You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #428698 Wysłany: 08 Sty 2011, 06:22; 
 Temat postu: brak hamulców
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krotoszyn
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 249
Witam
Piszę ponieważ mam problem.Jadąc wczoraj kropkiem przy dohamowaniu usłyszałem takie ciche "pyk" i pedał hamulca wleciał jak w masło. Nic tylko powolutku do chaty,podnoszę maskę a tam...prawie wcale płynu,a zawsze miedzy max a min. Nie wiem co to może być. Nie widać czy gdzieś leci bo mamy odwilż.

_________________
Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM



Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 

 
 Post #428705 Wysłany: 08 Sty 2011, 09:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
ktorys z wezykow musial strzelic

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428708 Wysłany: 08 Sty 2011, 10:24; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
matti84 stawiał bym na któryś wężyk gumowych przy przednich zaciskach, bo wątpię by któryś z tych twardych puścił.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428733 Wysłany: 08 Sty 2011, 11:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
marcin186, nie wątp.

matti84, dolej płynu, każ komuś wcisnąć pedał i patrz gdzie sika płyn. Na 90% będzie to na odcinku od pompy do tylnych hamulców.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428739 Wysłany: 08 Sty 2011, 12:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Cytuj:
stawiał bym na któryś wężyk gumowych przy przednich zaciskach, bo wątpię by któryś z tych twardych puścił.

obejrzyj przewody jak pękł na pewno będzie widać
jakiś rok temu przerabiałem ten temat u mnie strzelił z lewej strony


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428801 Wysłany: 08 Sty 2011, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
To któryś z przednich elastycznych - 90%, tylych łączących sztywny z belką 9,9999999%, 0,0000001% jakiś sztywny,

dzikidaniel napisał(a):
matti84, dolej płynu, każ komuś wcisnąć pedał i patrz gdzie sika płyn. Na 90% będzie to na odcinku od pompy do tylnych hamulców.

to nie PI gdzie przewody sztywne gniją i można je ręką w niektórych przypadkach rozgniatać. 0,0000 korozji po 8 latach ;) a po przetarciu szmatką są ładne nówki czarne :>

Nie należy wykluczać, ale prawdopodobieństwo praktycznie zerowe.

A w PII przewody elastyczne z przodu lubią się przecierać jak w mocowaniu mcphersona zamiontuje sie je tak jak są fabrycznie montowane w PI.

[ Dodano: 08 Sty 2011 16:27 ]
matti84 jak będziesz wymieniać to nie kręć przypadkiem sztywnym przewodem jak to się robi jak jest nowy. Wyjmij z mocowania, kluczem 11 trzymaj sztywny i kręć elastycznym. Bo skończy się ukręceniem przewodu :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429425 Wysłany: 10 Sty 2011, 10:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krotoszyn
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 249
no i się okazało,że strzelił przewód giętki...mój mechanik stwierdził, że tak roz... przewodu jeszcze nie widział. Rozerwało go...

_________________
Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM



Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #429428 Wysłany: 10 Sty 2011, 11:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: LKS
Rejestracja: 07 Sty 2011,
Posty: 121
matti84 napisał(a):
no i się okazało,że strzelił przewód giętki...mój mechanik stwierdził, że tak roz... przewodu jeszcze nie widział. Rozerwało go...


Ciesz się, że nic się nie stało.

W lecie z Żoną jechaliśmy w Bieszczady. Zaraz za Birczą korzystając z kawałka prostej wyprzedziłem pod górę rząd samochodów, myślę że przy wyprzedzaniu mogłem spokojnie dokręcić do 150kmph.
Po wyprzedzeniu prędkość spadła do przepisowej.
Na zjeździe z góry strzelił przewód, cieszę się że kierowałem ja - a nie Żona.
Redukując i wspomagając się hamulcem ręcznym zatrzymałem autko, później musieliśmy zjechać serpentynkami w dół do Birczy. Oczywiście praktycznie bez hamulców.
Dobrze, że JTD ma spory moment to silnikiem łatwo hamować.

Sprawdzcie w swoich autach przewody elastyczne czy przypadkiem nie ocierają o kolumnę McPhersona.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429430 Wysłany: 10 Sty 2011, 11:11; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
endumazi napisał(a):
Dobrze, że JTD ma spory moment to silnikiem łatwo hamować.

Moment nie ma tu nic do rzeczy, to jest kwestia wysokiego stopnia sprężania ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429439 Wysłany: 10 Sty 2011, 12:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: LKS
Rejestracja: 07 Sty 2011,
Posty: 121
STax napisał(a):
endumazi napisał(a):
Dobrze, że JTD ma spory moment to silnikiem łatwo hamować.

Moment nie ma tu nic do rzeczy, to jest kwestia wysokiego stopnia sprężania ;)


Gdzieś dzwonią, ale nie do końca Kolega wie gdzie...

Czy wiesz czym jest moment obrotowy i od czego zależy jego wielkość?

_________________
---
Pozdrawiam
mazi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429441 Wysłany: 10 Sty 2011, 12:30; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Wiem, ale widzę, że kolega nie. Z mojej strony koniec tematu ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429448 Wysłany: 10 Sty 2011, 12:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: LKS
Rejestracja: 07 Sty 2011,
Posty: 121
STax napisał(a):
Wiem, ale widzę, że kolega nie. Z mojej strony koniec tematu ;)


Widać, że Twoja wiedza nie jest pełna lub sięgasz po daleko idące uproszczenie.

Nie chcę mądrzyć się, tylko wyprostować powstającą tu mitolegendę (która próbuje wmówić, że siła hamowania nie zależy od momentu obrotowego):

Ciśnienie sprężania jest składową wpływającą na wielkość momentu obrotowego, jest to siła z jaką odpychany jest tłok. Druga składowa to ramię, czyli odległość od osi wału do czopu dolnego korbowodu.
Siła * ramię daje moment obrotowy.

Tak więc pisząc:
Cytuj:
Moment nie ma tu nic do rzeczy, to jest kwestia wysokiego stopnia sprężania

w taki dość dziwny sposób przyznajesz mi rację.
Wskazujesz na składową momentu.

_________________
---
Pozdrawiam
mazi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429454 Wysłany: 10 Sty 2011, 13:26; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
endumazi: z 2 aut o takim samym momencie obrotowym szybciej zatrzyma się to, które ma wyższy stopień sprężania, bo to on jest wartością bazową, moment jest dopiero pochodną, na którą składa się kilka czynników. Chyba wszystko już jasne.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429465 Wysłany: 10 Sty 2011, 14:56; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
matti84 napisał(a):
no i się okazało,że strzelił przewód giętki...mój mechanik stwierdził, że tak roz... przewodu jeszcze nie widział. Rozerwało go...


A nie mówiłem :wink: Dobrze że udało się wyhamować i nic się nie stało :roll:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429470 Wysłany: 10 Sty 2011, 15:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
a tam niema takiego zabezpieczenia, że jak strzeli to tylko po skosie nie hamuje?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429471 Wysłany: 10 Sty 2011, 15:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
lakikwap nie ma pedał w podłodze i brak płynu w zbiorniczku


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429472 Wysłany: 10 Sty 2011, 15:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
endumazi napisał(a):
Ciśnienie sprężania jest składową wpływającą na wielkość momentu obrotowego, jest to siła z jaką odpychany jest tłok. Druga składowa to ramię, czyli odległość od osi wału do czopu dolnego korbowodu.
Siła * ramię daje moment obrotowy.

Ciśnienie sprężania ma tyle do momentu w silnikach turbo co nic (bo moment nie wynika ze stopnia sprężania w takim stopniu jak z ilości powietrza wtłoczonego do cylindra). Tak więc Twoja wiedza też jest niepełna i udowadnianie Twojej teorii jest co najmniej nieudolne. Ważny również w takim momencie jest osprzęt silnika (klima, obciążony alternator itd) które to w pewnym stopniu "spowalniają" silnik. I końcowe zdanie: Liczy się moment na kole a nie na silniku...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429474 Wysłany: 10 Sty 2011, 15:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: LKS
Rejestracja: 07 Sty 2011,
Posty: 121
Masz rację, tak kończy się ogólnikowe i wybiórcze podejście do tematu z przemilczaniem istotnych detali :E

_________________
---
Pozdrawiam
mazi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429566 Wysłany: 10 Sty 2011, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Paź 2010,
Posty: 919
matti84 hej mialem takie cos w ten czwartek co Ty, w moim przypadku cylinderek w recznym wyskoczyl tzn prawe tylnie kolo, wezyki i inne sprawy sa ok napewno u Ciebie :) nie wiem czy juz to zrobiiles, czy nie, ale jak cos sprawdz na tyl :) pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO