|
Obecny czas: 09 Maj 2025, 05:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
tzok |
#376505 Wysłany:
24 Cze 2010, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
Nie wiem jak w GP (tam steruje tym Body Computer) ale w mk.1 światła są wyłączane na czas pracy rozrusznika - popatrzcie sobie na schemat elektryczny instalacji. Przygasanie jest pozorne - po prostu żarówki gasną powoli nawet po całkowitym odcięciu zasilania, nie zdążą całkowicie zgasnąć zanim silnik zaskoczy. Nie jest to dla żarówek szkodliwe (włókna nie zdążą ostygnąć, więc nie ma udaru prądowego przy ich ponownym włączaniu), a dla akumulatora jest nawet dobre, zwłaszcza zimą, lekkie "rozruszanie" go przed załączeniem rozrusznika.
W mk.1 i mk.2 był patent ze stacyjką, żeby włączyć postojowe na wyłączonym zapłonie, w GP wystarczy przekręcić włącznik tam i z powrotem.
W mk.1 żarówki (2x H1) wytrzymały mi 4 lata i jeszcze świecą.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kmarcin76 |
#380354 Wysłany:
13 Lip 2010, 17:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Borat napisał(a): Ostatnio w auto świecie chyba czytałem artykuł jak wychwalali dressvagena za "genialne i nowatorskie rozwiązanie, umieszczenia włącznika świateł w pałąku od kierunków i automatycznym wyłączeniem się świateł po wyłączeniu zapłonu" oświećcie mnie, ile już Fiat stosuje taką technikę? grupo ponad 30 lat? No ale Fiat to nie niemieckie auto dlatego trzeba go krytykować za wysoki próg załadunkowy ( W golfie jest taki sam i jest według nich GIT) Przperaszam za mały offtop, tak w formie ciekawostki napisałem.
Bo to jest rewolucyjne rozwiazanie dla vw, fiat stosowal takie cos juz w maluchach kiedy vw zastanawial sie jak zrobic FL garbusa. No to sie w niemieckiej motoryzacji rewolucja dokonuje (dobrze, ze sa inni, mozna zgapiac i sie pozniej chwalic).
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
 |
Borat |
#381433 Wysłany:
18 Lip 2010, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW Rejestracja: 12 Gru 2009, Posty: 424
|
tzok napisał(a): W mk.1 i mk.2 był patent ze stacyjką, żeby włączyć postojowe na wyłączonym zapłonie,
też w
-Bravo, Brava
-Marea
-Siena
-Albea 
_________________

 
Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport post319724.html#319724 Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE! Prostuj Wydech REGULARNIE!
FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009
|
|
Góra |
|
 |
kmarcin76 |
#381439 Wysłany:
18 Lip 2010, 22:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#381514 Wysłany:
19 Lip 2010, 00:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Nie wiem jak u was ale mam nastepujace obserwacje:
W P1 byly zarowki H4 i zwykle swiatla trzymalem wlaczone, przy odpalaniu albo przygasaly albo gasly w ogole ale poza tym zadnych atrakcji.
W P2 zauwazylem za to (przy zarowkach H7) ze zywotnosc tychze zaroweczek znacznie spada o ile swiatla nie za wylaczone przy rozruchu / wylaczaniu silnika.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#381527 Wysłany:
19 Lip 2010, 07:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
ka-8 napisał(a): W P2 zauwazylem za to (przy zarowkach H7) ze zywotnosc tychze zaroweczek znacznie spada o ile swiatla nie za wylaczone przy rozruchu / wylaczaniu silnika.
Brat ma auto z tym głupim automatycznym zapalaniem świateł mijania. W trakcie rozruchu światła przygasają. I z tym faktem wiąże problem częstego przepalania żarówek.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#381567 Wysłany:
19 Lip 2010, 11:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
W mk.1 miałem lampy na 2xH1 i nigdy nie wyłączałem świateł, żarówki wymieniłem raz po zakupie auta (i to profilaktycznie, bo nie były spalone) i przez 5 lat, do momentu sprzedaży ani raz się nie przepaliły.
Przygasanie żarówek w żaden sposób nie jest dla nich szkodliwe - największe ryzyko przepalenia żarówki jest w momencie włączania zimnego włókna. Gdyby Wasze teorie spiskowe byłby prawdziwe to żarówki kierunkowskazów trzeba by wymieniać raz w tygodniu (częstotliwość migania kierunkowskazu jest tak dobrana by włókno żarówki nie zdążyło całkowicie ostygnąć pomiędzy kolejnymi włączeniami żarówki). Zasilanie żarówki obniżonym napięciem wpływa na żywotność żarówki ale pozytywnie - wydłuża ją, podobnie jak płynne rozświetlania i gaszenie stosowane w oświetleniu wnętrza.
_________________ IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#381575 Wysłany:
19 Lip 2010, 11:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
filip76 napisał(a): Pierwszą żarówkę H4 wymieniłem po 2,5 roku jeżdżenia tak samo miałem. Tylko ja w odróżnieniu od Ciebie nie wyłączam świateł przed zgaszeniem silnika i odpalam na włączonych. w MK1 jeździłem tak samo pierwsza żarówka spaliła się po 6 latach. więc te teorie o szybszym przepalaniu przy H4 możecie włożyć między pólki z bajkami Brzechwy  filip76 napisał(a): przepala mi się żarówka od oświetlenia tablicy
Warto kupić markową W5W a nie Made in Tesco czy karefur, Blue philipsa też nie polecam a problem zniknie.
raz mi sie przepaliła to kupiłem tesco, 2 raz mi sie przepaliła kupiłem firmówke problem znikł.
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#420105 Wysłany:
07 Gru 2010, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
kruger |
#420174 Wysłany:
08 Gru 2010, 09:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 350
|
tzok napisał(a): w Grande światła niestety nie są wyłączane podczas załączania rozrusznika
To chyba u Ciebie:) bo u mnie, kolegi z parkingu, i kolegi z pracy światła przygasają (1,4 16v dynamic, 1,4 8v active, 1,3 dynamic)
_________________ GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#420237 Wysłany:
08 Gru 2010, 14:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
yacub |
#420892 Wysłany:
10 Gru 2010, 19:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 107
|
dokładnie - potwierdzam co pisze kolega tzok w grande swiatła nie są odcinane podczas rozruchu silnika tylko następuje spadek napiecia i swiatłą lekko przygasają, ale np w moim drugim samochodzie w Sienie podczas rozruchy jakis przekaźnik odcina dopływ prądu do swiateł bo na chwile żarówki gasną ( swiecą sie tylko postojowe) a po puszczeniu kluczyka jak odpali samochód to żarówki sie włączają 
_________________ GP Estiva B&M 1,4 8V Red Exotica, Siena 1,6 LPG+BLOS
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|