|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 04:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
domin45670 |
#817424 Wysłany:
07 Sty 2017, 23:49; Temat postu: Błąd P0105 - proszę o pomoc w diagnozie |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Witajcie. We wrześniu jednego dnia dwukrotnie wyskoczył mi błąd P0105. Błąd ten w obu przypadkach pojawił się po zredukowaniu biegu do 2 i wtaczaniu się na parking. Silnik pracował normalnie.
Parametry błędu 1 Temp. wody: 96,5*C Obroty: 1240 rpm Obciążenie silnika: 6% Temp. powietrza: 55,5*C (błędny odczyt, było 15) Kąt przepustnicy: 4,1* Napięcie akumulatora: 13,56 V
Parametry błędu 2 Temp. wody: 97,5*C Obroty: 1280 rpm Obciążenie silnika: 6,75% Temp. powietrza: 45,7*C (błędny odczyt, było między 13 a 17) Kąt przepustnicy: 3,79* Napięcie akumulatora: 13,56 V
Wcześniej, ani później błąd ten się nie pojawił, ale mimo wszystko wymieniłem mapsensor (część oryginalna kupiona poza ASO) oraz przy okazji filtr powietrza.
W dniu dzisiejszym podczas skręcania w boczną ulicę, podczas wolnego przejazdu na drugim biegu wyświetliła się ponownie marchewa. Po podpięciu pod kompa okazało się, że to ponownie błąd nr P0105. W związku z tym, że mapsensor został niedawno wymieniony, proszę o pomoc, gdzie szukać problemu, który z tego co widzę występuje bardzo sporadycznie (dopiero trzeci raz), ale ewidentnie coś zaczyna szwankować.
Parametry błędu 3 Temp. wody: 87,9*C Obroty: 1240 rpm Obciążenie silnika: 30,00% Temp. powietrza: -14,3*C (odczyt ok przy obecnych mrozach) Kąt przepustnicy: 4,74* Napięcie akumulatora: 13,65 V
Z góry dzięki za pomoc.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
|
|
steyr |
#817428 Wysłany:
08 Sty 2017, 00:22; Temat postu: Re: Błąd P0105 - proszę o pomoc w diagnozie |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Przewód sprawdzałeś czy nie jest popękany?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#817444 Wysłany:
08 Sty 2017, 15:11; Temat postu: Re: Błąd P0105 - proszę o pomoc w diagnozie |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Masz na myśli wąż z dolotu między obudową filtra powietrza, a przepustnicą, czy przewód paliwowy? Ten pierwszy sprawdzałem i jest ok. W przypadku tego drugiego czy nie byłoby spadku mocy i zapachu benzyny wewnątrz samochodu?
[ Dodano: 08 Sty 2017 15:06 ]
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała w związku z problemem.
Bardzo często po wciśnięciu pedału sprzęgła obroty spadają do ok. 500-600, po czym wędrują w okolice 1000. Z pozycji kierującego wygląda to tak, jakby wskazówka "z rozpędu" poleciała niżej, po czym obroty wędrują do prawidłowych.
I jeszcze jedna rzecz: we wrześniu, po ponownym uruchomieniu ciepłego silnika obroty falowały. Nie wiem czy może to być powiązane, ale na pewno nie zaszkodzi wspomnieć.
P.S. Olej, świece i kable są z końca zeszłego roku.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Limet |
#817467 Wysłany:
08 Sty 2017, 15:13; Temat postu: Re: Błąd P0105 - proszę o pomoc w diagnozie |
|
|
Cesarz Bendzina |
|
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#817472 Wysłany:
08 Sty 2017, 16:34; Temat postu: Re: Błąd P0105 - proszę o pomoc w diagnozie |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Miałem na myśli przewód łączący czujnik z kolektorem, ale teraz doczytałem że czujnik jest wkręcany bezpośrednio do kolektora. Wygląda to na nieszczelność dolotu, próbowałeś zatykać dolot czy silnik gaśnie?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#817508 Wysłany:
19 Sty 2017, 20:49; Temat postu: Re: Błąd P0105 - proszę o pomoc w diagnozie |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Nie próbowałem tej metody. [ Dodano: 19 Sty 2017 20:49 ]Ciągle jest dość zimno na takie prace, więc się nie tykam samemu bawić póki co. Żeby było ciekawiej, to dziś po uruchomieniu silnika zgasła marchewa. Mam cichą nadzieję, że błąd pozostał w pamięci, ale jeszcze może to sprawdzę. Ostatnio jak pojechałem po skasowaniu błędu, to gościu w serwisie mi powiedział "Panie, tu nic nie ma!". Kod błędu z parametrami nie przekonał go na tyle, aby sięgnął do książki kodów. Tym razem błędu nie kasowałem, a też niewykluczone, że złośnik sam się wykasował. Wtedy znów facet w serwisie zgarnie kasę i powie, że tu nic nie ma
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#818114 Wysłany:
20 Sty 2017, 14:11; Temat postu: Re: Błąd P0105 - proszę o pomoc w diagnozie |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Bład będzie zapamiętany w centralce aż do momentu wykasowania. Sam się nie skasuje.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#818136 Wysłany:
06 Lut 2018, 18:59; Temat postu: Re: Błąd P0105 - proszę o pomoc w diagnozie |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Masz rację, dalej jest. Ale aż dziwne, że kontrolka zgasła [ Dodano: 29 Sty 2017 12:59 ]W tym tygodniu została wyczyszczona przepustnica. Zobaczymy, czy to rozwiąże problem. Z pewnością trzeba będzie poczekać kilka miesięcy z werdyktem. [ Dodano: 06 Lut 2018 17:59 ]Minął rok od czyszczenia przepustnicy i ponad rok od wymiany mapsensora. Błąd ponownie się nie pojawił.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Atr3ju |
#835294 Wysłany:
12 Mar 2018, 11:01; Temat postu: Re: Błąd P0105 - proszę o pomoc w diagnozie |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Sie 2017, Posty: 158 Pomógł: 3
|
Na jednym forum o oplach ktoś napisał że to czujnik barometryczny czyli mapsensor. Może było tak że miałeś nieszczelność i przy okazji wymiany mapsensora docisnołeś, dokręciłeś jakiś element i ciśnienie powietrza się zwiększyło. Zrób teraz jak napisał steyr, zatkaj dolot i zobacz czy silnik gaśnie. Jest już cieplej i można grzebać w autach.
_________________
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|