Nie ma cudownej rady przez internet, trzeba metodycznie po kolei sprawdzać.
Unieszkodliwić i nie włączać LPG, zakorkować wężyk podciśnienia (po stronie kolektora) oraz gazu z reduktora do listwy wtryskiwaczy (od strony listwy).
Zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym. Fizycznie (wakuometr) i przez komputer (wskazania czujnika MAP). Możliwie blisko przepustnicy. Im dalej w kolektor, bliżej zaworów, tym większe pulsacje wskazówki.
Ustawienie rozrządu.
Luzy zaworowe (jeśli są regulowane płytkami w tym silniku).
Czy na ciepłym silniku są klasyczne oscylacje pierwszej sondy? Znowu, pomiar fizycznie miernikiem (woltomierz) i komputerowo przez interfejs (MultiEcuScan/FiatECUScan).
Podobno czasem coś związanego z paliwem (opary paliwa) może mieszać w silniku, o ile ten posiada taki system (odprowadzania par paliwa).
Jakieś śmieszne rzeczy, typu czujnik wciśnięcia sprzęgła podobno sprawiały problemy (ostatnio gdzieś czytałem).
Podstawić inny komputer (ECU) silnika...
I tak dalej...
Po polsku nie ma co polecić za bardzo, ale porządną diagnostykę robi ten amerykanin:
https://www.youtube.com/user/ScannerDanner/videos