|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 00:07
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ManowaR |
#443615 Wysłany:
21 Lut 2011, 20:43; Temat postu: Punto II FL 1.2 8v - blokada mechanizmu różnicowego - jak? |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
Właśnie, czy jest to do zrealizowania? W jakiej cenie, i w jaki sposób.
Chodzi oczywiście o mechaniczną skrzynię biegów.
PS: słabo się znam na układzie w tym punto, no, ale Zacznijmy od powyższego pytania, czy ktoś to robił, i czy jest to pospolite...
|
|
Góra |
|
|
|
|
STax |
#443638 Wysłany:
21 Lut 2011, 21:24; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
ManowaR napisał(a): czy ktoś to robił Domowymi sposobami chyba nie. ManowaR napisał(a): czy jest to pospolite...
Na pewno nie.
Są podobno szpery firmowe, ale koszt jest bodajże w tysiącach euro, więc nie bardzo się to ma do ceny samego auta
Kiedyś na forum poloneza spotkałem taką metodę, jak włożenie żyletek do dyfra, ale jak to działa i czy wogóle tego nie wiem. I chyba jednak nie radzę próbować
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
ManowaR |
#443643 Wysłany:
21 Lut 2011, 21:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
No jasne że nie chodzi o metodę domową. Dla VAZ (Lada) jest gotowy fabryczny komplekt do instalacji w cenie 300-500 euro... z kilkoma wariacjami blokady - dyskowa i gwintowa, które się stroją na różny moment obrotowy, na którym ta blokada zachodzi ... no może po polsku trochę inaczej by to brzmiało, ale może by i tutaj coś takiego
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#443660 Wysłany:
21 Lut 2011, 21:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Przy braku szpery w przednionapędówce sprawdza się lewa noga:) Skoro interesuje Cię szpera, to powinieneś wiedzieć co mam na myśli. W 8V jest linka gazu, więc manewr ten wychodzi.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
|
ManowaR |
#443663 Wysłany:
21 Lut 2011, 22:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
Się sprawdza, ale tylko do pewnego stopnia
Wygrzebać kołami w zadanym kierunku nie pomaga
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#443667 Wysłany:
21 Lut 2011, 22:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
No to prawda, myślałem o szybkich zakrętach, o wygrzebaniu nie myślałem, chociaż tu też się przydaje. Myślę, że najprościej będzie kupić kompletną zeszperaowaną skrzynię z CC/SC.
http://moto.allegro.pl/silnik-1-4-1-4-1 ... 59027.html
Z tym gościem się może skontaktuj. Cienko na allegro, na portalach rajdowych by trzeba szukać.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#443668 Wysłany:
21 Lut 2011, 22:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
WLBN co ci da hamulec przy wychodzeniu z ciasnego zakretu?
ManowaR p2 ma bradzo podobna budowe jak SC, szpera do SC kosztuje ~2600 - Quaife
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ManowaR |
#443669 Wysłany:
21 Lut 2011, 22:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
Podobną, ale, podobnie ze nie identyczną.
Może ktoś ma jakieś informacje o takowej do 1.2 8v do punto II, było by ciekawie.
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#443672 Wysłany:
21 Lut 2011, 22:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#443675 Wysłany:
21 Lut 2011, 22:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
tu masz za 6500:
http://rallyzone.pl/p/59/164/mechanizm- ... edowy.html
na dole masz modele do jakich pasuje, panda i kropek to bedzie to samo,
chyba nie chcesz tego zakladac do autka do jazdy na codzien?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#443677 Wysłany:
21 Lut 2011, 22:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Ojoj! Zapytam kumpla, który niedawno na KJS zeszperowanym Sejem dacha zaliczył, może szperę tańszą niż całe auto ma;)
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
|
ManowaR |
#443680 Wysłany:
21 Lut 2011, 23:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
Y, 6500 troszeczkę za dużo Może są komplety dwa razy tańsze?
A dlaczego nie można tego założyć na samochód dla codziennej jazdy? Przy odpowiednim strojeniu pod czas zwykłej jazdy trzeba odrobinę mocniej trzymać kierownicę w zakrętach i tyle Może tutaj to rozwali wspomaganie... bo jest elektryczne... czy nie tak? [ Dodano: 21 Lut 2011 22:34 ]WLBN napisał(a): http://ogloszenia.motoplaneta.pl/index.php?level=adv_show2&adv_id=1120&path=00000D|0003|0004&car_id=
No, tutaj cała skrzynia 4000 [ Dodano: 21 Lut 2011 22:57 ]Podobnie że warto szukać tylko torsen, inne się nie nadają Torsen robi Quaife, ale czy akurat do p2, by nie było pytań z instalacją. [ Dodano: 21 Lut 2011 22:59 ]http://www.quaife.co.uk/shop/search/res ... xonomy:135 do 1.2 8v raczej nie [ Dodano: 21 Lut 2011 23:00 ]Między innymi, to cena jest bardzo dobra Nie 6500 pln
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#443706 Wysłany:
21 Lut 2011, 23:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
chcesz montowac do serii? po co
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
STax |
#443710 Wysłany:
21 Lut 2011, 23:25; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Jak szpera nie jest 100% tylko tak 30-40% to spokojnie można z tym jeździć na codzień, przecież są takie przednionapędówki seryjne.
A że montowanie szpery do auta o mocy 60KM nie za bardzo ma sens to inna sprawa. Ale jak kogoś stać to czemu nie...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
ManowaR |
#444239 Wysłany:
23 Lut 2011, 11:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
No, by ładnie grzebać w śniegu i błocie W sumie to za taką cenę, jak te http://www.quaife.co.uk/shop/search/res ... xonomy:135 bym zainstalował...
Ciekawe, czy ktoś jeździ z 100% blokadą... zwykle moment jest ustawiany na 3-4 kg ... a w serii to 6-8 i porządek, dużo takim czymś jeździ na codzień.
Faktycznie to w kropie nie wystarcza szpery i nieco większego bagażnika
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|