You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Cze 2024, 07:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #400857 Wysłany: 02 Paź 2010, 11:29; 
 Temat postu: Drżenia,mrowienie w pewnym zakresie obrotów.1.4 8V POMOCY
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Paź 2010,
Posty: 15
Witam Posiadam GP 77ps od pewnego czasu zauważyłem że podczas jazdy przy obrotach bez wzgledu na bieg tj.ok 2400 pojawia sie drżenie na karoseri najbardziej odczuwam to w kierownicy,również pod pedałami,100% jest to od silnika tylko co?Pojawia sie to wraz ze zmianą dzwieku w silniku,poczym wchodzi np.na 2600 obr.i problem ustaje,auto ma nalatane 7500 mam go od nowości i tak zauważyłem to od ok 6000tys km.Byłem z tym w serwisie,ale jakoś nie stwierdzili poważniejszego problemu i tak sie zakończyła wizyta,ale zaczyna mnie to coraz bardziej drażnić i chyba tam wróce i bede domagał sie naprawy tylko przedtym chciałby zapytać was co wy o tym myślicie a konkretnie o tej usterce,macie coś takiego podobnego u siebie chociaż troszke podobnie? Jakiekolwiek drżenia a dokładniej takie mrowienia na kierownicy czy pedale gazu,czy całkowicie nic z tych rzeczy.Dajcie znać DZIEKI


Góra
 Profil  
 

 
 Post #400859 Wysłany: 02 Paź 2010, 11:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
Sprawdź przeguby wewnętrzne, jeśli któryś z nich zaczyna bić to przenosi się na pedał przyspieszenia, a tak w ogóle to i wyważenie kół taż bym sprawdził, powodzenia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400862 Wysłany: 02 Paź 2010, 11:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Paź 2010,
Posty: 15
MARINESKU napisał(a):
Sprawdź przeguby wewnętrzne, jeśli któryś z nich zaczyna bić to przenosi się na pedał przyspieszenia, a tak w ogóle to i wyważenie kół taż bym sprawdził, powodzenia.


Właśnie słyszałem i czytałem o przeg.wewnętrznych tylko czy jest to możliwe aby tak szybko sie kończyły,a jeżdze raczej spokojnie,a jeśli chodzi o koła to chyba raczej nie za bardzo ponieważ te drżenia pojawiają sie bez względu na prędkość tylko zakres obrotów bez względu na bieg 1,2,3,4,5, i zawsze początek 2200 a na 2500 sie kończy.Ale dzieki za podpowiedz i spytam o przeguby.A tak pozatym to myśle jeszcze o poduszkach ale wole zapytać,i poczytać podpowiedzi na forum,im wiecej bede miał tu podpowiedzi tym bardziej nie popuszcze im w serwisie Dzieki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400869 Wysłany: 02 Paź 2010, 12:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 80
W tym zakresie obrotów silnika w GP jest dużo głośniej. Na takie pogorszenie komfortu jazdy ma wpływ układ wydechowy, który wpada w rezonans i powoduje nadmierne drgania. W przypadku wad zawieszenia zespołu napędowego i wydechu drgania te mogą się przenosić na nadwozie. Były również przypadki drgań rury dolotowej zasilania powietrzem. Pomagało jej przymocowanie taśmą do zespołu filtra powietrza.

_________________
GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400875 Wysłany: 02 Paź 2010, 12:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Paź 2010,
Posty: 15
jurekl napisał(a):
W tym zakresie obrotów silnika w GP jest dużo głośniej. Na takie pogorszenie komfortu jazdy ma wpływ układ wydechowy, który wpada w rezonans i powoduje nadmierne drgania. W przypadku wad zawieszenia zespołu napędowego i wydechu drgania te mogą się przenosić na nadwozie. Były również przypadki drgań rury dolotowej zasilania powietrzem. Pomagało jej przymocowanie taśmą do zespołu filtra powietrza.


To co piszesz ma sens,również zgadzam sie z tym tylko jak np.sprawdzić te siatke na tłumiku bo jak sie domyślam o nią chodzi,z zewnątrz brak śladów jak nowa oglądałem ją,ale polece im to sprawdzić,a można to jakoś sprawdzić coś np.podłożyć pod rure przjechać sie aby to wyeliminować? Jeśli chodzi o zaieszenie układu to nie wiem co myśleć podczas ruszania,czy jazda po zakretach,nie ma żadnych uderzeń stuków itp.wszystko jak powinno być w nowym aucie tylko ten cholerny zakres obrotów.Nie jest to bardzo mocne ale wystarczające aby mnie wkurzało,przy każdej zmianie biegów to cholerstwo mi towarzyszy.Aha bo to może być ważne kiedy wyjeżdzam z garażu silnik jest zimny obroty jak wiadomo wyższe,i wtedy tych drżeń praktycznie nie ma,im cieplejszy tym bardziej odczuwalne,szkoda że nie jest odwrotnie. :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #401093 Wysłany: 03 Paź 2010, 09:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 16 Gru 2009,
Posty: 50
U mnie jest podobnie. Przy 30km/h na drugim biegu obroty około 2300obr/min zaczyna się to dziać. Niby na kierownicy nie czuję ale na podłodze szczególnie z prawej strony czuć "drżenie" Sprzęgło wymieniałem 30 tyś km temu. Wymieniłem też poduszkę silnika pod akumulatorem oraz pod skrzynią. Stawiam na przeguby wewnętrzne.
Znalazłem na allegro takie krzyżaki:
http://allegro.pl/krzyzak-przegub-polos ... 36512.html
Tylko nie wiem czy zużywają się same krzyżaki pokazane na zdjęciu czy również jakaś ich obudowa?
Może ktoś się orientuje jak wygląda wymiana tych krzyżaków?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #401204 Wysłany: 17 Paź 2010, 18:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Paź 2010,
Posty: 15
bednar napisał(a):
U mnie jest podobnie. Przy 30km/h na drugim biegu obroty około 2300obr/min zaczyna się to dziać. Niby na kierownicy nie czuję ale na podłodze szczególnie z prawej strony czuć "drżenie" Sprzęgło wymieniałem 30 tyś km temu. Wymieniłem też poduszkę silnika pod akumulatorem oraz pod skrzynią. Stawiam na przeguby wewnętrzne.
Znalazłem na allegro takie krzyżaki:
http://allegro.pl/krzyzak-przegub-polos ... 36512.html
Tylko nie wiem czy zużywają się same krzyżaki pokazane na zdjęciu czy również jakaś ich obudowa?
Może ktoś się orientuje jak wygląda wymiana tych krzyżaków?


Wszystko jest możliwe tylko czy tak działoby sie już przy 6000tys km chyba troche za wcześnie ale coś ten wydech chodzi mi po głowie,może to on coś lekko niedomaga,i w tym zakresie obrotów rezonansuje,na oko nic nie widać ale niech sie serwis martwi.Tu na forum również padła podpowiedz odnośnie wydechu,czy poduch i od tego chyba trzeba zacząć.

Właśnie dzisiaj byłem w serwisie jeżdziliśmy z mechanikiem,stwierdził że faktycznie troszke sie drgania przenoszą ale są niezbyt duże i powiedział aby jeszcze z tym pojeżdzić bo auto jest prawie nowe z przebiegiem 7800km i może samo przejść,podnieśli auto ale stwierdzili że wszystko jest tak jak być powinno.

:oops: :oops:

[ Dodano: 17 Paź 2010 18:17 ]
Teraz napisze jaki mam nowy objaw na kierownicy te spec meistry z serwisu byli również zaskoczeni,wyobraście sobie że te drżenia czy mrowienia na kierownicy przeniosły sie na jej lewą część ! A więc trzymając ręce na za piętnaście trzecia wyrażne mrowienie drżenia na jej lewej części na prawej stronie nic,to jakiś popier... egzemplarz a może inaczej to poprostu Fiat byłem w serwisie ale oni nie wiedzą co,i jak sie za to zabrać i nic dziwnego,i jak byście takie cudo wytłumaczyli,rozebraliśmy osłony od kierownicy ale tam wszystko jest na sztywno,i na tym koniec diagnostyki,jeżdzić i zobaczymy co bedzie dalej to słowa serwisu ze wszystkimi innymi drobnymi usterkami już sie pogodziłem ale z tym nie potrafie.I szczerze powiem jak sobie pomyśle ile za ten badziewiasty bubel zapłaciłem to... lepiej nie kończe zdania.Możnaby sobie pożartować i napisać nie trzymaj kierownice lewą reką,prowadz prawą i po kłopocie.
Podpowiedzcie cokolwiek co może być przyczyną takiego stanu natomiast na pedałach nic sie nie zmieniło nadal w tym zakresie obrotów drżą.
:oops: :oops: :oops:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #404952 Wysłany: 17 Paź 2010, 18:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
te drgania po loewej stronie kierownicy są przy kazdej prędkosci obrotowej silnika? Czy samochód był przez ASO podłączany pod egzaminer i np. przeprogramowano go? bo to też może pomóc. Ja bym się zastanowił czy to nie jest wina wspomagania, choć uszkodzenie czujnika skrętu ma inne objawy, pojawiają się drgania podczas skręcania kołami.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #404961 Wysłany: 17 Paź 2010, 19:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Paź 2010,
Posty: 15
autofan napisał(a):
te drgania po loewej stronie kierownicy są przy kazdej prędkosci obrotowej silnika? Czy samochód był przez ASO podłączany pod egzaminer i np. przeprogramowano go? bo to też może pomóc. Ja bym się zastanowił czy to nie jest wina wspomagania, choć uszkodzenie czujnika skrętu ma inne objawy, pojawiają się drgania podczas skręcania kołami.

Zakres obrotów kiedy to sie objawia pozostał ten sam tzn.zaczyna sie tak ok.2200 i konczy na 2500 wt tym zakresie często sie jeżdzi i dlatego tak mocno mnie to irytuje,napisz prosze dlaczego serwis powinien go sprawdzić pod kompem,coś sie mogło z mapą w komputerze popierniczyć?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #404966 Wysłany: 17 Paź 2010, 19:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
W pierwszym roku uzytkowania Grande, pojawiły się szarpania podczas wciskania pedału sprzęgła, objawy wyglądały jakby coś się działo ze sprzegłem, pomogło przeprogramowanie kompa. Możliwe, że komp też pokaże jakieś błędy zapisane w pamięci auta, które powodują takie objawy. Zwróć też uwagę czy może coś pod maską (mam na myśli osprzęt nie powoduje drgań właśnie w tym zakresie prędkości obrotowej, lub może sam silnik drga) wsadzasz kogoś do auta i oglądasz tylko uważaj na elementy ruchome :) Cieżka sprawa widze, jeśli serwis nie pomoże to ja bym dzwonił lub pisał do Bielska

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #405509 Wysłany: 19 Paź 2010, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Paź 2010,
Posty: 15
autofan napisał(a):
W pierwszym roku uzytkowania Grande, pojawiły się szarpania podczas wciskania pedału sprzęgła, objawy wyglądały jakby coś się działo ze sprzegłem, pomogło przeprogramowanie kompa. Możliwe, że komp też pokaże jakieś błędy zapisane w pamięci auta, które powodują takie objawy. Zwróć też uwagę czy może coś pod maską (mam na myśli osprzęt nie powoduje drgań właśnie w tym zakresie prędkości obrotowej, lub może sam silnik drga) wsadzasz kogoś do auta i oglądasz tylko uważaj na elementy ruchome :) Cieżka sprawa widze, jeśli serwis nie pomoże to ja bym dzwonił lub pisał do Bielska


Dzwoniłem do Bielska rozmawiałem z działem technicznym,dowiedziałem sie że żadne drżenia mrowienia na kierownicy nie powinny być przenoszone,mogą lekkie występować tylko na nierównościach itd.wobec tego złożyłem na serwis słowną skarge,odpowiedzieli że jeszcze w tym tygodniu zajmą sie sprawą serwisu,gadaniem że " to taka praca,czy pojeżdzić jeszcze troche a może sie coś zmieni" itp.Ale dzisiaj pojechałem do mechanika poza serwisem i stwierdził że on zająby sie wydechem bo wszystko na to wskazuje,troche na tym złączu elastycznym jest zbyt ciasno spasowany,widze że chyba coś wymyśle poza serisem,tylko nie wiem jak z gwarancją.Zobaczymy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #407205 Wysłany: 26 Paź 2010, 17:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
mam to samo. wymieniłem krzyżaki i poduszki i jest to samo.

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414430 Wysłany: 25 Lis 2010, 14:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Paź 2010,
Posty: 15
skovi napisał(a):
mam to samo. wymieniłem krzyżaki i poduszki i jest to samo.


Byłem jeszcze raz w serwisie oglądali,stukali,zrobili sobie wokół niego zebranie i jednoznacznie stwierdzili że ten typ tak ma,jakaś część przenosi te drgania ale nie są w stanie tego zlokalizować,od strony technicznej wszystko jest OK.I tylko pomyśleć żyjemy w czasach gdzie samochody zaczęły same parkować, a tu nie potrafią zrobić takiej niby banalnej rzeczy.Szkoda pisać o tej marce to auto ma wiecej wad niż zalet,ale to moja subiektywna ocena.

[ Dodano: 25 Lis 2010 14:12 ]
tres puntos napisał(a):
skovi napisał(a):
mam to samo. wymieniłem krzyżaki i poduszki i jest to samo.


Byłem jeszcze raz w serwisie oglądali,stukali,zrobili sobie wokół niego zebranie i jednoznacznie stwierdzili że ten typ tak ma,jakaś część przenosi te drgania ale nie są w stanie tego zlokalizować,od strony technicznej wszystko jest OK.I tylko pomyśleć żyjemy w czasach gdzie samochody zaczęły same parkować, a tu nie potrafią zrobić takiej niby banalnej rzeczy.Szkoda pisać o tej marce to auto ma wiecej wad niż zalet,ale to moja subiektywna ocena.
Chciałby jeszcze dodać że mocniej zaczełem to odczuwać kiedy silnik schodzi z obrotów ale też w tym zakresie obrotów,poprostu przechodzi przez kierownice coś jakby rezonans.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #415695 Wysłany: 25 Lis 2010, 15:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Dziwna sprawa. Ja tez bym postawil na przenoszenie drgan z silnika np. poprzez tlumik. A sprawdz czy rozporka nie ma stycznosci z wydechem, czy nie jest jakos zagieta, itp.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #421222 Wysłany: 11 Gru 2010, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Paź 2010,
Posty: 15
WitamSerwis znalazł wreszcie usterke co powodowało te cholerne drżenia była to poprostu jedna z poduszek która niestety dużo za wcześnie sie rozsypała wymienili dwie pod silnikiem i jest tak jak ma być.Ale żeby stwierdzić czy to poducha trzeba było ją wyciągnąć,a nie oglądać tylko wzrokowo.Na moim przykładzie można stwierdzić że przebieg samochodu nie ma nic wspólnego z tym co może sie przytrafić jakiejkolwiek części.Niektórzy pisali że poduszki wymieniali przy 130-150tys.km,u mnie padła po 5tys.od nowości.Teraz myśle że narazie bedzie spokój.Pozdrawiam wszystkich kropkowiczów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #421270 Wysłany: 12 Gru 2010, 07:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
tres puntos napisał(a):
autofan napisał(a):
W pierwszym roku uzytkowania Grande, pojawiły się szarpania podczas wciskania pedału sprzęgła, objawy wyglądały jakby coś się działo ze sprzegłem, pomogło przeprogramowanie kompa. Możliwe, że komp też pokaże jakieś błędy zapisane w pamięci auta, które powodują takie objawy. Zwróć też uwagę czy może coś pod maską (mam na myśli osprzęt nie powoduje drgań właśnie w tym zakresie prędkości obrotowej, lub może sam silnik drga) wsadzasz kogoś do auta i oglądasz tylko uważaj na elementy ruchome :) Cieżka sprawa widze, jeśli serwis nie pomoże to ja bym dzwonił lub pisał do Bielska


Dzwoniłem do Bielska rozmawiałem z działem technicznym

Czy kolega może podać telefon, bo mam inne problemy odnośnie źle grającego radia i chcę skończyć tą przepychankę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #421295 Wysłany: 12 Gru 2010, 11:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
MARINESKU napisał(a):
Czy kolega może podać telefon, bo mam inne problemy odnośnie źle grającego radia i chcę skończyć tą przepychankę.


Fiat Auto Poland S.A.
ul. M. Grażyńskiego 141, 43-300 Bielsko-Biała
tel. centrala +48 (033) 813-21-00, 813-51-00

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #421356 Wysłany: 12 Gru 2010, 15:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
mario-sz
Dzięki wielkie jutro po wizycie w ASO jeżeli nie osiągnę porozumienia skorzystam, pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #422899 Wysłany: 17 Gru 2010, 20:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Paź 2010,
Posty: 15
Do dupy z tym pojazdem, po wymianie poduszek było lepiej,może nie do końca ale już nienarzekałbym, niecałe 2 dni ta przyjemność trwała,i dalej ten rezonans przenosi sie,jak sie przenosił,k... o co chodzi?! Teraz to już ostatecznie na wiosne sie trota pozbede,i to na tyle przygód z tymi kaszaniarzami fiatoskimi.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO