|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 21:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dudaiver |
#642228 Wysłany:
31 Sty 2013, 18:37; Temat postu: śruba czy krokowy |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012, Posty: 40
|
Witam. Posiadam Instalacje II generacji i krokowiec na wężu czeka mnie wymiana parownika a mechanik (znajomy) powiedział że jak będę miał nowy parownik i śrubę i dobrze się to ustawi to będzie lepiej śmigał niż na silniczku krokowym. Oczywiście temat wałkowany w Google ale zdania są podzielone, jak to na tą chwile wygląda?
|
|
Góra |
|
|
|
|
Angry_Us3r |
#642237 Wysłany:
31 Sty 2013, 18:59; Temat postu: Re: śruba czy krokowy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Na tę chwilę wygląda, że mówi bzdury, od tego jest II generacja żeby była IIgą generacją, a nie 1,5generacją... Nie umie wyregulować obrotów na jałowym na parowniku i ułatwia sobie pracę? Hm. Od tego jest krokowiec, żeby mniej palił i miał z grubsza odpowiednią dawkę do obciążenia i obrotów, na hamowaniu silnikiem odcina dopływ.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
dudaiver |
#642290 Wysłany:
31 Sty 2013, 21:22; Temat postu: Re: śruba czy krokowy |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012, Posty: 40
|
a czy taki krokowiec się mocno zużywa? czy również ze zmiana parownika kupić też nowego krokowca? jak sprawdzić jego prawidłowe działanie?
|
|
Góra |
|
|
Angry_Us3r |
#642291 Wysłany:
31 Sty 2013, 21:25; Temat postu: Re: śruba czy krokowy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Najpierw wymień parownik. Jak będzie okej, to nic więcej nie wymieniać. Jak będziesz podejrzewać krokowca po wymianie, możesz go równie dobrze sam wymienić (2 opaski i wtyczka, phi). Ale tak poza tym to bym zlecił wymianę gazownikowi, przy okazji podepnie Ci instalkę pod kompa i zrobi regulację, na pewno taniej, niż gdybyś robił to osobno, a może nawet nic nie weźmie. A regulację parownika i tak przeprowadzi, wiec będzie wszystko po przeglądzie na tip top.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
dudaiver |
#642536 Wysłany:
01 Lut 2013, 20:26; Temat postu: Re: śruba czy krokowy |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012, Posty: 40
|
Okej. dzięki na info wymieni mi znajomy a ustawie u gazownika oczywiście
|
|
Góra |
|
|
cams |
#642688 Wysłany:
02 Lut 2013, 13:23; Temat postu: Re: śruba czy krokowy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Paź 2011, Posty: 381 Pomógł: 11
|
Angry_Us3r napisał(a): Na tę chwilę wygląda, że mówi bzdury, od tego jest II generacja żeby była IIgą generacją, a nie 1,5generacją... Nie umie wyregulować obrotów na jałowym na parowniku i ułatwia sobie pracę? Hm. Tu się zgodzę Angry_Us3r napisał(a): Od tego jest krokowiec, żeby mniej palił i miał z grubsza odpowiednią dawkę do obciążenia i obrotów, na hamowaniu silnikiem odcina dopływ. Ale tu nie za bardzo. W skrajnym przypadku jak ustawisz na I gen. ubogą dawkę to będzie mniej paliło niż II gen. bo w II gen. krokowiec cały czas próbuje ustawić mieszankę stechimoetryczną. OCZYWIŚCIE ustawienie na ubogo w niedługim czasie wypali zawory itd. w skrócie zniszczysz sobie silnik A o hamowaniu silnikiem ( cutoff ). W LPG II gen. bym nie włączał tej funkcji, bo po pierwsze niewiele daje, opłaca się to tylko włączyć jak jedziesz w góry i dużo hamujesz silnikiem Przy normalnej eksploatacji w mieście może się zdarzyć tak, że hamujesz silnikiem( cut off włączony ) a tu zapala się zielone i wciskasz pedał gazu ( chcesz przyspieszyć ) Cut off się wyłącza ale bezwładność układu powoduje, że przez chwilę masz bardzo ubogą mieszankę. I co się wtedy dzieje? BUM w obudowę filtra no offence Podsumowując też polecam wszystko odrazu wymienić i pojechać do gazownika z nowym parownikiem i krokowcem No chyba że krokowiec w miarę świeży to wyjąć i przeczyścić. I już
|
|
Góra |
|
|
Angry_Us3r |
#642693 Wysłany:
02 Lut 2013, 13:28; Temat postu: Re: śruba czy krokowy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Cytuj: A o hamowaniu silnikiem ( cutoff ). W LPG II gen. bym nie włączał tej funkcji, bo po pierwsze niewiele daje, opłaca się to tylko włączyć jak jedziesz w góry i dużo hamujesz silnikiem Przy normalnej eksploatacji w mieście może się zdarzyć tak, że hamujesz silnikiem( cut off włączony ) a tu zapala się zielone i wciskasz pedał gazu ( chcesz przyspieszyć ) Cut off się wyłącza ale bezwładność układu powoduje, że przez chwilę masz bardzo ubogą mieszankę. I co się wtedy dzieje? BUM w obudowę filtra
no offence Fakt, może się tak zdarzyć, nie neguję tego. Dlatego przydałoby się mieć klapę antywybuchową. Niektórych śmieszy, ale nieraz już oszczędziła mi zakup nowej obudowy filtra. Np. gdy wysiadły świece. Ja jestem zdania, że parownik to nawet samemu można wymienić, tak jak filtry, czy krokowca, ale przegląd i regulację tylko u gaziarza.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
dudaiver |
#642735 Wysłany:
02 Lut 2013, 16:23; Temat postu: Re: śruba czy krokowy |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012, Posty: 40
|
głownie nie chodzi mi o to żeby mniej paliło, porostu myślę że samochód lepiej będzie chodził na śrubie dobrze ustawionej niż uszkodzonym (zacinającym czy co kolwiek) silniczku krokowym ewentualnie się mylę bo nie znam się za bardzo. Czy nie da się ustawić odpowiednio dobrze na śrubie i wyregulowanym reduktorze żeby dobrze wszystko chodziło, żeby żadne zawory się nie wypalały, w późniejszym czasie dokupił bym normalnie krokowca lecz chodzi tutaj o względy finansowe.
|
|
Góra |
|
|
Angry_Us3r |
#642741 Wysłany:
02 Lut 2013, 17:07; Temat postu: Re: śruba czy krokowy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Da się ustawić, ale to już koliduje z tym, że chcesz mniejsze spalanie, musi być na tyle bogato, żeby Ci nie powypalało gniazd.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
dudaiver |
#642753 Wysłany:
02 Lut 2013, 17:48; Temat postu: Re: śruba czy krokowy |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012, Posty: 40
|
i jeszcze jedno pytanie bo ten wąż co teraz mam jest już sparciały (ten gdzie znajduje się na nim śruba bądź silniczek krokowy) i chciałem kupić nowy, jaka średnica będzie najodpowiedniejsza ? 19 będzie okej ? czy to nie ma wpływu?
|
|
Góra |
|
|
Angry_Us3r |
#642767 Wysłany:
02 Lut 2013, 18:40; Temat postu: Re: śruba czy krokowy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Taki sam, jaki był, np. Semperit.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
dudaiver |
#642787 Wysłany:
08 Lut 2013, 18:47; Temat postu: Re: śruba czy krokowy |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012, Posty: 40
|
już znalazłem semperit 19 na allegro [ Dodano: 02 Lut 2013 23:16 ]A chciałbym się jeszcze dowiedzieć, auto z nową butlą gazową i homologacją do 22roku. problem w tym że mi bardziej odpowiadała by butla w miejscu koła zapasowego, może ktoś się orientuje czy np. mógł bym zostawić tą w rozliczeniu u gazownika, ewentualnie zamiana i dopłata z mojej strony. Ma ktoś styczność z tematem? Dzięki i pozdrawiam. [ Dodano: 08 Lut 2013 18:47 ]byłem u gazownika niestety sonda lambda nie daje oznak życia więc nie mogłem użyć krokowca, ustawił i wyregulował na śrubie na razie będę musiał jeździć tak póki nie zakupie lambdy TEMAT DO ZAMKNIĘCIA
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|