|
Obecny czas: 01 Lis 2024, 01:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Buioomega |
#483237 Wysłany:
20 Cze 2011, 11:13; Temat postu: Piski w czasie jazdy i przy hamowaniu |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 20 Cze 2011, Posty: 4
|
Witam
W czasie jazdy jak w temacie piszczy w czasie jazdy, piski nasilają się przy hamowaniu.
Wymieniono tarcze hamulcowe wraz z klockami, jednak problem pozostał, jednak piski pojawiają się po przejechaniu ok 18-20 km. Po krótkim postoju na chwilę piski znikają, ale po przejechaniu ok 500m znowu się pojawiają.
Czym to może być spowodowane?
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#483245 Wysłany:
20 Cze 2011, 11:39; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
Stawiam na uszkodzone linki hamulca ręcznego, w efekcie czego hamulec nie puszcza do końca i tylne okładziny podczas styku z bębnem piszczą.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Buioomega |
#483249 Wysłany:
20 Cze 2011, 11:45; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 20 Cze 2011, Posty: 4
|
Cytuj: Stawiam na uszkodzone linki hamulca ręcznego, w efekcie czego hamulec nie puszcza do końca i tylne okładziny podczas styku z bębnem piszczą.
A hamulce w tym przypadku nie piszczałyby od samego początku jazdy?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#483255 Wysłany:
20 Cze 2011, 11:56; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
Niekoniecznie. Sprawdź te linki
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
barseba |
#483259 Wysłany:
20 Cze 2011, 12:04; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Czewa Rejestracja: 21 Mar 2011, Posty: 49
|
Pierwsze pytanie czy tyl czy przod??
Jezeli tyl to radze sie szybko zainteresowac wzlaszcza jezeli masz abs.
Ja mialem piski z tylu wlasnie przy hamowaniu i tez czasami ustawaly, do ich lokalizacji potrzebowalem kogos bo ciezko bylo to zrobic z kabiny. Pozniej mechanik rozebral bemben popatrzyl mowi ze nic nie widzi. Zlapalem za piaste pokrecilem i szumialo jak diabli. Mowie lozysk nie ma, ale nowa piasta 300 a uzywana juz mam, wiec odlozylem temat.
Kiedys sobie jade i nagle abs po dotkniecu hamulca zalaczas sie ja mowie ku... co jest takie bylo to uciazliwe ze wyciagnolem bezpiecznik. ASO, komp prawy czujnik ma bark sygnalu.
Okazalo sie ze kiedys gdy zamienilem felgi tylnie z przednimi po przejechaniu paru metrow cos sobie pukalo zamienilem spowrotem bo sruby wchodzily minimalnie glebiej w te feligi z przodu, ale to wystarczylo zeby zrzucic samo regulatory od szczęk. Te tarly o piaste i z tad piski a pozniej szum. A na piascie pierscien od abs. Wiec skonczylo sie na wymianie samo regulatorow, piast, bebnow i szczek:). Do tej pory nie moge sobie wydarowac niedbalstwa.
U mnie bylo tak ze poza tymi samo regulatorami wytarty beben z okladzina skierowal linke w strone piasty ona rowniez tarla minimalnie, ale tak lekko ze nie przetarla sie sprezyna, a np samoregulatro juz sie nie nadawal do niczego.
Faktycznie pewnie to linka, ale sprawdz juz wszystko zanim beda duze straty.
|
|
Góra |
|
|
Buioomega |
#491918 Wysłany:
20 Lip 2011, 14:25; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 20 Cze 2011, Posty: 4
|
Witam ponownie
Pisze ponownie ponieważ pomimo sprawdzenia hamulca ręcznego dalej pojawiają się piski, wydaje mi się że z tyłu.
Zostały sprawdzone tylne koła, a mianowicie obracając je słychać szum i widać opór który powoduje zmniejszanie prędkości obrotowej koła. Po przejechaniu ok. 20 km przy temp otoczenia ok. 28 stopni śruby prawego koła bardzo sie nagrzały (dla porównania śruby lewego koła były o znacznie nizszej temp.)
Czy przyczyna piszczenia mogą być łożyska czy cos innego.
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#491920 Wysłany:
20 Lip 2011, 14:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Zulek1986 |
#491926 Wysłany:
20 Lip 2011, 15:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bystrzyca Kłodzka Rejestracja: 09 Kwi 2008, Posty: 171
|
Sprawdź z przodu za tarczami są blachy dość często wpada tam kamyk i on obiera i słychać piski. U mnie przód ucichł po wywaleniu tych blach.
Co do tyłu sprawdź czy sprężynka od linki ręcznego która jest w bębnie i obciera o piastę. Sprawdź może ktoś źle założył szczeki odwrotnie i linka od ręcznego gdy wciśniesz hamulec nożny przylizać się do piasty i to ona obiera.
Zresztą w PII głupio to rozwiązali i nie znam modelu gdzie są cale piasty i ABS chodzi poprawnie. [ Dodano: 20 Lip 2011 15:13 ]Cytuj: Po przejechaniu ok. 20 km przy temp otoczenia ok. 28 stopni śruby prawego koła bardzo sie nagrzały (dla porównania śruby lewego koła były o znacznie nizszej temp.)
Hm jakieś śruby zabezpieczające nie masz?? Ja gdy wkręcałem stare śruby zabezpieczające obiecały o linkę o ręcznego co obrót.
_________________ Było iat Punto mk2 1.9 JTD Jest: Alfa Romeo 166 2.4 JTD & ALFA ROMEO 145 1.5 TS
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#491939 Wysłany:
20 Lip 2011, 15:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Buioomega |
#491990 Wysłany:
20 Lip 2011, 19:09; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 20 Cze 2011, Posty: 4
|
Piski to raczej nic związanego z ręcznym hamulcem ponieważ mechanik je przeglądał i nic nie stwierdził, poregulował, wyczyścił i i wyeliminował luz.
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#492702 Wysłany:
23 Lip 2011, 20:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Niekiedy zle ustawione blaszki mocowania klockow do zacisku robia takie jaja ,ale ten pisk jest dosyc glosny i mocno metaliczny (slad widac na tarczy)
A inne piski to zly dobor klocek-tarcza , badz tez zle dotarcie zestawu
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
talsen |
#667727 Wysłany:
17 Maj 2013, 00:03; Temat postu: Re: Piski w czasie jazdy i przy hamowaniu |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
Też to mam. Piszczy regulator siły hamowania na tylne koła, który jest umieszczony gdzieś przy tylnej osi ,pod podłogą. Po ostrej zimie ,dostał pewnie soli ,wilgoci i coś tam zardzewiało. Jak tylko będę miał dostęp do kanału, zamierzam ten problem rozwiązać ,przy pomocy WD 40.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|