprosić o świadectwo jakości paliwa, i tam jest ta informacja, takie świadectwo jest przy każdej dostawie paliwa
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
Liam |
#406245 Wysłany:
22 Paź 2010, 21:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 499 Pomógł: 2
|
kox napisał(a): Wszystkie oczyszczacze do paliwa powodują wymywanie syfu z filtra i wypuszczenie tego na wtryski i pompe i wtedy jest problem
Problem jest taki, że v-pałery, goldy, werwy i ultimaty to taki sam syf jak wszystko. Przykład z mojej rodziny: land cruiser 120 D4D, 2006 rok, 70 tys. przebiegu, od nowości tankowane tylko paliwa premium. Silnik zrobił się głośniejszy i jakby bardziej trzęsący. Diagnoza toyoty - upierdliwy klient, TTTM, poduszki silnika do wymiany, klient nalega o sprawdzenie wtrysków - okazuje się, że 2 do wymiany (wina paliwa) po 1700 sztuka. Jedziemy do fiata na czyszczenie wtrysiwaczy Tunapem. Standardowe czyszczenie plus dodatek do paliwa - po zabiegu wydaje się, że z 50 koni przybyło, łeb urywa, silnika prawie nie słychać. Później ja też pojechałem na czyszczenie, po którym silnik wycichł i połowa posiadaczy klekota z mojej roboty chciała tam jechać.
Więc jak widać chyba nie wszystkie...
|
|
Góra |
|
|
grzechu18 |
#406268 Wysłany:
22 Paź 2010, 21:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzesiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wola Filipowska Rejestracja: 20 Lut 2009, Posty: 923 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
kox |
#406270 Wysłany:
22 Paź 2010, 22:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
a gdzie napisałem że ma tak zrobić?
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
grzechu18 |
#406277 Wysłany:
22 Paź 2010, 22:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzesiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wola Filipowska Rejestracja: 20 Lut 2009, Posty: 923 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
makkak |
#406352 Wysłany:
23 Paź 2010, 12:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Liam napisał(a): kox napisał(a): Jedziemy do fiata na czyszczenie wtrysiwaczy Tunapem..
I to czyszczenie wtrysków w fiacie po prostu można zrobić?
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
|
Liam |
#406383 Wysłany:
23 Paź 2010, 15:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 499 Pomógł: 2
|
makkak napisał(a): I to czyszczenie wtrysków w fiacie po prostu można zrobić?
Trzeba by sprawdzić z kim mają podpisaną umowę w najbliższym rejonie. Niewiele serwisów to posiada. Firma jest niemiecka i produkt powstał głównie z myślą o ich markach (żeby odpalić na tym multijeta musiał przyjechać technik - to było dobre, serwis fiata nie portafił własnych samochodów podłączyć). Znajomy mechanik z auto vivy powiedział tak: mamy to coś, ale prawie nie używamy, bo kto kupuje passata za 100 tys. albo więcej, to stać go i na naprawę jak coś nawali. Prawda jakie to proste?
W moim fiacie czyszczenie 4 stówki, dodatki do paliwa około 70 zł za puszkę.
|
|
Góra |
|
|
makkak |
#406512 Wysłany:
24 Paź 2010, 09:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Uhm, mój mechanik powiedział że i tak nie ma to jak rozebranie i ręczne wyczyszczenie więc raczej tak to mi zrobi
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#407006 Wysłany:
25 Paź 2010, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
Dobra, wlalem Skydda w proporcji 1:1000 zgodnie z instrukcja. Mam nadzieje ze silnik sie nie rozleci. Jutro ma byc ponizej zera a szykuje sie wreszcie pare km do przejechania, nie mam ochoty na nieplanowany postoj z zapchanym filtrem.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|