Witam,
pacjent to GP 1.2 8V Pb+LPG - 95kkm. Objaw wysokie spalanie około 10l na 100km LPG
Dwa lata temu trenowałem ten sam objaw.Po czyszczeniu i adaptacji przepustnicy spalanie wróciło do normy tzn. około 8l/100km (średnie,trasa dużo mniej). Spalanie narasta z czasem, nie dzieje się to z dnia na dzień. Wymieniłem wszystkie filtry, olej. Przegląd instalacji gazowej też zrobiony. Niestety niewiele to dało. Mam kilka pytań do znawców MES'a.
1. Czy po przeprowadzeniu następujących operacji pod zakładką "Regulacje" w kolejności:
-Zerowanie funkcji autoadaptacyjnych
-Wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych
-Adaptacja przepustnicy
w zakładce "Parametry" widnieje:
-Adaptacja przepustnicy - niewymagany
-Faza adaptacji przepustnicy - przyswojony
-Przepustnica elektroniczna(tryb awaryjny) - aktywny
2.Czy po zerowaniu przepustnicy w zakładce "Parametry" nie powinny pojawić się poniższe informacje:
-Adaptacja przepustnicy - wymagana
-Faza adaptacji przepustnicy - nieprzyswojony
-Przepustnica elektroniczna(tryb awaryjny) - nieaktywny
3.Czy adaptacja przepustnicy wpływa na ilość spalanego paliwa?
4.Jak długo powinna przebiegać adaptacja (czy po zagrzaniu silnika oraz przegazowaniu do odcięcia, wyłączeniu zapłonu i odczekaniu np.godziny można jeździć na gazie czy na paliwie- jeśli na paliwie to jaki czas, aby się ułożyło )
Może coś robię źle, coś umyka ale nie wiem gdzie szukać przyczyny.
czekając na wasze sugestie i odpowiedzi pozdrawiam