|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 15:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
markos7 |
#463025 Wysłany:
14 Kwi 2011, 21:58; Temat postu: Wrażenia z jazdy PII 1.9 JTD kontra GP 1.4 16V |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Siemianowice Śl. Rejestracja: 14 Paź 2008, Posty: 19
|
Poszukując Grande miałem okazję przejechać kawałek GP 1.4 16V 95KM
Obecnie mam PII 1.9 JTD 86KM.
Ku mojemu zdziwieniu GP wydał mi się nieco mułowaty.
Czy mam słuszne wrażenia, czy może moja noga jeszcze nie rozumie specyfiki benzyniaka który zbiera się w wyższym zakresie obrotów?
Macie jakieś doświadczenia porównawcze tych aut ?
_________________ Było GP 1.4 16V 95KM Jest AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM
|
|
Góra |
|
|
|
|
wszwedd |
#463491 Wysłany:
16 Kwi 2011, 11:19; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 27
|
na wstępie ekspertem nie jestem więc jakby co proszę mnie poprawić ale z doświadczenia myślę że to jest nie do porownania mimo wszystko..sama ilość koni mechanicznych to puste dane
po pierwsze turbo diesel kontra nieturbo benzyna- inne charakterystyki silników.
po drugie pojemności 1,9 ciągnie od najniższych obrotów bo ma poprostu z czego a 1,4 trzeba dopiero rozhulać żeby jechało
do tego może różna się KM ale to zależy wszystko przy jakich obrotach ta moc i moment obrotowy jest generowany (nie jestem ekspertem ale pewnie w JTD przy powiedzmy 2,5tys/obr a benzynka pewnie dopiero przy 4,5tys/min) więc benzynką trzeba by było cały czas jeździć na wysokich obrotach żeby czuć te 95KM
gdyby to tez była turbo benzyna to sprawa pewnie byłaby prostsza;) te kilka koni więcej napewno byś poczuł
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#463493 Wysłany:
16 Kwi 2011, 11:22; Temat postu: Re: Wrażenia z jazdy PII 1.9 JTD kontra GP 1.4 16V |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
markos7 napisał(a): Poszukując Grande miałem okazję przejechać kawałek GP 1.4 16V 95KM Obecnie mam PII 1.9 JTD 86KM. Ku mojemu zdziwieniu GP wydał mi się nieco mułowaty. Czy mam słuszne wrażenia, czy może moja noga jeszcze nie rozumie specyfiki benzyniaka który zbiera się w wyższym zakresie obrotów? Macie jakieś doświadczenia porównawcze tych aut ?
Co tu się dziwić skoro diesel ma znacznie niżej moment obrotowy?
Benzyniaki w porównaniu do diesli trzeba po prostu bardziej kręcić. Redukcja i sru.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
markos7 |
#463650 Wysłany:
16 Kwi 2011, 21:43; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Siemianowice Śl. Rejestracja: 14 Paź 2008, Posty: 19
|
Tak właśnie myślaem ... obroty i moment.
Niemniej spodziewałem się że przy porównywalnych masach samochodów i teoretycznie słabszym dieslu nie będzie różnicy a już zaskoczeniem była taka różnica na korzyść diesla.
Jestem jak dotąd bardzo zadowolony z JTD ... to auto czy jest full napakowane czy puste ma kopa.
Zakładając że rzeczywiście benzyniaka trzeba wyżej kręcić to czy przy większym obciążeniu ( również w trybie pozamejskim ) też będzie się przyzwoicie zbierał ?
Dotąd miałem do czynienia ze słabymi benzyniakami typu Polonez, Matiz i stosunkowo mocnym JTD .. stąd moje dylematy
_________________ Było GP 1.4 16V 95KM Jest AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#463652 Wysłany:
16 Kwi 2011, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
echh
zaraz przyjdzie tu 2rotor i pozamiata ze to tylko subiektywne wrazenie wynikajace z niskiego momentu obrotowego.
Poza tym 1.4 95 jeszcze jakos jedzie, trzeba bylo sie 1.7 ale 77 kucy przejechac
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
STax |
#463714 Wysłany:
16 Kwi 2011, 23:25; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
pieta napisał(a): zaraz przyjdzie tu 2rotor i pozamiata ze to tylko subiektywne wrazenie wynikajace z niskiego momentu obrotowego.
I będzie miał rację.
Turbina robi swoje, bo dzięki niej diesle mają taki a nie inny moment obrotowy, ale też oszukuje odczucia, bo krótkie wciśnięcie w fotel nie przekłada się na czasy przyspieszeń.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
markos7 |
#463733 Wysłany:
17 Kwi 2011, 00:19; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Siemianowice Śl. Rejestracja: 14 Paź 2008, Posty: 19
|
Też to zakładam ( to oszukiwanie ) choćby dlatego że z danych technicznych wynika że mój jtd powinien być nieco słabszy w tym względzie.
Jeszcze chwila i zdecyduje się ja T-jet'a
_________________ Było GP 1.4 16V 95KM Jest AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM
|
|
Góra |
|
|
MARINESKU |
#463775 Wysłany:
17 Kwi 2011, 08:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 338 Pomógł: 4
|
markos7 napisał(a): Też to zakładam ( to oszukiwanie ) choćby dlatego że z danych technicznych wynika że mój jtd powinien być nieco słabszy w tym względzie. Jeszcze chwila i zdecyduje się ja T-jet'a
Ja tak bym zrobił, unia chce zamordować diesla akcyzą, bo jest większym trucicielem, a kiedyś nam wciskano że jest ekologiczny.
|
|
Góra |
|
|
robsoniqe |
#463834 Wysłany:
17 Kwi 2011, 10:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 13 Mar 2011, Posty: 138
|
MARINESKU napisał(a): markos7 napisał(a): Też to zakładam ( to oszukiwanie ) choćby dlatego że z danych technicznych wynika że mój jtd powinien być nieco słabszy w tym względzie. Jeszcze chwila i zdecyduje się ja T-jet'a Ja tak bym zrobił, unia chce zamordować diesla akcyzą, bo jest większym trucicielem, a kiedyś nam wciskano że jest ekologiczny.
Gdyby Polska była normalnym krajem to ta akcyza nie zabiłaby, aż tak kierowców...Akcyza narzucana przez Nasz Ukochany Kraj Nas zabija.. miesiąc temu kupiłem kropka 1.4 8V przesiadając się z Vectry 2000r. 2.0 16 V... myślałem, że zaoszczędzę na benzynie..relatywnie oczywiście..ale 5.20 zł przed wakacjami to paranoja..20 gr jak nic w wakacje dojdzie i wyjdzie na to, że 95 będzie za 5,50 zł.. czy to nie chore? W jakim kraju średnio człowiek może zatankować 10 baków Paliwa? Tylko w Polsce.. bo gdyby w DE tak było to by koncerny samochodowe poupadały.. sorki za offtop ale moja frustracja sięgnęła zenitu
|
|
Góra |
|
|
STax |
#463835 Wysłany:
17 Kwi 2011, 10:52; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
robsoniqe: chyba jeszcze nie czytałeś, ale unia kombinuje podniesienie akcyzy na ON tak, ze w u nas jego cena o ok 60gr/litr wzrośnie...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
robsoniqe |
#463936 Wysłany:
17 Kwi 2011, 14:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 13 Mar 2011, Posty: 138
|
|
Góra |
|
|
STax |
#463956 Wysłany:
17 Kwi 2011, 15:06; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
K3 |
#463961 Wysłany:
17 Kwi 2011, 15:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): pieta napisał(a): zaraz przyjdzie tu 2rotor i pozamiata ze to tylko subiektywne wrazenie wynikajace z niskiego momentu obrotowego. I będzie miał rację. Turbina robi swoje, bo dzięki niej diesle mają taki a nie inny moment obrotowy, ale też oszukuje odczucia, bo krótkie wciśnięcie w fotel nie przekłada się na czasy przyspieszeń.
Dokładnie... Miałem okazję "spiąć się" z Mondeo 1.6 TDCi (115KM)... I o ile szedł równo, to poległ w momencie zmiany biegu, gdy ja jeszcze mogłem kręcić silnikiem znacznie wyżej....
Pewnie był ciut załadowany, bo na pusto powinien mnie bez problemu objechać, ale chodzi mi o sama ideę: tam gdzie diesel się "kończy", to benzyna dopiero zaczyna się rozkręcać...
_________________
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|