Wymiana jest trochę bardziej kłopotliwa niż w punto I 8 zaworowej, ale do opanowania.
Nie potrzeba żadnych specjalnych przyrządów do blokowania rozrządu.
Potrzeba natomiast kluczy nietypowych.
Przystępujemy do pracy. zaczynamy od odkręcenia filtra powietrza, zrzucamy górną osłonę paska, zrzucamy pasek alternatora, zdemontować nadkole.
Następnie należy podstawić podpórkę pod silnik, ponieważ musimy wymontować mocowanie silnika do nadwozia.
Załącznik:
IMGP1513.JPG [ 88.88 KiB | Obejrzany 15496 razy ]
Wspornik do głowicy przykręcony jest na 6 śrubach, z których jedna jest idealnie na środku i nieżle sie nagimnastykujemy, aby ją wykręcić.
Następnie odkręcić dolną osłonę paska i zdemontować koło pasowe paska alternatora. Pamiętamy,że koło ma malutki bolec ustalający. Uwaga, na kole zaznaczony jest punkt [ zapomniałem zrobić zdjęcie, ale można skorzystać z google i poszukać manuala], który służy do ustawienia rozrządu przed wymianą.
Przystępujemy do ustawienia położenia rozrządu
- należy wykręcić śrubę, gdzie zakłada się blokadę wałka rozrządu. Ja użyłem imbusa i to wystarczy
Załącznik:
IMGP1509.JPG [ 85.65 KiB | Obejrzany 15496 razy ]
Zablokowałem w ten sposób wałek rozrządu.
Wspomniany wyżej punkt na kole pasowym musi być ustawiony na przeciw czujnika obrotów, od strony alternatora.
Jeżeli mamy tak ustawiony rozrząd, to znaczymy dodatkowo:
-miejsce położenia wałów
-znaczymy ustawienie na kole zamachowym
-znaczymy również położenie paska rozrządu na kolach pasowych.
Załącznik:
IMGP1510.JPG [ 55.6 KiB | Obejrzany 15496 razy ]
Załącznik:
IMGP1508.JPG [ 72.07 KiB | Obejrzany 15496 razy ]
Po zdjęciu paska cechy nanosimy na nowym pasku, co jest bardzo pomocne przy jego zakładaniu.
Wtedy nie ma mowy o jego przesunięciu.
Zakładamy nowy pasek, rolkę, ewentualnie pompę.
Sprawdzamy wszystkie znaki.
Rolka powinna być w taki sposób naciągnięta, aby te nacięcia się pokryły
Załącznik:
IMGP1512.JPG [ 60.65 KiB | Obejrzany 15496 razy ]
Zdejmujemy blokadę i kręcimy wałem kilka razy. Jeżeli nic nie blokuje to próbujemy odpalić silnik.
Podczas wymiany paska wymienilem również simering wału. Zrobiłem sobie blokadę walu, przy której śruba odkręciła się bez problemów. Przed zakręceniem pokryłem śrubę klejem do gwintów.
Załącznik:
IMGP1507.JPG [ 71.5 KiB | Obejrzany 15496 razy ]