You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #434345 Wysłany: 25 Sty 2011, 23:51; 
 Temat postu: pytanie o zależność pomiędzy ładowaniem a wspomaganiem
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 21 Mar 2010,
Posty: 19
Witam. mam następujący problem. Pewien czas temu miałem problem z ładowaniem akumulatora. Wymieniłem regulator napięcia i problem ustąpił. Aż pewnego dnia jak temperatura na zewnątrz spadła poniżej zera kontrolka ładowania się zaświeciła ponownie. Bardzo mnie to wkurzyło. Ale coś mnie tknęło i sprawdziłem napięcie na akumulatorze. No i ku mojemu zaskoczeniu kontrolka świeci a ładowanie jest. Już się ucieszyłem że w zasadzie jeszcze nie jest najgorzej i jeździć się da. Aż do pierwszego ruszenia, kiedy okazało się że komputer dalej myśli że nie ma ładowania i odłączył wspomaganie kierownicy. Jakoś musiałem jechać więc się męczyłem powiedzmy pół godziny, ale jechałem. Aż w pewnym momencie (tak ok pół godziny) kontrolka ładowania zgasła i wspomaganie powróciło. I tak za każdym razem. Im zimniej tym dłużej nie ma wspomagania. Jak temp jest ok +5st. to wtedy jest ok. Jak jest powiedzmy ok -15 stopni na zewnątrz i po ok godzinnej jeździe wreszcie wspomaganie powraca to spokojnie można zgasić silnik i po kilku godzinach jest wszystko ok. Przeważnie po nocy jest problem. Czyli coś jest nie tak. I teraz: 1. Czy wina świecącej kontrolki może być poprzez wadliwy przekaźnik albo coś podobnego? Jeśli to wina regulatora napięcia to sobie go daruję. i tutaj: 2. jak się sterownik od wspomagania orientuje że świeci kontrolka ładowania? (tzn. czy jest na "krótko" podpięta pod sterownik?) 3. Jeśli kontrolka ładowania jest podpięta na krótko do sterownika to który to przewód na sterowniku. Jeśli będę wiedział który to przewód to go poprostu odepnę i będzie po krzyku. Sterownik wspomagania będzie myślał że ładowanie jest (mimo że kontrolka ładowania świeci) A ładowanie przecież jest. Dodam że problem zimnych lutów na przekaźnikach silnika został już u mnie rozwiązany 2 tygodnie temu. więc w tym miejscu napewno wszystko jest ok. Z góry dziękuję za okazaną pomoc. Pozdrawiam

_________________
Punto II 1,9 JTD ELX
Marea weekend 2,4 JTD HLX FULL


Góra
 Profil  
 

 
 Post #434350 Wysłany: 26 Sty 2011, 00:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
ile wynosi ładowanie aku ?
jeśli jest niskie wspomaganie będzie się wyłączać, sprawdź czy przypadkiem obudowa altka nie jest pęknięta


Góra
 Profil  
 
 
 Post #434356 Wysłany: 26 Sty 2011, 00:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
zbimos a akumulator już nie jest poprostu kiepski i z rana na mrozie niedomaga?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #434570 Wysłany: 26 Sty 2011, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 21 Mar 2010,
Posty: 19
ładowanie z włączonymi światłami ok 14,3 - 14,35 V. Aku w bardzo dobrej kondycji. Po tygodniu stania na mrozie nie ma żadnych problemów z odpaleniem auta.

_________________
Punto II 1,9 JTD ELX
Marea weekend 2,4 JTD HLX FULL


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO