|
Obecny czas: 03 Maj 2025, 06:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Piotrek_MC |
#623581 Wysłany:
01 Lis 2012, 23:00; Temat postu: Problem z DPF w Punto EVO 1.3 mjet |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Międzyrzec Podlaski Rejestracja: 13 Sie 2011, Posty: 7
|
Witam, piszę ponieważ mam problem z autem mojej kobiety, Fiat Punto EVO silnik 1.3 mjet, 86 koni wg instrukcji, rok 2010, przebieg 42 tyś km. Problem polega na tym że prawdopodobnie (wg wskazań KTS BOSCH) zapchał się DPF, i dziwi mnie to tym bardziej iż auto w ciągu ostatnich 15 miesięcy kiedy jest w naszym posiadaniu zrobiło 32 tyś km, i raczej nie miało opcji się "zamulić" jeżdżone dość dynamicznie. Po odpaleniu wyświetla kontrolkę CHECK ENGINE i taki Trójkąt z wykrzyknikiem w środku(żółty) dodatkowo na wyświetlaczu pojawia się komunikat "SYSTEM STOP&GO NIEDOSTĘPNY, SKONTROLOWAĆ SILNIK" dodam że auto jeździ całkiem normalnie, spalanie, przyspieszenie w normie, jak zawsze. Praktycznie gdyby kontrolki nie zaświeciły to nic bym nie zauważył. Po podłączeniu pod komputer pokazał o błąd dotyczący DPF-u, zapchanie filtra wg wskazań komputera 52%, po tym przejechałem ok 50 km na trzecim biegu cały czas powyżej 100 na godzinę, tj 3500-4000 obrotów, miało pomóc, ale niestety nic nie dało, ba po ponownym podłączeniu komputera wyszło że filtr zabił się jeszcze mocniej i już jest 58%. Jadę jutro do ASO, może coś poradzą. Czy ktoś miał już taki problem?? I czy jest możliwe aby w młodym aucie z małym przebiegiem i zaznaczam, normalnie eksploatowanym (120 km w dwie strony do pracy) poza miastem, jazda dynamiczna. Mogło dojść do zapchania DPFu???
_________________ Siema!!!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tomek040982 |
#623599 Wysłany:
01 Lis 2012, 23:58; Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki Rejestracja: 06 Mar 2008, Posty: 696 Pomógł: 6
|
I dlatego cieszę się że nie mam tego ustrojstwa.
_________________ Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r. Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r. Zielone MK1 1.6 88KM 1995r. Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

PuntoMazowszeTeam
|
|
Góra |
|
 |
Piotrek_MC |
#623693 Wysłany:
02 Lis 2012, 17:17; Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Międzyrzec Podlaski Rejestracja: 13 Sie 2011, Posty: 7
|
nie proszę tu o teksty typu cieszę się że nie mam tego ustrojstwa tylko o faktyczną pomoc. byłem w Aso, stopień zabicia filtra to 78% wg examinera. Procedura wypalania nie dawała się uruchomić. Komputer pokazywał błąd ciśnienia na czujnikach przy filtrze i wywalało tj nie dawało to przeprowadzić wypalania. I co teraz?? albo zamiennik za 1500zł albo wywalenie tego gówna i emulator, kasa podobna. Co lepsze?? A może ktoś ma jakiś inny patent.
_________________ Siema!!!
|
|
Góra |
|
 |
marew |
#623711 Wysłany:
02 Lis 2012, 18:40; Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 07 Mar 2011, Posty: 411 Pomógł: 1
|
Piotrek_MC napisał(a): nie proszę tu o teksty typu cieszę się że nie mam tego ustrojstwa tylko o faktyczną pomoc. byłem w Aso, stopień zabicia filtra to 78% wg examinera. Procedura wypalania nie dawała się uruchomić. Komputer pokazywał błąd ciśnienia na czujnikach przy filtrze i wywalało tj nie dawało to przeprowadzić wypalania. I co teraz?? albo zamiennik za 1500zł albo wywalenie tego gówna i emulator, kasa podobna. Co lepsze?? A może ktoś ma jakiś inny patent. Ja bym wywalił, dasz zamiennik i za jakiś czas znowu się zapcha
_________________
17 cali i gleba, nic mi więcej nie potrzeba :)GP 1.4 8v Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
_wladimir_ |
#623713 Wysłany:
02 Lis 2012, 18:57; Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
Piotrek_MC |
#623966 Wysłany:
03 Lis 2012, 19:51; Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Międzyrzec Podlaski Rejestracja: 13 Sie 2011, Posty: 7
|
_wladimir_ napisał(a): Osobiście to bym prosił o zmianę tytułu na zgodny z regulaminem. chciałem zmienić temat na coś Typu, problem z DPF w EVO ale niestety nie wiem jak to zrobić.
_________________ Siema!!!
|
|
Góra |
|
 |
Danko8790 |
#623970 Wysłany:
03 Lis 2012, 20:00; Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 1132
|
|
Góra |
|
 |
Piotrek_MC |
#624035 Wysłany:
03 Lis 2012, 23:57; Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Międzyrzec Podlaski Rejestracja: 13 Sie 2011, Posty: 7
|
no tak, tyle wiem, tylko gdzie to zrobić żeby ktoś mi czegoś nie zepsuł  czy ma ktoś jakiś konkretny namiar na dobrego fachowca? i jeszcze jedno, czy po wywaleniu DPFa wszystko będzie chodzić jak trzeba?? chodzi mi np o STOP&GO??
_________________ Siema!!!
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#624054 Wysłany:
04 Lis 2012, 01:11; Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#624071 Wysłany:
04 Lis 2012, 02:06; Temat postu: Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
Piotrek_MC napisał(a): no tak, tyle wiem, tylko gdzie to zrobić żeby ktoś mi czegoś nie zepsuł  czy ma ktoś jakiś konkretny namiar na dobrego fachowca? i jeszcze jedno, czy po wywaleniu DPFa wszystko będzie chodzić jak trzeba?? chodzi mi np o STOP&GO?? Podjedź do Cinka to w jednej cenie wywali DPF, wyłączy EGR i jak będziesz chciał zrobi remap, parę koni więcej zawsze się przyda. Po programowym usunięciu DPF silnik pracuje bez problemu, tak jak wersja która fabrycznie nie ma tego ustrojstwa.
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
Piotrek_MC |
#628602 Wysłany:
29 Lis 2012, 22:30; Temat postu: Re: Problem z DPF w Punto EVO 1.3 mjet |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Międzyrzec Podlaski Rejestracja: 13 Sie 2011, Posty: 7
|
hej, powracam do tematu, znalazłem na googlach informację że do filtra DPF potrzebny jest tzw ojel LOW SAPS, i teraz pytanie, olej zmieniam co 10 tyś a ostatnie dwie wymiany wykonałem na oleju CASTROL EDGE 5W30, czy to możliwe że ten olej nie spełnia tej normy i od tego zapchał mi się filtr?? innego wytłumaczenia znaleźć nie potrafię?? może wypowie się ktoś kto ma więcej pojęcia na ten temat??
_________________ Siema!!!
|
|
Góra |
|
 |
|