Cześć,
Mam problem z Bravo 1.4 Multiair 140km, 2011, przebieg 140kkm – wydaje dwa specyficzne dźwięki podczas jazdy. Oprócz tego żadnych innych objawów. Jeździ prawidłowo, ma moc, żadnych błędów.
1. Podczas ruszania pod maską słychać pisk w momencie gdy sprzęgło „zaczyna brać” i samochód rusza. Pisk jest nieregularny, raz występuje intensywnie, raz jest lekko słyszalny. Generalnie najczęściej występuje jak samochód jest zimny, jednak podczas jazdy w korku, częstego ruszania i zatrzymywania się również się pojawia.
Poniżej wrzucam filmiki z nagranym dźwiękiem. Sytuacja gdy samochód stoi z zaciągniętym ręcznym i próbujemy ruszyć.
https://www.youtube.com/watch?v=Sr0Gddt58VYhttps://www.youtube.com/shorts/DZnle6MWkVIhttps://www.youtube.com/watch?v=qVUSoxrglAw2. Podczas jazdy zawsze występuje jednostajne buczenie / wycie. Zaczyna się od około 50km/h i wraz ze zwiększeniem prędkości nasila się i staje się coraz głośniejsze. Do tego wraz ze wzrostem prędkości zmienia się częstotliwość tego buczenia – dźwięk jest coraz wyższy / szybszy. Buczenie / wycie (a może raczej dźwięk przypominający „zzzz”) jest niezależne od prędkości obrotowej silnika – jak wysprzęglimy w czasie jazdy lub zrzucimy na luz dźwięk w ogóle się nie zmienia. Nie zmienia się również podczas zakrętów czy zdecydowanych manewrów. Dźwięk wyraźnie pochodzi spod maski. Łożyska kół to nie są na pewno, opony również.
Czy te dwie przypadłości mogą być ze sobą powiązane? Czy ktoś miał do czynienia chociaż z jednym z takich symptomów?