|
Obecny czas: 14 Cze 2025, 19:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pawel_p1 |
#541605 Wysłany:
28 Sty 2012, 15:52; Temat postu: Ręczny przy tarczach z tyłu - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lublin Rejestracja: 04 Sie 2007, Posty: 256
|
witajcie mam co roku ten sam problem z hamulcem recznym tarcze tył od PGT. zacierają mi sie i zamarzają linki od recznego wkurza mnie to jak na parkingu musze stukac młotkiem pod samochodem zeby linka sie poluzowała. I tu moje pytanie do innych uzytkowników takich hamulców czy macie takie problemy i jakie linki macie założone?? ja co roku zmnieniam na innego producenta ale uszczelnienie nie wytrzymuje sezonu gumka na lince ta ruchoma pęka i lipa bo jest to w miejscu gdzie sie syfi na całego. zastanawaim sie nad zakupem orginalnych ale jedna kosztuje 90zł 
_________________ punto 1.2 75 ELX 214000km subaru legacy outback AWD 2,5B
**ZAPRASZAM ** topic2522.html **ZAPRASZAM**
|
|
Góra |
|
 |
|
|
rzel |
#541607 Wysłany:
28 Sty 2012, 15:58; Temat postu: Re: Ręczny przy tarczach z tyłu - problem |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
miałem to samo, kupno oryginałów rozwiązało problem
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#541611 Wysłany:
28 Sty 2012, 16:29; Temat postu: Re: Ręczny przy tarczach z tyłu - problem |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Ja mam teraz oryginalne linki od GT i nie ma żadnych problemów. Wcześniej na bębnach też miałem oryginalne linki i nigdy nie zamarzło.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
punto 1.6 |
#541614 Wysłany:
28 Sty 2012, 16:53; Temat postu: Re: Ręczny przy tarczach z tyłu - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
jak pęka ta osłonka gumowa i dostaje się tam woda to niema co się dziwić kup oryginał, a miałeś TRW może będą lepsze cena coś po 55zl
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
 |
pawel_p1 |
#541663 Wysłany:
28 Sty 2012, 18:14; Temat postu: Re: Ręczny przy tarczach z tyłu - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lublin Rejestracja: 04 Sie 2007, Posty: 256
|
przy bębnach nie zamaraza bo nie ma jak linka kończy sie wewnątrz bębna i woda sie nie dostaje. a to ze jak osłonka pęknie to zamarza to tez dla mnie oczywiste. TRW nie miałem pierwsze miałem linex drugie tez kupilm naiwnie takie same a trzecie były jakieś włoskie za 65zł/szt. i uszczelnienie wyglądało jak w orginale ale popękało wszystko. jak widać zostaje mi tylko zamówić orginały. troche lipna konstrukcja zacisku i woda po lince spływa w dół wprost do pancerza gdyby odwrotnie to skonstruowali problem był by mniejszy...
[ Dodano: 28 Sty 2012 16:14 ]
przy bębnach nie zamaraza bo nie ma jak linka kończy sie wewnątrz bębna i woda sie nie dostaje. a to ze jak osłonka pęknie to zamarza to tez dla mnie oczywiste. TRW nie miałem pierwsze miałem linex drugie tez kupilm naiwnie takie same a trzecie były jakieś włoskie za 65zł/szt. i uszczelnienie wyglądało jak w orginale ale popękało wszystko. jak widać zostaje mi tylko zamówić orginały. troche lipna konstrukcja zacisku i woda po lince spływa w dół wprost do pancerza gdyby odwrotnie to skonstruowali problem był by mniejszy...
_________________ punto 1.2 75 ELX 214000km subaru legacy outback AWD 2,5B
**ZAPRASZAM ** topic2522.html **ZAPRASZAM**
|
|
Góra |
|
 |
rzel |
#541740 Wysłany:
28 Sty 2012, 21:44; Temat postu: Re: Ręczny przy tarczach z tyłu - problem |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
ja też miałem z linexu - koszt ok.23zł i po demontażu wyglądają jak nowe, nigdzie nie poprzecinane i nie pęknięte a jednak woda dostaje się do linki i zamarza kupiłem nowe w aso - koszt 83,20 i widać że linka pracuje w jakimś teflonie lub czymś podobnym
|
|
Góra |
|
 |
pawel_p1 |
#556992 Wysłany:
08 Mar 2012, 20:12; Temat postu: Re: Ręczny przy tarczach z tyłu - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lublin Rejestracja: 04 Sie 2007, Posty: 256
|
dziś zamówiłem linki hamulcowe w ASO (80zł/szt) i jak sie okazuje w magazynach w Polsce juz ich nie ma, we włoskich magazynach są tylko lewe ale na prawą stronę też sie nadają. Prawe juz nie będą dostępne a lewe do wyczerpania zapasów magazynowych i miły pan z uśmiechem na twarzy poradził, że jesli zamierzam dłuzej uzytkować samochód zebym zrobił sobie zapas.
zastanawia mnie fakt czy producent aut nie ma obowiązku zapewnienia przez jakiś okres czasu części zamiennych?? przeciez punto I produkowano do 1999 a to nie tak dawno, w VW dostepne są orginalne części do garbusa a juz ponad 2 dekady go nie produkują
_________________ punto 1.2 75 ELX 214000km subaru legacy outback AWD 2,5B
**ZAPRASZAM ** topic2522.html **ZAPRASZAM**
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#556998 Wysłany:
08 Mar 2012, 20:24; Temat postu: Re: Ręczny przy tarczach z tyłu - problem |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
pawel_p1 napisał(a): zastanawia mnie fakt czy producent aut nie ma obowiązku zapewnienia przez jakiś okres czasu części zamiennych?? Chyba 10 lat, ale nie wiem czy to jest obowiązek, czy taka niepisana umowa. pawel_p1 napisał(a): w VW dostepne są orginalne części do garbusa a juz ponad 2 dekady go nie produkują 2 dekady? Garbusa klepali do 2003r  Tylko że nie w Niemczech [ Dodano: 08 Mar 2012 20:24 ]Cytuj: Jak długo producent ma obowiązek produkować części do produkowanych przez siebie towarów?
Przepisy nie narzucają na producenta obowiązku produkowania części zamiennych do wytwarzanych przez siebie towarów. Istnieje jednak kilka mechanizmów prawnych, które w praktyce wymuszają, aby producenci np. sprzętu AGD, RTV albo firmy motoryzacyjne szybko nie zaprzestali produkcji części do wytwarzanych przez siebie modeli.
Art. 1061 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej (DzU z 2003 r. nr 119, poz. 1117 z późn. zm.) przewiduje tzw. klauzulę napraw. Polega ona na tym, że do napraw produktu, które mają przywrócić jego początkowy wygląd, można używać części, które nie pochodzą od podmiotu mającego uprawnienia z rejestracji wzoru przemysłowego. Wstrzymanie produkcji niektórych części może więc spowodować utratę udziałów w rynku na rzecz producentów nieoryginalnych części. W art. 82 tej ustawy przewidziana jest też tzw. licencja przymusowa. Urząd Patentowy może wydać ją podmiotowi, który chce produkować komponenty chronione przepisami o własności przemysłowej, gdy uprawniony np. nadużywa swoich praw. Nadużycie (zgodnie z art. 68 ustawy) polega m.in. na braku zaspokojenia zapotrzebowania na rynku (niedostatecznej ilości lub jakości produktu albo jego nadmiernych cen). Starający się o wydanie licencji przymusowej powinien jednak wcześniej wykazać, że bezskutecznie starał się o zdobycie normalnej licencji od uprawnionego.
Zdecydowana większość producentów oferuje też nabywcom swoich produktów gwarancję. Najczęściej polega ona na oferowaniu bezpłatnych napraw produktu w okresie gwarancyjnym. Dla serwisów gwarancyjnych trzeba więc zapewnić części zamienne. http://www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_ko ... hp#faq1184
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
punto 1.6 |
#557050 Wysłany:
08 Mar 2012, 21:35; Temat postu: Re: Ręczny przy tarczach z tyłu - problem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
możesz kupić linki z barchetty , podwozie jest z punta
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|