You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #470346 Wysłany: 05 Maj 2011, 00:35; 
 Temat postu: Grande Punto 1.3 Multijet 75KM 2006 r. Problemy po odpaleniu
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 05 Maj 2011,
Posty: 3
Witam, jestem nowy na forum i nie wiedziałem gdzie mam opisać swój problem aby mieć szansę na uzyskanie pomocy dlatego opisuje go tu. Walka z moim Grande już tak mnie męczy że nawet po przeczytaniu wszystkiego co opisali inni na forum, mój problem nadal mnie dobija. Może opiszę go i będę liczył na łut szczęścia że ktoś będzie mógł mi pomóc.

Problem jest następujący:
po odpaleniu silnika, odpala normalnie, obroty albo zaczynają się wahać albo od razu wskakują na około 900-1000, zwykle normalne obroty po odpaleniu u mnie to było około 800 obrotów /min.

Nastepnie czekając aż nieco zagrzeje się silnik, gdy dodaje gazu, auto muli, nie przekracza zwykle 1500 obrotów/min, auto muli i zdycha, jechać się wtedy wogóle nie da, lub na siłe max 20 km/h. Przy wbitym do dechy pedale gazu czasem po 1 minucie a czasem po 10 minutach auto jakby się przepalało, mocno zakopci mu z rury na szaro i auto dostaje mocy, na jałowym biegu ma swoje 800 obrotów na minutę, no i dopiero wtedy można zacząć jazdę, wcześniej jest to praktycznie nie możliwe. Proszę pomóżcie.Miałem wczęsniej spaloną jedną świecę, wymieniłem, teraz zastanawiam się nad wymianą filtru paliwa, ale po ostatniej naprawie prawej półosi brakuje mi już kasy, a problem z muleniem po odpaleniu ciągnie się już od jakiś 4 miesięcy.

Proszę pomóżcie ktokolwiek, bo nie daje już rady :(

[ Dodano: 05 Maj 2011 00:35 ]
Dodam jeszcze że naczytałem się dużo o podobnym problemie w GP 2007 rocznik i ktoś wspomniał że moze być coś zapowietrzone w układzie paliwowym, ale już próbowałem odpowietrzać odkręcając nakrętki pod filtrem powietrza, jest ich tam 5, nie jestem mechanikiem więc nazwami nie rzucę, przejrzałem też drogę paliwa do filtra paliwa i z niego ale nic nie cieknie.
Bywa tak że postoję autem 10 minut i go muli a czasem nie, max po 2 h auto nie muli, ale rzadko mi się to udaje. Zazwyczaj postój około 30 min i autko już muli po odpaleniu, nie ważne czy stoi w poziomie, przodem w dół czy w górę, jest ta sama historia zawsze.
Błędów żadnych komputer nie wykazuje, EGR był czyszczony jakieś 20 kkm temu. W zimie raz wytrąciłą mi się parafina w paliwie na filtrze, podgrzałem go farelką ale problem z muleniem pojawił się jakieś 2 miesiące później.

Proszę pomóżcie


Góra
 Profil  
 

 
 Post #470349 Wysłany: 05 Maj 2011, 00:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
Filtr paliwa to obowiązek , niestety decydując się na auto musisz liczyć się z wydatkami , ja włożyłem bez ropy parę kafli w naprawy i eksploatację ...

Radziłbym Ci pojechać do porządnego mechanika , ktory zloguje auto podczas jazdy , a nie na postoju egzaminerem ... imho wtrysk jakiś masz padnięty ,ale to wróżenie z fusów

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470363 Wysłany: 05 Maj 2011, 09:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
Jeździłem 4 lata Grande z tym silnikiem i nie wiem co to awaria.
Kupujecie "okazyjnie" (czyli tanio) szroty po Niemcu, "tjuningujecie" i katujecie a potem lament bo coś się s...ra i jechać nie chce.

Tam może być wszystko: pompa paliwa, wtryski, listwa CR, turbo, czujniki, przepływka, woda w filtrze, zapchany DPF (jeśli jest), potencjometr gazu, czujniki położenia wału, itd.
Średnio rozgarnięty człek w ASO powinien to ogarnąć bez problemu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470376 Wysłany: 05 Maj 2011, 09:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
daras napisał(a):
Kupujecie "okazyjnie" (czyli tanio) szroty po Niemcu, "tjuningujecie" i katujecie a potem lament bo coś się s...ra i jechać nie chce.


Tu jesteś w błędzie. Mam od 1 właściciela z PL , posiadam wszystkie papiery żeby Ci to udowodnić.

daras napisał(a):
Średnio rozgarnięty człek w ASO powinien to ogarnąć bez problemu.


Na pewno nie , bo nigdy człek z aso nie loguje podczas jazdy.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470444 Wysłany: 05 Maj 2011, 12:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
kazaa napisał(a):
ja włożyłem bez ropy parę kafli w naprawy i eksploatację ...

aż tyle cie kosztował? co robiłeś że tyle kasy wydałeś.

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470461 Wysłany: 05 Maj 2011, 14:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Wymieniałeś po tym jak parafina zatkała filtr paliwa? jeśli nie to od tego bym zaczął, zawsze gdy diesel traci moc to zaczynam od wymiany filtra paliwa i nieraz na tym się kończy naprawa, bo jeśli przyczyną jest zatkany filtr to wymienienie silnika nic nie da :)

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470476 Wysłany: 05 Maj 2011, 14:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
kox napisał(a):
aż tyle cie kosztował? co robiłeś że tyle kasy wydałeś.


nazwa / cena / przebieg / data

przegląd aso ( wymiana oleju , filtru kabinowego , filtr oleju ) 510,45 43760 26.11.2009
komplet nowych opon Goodyear Ultra Grip 7+ 185/65R15 88 T *4 800 44256 16.12.2009
komplet nowych felg stalowych ALCAR - 7915 - 6,00JX15 * 4 800 44256 16.12.2009
wymiana rozdządu , napinacz , rolka napinacza , pompa wody , płyn chłodniczy 1200 44850 10.12.2009
wymiana EGR 500 48800 15.03.2010
soft + zaślepienie EGR + filtr oleju + filtr paliwa oryginalny+rura od IC 1500 49985 1.04.2010
malowanie zderzaka , wymiana lampki cofania (przytarcie) 380 51985 25.04.2010
prostowanie 3 felg 260 50850 31.04.2010
wymiana oleju , filtra oleju , klocki hamulcowe przód TRW 445 52950 14.05.2010
nowy moduł świeć żarowych 220 55924 16.07.2010
wycieraczki Valeo 82 56043 23.07.2010
schowek pasażera ( uszkodzenie klamki ) 150 56043 23.07.2010
nowy czujnik położenia hamulca 110 56078 24.07.2010
żarówki Philips Blue Vision H4 ( przód) 56 60434 20.09.2010
podłokietnik przód 260 61420 2.10.2010
przyciemnie szyb ( tylne ) 260 61410 09.10.2010
żarówki Philips Silvervision PY21W ( kierunkowskazy tylne i przednie) 40 61520 10.10.2010
Filtr oleju 15,84 63761 16.11.2010
Filtr powietrza 32,16 63761 16.11.2010
Filtr kabinowy 39,2 63761 16.11.2010
Olej MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L 5W-40 120 63761 16.11.2010
Pokrywa filtra kabinowego 35 63982 20.11.2010
Wymiana oleju , sprawdzenie zawieszenia , dolanie płynu chłodniczego 40 63982 20.11.2010
Dystans do głośników przód 20 63982 20.11.2010
Prostowanie 4 felg stalowych 120 64445 30-11-2010
Rozwiercenie śruby zabezpieczającej 70 64445 30-11-2010
Komplet oryginalnych śrub zabezpieczających Fiat lineaccessori 55 68671 09-03-2011
Opony letnie Kumho KU31 205/45R17 88 W 2 szt. 670 68671 09-03-2011
Dywaniki welurowe 59 69064 14-03-2011
Doładowanie klimatyzacji i odgrzybienie 150 69540 21-03-2011
Nowa chłodnica wody 260 69540 21-03-2011
Nowa chłodnica klimatyzacji 400 69540 21-03-2012

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470478 Wysłany: 05 Maj 2011, 14:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
kazaa napisał(a):
ja włożyłem bez ropy parę kafli w naprawy

jakie naprawy, prostowanie felgi to nie naprawa;)
same eksploatacyjne pierdoły, tego to ja nawet nie liczyłem. Myślałem że turbo czy silnik ci sie rozleciał i popłynąłeś z groszem.

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470494 Wysłany: 05 Maj 2011, 15:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
kox napisał(a):
jakie naprawy, prostowanie felgi to nie naprawa;)
same eksploatacyjne pierdoły, tego to ja nawet nie liczyłem. Myślałem że turbo czy silnik ci sie rozleciał i popłynąłeś z groszem.



Cytuj:
, ja włożyłem bez ropy parę kafli w naprawy i eksploatację

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470683 Wysłany: 05 Maj 2011, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
kazaa
Nic mi nie musisz udowadniać.
Twoje GP jest naprawdę wytrzymałe. Wymieniłeś tylko chłodnice i moduł świec. Resztę robiłeś bo chciałeś :)

Pisałem ogólnie o tym jak ludzie kupują autka: liczy się cena, przebieg i klimatronik.
A potem jest lament na forach i opowieści jak to nie kupuje się aut na F.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470688 Wysłany: 05 Maj 2011, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
daras napisał(a):
Twoje GP jest naprawdę wytrzymałe. Wymieniłeś tylko chłodnice i moduł świec. Resztę robiłeś bo chciałeś

to miałem właśnie na myśli...

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470778 Wysłany: 05 Maj 2011, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
daras napisał(a):
kazaa
Nic mi nie musisz udowadniać.
Twoje GP jest naprawdę wytrzymałe. Wymieniłeś tylko chłodnice i moduł świec. Resztę robiłeś bo chciałeś :)

Pisałem ogólnie o tym jak ludzie kupują autka: liczy się cena, przebieg i klimatronik.
A potem jest lament na forach i opowieści jak to nie kupuje się aut na F.


Dlatego bo całe życie kupuje auto kupione w PL salonie od 1 właściciela i pełną dokumentacją , odpukać kupiłem już tak 3 auta wg tej teorii i jestem zadowolony

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471744 Wysłany: 08 Maj 2011, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 05 Maj 2011,
Posty: 3
Wymieniłem właśnie filtr paliwa i nie pomogło to nic a nic, już kompletnie nie wiem co z tym robić, jadę zaraz po pracy do ASO mam nadzieję że coś wyczają bo problem mulenia tego auta już mnie dobija, aż mam go powoli idość a jeździć już się prawie nie da, zastanawiam się też czy nie jest to wina że ostatnio rzadziej jeżdżę w długie trasy ale czasem przejadę trasę 100 km więć to chyba nie to. W każdym razie wymiana filtru paliwa nie pomogła, więc przydatna ale porażka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471849 Wysłany: 09 Maj 2011, 00:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
andre3v napisał(a):
Wymieniłem właśnie filtr paliwa i nie pomogło to nic a nic, już kompletnie nie wiem co z tym robić, jadę zaraz po pracy do ASO mam nadzieję że coś wyczają bo problem mulenia tego auta już mnie dobija, aż mam go powoli idość a jeździć już się prawie nie da, zastanawiam się też czy nie jest to wina że ostatnio rzadziej jeżdżę w długie trasy ale czasem przejadę trasę 100 km więć to chyba nie to. W każdym razie wymiana filtru paliwa nie pomogła, więc przydatna ale porażka


hahah powodzenia z aso , podłączą Ci na miejscu egzaminera i 0 błedów , nawet nie zlogują auta podczas jazdy ...

egr czyściłeś ?

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471877 Wysłany: 09 Maj 2011, 08:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 555
andre3v, radzę ci podjechać do warsztatu zajmującego się typowo dieslami. Jeżeli wymieniłeś filtry paliwa i powietrza i dalej nic to musisz podłączyć do kompa i po kolei eliminować awarie. Najlepiej zacząć od pompy - sprawdzenie ciśnień na listwie common rail, później wartości doładowania pod obciążeniem, wartości przelewów na wytryskach. Następnie czujniki - szczególnie tzw. blow-off - często lubi się w nim wypalić cewka i cała para idzie w gwizdek, auto muli i lubi zakopcić (powinno ci to wyjść na kompie); również istotną, i najtańszą rzeczą jest sprawdzenie wszystkich połączeń ciśnieniowych doładowania - to możesz zrobić przed kompem bo jak coś jest nie tak to spadek ciśnienia na kompie i tak wyjdzie- także jest parę rzeczy do sprawdzenia. Jeżeli to pompa/wtryski/turbina to koszty na pewno powyżej 1k zł. Jeżeli czujniki to max kilka stówek.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475650 Wysłany: 22 Maj 2011, 15:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 248
Pomógł: 3
andre3v ostatnio około 3 razy zdarzyło mi się że silnik praktycznie nie przyspieszał tylko mulił na każdym biegu począwszy od jedynki.Wciskałem pedał gazu do oporu a silnik pomału przyspieszał.Sprawdziłem na biegu luzem czy silnik normalnie wkręca się na obroty-wcisnąłem pedał gazu i wskazówka obrotomierza zaczęła się powoli poruszać o około 200 obr/min następnie stawała (następowało takie szarpnięcie silnikiem jak przy maksymalnych obrotach silnikach gdy następuje odcięcie zapłonu przez komputer) i potem znowu szła do góry o tą samą wartość (200obr/min) ,szarpnięcie itd cykl się powtarzał aż doszła do około 2500 -3000 obr /min i wtedy szła już płynnie do max obr.Taki stan trwa u mnie około 5-10 min a potem ustępuje i jest wszystko ok.Podejrzewam może zawór EGR że się zaciął lub coś z paliwem albo przepływka nie łączy na stykach.

Jakbyś znalazł przyczynę która powodowała u Ciebie takie objawy to napisz na forum może mi to pomoże lub ktoś z forumowiczów może ma jakiś pomysł lub spotkał się z podobnym przypadkiem.

_________________
GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF
Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC
, ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie
P II 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481161 Wysłany: 11 Cze 2011, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 05 Maj 2011,
Posty: 3
Sorka że tak długo ale po drodze problemów z autem spaliła mi się płyta główna w kompie i nijak odpisać nie miałem, doczytałem tylko post gdzie pisał ktoś żeby nie jechać do ASO, a jednak ASO pomogło, co prawda źle ocenili wstępnie, kupiłem nowy EGR jak powiedzieli, no i to był EGR, tylko że wg ich komputera spaliła się cewka, na szczęście, elektronik okazał się znajomym elektronikiem i dogłebnie sprawdził problem. Okazało się że przy czyszczeniu EGR rok wcześniej u zwykłego mechanika, obrócili mi wał wewnątrz EGR a ten w końcu się zaciął, i stąd te problemy. Niestety ja już wcześniej kupiłem nówkę EGR, no i teraz mam EGR na sprzedaż tylko nie wiem gdzie go sprzedać, wymieniłem tylko na wszelki wypadek cewkę ale cewka z mojego Grande daje tą samą moc co nowa , więc i bezsensem było ją odkręcać. W każdym razie dzięki za wszelkie podpowiedzi i narazie, jakby ktoś chciał kupić EGR do GP 1.3 MJ to mam :) chętnie go sprzedam bo u mnie pewnie się tylko zakurzy. Narazie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #782653 Wysłany: 16 Sie 2015, 17:10; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 Multijet 75KM 2006 r. Problemy po odpal
Offline
Forumowicz

Imię: Marek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sie 2015,
Posty: 1
Witam
nie wiem a właściwie ne znalazłem żadnego tematu na temat stale mrugającej kontrolki poziomu paliwa w Punciaku 1,2 8V z 2006r
niezależnie od ilości paliwa w zbiorniku. Szukam pomocy
Dziękuję


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO