|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 07:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Autor |
Wiadomość |
BogdanK |
#561857 Wysłany:
21 Mar 2012, 13:13; Temat postu: Typowe usterki instalacji LPG |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Typowe usterki instalacji LPG
Oto siedem newralgicznych elementów instalacji autogazu, które szczególnie narażone są na uszkodzenie.
Uszkodzenie czujnika ciśnienia Objawy: szarpanie silnika podczas przyśpieszania, nierówna praca na wolnych obrotach, brak mocy, itp. Czasem bez wyraźnych przyczyn następuje automatyczne przełączenie na zasilanie benzyną. Zdarza się, że objawy na kilka dni ustępują samoczynnie, a później bez wyraźnego powodu pojawiają się ponownie. Możliwa przyczyna: najczęściej przyczyną jest zużyty lub uszkodzony czujnik ciśnienia LPG, który znajduje się przy listwie wtryskowej lub w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Warto zaznaczyć, że problemy dotyczyły głównie starszych instalacji. W nowszych czujniki są praktycznie bezawaryjne, ponieważ producenci udoskonalili ich konstrukcję.
Zużyte lub zapieczone wtryskiwacze LPG Objawy: szarpanie silnika podczas przyśpieszania, nierówna praca na wolnych obrotach, brak mocy, itp. Czasem następuje automatyczne przełączenie na zasilanie benzyną. Zdarza się, że objawy na kilka dni ustępują samoczynnie. Anomalie widoczne są także podczas badania składu spalin – zły skład mieszanki. Możliwa przyczyna: zużyte spryskiwacze źle dawkują gaz. Podają zbyt duże lub zbyt małe porcje. Jeden z wtryskiwaczy lub kilka może się zawiesić w pozycji otwartej lub zamkniętej. Na rynku znajduje się wiele rodzajów wtryskiwaczy różniących się ceną i jakością. Najtańsze wytrzymują ok. 30-40 tys. km. Najdroższe ponad 100 tys. km.
Uszkodzenie połączeń LPG Objawy: zapach gazu w samochodzie lub na zewnątrz, po uniesieniu maski. Pogorszenie się osiągów silnika, zwiększenie zużycia gazu, jeżeli nieszczelność jest duża – następuje automatyczne przełączenie na zasilanie benzyną. Możliwa przyczyna: nieszczelności połączeń przewodów doprowadzających LPG, lub samych przewodów elastycznych, które popękały ze starości lub przetarły się. Często nieszczelności pojawiają się po wizycie u mechanika.
Awaria sterownika Objawy: bardzo różne, czasem jest to spadek osiągów, czasem całkowity brak możliwości jazdy na LPG, czasem zapalenie się kontrolki Check Engine. Możliwa przyczyna: współczesne sterowniki są starannie zabezpieczone przed wilgocią. Starsze były zwykle niedbale uszczelnione i dostawała się do nich woda (wilgoć), która uszkadzała elektronikę. Na wytrzymałość sterownika wpływa m.in. miejsce i sposób montażu.
Zatkane filtry Objawy: sukcesywnie pogarszają się osiągi. Początkowo odczuwamy to podczas przyśpieszania, później nawet przy lekkim dodaniu gazu. Możliwa przyczyna: zatkane filtry LPG fazy lotnej lub ciekłej. Większość producentów instalacji przewiduje ich wymianę co 10 tys. km.
Zużycie reduktora LPG Objawy: samochód samoczynnie przełącza się na zasilanie benzyną (szczególnie podczas przyśpieszania), przy małym obciążeniu silnik pracuje dobrze, przy dużym – brakuje mu mocy. Zużycie reduktora może objawiać się też nieszczelnościami (ulatnia się gaz lub wycieka płyn chłodniczy). Możliwa przyczyna: zużyty reduktor nie dostarcza odpowiedniej ilości gazu. W jego wnętrzu zużywają się elementy gumowe, osad z LPG zatyka drogę przepływu gazu. Reduktory w instalacjach wtryskowych są trwalsze niż w starszych systemach mieszalnikowych, jednak również się zużywają.
- źródło: motor
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|