|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 08:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
h1tman |
#806808 Wysłany:
06 Cze 2016, 11:26; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Stanisław
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 21 Sie 2013, Posty: 3
|
radencin napisał(a): Pany cos "jest nie tak". Zalozony SPRAWDZONY rozrusznik Hitachi numer 55193356, dorobiony kabelek pod stacyjke. Kreci i gasnie. Po zalozeniu oryginalnego rozrusznika motor chodzi. Wiec nabylem kolejny rozrusznik z Hitachi o numerze 51832950 i to samo .... Witki opadaja i kur**** leca... Jakies pomysly ? Aha wymiane mozna zrobic przez otwarta maske w czasie ponizej godziny  Mam to samo. Mój film który kiedyś nagrałem: https://www.youtube.com/watch?v=wSvDnycXUfoNowy rozrusznik pobiera za dużo prądu przez co wariuje sterownik silnika i po chwili gaśnie. Aby odpalić należy odpalając przytrzymać wciśnięty gaz i trzymać go na obrotach przez 5 sekund. Problem można zmniejszyć: - wymianą akumulatora na nowy o dużym prądzie rozruchowym, - poprowadzeniem masy do centralki bezpośrednio z akumulatora (a wywaleniem starej). U mnie nowy akumulator i masa wyeliminowały problem ale tylko na lato. W zimie nadal występuje. Obecnie akumulator już siada i problem jest praktycznie cały czas. Centralki nie próbowałem wymieniać bo szkoda mi kasy na coś co może w ogóle nie pomóc. Najśmieszniejsze jest to, że rozrusznik kręci jak oszalały wiec ładunek ma ..... Już się przyzwyczaiłem i z tym nie walczę. I tak już niedługo pójdzie na szrot gdzie jego miejsce bo cała podłoga przerdzewiała. Nigdy więcej Fiata!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
radencin |
#816540 Wysłany:
17 Gru 2016, 01:43; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Cze 2010, Posty: 54
|
h1tman napisał(a): Problem można zmniejszyć:
- wymianą akumulatora na nowy o dużym prądzie rozruchowym, - poprowadzeniem masy do centralki bezpośrednio z akumulatora (a wywaleniem starej).
Potwierdzam  Rozrusznik dziala. Wymienilem kable masy i wlozylem nowy akumulator (blednie zakladalem ze stary aku jest ok). Po kilkudniowym postojach "w zimie" odpala bez najmniejszych problemow.
|
|
Góra |
|
 |
Szazi |
#829863 Wysłany:
25 Paź 2017, 21:05; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 03 Sty 2016, Posty: 32
|
Witam wszystkich. Trochę odkopię temat. Przyszedł dzisiaj do mnie rozrusznik, jednak za cholerę nie mogę przylutować kabelka do tego metalu w rozruszniku. Cyna nie chce się chwycić tego cholerstwa. Też mieliście takie problemy?
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#831384 Wysłany:
28 Lis 2017, 00:58; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Cyna bez kalafonii? Użyj pasty lutowniczej. Nie zapomnij oczyścić kabla z lakieru na drutach.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Marek-Kinga |
#831828 Wysłany:
07 Gru 2017, 12:05; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Gru 2017, Posty: 2
|
Odpowiadam wszystkim niedowiarkom-Fiat Punto 2 1.2 8v 5D 2001r. Seryjny rozrusznik 800 watt przy +5c nie dawał rady,resetował zegarek,blokował się.Zębów na bendyksie miał 8.''Nowy'' z allegro za 50 zł. 10 zębów.Trafił mi się z kabelkiem rozruchowym i osłonką także do końca kabelka dołączyłem oczko i skręciłem śrubką z kabelkiem od stacyjki.przykręcony na 2 śruby bo tak było na fabrycznym.Wymiana na najeżdzie na parkingu pod chmurką 1 godzina 10 minut. Jak ktoś chce mieć na 3 śruby to tą z tulejką (środkową) trzeba rozwiercić wiertłem 8.Akumulator 40ah 390 A i kręci jak szalony. I ten dżwięk-łitititi -bezcenne.czyli u mnie działa  .Aha jeszcze dodam że przy montażu ''nowego''rozrusznika przeczyściłem przewody plusowe papierem ściernym i nałożyłem troszkę smaru miedzianego,tak samo zrobiłem z przewodami masowymi.Jest o niebo lepiej.Tylko jeden fakt-jak ktoś już napisał pierwsze uruchomienie na zimnym- na tyk,lecz po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu ciut dłużej trzeba przytrzymać.Ale ok. 1 sekundy także jest git. I ten uśmiech na pysku przy pierwszym odpaleniu  ...Także ilość zębów na bendyksie nie przeszkadza..Wszystko w temacie [ Dodano: 07 Gru 2017, 11:05 ]I zapomniałem dodać- rozrusznik hitachi 1 kw numer seryjny nie wiem bo wytarty.I najlepiej zdjąć kosz akumulatora do górnej śruby.No i światła więcej
|
|
Góra |
|
 |
szamot666 |
#831914 Wysłany:
08 Gru 2017, 23:41; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Ja mam też Hitachi - już dobrych parę lat i wiernie służy - parę stron do tyłu jest mój post. Mechanik pamiętam mi dzwonił, że inna ilość zębów i czy na pewno montować i że może nie działać i że na moją odpowiedzialność: powiedziałem: TAK. Nigdy więcej nie było problemów z odpalaniem 
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
 |
Marek-Kinga |
#831981 Wysłany:
11 Gru 2017, 12:53; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Gru 2017, Posty: 2
|
A chciałem się jeszcze zapytać - jaki akumulator będzie wystarczający? tzn ile Ah?
|
|
Góra |
|
 |
Crazydrake |
#833939 Wysłany:
07 Lut 2018, 20:31; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów Rejestracja: 27 Cze 2009, Posty: 523 Pomógł: 12
|
A powiedzcie mi czy zamiast lutować ten dodatkowy kabelek nie można by było zakręcić fabrycznego oczka z przewodem do stacyjki pod tą blaszkę która łączy ten punkt z miejscem przykręcenia przewodu akumulatora?
[ Dodano: 07 Lut 2018 19:31 ]
Dobra już wiem że zbytnio tak się nie da. Inne pytanie czy zamiast przewodu typu linka mogę zastosować drut? Bo nie mam zbytnio gdzie kupić takiego przekroju.
_________________ Jest Nowy kijek Było Mój "landrynkowy":E kropas
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#834007 Wysłany:
07 Lut 2018, 22:15; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Jednak poszukaj przewodu 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Crazydrake |
#834009 Wysłany:
11 Lut 2018, 12:34; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów Rejestracja: 27 Cze 2009, Posty: 523 Pomógł: 12
|
A jeśli jednak by się nie udało to czym grozi zastosowanie kabla "typu drut" [ Dodano: 10 Lut 2018 11:51 ]Kupiłem taki sam jak autor tematu, wymieniłem i....łititititi załapał i zdechł. Tak więc i mnie dopadł problem ze zdaje się zbyt wysokim poborem energii. Trzeba będzie dorobić kabelek do masy jak ktoś wcześniej. Ciekawe jest to że ponowna próba odpalenia po zgaszeniu silnika przebiega już bez problemów, łapie od strzału. [ Dodano: 11 Lut 2018 11:34 ]h1tman napisał(a): poprowadzeniem masy do centralki bezpośrednio z akumulatora (a wywaleniem starej). Czy masa sterownika silnika to jest ten kabelek przykręcony do korpusu przepustnicy,czy trzeba szukać na samym złączu odpowiedniego pinu i tam się wpinać w instalację?
_________________ Jest Nowy kijek Było Mój "landrynkowy":E kropas
|
|
Góra |
|
 |
mateusz069 |
#835019 Wysłany:
02 Mar 2018, 15:30; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Lis 2015, Posty: 2
|
Witam wszystkich także bede zmieniał rozrusznik w puncie 2 1.2 8v na rozrusznik z grande punto intryguje mnie jedna rzecz czy zęby w rozruszniku zawsze beda sie zgrywac z kolem zamachowym bo orginalnie jest 8 zębów a w GP jest ich 10. Dzwonilem do mechanika co mi to zalozy o nie podobaja mu sie zeby ze jest 10 a nie 8 matwi sie o wieniec doradzcie prosze czy ma racje?
|
|
Góra |
|
 |
szamot666 |
#835022 Wysłany:
02 Mar 2018, 16:26; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Ja pamiętam, że właśnie była inna ilość ale wszystko się zgrało. Ja montowałem w 1.2 16V z Grande Punto chyba 1.2. Przez wiele lat nie było problemów do samej sprzedaży auta.
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
 |
adamura |
#841376 Wysłany:
06 Wrz 2018, 11:02; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 21 Cze 2016, Posty: 2
|
Tydzień temu wymieniałem rozrusznik na Hitachi S114-947 i dopadł mnie problem rozruchu (kręcenie i problem z załapaniem). Wykonałem próbę z poprowadzeniem masy przy pomocy kabla rozruchowego bezpośrednio z akumulatora do masy komputera. Jest OK. Poprowadziłem więc masę na stałe. W międzyczasie wyczyściłem końcówki masy do podwozia i do skrzyni biegów. To pomogło, bo auto odpalało, ale wydaje mi się, że z poprowadzoną masą od akumulatora i tak jest lepiej, więc tak zostawiłem. Dźwięk kręcenia super.
|
|
Góra |
|
 |
Crazydrake |
#841377 Wysłany:
06 Wrz 2018, 11:17; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów Rejestracja: 27 Cze 2009, Posty: 523 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
djmolo |
#844280 Wysłany:
06 Gru 2018, 13:47; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 06 Gru 2018, Posty: 4
|
Witam. Trochę odkop ale jest problem. Panowie mam tez to samo po wymianie na rozrusznik z GP. Zupełnie inny dźwięk kręcenia, nawet na mrozie. Aku świeży, sprawdzany testerem pod sztucznym obciążeniem. Rozrusznik 0.9kW .
Kreci super ale gaśnie. Trzeba przygazować kilka sekund aż alternator zacznie ładować i wtedy super. Jak to ogarnąć? co z tą masą?? ktoś to opanował ??
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Cent |
#844281 Wysłany:
06 Gru 2018, 14:02; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ Rejestracja: 25 Lis 2018, Posty: 532 Pomógł: 16
|
Rozrusznik Hitachi ma planetarną przekładnię i ciut mniejsze obroty na "wyjściu" dlatego jest problem. Zwykły MM ma napęd bezpośrednio z osi wirnika. Przerabiane.Założyłem Hitachi i bez naciśnięcia pedału gazu nie zapalał , mogłem kręcić do wyładowania akumulatora.Jak depnąłem gazem to łapał na dotyk.Komp nie uruchamia bo nie ma obrotów znanych z poprzedniego rozrusznika , trzeba by ustawić MES'em. Zamontowałem Boscha w ub.roku i bez problemów do dziś.
_________________ Cent -> topic59276.html
|
|
Góra |
|
 |
djmolo |
#844282 Wysłany:
06 Gru 2018, 14:06; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 06 Gru 2018, Posty: 4
|
Cent, Bosha aku czy rozrusznik ? możesz rozwinąć dokładniej ? dzieki
|
|
Góra |
|
 |
Cent |
#844283 Wysłany:
06 Gru 2018, 14:36; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ Rejestracja: 25 Lis 2018, Posty: 532 Pomógł: 16
|
Rozrusznik  czarna obudowa ale modelu już nie pamiętam.Dźwięk podobny do Hitachi. Rewelacja natomiast akum Boscha to shit  miałem w Palio S4 i nawet 3 lat nie wytrzymał , oddałem na złom i kupiłem Bärena 45Ah.
_________________ Cent -> topic59276.html
|
|
Góra |
|
 |
djmolo |
#844284 Wysłany:
06 Gru 2018, 14:39; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 06 Gru 2018, Posty: 4
|
Własnie widze ze tez grosze kosztuje. po 40zl na portalu All.... on pasuje plug and play??
|
|
Góra |
|
 |
Cent |
#844285 Wysłany:
06 Gru 2018, 14:48; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ Rejestracja: 25 Lis 2018, Posty: 532 Pomógł: 16
|
Tak ale większość jest do diesli i trzeba dobrze się przyglądać i czytać opisy żeby nie kupić takiego Ale do benzyny jak trafisz to OK bo to są rozrusznik do których jest sporo części i naprawa/regeneracja nie sprawia problemu  walisz na stół  rozkręcasz i patrzysz co jest niesprawne.Kupujesz tajle,składasz,wmontowejszyn i jeździsz.
_________________ Cent -> topic59276.html
|
|
Góra |
|
 |
djmolo |
#844286 Wysłany:
06 Gru 2018, 14:58; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 06 Gru 2018, Posty: 4
|
|
Góra |
|
 |
Cent |
#844287 Wysłany:
06 Gru 2018, 15:19; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ Rejestracja: 25 Lis 2018, Posty: 532 Pomógł: 16
|
|
Góra |
|
 |
szamot666 |
#844390 Wysłany:
10 Gru 2018, 10:58; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|