|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
matti84 |
#428698 Wysłany:
08 Sty 2011, 06:22; Temat postu: brak hamulców |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Krotoszyn Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 249
|
Witam
Piszę ponieważ mam problem.Jadąc wczoraj kropkiem przy dohamowaniu usłyszałem takie ciche "pyk" i pedał hamulca wleciał jak w masło. Nic tylko powolutku do chaty,podnoszę maskę a tam...prawie wcale płynu,a zawsze miedzy max a min. Nie wiem co to może być. Nie widać czy gdzieś leci bo mamy odwilż.
_________________ Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#428705 Wysłany:
08 Sty 2011, 09:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ktorys z wezykow musial strzelic
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#428708 Wysłany:
08 Sty 2011, 10:24; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#428733 Wysłany:
08 Sty 2011, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
marcin186, nie wątp.
matti84, dolej płynu, każ komuś wcisnąć pedał i patrz gdzie sika płyn. Na 90% będzie to na odcinku od pompy do tylnych hamulców.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#428739 Wysłany:
08 Sty 2011, 12:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Cytuj: stawiał bym na któryś wężyk gumowych przy przednich zaciskach, bo wątpię by któryś z tych twardych puścił.
obejrzyj przewody jak pękł na pewno będzie widać
jakiś rok temu przerabiałem ten temat u mnie strzelił z lewej strony
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#428801 Wysłany:
08 Sty 2011, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
To któryś z przednich elastycznych - 90%, tylych łączących sztywny z belką 9,9999999%, 0,0000001% jakiś sztywny,
dzikidaniel napisał(a): matti84, dolej płynu, każ komuś wcisnąć pedał i patrz gdzie sika płyn. Na 90% będzie to na odcinku od pompy do tylnych hamulców.
to nie PI gdzie przewody sztywne gniją i można je ręką w niektórych przypadkach rozgniatać. 0,0000 korozji po 8 latach  a po przetarciu szmatką są ładne nówki czarne
Nie należy wykluczać, ale prawdopodobieństwo praktycznie zerowe.
A w PII przewody elastyczne z przodu lubią się przecierać jak w mocowaniu mcphersona zamiontuje sie je tak jak są fabrycznie montowane w PI. [ Dodano: 08 Sty 2011 16:27 ]matti84 jak będziesz wymieniać to nie kręć przypadkiem sztywnym przewodem jak to się robi jak jest nowy. Wyjmij z mocowania, kluczem 11 trzymaj sztywny i kręć elastycznym. Bo skończy się ukręceniem przewodu 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
matti84 |
#429425 Wysłany:
10 Sty 2011, 10:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Krotoszyn Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 249
|
no i się okazało,że strzelił przewód giętki...mój mechanik stwierdził, że tak roz... przewodu jeszcze nie widział. Rozerwało go...
_________________ Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
endumazi |
#429428 Wysłany:
10 Sty 2011, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: LKS Rejestracja: 07 Sty 2011, Posty: 121
|
matti84 napisał(a): no i się okazało,że strzelił przewód giętki...mój mechanik stwierdził, że tak roz... przewodu jeszcze nie widział. Rozerwało go...
Ciesz się, że nic się nie stało.
W lecie z Żoną jechaliśmy w Bieszczady. Zaraz za Birczą korzystając z kawałka prostej wyprzedziłem pod górę rząd samochodów, myślę że przy wyprzedzaniu mogłem spokojnie dokręcić do 150kmph.
Po wyprzedzeniu prędkość spadła do przepisowej.
Na zjeździe z góry strzelił przewód, cieszę się że kierowałem ja - a nie Żona.
Redukując i wspomagając się hamulcem ręcznym zatrzymałem autko, później musieliśmy zjechać serpentynkami w dół do Birczy. Oczywiście praktycznie bez hamulców.
Dobrze, że JTD ma spory moment to silnikiem łatwo hamować.
Sprawdzcie w swoich autach przewody elastyczne czy przypadkiem nie ocierają o kolumnę McPhersona.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#429430 Wysłany:
10 Sty 2011, 11:11; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
endumazi napisał(a): Dobrze, że JTD ma spory moment to silnikiem łatwo hamować.
Moment nie ma tu nic do rzeczy, to jest kwestia wysokiego stopnia sprężania 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
endumazi |
#429439 Wysłany:
10 Sty 2011, 12:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: LKS Rejestracja: 07 Sty 2011, Posty: 121
|
STax napisał(a): endumazi napisał(a): Dobrze, że JTD ma spory moment to silnikiem łatwo hamować. Moment nie ma tu nic do rzeczy, to jest kwestia wysokiego stopnia sprężania 
Gdzieś dzwonią, ale nie do końca Kolega wie gdzie...
Czy wiesz czym jest moment obrotowy i od czego zależy jego wielkość?
_________________ ---
Pozdrawiam
mazi
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#429441 Wysłany:
10 Sty 2011, 12:30; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
endumazi |
#429448 Wysłany:
10 Sty 2011, 12:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: LKS Rejestracja: 07 Sty 2011, Posty: 121
|
STax napisał(a): Wiem, ale widzę, że kolega nie. Z mojej strony koniec tematu  Widać, że Twoja wiedza nie jest pełna lub sięgasz po daleko idące uproszczenie. Nie chcę mądrzyć się, tylko wyprostować powstającą tu mitolegendę (która próbuje wmówić, że siła hamowania nie zależy od momentu obrotowego): Ciśnienie sprężania jest składową wpływającą na wielkość momentu obrotowego, jest to siła z jaką odpychany jest tłok. Druga składowa to ramię, czyli odległość od osi wału do czopu dolnego korbowodu. Siła * ramię daje moment obrotowy. Tak więc pisząc: Cytuj: Moment nie ma tu nic do rzeczy, to jest kwestia wysokiego stopnia sprężania
w taki dość dziwny sposób przyznajesz mi rację.
Wskazujesz na składową momentu.
_________________ ---
Pozdrawiam
mazi
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#429454 Wysłany:
10 Sty 2011, 13:26; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
endumazi: z 2 aut o takim samym momencie obrotowym szybciej zatrzyma się to, które ma wyższy stopień sprężania, bo to on jest wartością bazową, moment jest dopiero pochodną, na którą składa się kilka czynników. Chyba wszystko już jasne.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#429465 Wysłany:
10 Sty 2011, 14:56; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#429470 Wysłany:
10 Sty 2011, 15:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
a tam niema takiego zabezpieczenia, że jak strzeli to tylko po skosie nie hamuje?
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#429471 Wysłany:
10 Sty 2011, 15:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
lakikwap nie ma pedał w podłodze i brak płynu w zbiorniczku
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#429472 Wysłany:
10 Sty 2011, 15:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
endumazi napisał(a): Ciśnienie sprężania jest składową wpływającą na wielkość momentu obrotowego, jest to siła z jaką odpychany jest tłok. Druga składowa to ramię, czyli odległość od osi wału do czopu dolnego korbowodu. Siła * ramię daje moment obrotowy.
Ciśnienie sprężania ma tyle do momentu w silnikach turbo co nic (bo moment nie wynika ze stopnia sprężania w takim stopniu jak z ilości powietrza wtłoczonego do cylindra). Tak więc Twoja wiedza też jest niepełna i udowadnianie Twojej teorii jest co najmniej nieudolne. Ważny również w takim momencie jest osprzęt silnika (klima, obciążony alternator itd) które to w pewnym stopniu "spowalniają" silnik. I końcowe zdanie: Liczy się moment na kole a nie na silniku...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
endumazi |
#429474 Wysłany:
10 Sty 2011, 15:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: LKS Rejestracja: 07 Sty 2011, Posty: 121
|
Masz rację, tak kończy się ogólnikowe i wybiórcze podejście do tematu z przemilczaniem istotnych detali 
_________________ ---
Pozdrawiam
mazi
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#429566 Wysłany:
10 Sty 2011, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
matti84 hej mialem takie cos w ten czwartek co Ty, w moim przypadku cylinderek w recznym wyskoczyl tzn prawe tylnie kolo, wezyki i inne sprawy sa ok napewno u Ciebie  nie wiem czy juz to zrobiiles, czy nie, ale jak cos sprawdz na tyl  pozdrawiam
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|