Witam wszystkich ta strona jest dla tych co chcą wspomaganie kierownicy w punto(silniki fire) a nie mają otworów i nie chcą spawać bloku silnika.
Potrzebne rzeczy:
maglownica ze wspomaganiem (jak z wężami razem to z diesla)
pompa z wersji punto DIESEL (1.7 td)
węże wspomagania diesel
zbiornik do wspomagania (wszystko jedno diesel,benzyna)
alternator do wspomagania (nie wymagany można kombinować na starym)
koło pasowe na 2 paski
pasek klinowy 3pk 1080 (ja zastosowałem pasek 3pk 1078 i trochę przymały)
wałek-krzyżak kierownicy z drobnym frezem ( z diesla pasuje idealnie )
płyn do wspomagania
oraz
odpowiedni uchwyt dorobić do mocowania alternatora.
(przepraszam za jakość zdjęć ale robione pralką)
Tak wygląda przedni uchwyt pompy (dolne podkładki to dystans alternator pompa musiałem je dać bo pasek krzywo szedł po kole pasowym)
Załącznik:
Komentarz do pliku: przedni uchwyt
DSC00219.JPG [ 55.4 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Załącznik:
DSC00221.JPG [ 57.64 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Tylny uchwyt pompy ,mocowanie do tylnego uchwytu alternatora (są 3 otwory ale wykorzystałem tylko 2 + długie śruby)
Załącznik:
DSC00226.JPG [ 66.76 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Załącznik:
DSC00227.JPG [ 66.45 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Mocowanie na silniku :Uchwyt tylny zamocowany do silnika
Załącznik:
DSC00251.JPG [ 77.08 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Załącznik:
DSC00273.JPG [ 74.25 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Uchwyt przedni przykręcamy razem z alternatorem(dłuższe śruby należy dać)
Załącznik:
DSC00229 (2).JPG [ 54.6 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Zamocowanie pompy w uchwycie.
Załącznik:
DSC00255.JPG [ 87.96 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Czas zepsuć(usprawnić nasz silnik) musimy przesunąć czujnik położenia wału wypiłowując pilnikiem nowy otwór(ja trochę za dużo spiłowałem czujnik latał więc zmniejszyłem otwór oklejając go poxsyliną jeszcze wkleiłem śrubę 6 do mocowania go)
Załącznik:
DSC00228.JPG [ 64.46 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Załącznik:
DSC00256 (2).JPG [ 61.88 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Jak czujnik gotowy zakładamy koło pasowe silnika do wspomagania napinamy pasek alternatora i zakładamy koło na pompę ale obracamy to koło zakładamy pasek patrzymy czy jest równo i nie ociera o przewody lub o łapę silnika.
Załącznik:
DSC00257.JPG [ 70.19 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Załącznik:
DSC00260.JPG [ 81.78 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Czas teraz na maglownicę musimy ją wymienić oraz wałek(krzyżak) w kabinie między kierownicą a maglownicą.
Załącznik:
DSC00268.JPG [ 58.97 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
hmm...łatwo napisać ale było roboty z maglownicą a nie miałem pomocnika.
Jak maglownica na miejscu to pamiętajmy o włożeniu tego cholernego przegubu do zmiany biegów co za idiota to wymyślił pół dnia łomem to wciskałem
.
Teraz praca z górki montaż zbiorniczka,podłączyć węże wlać płyn do wspomagania
Załącznik:
DSC00343.JPG [ 76.17 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Jeszcze jedna czynność została do zrobienia obrócenie górnego mocowania macphersona z dwóch stron jak na zdjęciu.
Załącznik:
DSC00269 (2).JPG [ 81.86 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
Załącznik:
DSC00270.JPG [ 88.34 KiB | Obejrzany 18454 razy ]
I nareszcie koniec robót
można odpalić silnik odpowietrzyć układ kręcąc w prawo i w lewo na zmianę ,sprawdzić czy nie ma wycieków później ustawić zbieżność.
Zrobiłem to całkowicie sam z używanych części kupując najtaniej
Wady tego rozwiązania jest utrudniony dostęp do świecy 1 cylindra ale jest wspomaganie
dowód że to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=A90ecajs_oA