You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 00:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #701048 Wysłany: 16 Lis 2013, 19:53; 
 Temat postu: Legalizacja, instalacja i inne, czyli pytania początkującej
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Mika
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 16 Lis 2013,
Posty: 14
Witam,
to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o ewentualną wyrozumiałość ;).
Punciaka kupiłam kilka dni temu, tego samego dnia zaczęłam przeglądać to forum i czytać w zasadzie wszystko jak leci... Z góry powiem, że jeszcze 3 miesiące temu nie miałam pojęcia o samochodach, nie jeździłam jako pasażerka za bardzo gdyż wokół znajomi to w większości użytkownicy komunikacji miejskiej :). Tak więc od 3 miesięcy staram się posiąść całą wiedzę świata na temat motoryzacji, łopatologicznie trochę ;).

W Punciaku 1.6 sx 1994r. jest sporo do wymiany, ale martwi mnie jedna rzecz.
Sprzedający powiedział, że legalizacja butli gazowej (instalacja brc od firmy Stako) jest ważna do przyszłego roku. Niestety nie mam na to żadnych papierów, jedyne co dostałam to poświadczenie o montażu instalacji z 2003 roku. Termin eksploatacji zbiornika został wyznaczony do 2013.05. Natomiast w karcie pojazdu i dowodzie rejestracyjnym przy wpisanym LPG widnieje rok 2007. Czy to oznacza, że było coś zmieniane? Muszę mieć jakiś dodatkowy papierek z przeglądu LPG? Czyli jak najszybciej na stację kontroli gazu?

Druga sprawa - przebieg jest solidny, bo 230tys, ale zauważyłam, że na wyłączonym silniku prędkościomierz nie schodzi do zera, tylko zatrzymuje się na 10km/h. Co to oznacza? Czy w takim razie podczas jazdy jadę 10km/h mniej niż mi pokazuje? Bo wczoraj mocno mi szarpał kiedy jechałam na dwójce przy prędkości ok 15-18.

A teraz bardziej podstawowe pytania, zapewne u większości wywoła śmiech, ale trudno... gdzieś muszę się dowiedzieć :). A po jeździe kursową Yariską, wsiadając do tak wiekowego Punto, człowiek uczy się wszystkiego na nowo. Nie chcę go zepsuć ;).
1. Kiedy startuję samochód, muszę to robić na wciśniętym pedale sprzęgła?
2. Jeśli chciałabym włączyć sobie radio (którego nie mam, ale to na później ;P), spryskać szyby, otworzyć okna (elektryka), to czy mogę włączyć samochód bez włączania silnika? Jak długo może stać na takiej "czuwajce"? Bo pamiętam, że jak byłam dzieckiem i wozili mnie w lepszych autkach, to często stało się na nieodpalonym silniku, tylko żeby radio było włączone... i potrafiło trwać to godzinami.
3. Mam podłogę do zrobienia, raczej do wymiany całościowej a VIN jest sporo zardzewiały. Da się go odczytać z trudem, ale da. Przeczytałam gdzieś tutaj, że są duże problemy potem, bo musi być rzeczoznawca itp. W poniedziałek zawożę autko na wymianę, ale co powinnam powiedzieć mechanikowi? Aby zostawił fragment z VIN i dospawał całą resztę do niego? Czy wtedy będzie duży problem przy rejestracji? Bo jeszcze nie przerejestrowałam na siebie...
4. Kilka razy podczas ruszania (na wciśniętym sprzęgle) autko się nie zapalało, tylko dziwnie buczało. Pomagało puszczenie i ponowna próba. Co to może oznaczać?

Z góry dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #701083 Wysłany: 16 Lis 2013, 23:57; 
 Temat postu: Re: Legalizacja, instalacja i inne, czyli pytania początkują
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 27 Paź 2013,
Posty: 17
Co do gazu to legalizacja butli jest ważna 10 lat po tym okresie trzeba zrobić ponowną legalizację bądź wymienić butlę co często wychodzi taniej. Jeśli gaz jest wbity w dowód to nie potrzeba ci żadnych papierów poza legalizacją butli.

Wskazania prędkościomierza zaczynają się właśnie od 10 km/h

Żeby odpalić auto nie trzeba trzymać sprzęgła, ale jest to bezpieczniejsze (w razie gdy zapomnimy że auto jest na biegu) i nieco ułatwia rozruch zimnego silnika zwłaszcza zimą kiedy olej zgęstnieje.
Szyby i spryskiwacz działają jeśli przekręcisz kluczyk na zapłon tzn są zapalone kontrolki, ale auta odpalać nie trzeba. Radio w aucie można podłączyć na dwa sposoby, albo będzie działać po przełączeniu na zapłon, albo będzie podłączone na stałe do zasilania i wtedy kluczyka przekręcać nie trzeba wystarczy że włączymy radio. Ile czasu można tak stać z włączonym radiem to zależy w jakim stanie jest akumulator dobry powinien przetrwać 2-3 godziny słuchania niezbyt głośnej muzyki.
Co do blacharki się nie wypowiem bo się nie znam :)
Co do rozrusznika to rozumiem że było słychać po przekręceni kluczyka coś jakby gwizd? Jeśli tak to odpowiada za to sprzęgiełko elektromagnetyczne w rozruszniku jeśli się wyrobi nie zawsze załapuje i nie wysuwa zębatki do koła zamachowego da się je oczywiście wymienić :) nie trzeba całego rozrusznika wymieniać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701093 Wysłany: 17 Lis 2013, 01:04; 
 Temat postu: Re: Legalizacja, instalacja i inne, czyli pytania początkują
Offline
Puntomaniak

Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.6 16V 103KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 04 Paź 2011,
Posty: 70
"wywoła śmiech" Dlaczego? Przecież po to jest forum. aby dzielić się wiedzą.
Co do rozrusznika to:
jeżeli jest to jakby gwizd, to sprzęgiełko, ale nie elektromagnetyczne :) tylko zwykłe mechaniczne sprzęgło jednokierunkowe zębatki rozrusznika, mechanicy bendix na to mówią.
Jak długo można trzymać "włączone bez odpalenia" auto? Głównie zależy to od stanu akumulatora, im więcej i częściej będziesz używać urządzeń pobierających prąd, tym szybciej się rozładuje, układ sterowania silnikiem (komputer) też pobiera prąd po przekręceniu kluczyka na niepracującym silniku, ogólnie nie jest to wskazane.

Punto I ma zasilanie radia bez potrzeby przekręcania kluczyka. Można zamontować radio tak, aby włączało się dopiero po włączeniu zapłonu, ale czasami człowiek chciałby posłuchać radia "na postoju" i wtedy trzeba przekręcać kluczyk :E

z VIN-em możesz mieć problem przy badaniu technicznym, diagności sprawdzają numer VIN przy przeglądzie. Trzeba go nabić na nowo, jest to problem, ale da się to zrobić.

Powinnaś mieć dokument od zbiornika gazu homologacja/świadectwo jakości, decyzja TDT, tam jest określona data co do dnia, do którego możesz eksploatować zbiornik.

_________________
PuntoS 55 był teraz Multipla 1.6 :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701232 Wysłany: 17 Lis 2013, 23:49; 
 Temat postu: Re: Legalizacja, instalacja i inne, czyli pytania początkują
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 27 Paź 2013,
Posty: 17
Późno już było jak posta pisałem oczywiście elektromagnes to inna część rozrusznika nie o nią mi chodziło :).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO