You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Cze 2024, 15:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #463025 Wysłany: 14 Kwi 2011, 21:58; 
 Temat postu: Wrażenia z jazdy PII 1.9 JTD kontra GP 1.4 16V
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Siemianowice Śl.
Rejestracja: 14 Paź 2008,
Posty: 19
Poszukując Grande miałem okazję przejechać kawałek GP 1.4 16V 95KM
Obecnie mam PII 1.9 JTD 86KM.
Ku mojemu zdziwieniu GP wydał mi się nieco mułowaty.
Czy mam słuszne wrażenia, czy może moja noga jeszcze nie rozumie specyfiki benzyniaka :) który zbiera się w wyższym zakresie obrotów?
Macie jakieś doświadczenia porównawcze tych aut ?

_________________
Było GP 1.4 16V 95KM
Jest AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #463491 Wysłany: 16 Kwi 2011, 11:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 01 Wrz 2007,
Posty: 27
na wstępie ekspertem nie jestem więc jakby co proszę mnie poprawić :E ale z doświadczenia myślę że to jest nie do porownania mimo wszystko..sama ilość koni mechanicznych to puste dane
po pierwsze turbo diesel kontra nieturbo benzyna- inne charakterystyki silników.
po drugie pojemności 1,9 ciągnie od najniższych obrotów bo ma poprostu z czego a 1,4 trzeba dopiero rozhulać żeby jechało
do tego może różna się KM ale to zależy wszystko przy jakich obrotach ta moc i moment obrotowy jest generowany (nie jestem ekspertem ale pewnie w JTD przy powiedzmy 2,5tys/obr a benzynka pewnie dopiero przy 4,5tys/min) więc benzynką trzeba by było cały czas jeździć na wysokich obrotach żeby czuć te 95KM
gdyby to tez była turbo benzyna to sprawa pewnie byłaby prostsza;) te kilka koni więcej napewno byś poczuł


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463493 Wysłany: 16 Kwi 2011, 11:22; 
 Temat postu: Re: Wrażenia z jazdy PII 1.9 JTD kontra GP 1.4 16V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14389
Pomógł: 128
markos7 napisał(a):
Poszukując Grande miałem okazję przejechać kawałek GP 1.4 16V 95KM
Obecnie mam PII 1.9 JTD 86KM.
Ku mojemu zdziwieniu GP wydał mi się nieco mułowaty.
Czy mam słuszne wrażenia, czy może moja noga jeszcze nie rozumie specyfiki benzyniaka :) który zbiera się w wyższym zakresie obrotów?
Macie jakieś doświadczenia porównawcze tych aut ?

Co tu się dziwić skoro diesel ma znacznie niżej moment obrotowy? :>
Benzyniaki w porównaniu do diesli trzeba po prostu bardziej kręcić. Redukcja i sru.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463650 Wysłany: 16 Kwi 2011, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Siemianowice Śl.
Rejestracja: 14 Paź 2008,
Posty: 19
Tak właśnie myślaem ... obroty i moment.
Niemniej spodziewałem się że przy porównywalnych masach samochodów i teoretycznie słabszym dieslu nie będzie różnicy a już zaskoczeniem była taka różnica na korzyść diesla.
Jestem jak dotąd bardzo zadowolony z JTD ... to auto czy jest full napakowane czy puste ma kopa.

Zakładając że rzeczywiście benzyniaka trzeba wyżej kręcić to czy przy większym obciążeniu ( również w trybie pozamejskim ) też będzie się przyzwoicie zbierał ?

Dotąd miałem do czynienia ze słabymi benzyniakami typu Polonez, Matiz i stosunkowo mocnym JTD .. stąd moje dylematy

_________________
Było GP 1.4 16V 95KM
Jest AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463652 Wysłany: 16 Kwi 2011, 21:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
echh

zaraz przyjdzie tu 2rotor i pozamiata ze to tylko subiektywne wrazenie wynikajace z niskiego momentu obrotowego.

Poza tym 1.4 95 jeszcze jakos jedzie, trzeba bylo sie 1.7 ale 77 kucy przejechac :E

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463714 Wysłany: 16 Kwi 2011, 23:25; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
pieta napisał(a):
zaraz przyjdzie tu 2rotor i pozamiata ze to tylko subiektywne wrazenie wynikajace z niskiego momentu obrotowego.

I będzie miał rację.
Turbina robi swoje, bo dzięki niej diesle mają taki a nie inny moment obrotowy, ale też oszukuje odczucia, bo krótkie wciśnięcie w fotel nie przekłada się na czasy przyspieszeń.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463733 Wysłany: 17 Kwi 2011, 00:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Siemianowice Śl.
Rejestracja: 14 Paź 2008,
Posty: 19
Też to zakładam ( to oszukiwanie ) choćby dlatego że z danych technicznych wynika że mój jtd powinien być nieco słabszy w tym względzie.

Jeszcze chwila i zdecyduje się ja T-jet'a :twisted:

_________________
Było GP 1.4 16V 95KM
Jest AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463775 Wysłany: 17 Kwi 2011, 08:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
markos7 napisał(a):
Też to zakładam ( to oszukiwanie ) choćby dlatego że z danych technicznych wynika że mój jtd powinien być nieco słabszy w tym względzie.

Jeszcze chwila i zdecyduje się ja T-jet'a :twisted:

Ja tak bym zrobił, unia chce zamordować diesla akcyzą, bo jest większym trucicielem, a kiedyś nam wciskano że jest ekologiczny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463834 Wysłany: 17 Kwi 2011, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 138
MARINESKU napisał(a):
markos7 napisał(a):
Też to zakładam ( to oszukiwanie ) choćby dlatego że z danych technicznych wynika że mój jtd powinien być nieco słabszy w tym względzie.

Jeszcze chwila i zdecyduje się ja T-jet'a :twisted:

Ja tak bym zrobił, unia chce zamordować diesla akcyzą, bo jest większym trucicielem, a kiedyś nam wciskano że jest ekologiczny.

Gdyby Polska była normalnym krajem to ta akcyza nie zabiłaby, aż tak kierowców...Akcyza narzucana przez Nasz Ukochany Kraj Nas zabija.. miesiąc temu kupiłem kropka 1.4 8V przesiadając się z Vectry 2000r. 2.0 16 V... myślałem, że zaoszczędzę na benzynie..relatywnie oczywiście..ale 5.20 zł przed wakacjami to paranoja..20 gr jak nic w wakacje dojdzie i wyjdzie na to, że 95 będzie za 5,50 zł.. czy to nie chore? W jakim kraju średnio człowiek może zatankować 10 baków Paliwa? Tylko w Polsce.. bo gdyby w DE tak było to by koncerny samochodowe poupadały.. sorki za offtop ale moja frustracja sięgnęła zenitu :twisted:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463835 Wysłany: 17 Kwi 2011, 10:52; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
robsoniqe: chyba jeszcze nie czytałeś, ale unia kombinuje podniesienie akcyzy na ON tak, ze w u nas jego cena o ok 60gr/litr wzrośnie...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463936 Wysłany: 17 Kwi 2011, 14:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 138
no wiem wiem..chociaż przyznam szczerze, że słyszałem o 50 gr.. ale to i tak kropla w morzu w porównaniu z akcyzą, którą narzuca nam PL.
tak obrazowo..
http://demotywatory.pl/1732642/Sklad-ceny-paliw
tylko teraz mamy powyżej piątaka :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463956 Wysłany: 17 Kwi 2011, 15:06; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Schodzimy z tematu, ale tylko sprostuję, że akcyza + opłata paliwowa to obecnie ok 1,66zł na litrze.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463961 Wysłany: 17 Kwi 2011, 15:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010,
Posty: 748
Pomógł: 1
STax napisał(a):
pieta napisał(a):
zaraz przyjdzie tu 2rotor i pozamiata ze to tylko subiektywne wrazenie wynikajace z niskiego momentu obrotowego.

I będzie miał rację.
Turbina robi swoje, bo dzięki niej diesle mają taki a nie inny moment obrotowy, ale też oszukuje odczucia, bo krótkie wciśnięcie w fotel nie przekłada się na czasy przyspieszeń.


Dokładnie... Miałem okazję "spiąć się" z Mondeo 1.6 TDCi (115KM)... I o ile szedł równo, to poległ w momencie zmiany biegu, gdy ja jeszcze mogłem kręcić silnikiem znacznie wyżej.... :E
Pewnie był ciut załadowany, bo na pusto powinien mnie bez problemu objechać, ale chodzi mi o sama ideę: tam gdzie diesel się "kończy", to benzyna dopiero zaczyna się rozkręcać...

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO