|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 05:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Guttek |
#788251 Wysłany:
12 Lis 2015, 19:06; Temat postu: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
Witam, mam na oku gp sporta z takim silnikiem. Przebieg 140tys, wydaje sie byc prawdziwy. Jestem mechanikiem wiec naprawy nie sa mi straszne, bardziej ceny części mnie straszą. Czy ktoś juz jeździ tym silnikiem z takim przebiegiem? Wiadomo filtry,oleje,płyny,rozrząd to na początek. Jak maja sie sprzęgło,dwumas,turbo przy takim przebiegu? Samochód w miarę ładny, jeden element lakierowany,pakiet sport. To co stwierdziłem to delikatnie upocona skrzynia, tlumik do wymiany, fotel kierowcy sie nie sklada. Jadąc kawałek nie stwierdziłem jakiś anomalii w jedzie, jakoś super gniecenia nerek nie ma ale to chyba za sprawa malej turbosprężarki.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
DeviLL |
#788305 Wysłany:
13 Lis 2015, 11:04; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Na forum abartha jest parę pojazdów z takimi przelotami a nawet pod 200tyś km , to nie 1,4tsi/tfsi by co 50tyś km robić kapitalki 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
Guttek |
#789498 Wysłany:
28 Lis 2015, 14:13; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
DeviLL napisał(a): Na forum abartha jest parę pojazdów z takimi przelotami a nawet pod 200tyś km , to nie 1,4tsi/tfsi by co 50tyś km robić kapitalki  no dobra, tjet zakupiony Filtry,olej, filterek turbo,geometria,przeglad klimy juz sobie zrobilem Teraz muszę usunąć wydech końcowy bo juz dogorewa , cena nowego zabija. Jedzil ktos juz bez? a moze jakis przelotowy? Kolejna sprawa, robil juz ktos lozyska w C510? slychac ze halasuja na luzie( nie oporowe bo slychac w okolicy walkow) i niewiem czy zrzucac skrzynke, strasznie mi sie niechce 
|
|
Góra |
|
 |
PawełG |
#789521 Wysłany:
28 Lis 2015, 18:53; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
C510 to raczej pancerne skrzynie, przynajmniej za czasów tipo/tempra/bravo/brava itp. Nie słyszałem żeby ktoś wymieniał w nich łożyska po takim przebiegu. Poziom oleju w skrzyni jest ok?
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
lpql |
#789531 Wysłany:
28 Lis 2015, 20:08; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Włodarz pałki |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 23 Sie 2012, Posty: 1885 Pomógł: 1
|
U mnie stuknelo 151tys. Turbo skrzynia i sprzeglo spisuja sie bez zarzutów co by im za bardzo nie slodzic:) wydech.. Bez końcowego bym nie jezdzil raczej:) chociaż ja mam koncowa rynnę z WMa
_________________
 Instagram facebook. - 245KM/302NM Moje byłe Punto II
|
|
Góra |
|
 |
Guttek |
#789548 Wysłany:
28 Lis 2015, 23:07; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
PawełG napisał(a): C510 to raczej pancerne skrzynie, przynajmniej za czasów tipo/tempra/bravo/brava itp. Nie słyszałem żeby ktoś wymieniał w nich łożyska po takim przebiegu. Poziom oleju w skrzyni jest ok? wiem ze jest pancerna dlatego mnie to dziwi. olej jest full i czysty. moze ktos uzupelnil jak juz bylo za pozno [ Dodano: 28 Lis 2015, 22:07 ]lpql napisał(a): U mnie stuknelo 151tys. Turbo skrzynia i sprzeglo spisuja sie bez zarzutów co by im za bardzo nie slodzic:) wydech.. Bez końcowego bym nie jezdzil raczej:) chociaż ja mam koncowa rynnę z WMa testowo zrzucilem koncowy, dzwiek prawie sie nie zmienil. Nie chcialo mi sie spawac, wiec wrzucilem go narazie spowrotem. Kilka lat wstecz mialem bravo jtd, kat out i 2xrazy tlumik out, rura od turbo az po zderzak i jezdzil calkiem sprawnie 
|
|
Góra |
|
 |
lokers |
#789573 Wysłany:
29 Lis 2015, 13:16; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Mar 2014, Posty: 81
|
obecnie na liczniku mam nieco ponad 167 tys. km (mojego w tym jakieś 80 tys. km) Wymiana oleju co 15 tys., reszta jak książka pokazuje. Turbo i dwumas ok (a przynajmniej tak twierdzi mój mechanik  ) W skrzyni zmieniłem olej przy 120 tys., ale nic się nie zmieniło. Bardziej dla spokoju własnego. Chodzi, jak chodziła. Póki co nic się nie dzieje, tankuję i jeżdżę (całkiem sporo).
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#789650 Wysłany:
30 Lis 2015, 11:37; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Kup sobie tłumik ultera , co prawda robili do abarthów ,ale może do zwykłego też spasi , wychodzi 2x taniej niż ori 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
Guttek |
#789707 Wysłany:
30 Lis 2015, 20:12; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
DeviLL napisał(a): Kup sobie tłumik ultera , co prawda robili do abarthów ,ale może do zwykłego też spasi , wychodzi 2x taniej niż ori  jaka cena?
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#789752 Wysłany:
01 Gru 2015, 11:31; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Guttek napisał(a): DeviLL napisał(a): Kup sobie tłumik ultera , co prawda robili do abarthów ,ale może do zwykłego też spasi , wychodzi 2x taniej niż ori  jaka cena? Sprawdź na www , ale chyba teraz poniżej 600zł , ori ponad 1000zł. Ulter fajnie gada 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
Guttek |
#789811 Wysłany:
01 Gru 2015, 23:01; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
DeviLL napisał(a): Guttek napisał(a): DeviLL napisał(a): Kup sobie tłumik ultera , co prawda robili do abarthów ,ale może do zwykłego też spasi , wychodzi 2x taniej niż ori  jaka cena? Sprawdź na www , ale chyba teraz poniżej 600zł , ori ponad 1000zł. Ulter fajnie gada  znalazlem ori abarth za 500zl
|
|
Góra |
|
 |
EGONZGIERZ |
#790139 Wysłany:
06 Gru 2015, 19:44; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Lis 2011, Posty: 149 Pomógł: 1
|
Dziś jeździłem Linea 1.4 t-jet 66 tyś oryginał przebieg krajowa. Silnik na biegu jałowym chodził idealnie ale podczas jazdy zwłaszcza w zakresie 2,5-3 tyś słychać jakieś głośne grzechotanie. Na postoju jak przygazujemy do 3 tyś odpuścimy lekko do 2.5 i znów lekko do 3 tyś to znów te dziwne dźwięki. Podczas jazdy moc ok. ale silnik strasznie głośny, głownie w wyższym zakresie obrotów. Są znane jakieś usterki mechaniczne tego silnika ? Auto mało jeździ i czuć było też benzynę w oleju
_________________ Miłośnik samochodów włoskich.
|
|
Góra |
|
 |
Guttek |
#790146 Wysłany:
06 Gru 2015, 21:41; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
EGONZGIERZ napisał(a): Dziś jeździłem Linea 1.4 t-jet 66 tyś oryginał przebieg krajowa. Silnik na biegu jałowym chodził idealnie ale podczas jazdy zwłaszcza w zakresie 2,5-3 tyś słychać jakieś głośne grzechotanie. Na postoju jak przygazujemy do 3 tyś odpuścimy lekko do 2.5 i znów lekko do 3 tyś to znów te dziwne dźwięki. Podczas jazdy moc ok. ale silnik strasznie głośny, głownie w wyższym zakresie obrotów. Są znane jakieś usterki mechaniczne tego silnika ? Auto mało jeździ i czuć było też benzynę w oleju tak naprawde to moze byc wszystko  na poczatek dobrze bylo by zrzucic pasek osprzetu i zobaczyc czy sie uspokoilo. Mozna poogladac tez wydech. Benzyne moze byc czuc jak samochod jezdzi malo na krotkich odcinkach, choc jezeli olej jest wymieniany co roku to w sumie niepowinno. Warto by tez podlaczyc fesa i posprawdzac.Typowe usterki to pekajace turbiny, ogladalem ostatnio 4 tjety przebiegi od 50tys-do 100 kilku we wszystkich turbo bylo pekniete 
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#790148 Wysłany:
06 Gru 2015, 22:06; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
A to akurat nie wina silnika, tylko użytkowników, którzy o chłodzeniu turba przed zgaszeniem silnika nie słyszeli.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
EGONZGIERZ |
#790169 Wysłany:
07 Gru 2015, 09:24; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Lis 2011, Posty: 149 Pomógł: 1
|
Olej 5w40 1,5 roku 8tys. Auto jeździ na krótkich odcinkach. Fesa podłączyłem nic nie wykryłem. Czym sie objawia pęknięta turbina ?
_________________ Miłośnik samochodów włoskich.
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#790178 Wysłany:
07 Gru 2015, 11:02; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Silniki 1,4t są głośne , jest grzechotanie 1500-2500obr , ale to zazwyczaj coś od wydechu , osłona czy śrubka , kiedyś mi to ustawili ,ale po paru km się robi to samo tak więc trzeba olewać U mnie na tłumiku ultera i wkładce k&n jest fajny ryk 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
maciekt8 |
#790266 Wysłany:
07 Gru 2015, 21:50; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów Rejestracja: 08 Lis 2014, Posty: 224 Pomógł: 6
|
DeviLL napisał(a): jest grzechotanie 1500-2500obr Popieram wypowiedź. Mam to samo. Faktycznie też obstawiam wydech. Guttek napisał(a): slychac ze halasuja na luzie( nie oporowe bo slychac w okolicy walkow) i niewiem czy zrzucac skrzynke, Mam to samo. Grzechocze tak bym to określił. Czy puszczę sprzęgło czy wcisnę jest tak samo. Poza tym pracuje prawidłowo. Poziom oleju ok. Jedynie poci się z pod pokrywy piątego biegu. Aha C510 to oznaczenie skrzyni 5 biegowej montowanej w t-jetach?
_________________ la nostra passione cars
|
|
Góra |
|
 |
Guttek |
#790288 Wysłany:
07 Gru 2015, 23:04; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
maciekt8 napisał(a): DeviLL napisał(a): jest grzechotanie 1500-2500obr Popieram wypowiedź. Mam to samo. Faktycznie też obstawiam wydech. Guttek napisał(a): slychac ze halasuja na luzie( nie oporowe bo slychac w okolicy walkow) i niewiem czy zrzucac skrzynke, Mam to samo. Grzechocze tak bym to określił. Czy puszczę sprzęgło czy wcisnę jest tak samo. Poza tym pracuje prawidłowo. Poziom oleju ok. Jedynie poci się z pod pokrywy piątego biegu. Aha C510 to oznaczenie skrzyni 5 biegowej montowanej w t-jetach? tak c510 to 5 montowana w tjetach, 1.3 mjetach i masie innych fiatow, tez mam upocona w tym miejscu, robilem ostatnio dwa doblo 1.3 i to samo. bede mial chwile to ja zrzuce , rozbiore i zrobie jej rachunek sumienia [ Dodano: 07 Gru 2015, 22:04 ]Angry_Us3r napisał(a): A to akurat nie wina silnika, tylko użytkowników, którzy o chłodzeniu turba przed zgaszeniem silnika nie słyszeli. obstawiałbym bardziej ze sa zrobione z gownolitu, w firmie w ktorej obsługujemy samochody w 7 insigniach 1.4 pekły turbiny ludzie jezdzacy vagami 1.8 t tez nie wszysczy slyszeli o chlodzeniu a tam to nie wystepuje
|
|
Góra |
|
 |
EGONZGIERZ |
#790339 Wysłany:
08 Gru 2015, 18:02; Temat postu: Re: Żywotnosc 1.4 t-jet 120km? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Lis 2011, Posty: 149 Pomógł: 1
|
DeviLL napisał(a): Silniki 1,4t są głośne , jest grzechotanie 1500-2500obr , ale to zazwyczaj coś od wydechu , osłona czy śrubka , kiedyś mi to ustawili ,ale po paru km się robi to samo tak więc trzeba olewać U mnie na tłumiku ultera i wkładce k&n jest fajny ryk  No olać by można bo też się dziwiłem że przy takim przebiegu coś dzwoni w silniku. A pocenie skrzyni z 5 biegu to ten typ tak ma.
_________________ Miłośnik samochodów włoskich.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|