Cześć wszystkim. Piszę na forum ponieważ mam problem z przednim zawieszeniem - ale po kolei.
Samochód kupiłem w salonie w 2010 r. Jestem pierwszym i jedynym właścicielem, autem jeżdżę tylko ja. Zwalniam na progach, omijam studzienki, po każdej zimie myję podwozie karcherem.
W 2018 roku przy przebiegu ok. 48 000 km podczas wyjeżdżania z garażu strzeliła mi lewa sprężyna kolumny McPhersona i przebiła oponę. Pęknął dolny zwój. Przyczyną najprawdopodobniej była rdza. Zdjęcia poniżej.


W związku z tym zostały wymienione po obu stronach wszystkie elementy poza amortyzatorami - tj. sprężyny (Monroe), poduszki z łożyskami (SKF) i odboje. Stare łożyska i poduszki były dobre ale dla świętego spokoju je wymieniłem. Ustawiłem też zbieżność.
Kilka dni temu ruszając spod domu autem usłyszałem dziwne metaliczne stuki dochodzące z okolicy koła. Okazało się że strzeliła mi lewa sprężyna z przodu, na górnym zwoju. Przebieg auta w tym momencie to 89 000 km (czyli od wymiany sprężyn przejechałem 41 000 km).
Kupiłem nowe sprężyny Starline (to to samo co SRL?). Poduszki i łożyska były ok. Wygląda na to że pęknięcie nastąpiło przez rdzę, poniżej zdjęcia.
https://ibb.co/ZmqW7G3https://ibb.co/6gJXw9Phttps://ibb.co/Dz1m8JpOstatnie zdjęcie pokazuje dolną część sprężyny, tą która opiera się na talerzu amortyzatora.
Jako że sprężyny wymienia się parami postanowiłem sprawdzić też drugą stronę (od pasażera). Drugiej sprężynie już nie wiele brakowało. Zdjęcia poniżej.
https://ibb.co/m50Q4k3https://ibb.co/qNDwcTShttps://ibb.co/MSrN5MyOstatnie zdjęcie pokazuje dolną część sprężyny, tą która opiera się na talerzu amortyzatora.
Nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć. Sprężyny nie powinny chyba tak szybko się poddawać? Monroe to nie jest najniższa półka. Szukałem w internecie informacji czy punto ma jakiś problem ze sprężynami ale nic konkretnego nie znalazłem. Na jednej stronie była wzmianka ale bez konkretów.
Co może być przyczyną że tak się dzieje? Spotkał się ktoś z takim problemem?
Dziwne dla mnie jest też to że dolne zwoje sprężyn są w lepszym stanie niż górne. Przecież to bliżej koła woda ma lepsze warunki by się zbierać pod sprężyną.