|
Obecny czas: 21 Maj 2025, 04:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
j00hhnnyy |
#860505 Wysłany:
23 Maj 2023, 11:00; Temat postu: przeszczep punto evo do grande |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Jan
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Gru 2021, Posty: 8
|
witam panowie i panie mam pytanie czy można przełożyć moduł bcm zegary i sterownik silnika z evo do grande punto
|
|
Góra |
|
 |
|
|
pmxoo7pI |
#860509 Wysłany:
23 Maj 2023, 17:04; Temat postu: Re: przeszczep punto evo do grande |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 747 Pomógł: 11
|
Prawdopodobnie tak (na >90%). To chyba to samo auto (ten sam model - a nazwy "liftów" wprowadzają w błąd, fora także, bo nadgorliwie porobili osobne działy do Grande, EVO, 2012)? Chociaż mogą być różnice w funkcjach, liczbie i typie wtyczek/gniazdek w modułach, może się coś różnić mocowaniami. Grande miało "lift" elektryki w roczniku 2009 chyba, więc od tej pory powinno być bliższe topologią elektryki do EVO (większa szansa na powodzenie akcji). Pytanie teoretyczne, tuningowe, czy na poważnie (jest problem i nie ma części "do Grande", więc szukasz od "EVO/2012")? Poszukaj w internecie, czy ktoś nie przekładał (fora, youtube). Przykładowo z Grande do Grande (różne roczniki) coś tam przekładali: http://fiatpunto.com.pl/topic50978.html PS A tak szczerze, to auto jest tak proste, pospolite, że nie zasługuje na żadne tuningi. Dbać o lakier jako-tako, założyć ładne felgi (oryginalne 17" są wystarczające) i tyle w temacie. Ogólny stan techniczny (czy go nie żre od spodu, a nie zegary, bajery, spoilery - i to w najsłabszych silniczkach 8V).
|
|
Góra |
|
 |
j00hhnnyy |
#860512 Wysłany:
23 Maj 2023, 17:24; Temat postu: Re: przeszczep punto evo do grande |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Jan
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Gru 2021, Posty: 8
|
Pytanie jest na poważnie chodzi o to czy zamiast czarnego mogę zamontować szary wraz z całym sterownikiem silnika oraz licznikiem
Czy nie ma różnic w instalacji??
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#860513 Wysłany:
23 Maj 2023, 17:42; Temat postu: Re: przeszczep punto evo do grande |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 747 Pomógł: 11
|
To przed zakupem się zawsze robi małe rozeznanie. Porównać fotografie swoich zegarów, modułów, sterowników z nowymi (fotki z Allegro, OLX), czy to to samo z wyglądu. Dochodzi jeszcze kwestia odpalania, immo/ECU do programowania. Są też "zestawy startowe" (kluczyk + ECU + coś tam, chyba "Body computer"). Duża różnica roczników może sprawić problem (im starsze masz Grande, tym większa "rzeźba" może być, nie będzie "plug&play"). Narobią małolaty przekładek, a później na forum ratunku, mam błędy (nie do skasowania) od modułów nieistniejących w samochodzie. PS Na poważnie, to ten model ma tyle wad fabrycznych, że najpierw by wypadało ogarnąć technicznie całe auto, a "tuningi" na sam koniec.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#860532 Wysłany:
26 Maj 2023, 19:00; Temat postu: Re: przeszczep punto evo do grande |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
pmxoo7pI napisał(a): Prawdopodobnie tak (na >90%). Bez wymiany wiązki nie. Elektrycznie to dwa różne samochody. Mało co się zgadza porównując schematy elektryczne, a dostęp do schematów z EVO jest utrudniony, dostęp tylko online - nie ma źródeł jak np. eLearn, keyLearn itp. Trzeba mieć kogoś w ASO. Tyle ile miałem okazji porównać - nic się nie zgadza, nawet skrzynka bezpieczników pod maską jest zupełnie inna (brak problematycznych wtyczek jak w GP, zintegrowana z wiązką), NBC jest zupełnie inne itp. Druga sprawa - przód trzeba by było przełożyć z powodu reflektorów i świateł DRL.... a jak nie to znowu rzeźba w wiązce. Da się zrobić, ale to karkołomne zadanie.... łatwiej jakby mieć kompletnego dawcę. Rodzi się pytanie o sens takiej operacji. Jestem w stanie zrozumieć, jak ktoś chce zrobić swap silnika Tjet do PII na fabrycznych sterownikach - żeby było wszystko ładnie... i tyle. w innych przypadkach nie widzę sensu... ale jak ktoś chce to w sumie niech robi co chce [ Dodano: 26 Maj 2023 19:00 ]Tak jak PII z PIIFL można jakoś pożenić, to GP z PE/2012 to duuużo trudniejsze zadanie.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
maciekt8 |
#860535 Wysłany:
27 Maj 2023, 18:12; Temat postu: Re: przeszczep punto evo do grande |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów Rejestracja: 08 Lis 2014, Posty: 224 Pomógł: 6
|
ipIV napisał(a): pmxoo7pI napisał(a): Prawdopodobnie tak (na >90%). Bez wymiany wiązki nie. Elektrycznie to dwa różne samochody. Mało co się zgadza porównując schematy elektryczne, a dostęp do schematów z EVO jest utrudniony, dostęp tylko online - nie ma źródeł jak np. eLearn, keyLearn itp. Trzeba mieć kogoś w ASO. Tyle ile miałem okazji porównać - nic się nie zgadza, nawet skrzynka bezpieczników pod maską jest zupełnie inna (brak problematycznych wtyczek jak w GP, zintegrowana z wiązką), NBC jest zupełnie inne itp. Druga sprawa - przód trzeba by było przełożyć z powodu reflektorów i świateł DRL.... a jak nie to znowu rzeźba w wiązce. Da się zrobić, ale to karkołomne zadanie.... łatwiej jakby mieć kompletnego dawcę. Rodzi się pytanie o sens takiej operacji. Jestem w stanie zrozumieć, jak ktoś chce zrobić swap silnika Tjet do PII na fabrycznych sterownikach - żeby było wszystko ładnie... i tyle. w innych przypadkach nie widzę sensu... ale jak ktoś chce to w sumie niech robi co chce [ Dodano: 26 Maj 2023 19:00 ]Tak jak PII z PIIFL można jakoś pożenić, to GP z PE/2012 to duuużo trudniejsze zadanie. Dokładnie tak jest. Wyprowadzenia w BCM. Różnice w złączach. Ta są dwie różne elektryki. I nie jest to takie hop siup. Ja u siebie dokładałem B&M. Kupiłem moduł i dostałem z całą wiązką wnętrza. Jak się okazało był to zestaw właśnie od punto evo. I potwierdzam jeszcze raz to są dwie różne instalacje. Pozdr
_________________ la nostra passione cars
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|