You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #469338 Wysłany: 02 Maj 2011, 17:19; 
 Temat postu: bicie - krzywe tarcze?
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
Jadąc szybko, powyżej 110 kmh przy naciśnięciu na hamulec samochód wpada a wibracje, kierownica drży aż strach hamować, poniżej, np hamując z 80 nic takiego nie widać i samochod hamuje normlanie. Bicie i drgawki rosna wraz z hamowaniem z wyzszej predkosci. NIe dotykajac na hamulec nie ma zadnego bicia, kola wywazone i proste.

Pytanie, czy przy takich objawach jakie opisuje moge byc w 100% pewien ze do wymiany mam tarcze bo jest ktoras krzywa?
Pytam bo mam zamiar pod wieczor zamowic juz tarcze ale chce byc pewnym, że jest taka potrzeba.


Proszę o Waszą opinię.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #469361 Wysłany: 02 Maj 2011, 18:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
Moja opinia jest następująca zdejmij koło i sprawdź tarcze. Choć mając na uwadze stwierdzenie, że drgania występują przy hamowaniu można by uznać problem tarcz za możliwą diagnozę. Choć nie można wykluczyć, że np. odczepił się ciężarek który przytwierdzany jest przy wyważaniu opon. Bo i takie coś wywołuje następujące atrakcje. (czyt. odczuwalne drgania na kierownicy i reszty pojazdu)

Pzdr. :wink:

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #469367 Wysłany: 02 Maj 2011, 18:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
Tylko ze takie drgania chyba nie wystepuja tylko przy hamowaniu i tylko przy wyzszej predkosci? A poza tym odrzucam to poniewaz na zimowych kolach bylo to samo :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #469448 Wysłany: 02 Maj 2011, 22:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
U mnie drgania występowały wyłącznie przy hamowaniu. Na dodatek przy hamowaniu z prędkości ok. 80 km/h. Ale skoro na zimowych i na letnich jest cały czas to samo, to najpewniej masz rację co do tarcz. W każdym razie bezproblemowej wymiany. :wink:

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #469452 Wysłany: 02 Maj 2011, 22:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Zdjąć tarczę i wyczyścić rdzę pod nimi. Jak tarcza bije to czuć na pedale przy właściwie każdej prędkości.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #469480 Wysłany: 03 Maj 2011, 00:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 977
Pomógł: 3
Mialem nieco zblizone objawy w Multijecie - przy hamowaniu drzal pedal hamulca. Wszystko zaczelo sie po zalozeniu zimowek, a ze tego dnia padal deszcz i bylo po drodze jakies ostrzejsze hamowanie tez podejrzewalem zwichrowane tarcze. Tyle ze... nic z tym nie zrobilem, a po zmianie z powrotem na letnie opony problem zniknal jak reka odjal - podejrzewam ze zimowki sa cos odrobinie 'nie halo'. To ze przyczyna tkwi w taczach moze byc jedna z opcji ale niekoniecznie jedyna.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #469541 Wysłany: 03 Maj 2011, 11:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
Ale u mnie nawet nie ma bicia hamulca, po prostu gdy na niego naciskam drzy caly samochod i kierownica, na pedale tego nie czuc.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #469547 Wysłany: 03 Maj 2011, 11:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Powtarzam: jak jesteś pewien że koła są proste (a zdaje mi się że to jednak pokrzywione są) to zdejm tarcze i wyczyść rdzę pod nimi.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #469555 Wysłany: 03 Maj 2011, 11:42; 
 Temat postu:
u mnie przy hamowaniu tez jest takie bicie na kierownicy ale u mnie jest to wina krzywych tarcz ktore musze wymienic

jak hamuje z 50km/h to wydaje sie ze jest OK z tarczami - dopiero hamowanie z predkosci powyzej 70km/h daje ostry efekt bicia bo im wieksza predkosc tym wieksza czestotliwosc drgan

pytanie jest takie: czy jesli na dojezdzie do skrzyzowania jak wolno sie toczysz i lekkim nacisnieciu pedalu hamulca czuc nierowne hamowanie tzn raz auto hamuje mocniej a raz slabiej?

PS. jak tarcze sa mocno krzywe to mozna to sprawdzic poprzez zdjecie kola na lewarku i obrocenie tarczy reka - jak tarcza jest mocno krzywa to bedzie ocierala o klocki ale nie na calym obwodzie


Góra
  
 
 
 Post #469566 Wysłany: 03 Maj 2011, 11:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Przeważnie przed skrzyżowaniem asfalt jest nierówny więc to nie znaczy nic. Chyba że masz idealnie gładki to wtedy może świadczyć o tym że tarcza ma różną grubość (różnie zużyta).

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #469573 Wysłany: 03 Maj 2011, 12:09; 
 Temat postu:
tez prawda - wiec mozna sprawdzic na plaskim asfalcie a nie na tarce

chodziło mi bardziej o to ze krzywe tarcze mozna tez wyczuc przy delikatnym hamowaniu z malej predkosci


Góra
  
 
 
 Post #472182 Wysłany: 09 Maj 2011, 23:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
Sprawa ma sie tak, zrobilem dzis hamulce, wymienione zostaly i tarcze i klocki... niestety przy hamowaniu z predkosci 100-110kmh jest to samo co bylo. po dotknieciu hamulca czuc wibracje na calym samochodzie, jest takie bicie na samochodzie ze az strach hamowac.. Kurde co to moze byc? Obawiam sie ze nie jest to problem nowych, niedotartych klockow..

P.S Opony tez wykluczam i felgi takze o nich prosze nie pisac

Pomocy!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472190 Wysłany: 09 Maj 2011, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Myszków
Rejestracja: 03 Maj 2011,
Posty: 69
Sprawdź zawieszenie czy nie ma nadmiernych luzów, drążki kierownicze itp.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472191 Wysłany: 09 Maj 2011, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
pacos Często w PII tylne bębny staja się owalne co powoduje uczucie bicia przy hamowaniu z większych prędkości (u mnie od 90km/h w górę).

U mnie zrobiło się tak po 80tys km, też myślałem, że to przód, wymieniłem tarcze i klocki ale efekt pozostał.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472247 Wysłany: 10 Maj 2011, 09:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=77226

tak czytalem tamten temat i widze ze gosc ma w 100% to co ja.. Czyli wymienilem tarcze w sumie na darmo :roll: dobra to bede musial wziać się za te bębny.

1. Co tam trzeba wymienić zeby wyeliminowac problem?
2. Możesz mniej więcej powiedzieć z jaką kwotą sie trzeba liczyć?
3. A u Ciebie tez bylo tak, że drżał caly samochod? Bo u mnie nawet nie czuc tak bardzo kierownicy tylko wlasnie caly samochod wibruje ze az strach hamowac.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472249 Wysłany: 10 Maj 2011, 09:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rydułtowy
Rejestracja: 13 Paź 2008,
Posty: 204
Pomógł: 4
poprostu wymien bębny :) ja mam to samo w mk1 :) a sprawdzić mozna to albo ściągając kółko i obracaj bębnem i zobaczysz co i jak albo wjedz gdzies na równą drogę i powoli jadąc zaciągaj powoli reczny czy będziesz czuć jak szarpie autem :) a koszt zalezy czy chcesz mienić kompletny tyl czy same bębny :)

_________________
Mój kropasek =>> topic31723.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472252 Wysłany: 10 Maj 2011, 09:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
czyli jadac np 120 po jakiejs dwupasmowce moge zaczac powoli zaciagac reczny i sprawdzic tym samym czy drzenie tez wystepuje? I jak wystapi to co? to znaczy ze bebny?

zalezy czy chcesz mienić kompletny tyl czy same bębny - a to oprocz bebnow co jeszcze moge chciec wymienic :) ?
Wydaje mi sie ze raczej same bebny i zaciski starcza?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472254 Wysłany: 10 Maj 2011, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rydułtowy
Rejestracja: 13 Paź 2008,
Posty: 204
Pomógł: 4
napisałem powoli jadac! mialem na myśli jakies 20-30km/h ;p wymienić można wiele :) cylinderki, szczęki, sprężyny, bolce, bębny (zacisków tam niema ;p) :) za bębny plus szczęki zapłacisz okolo 150 zl :) ale jak nigdy tego nie robileś (mam na myśli wymiane bębnów + szczęk) to radze zlecic to komuś bardziej doświadczonemu :) zanim zaczniesz coś robić to najpierw sprawdz tak jak pisalem czy czuć jak autem delikatnie lub mniej delikatnie szarpie :)

_________________
Mój kropasek =>> topic31723.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472258 Wysłany: 10 Maj 2011, 10:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Tak, takie jakby dudnienie/drżenie auta.

W cenach się nie orientuję, nie wymieniałem już tego.

Opcje to nowe bębny + szczęki lub przetoczenie bębnów (jesli jeszcze mozna) + nowe szczęki.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472259 Wysłany: 10 Maj 2011, 10:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
ale skoro nie czuje NIC niepokojacego jadac do np 80 i hamujac z tej predkosci to poczuje jadac 30 i hamujac recznym?

I jeszcze takie pytanie, wymienialem szczeki hamuclowe w bebnach w listopadzie, to teraz chyba wystarczy ze same bebny wymienie? w sklepie gdzie zawsze kupuje sa za 130 zl dwa bebny mikody-chyba dobra cena?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472260 Wysłany: 10 Maj 2011, 10:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rydułtowy
Rejestracja: 13 Paź 2008,
Posty: 204
Pomógł: 4
i jeszcze jedno ja wystapi te drżenie to najprawdopodobniej bębny :) pisze jadąc powoli bo ja to zauważylem przez przypadek stojac w korku do świateł na skrzyzowaniu :) toczac sie z górki popuszczalem lekko ręczny i autem szarpalo :) chodzi o to by nie zblokować kół :)

[ Dodano: 10 Maj 2011 10:07 ]
cena dobra a czy same bębny to zależy w jakim stanie są szczęki :) bo jak bęben bije to mogły się też szczęki zużyć nierowno lub uszkodzic :) póki nie zdejmiesz bębna to sie nie dowiesz :)

[ Dodano: 10 Maj 2011 10:13 ]
co do ceny patrząc na strone producenta to bardzo dobra cena :) na stronie producenta kosztują 57 zł sztuka :) ale wybierz dobry rodzaj bebna ponieważ występowaly 3 rodzaje :)

_________________
Mój kropasek =>> topic31723.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472297 Wysłany: 10 Maj 2011, 12:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
Kurcze tylko nie chcialbym juz sie tak wkopac jak z tymi tarczami ze wymienie i sie okaze ze to nie to..

Chociaz z tarczami to bylo tak ze one seryjnie maja grubosc 20mm (wentylowane) a moje mialy juz 17,1mm wiec i tak chyba sie kwalifikowaly do wymiany

buladag, a Ty jak miales te objawy to tez tak ze im szybciej tym mocniej drzy? a bez dotykania hamulca tez drzalo? Bo u mnie jest tak ze jak nie dotykam to nie drzy ale i tak samochod jest juz taki niespokojny jest taka mala wibracja przy szybszej jezdzie, to moze tez od tego?

Mam nadzieje ze to te bebny..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472302 Wysłany: 10 Maj 2011, 13:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
tak, im szybciej tym mocniej biło/z wiekszą częstotliwością. Tylko przy hamowaniu.
Od 160km/h w górę PII drży nawet bez hamowania. ;) ;)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472380 Wysłany: 10 Maj 2011, 17:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
A to jeszcze sie tak zapytam, zmiana bebnow (bez szczek) jest prostsza niz wymiana tarcz z klockami? W sensie czy jak wymienilem tarcze to czy dam sobie rade z bebnami :)

No bo wydaje mi sie ze nie ma sensu zmieniac szczek skoro maja moze z 7 tys. przejechane. Czyli po wymianie samych bebnow powinno ustapic?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472385 Wysłany: 10 Maj 2011, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
pacos napisał(a):
A to jeszcze sie tak zapytam, zmiana bebnow (bez szczek) jest prostsza niz wymiana tarcz z klockami? W sensie czy jak wymienilem tarcze to czy dam sobie rade z bebnami

spokojne sobie poradzisz, jak bęben nie chce zejść to wkręca się chyba śrube M10 w miejsce tych dwóch " dzyndzli " i dokręcając je bęben sam zejdzie. Kiedyś na forum widziałem jak ktoś to opisywał, poszukaj :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO