You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Maj 2025, 05:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #228342 Wysłany: 14 Mar 2009, 13:22; 
 Temat postu: Tył auta ucieka przy hamowaniu...
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2008,
Posty: 14
Witam!

Jest to moj pierwszy post wiec chcialbym sie przywitac:) Posiadam Kropka z 96 roku z silnikem 1.2 8v.
Mam dosyc powazny problem z hamulcami... Podczas hamowania tyl samochodu ucieka w prawo, czasem takze w lewo. Zalezy to chyba od tego w jakiej pozycji jest kierownica. Tylko ze takie objawy ujawniaja sie dopiero gdy kola zostana zablokowane (auto bez ABS'u). Gdy hamuje mocno, lecz bez zablokowania kol autko jedzie prosto. Jednak gdy sie zblokuja, samochod momentalnie zarzuca tylem!
Bylem na rolkach i sily hamowania sa w porzadku, kola hamuja rowno. Klocki i tarcze w stanie dobrym, szczeki wymienione. Uklad byl odpowietrzany, zmieniane byly cylinderki, linki hamulca recznego... Opony takze odpadaja bo zmienilem na inne i objawy byly takie same! Naprawde niewiem co jest przyczyna.. Podejrzenia padly na amory ale podczas jazdy autko nie buja wiec powinny byc dobre. Ale dla pewnosci za niedlugo pojade je sprawdzic.
Mial ktos ten sam problem? Moze jakies sugestie?:)

Pozdrawiam:)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #228644 Wysłany: 15 Mar 2009, 11:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Przy okazji amorów sprawdż, czy nie ma luzu na łożyskach wahacza.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228654 Wysłany: 15 Mar 2009, 11:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
pierwsze moje odczucie jak przeczytałem to że korektor siły hamowania wariuje,ale skoro byłeś na badaniu i wyszło ok to trzeba szukać gdzie indziej...może przewody hamulcowe dochodzące do tylnich kół są już pzrestarzałe i po prostu zasyfione w środku i zdarza się że płyn hamulcowy raz idzie elegancko na dwa koła a raz się na której stroniie przypcha i wtedy jedna strona na tyle jest słabsza co powoduje zarzucanie <mysli> maiłem coś podobnego ale na przodzie,podczas hamowania auto nierównomiernie nurkowało-wymiana przewodów zmiana płynu i porządne odpowietrzenie pomoglo

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228660 Wysłany: 15 Mar 2009, 11:46; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
kolo115: to taki strzał na ślepo, ale może coś jest nie tak z geometrią zawieszenie i dlatego takie objawy?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228726 Wysłany: 15 Mar 2009, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
Tez stawialbym na geometrie zawieszenia, moze autko bylo bite w ktorys bok...

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #228730 Wysłany: 15 Mar 2009, 14:32; 
 Temat postu:
kolo115 napisał(a):
Gdy hamuje mocno, lecz bez zablokowania kol autko jedzie prosto. Jednak gdy sie zblokuja, samochod momentalnie zarzuca tylem!

kolo115 hm może się mylę, ale piszesz, że samochodem rzuca tylko wtedy, gdy mu się zablokują koła...a zablokowane koła oznaczają, że auto się po prostu ślizga po drodze, czyli traci przyczepność...z jednej strony koła mogą trafić na bardziej suchy asfalt niż z drugiej i stąd się bierze to, że auto chce się jakby obrócić... :roll: moim zdaniem to normalne i wszystko jest w porządku skoro przy niezablokowanych kołach jedzie prosto.
Wydaje mi się, że nic w tym dziwnego, normalne zachowanie auta na śliskiej nawierzchni.


Góra
  
 
 
 Post #228753 Wysłany: 15 Mar 2009, 16:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2008,
Posty: 14
Mi tez sie wydaje ze cos nie tak z tymi korektorami hamowania! Tylko ze ciezko stwierdzic czy to naprawde to, poniewaz na stacji diagnostycznej badaja jedna os naraz, a trzeba by sprawdzic roznice w hamowaniu pomiedzy osiami. Jezeli kola z tylu beda sie blokowac wczesniej niz z przodu to wlasnie powinno rzucac tylem (to tak jakbysmy zaciagneli reczny przy 60 km/h :))

Malina uwierz mi ze to nie jest normalne zachowanie samochodu :) przy zablokowanych kolach autko powinno jechac prosto jak tramwaj a nie zarzucac tylem! a nawiezchnia niema tu duzego znaczenia. Na suchym i mokrym asfalcie tyl ucieka odrazu, a na sniegu gdy sie zahamuje lece prosto na zblokowanych kolach lecz gdy predkosc spada do ok 20 km/h tyl powoli sobie ucieka...
Zbierznosc z przodu jest troszke walnieta ale watpie zeby to mialo jakies znaczenie. Z tylu miesci sie w granicach tolerancji.

Sprobuje te korektory hamowania wymienic tylko szkoda ze kosztuja od 100 zl w gore za sztuke...:( Dzieki za odpowiedzi!
Pozdrawiam:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228777 Wysłany: 15 Mar 2009, 16:50; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Malina: kolega ma chyba rację - jeśli zaczynając hamowanie auto jechało prosto, to nawet po zablokowaniu kół powinno prosto sunąć.

[ Dodano: 15 Mar 2009 15:50 ]
kolo115 napisał(a):
Zbierznosc z przodu jest troszke walnieta ale watpie zeby to mialo jakies znaczenie

A ja bym stawiał, że to może być powód... Zrób zbieżność i wtedy znowu sprawdź.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233622 Wysłany: 28 Mar 2009, 18:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: NYSA
Rejestracja: 02 Lut 2009,
Posty: 9
Mam to samo, jak hamuję to zarzuca tyłem - u mnie w lewo. Odpowietrzyłem tył i przód i nic. Tylne opony zostawiają ślad na asfalcie, prawe przód też ale lewe już nie. Dzieje się tylko tak jak hamuję z całej siły, delikatnie hamując jest ok. Testowałem na suchym asfalcie bez dziur itp.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233800 Wysłany: 28 Mar 2009, 23:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2007,
Posty: 7
ja miałem takie problemy przy hamowaniu jak były szczęki hamulcowe na dobiciu prawie nie hamowały


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233818 Wysłany: 28 Mar 2009, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2008,
Posty: 14
Ja dzis wymienilem te korektory sily hamowania (i na dodatek przy odpowietrzaniu pekl mi jeden przewod hamulcowy! Dobrze ze nie na drodze!) i wyglada na to ze pomoglo. :) Na suchym asfalcie nie rzuca i leci prosto. Az to takie dziwne bo juz sie przyzwyczaiłem do kontrowania przy hamowaniu! :) Mam nadzieje ze przy sliskiej nawierzchni tez nie bedzie problemow... Zobaczymy!

pajo102 dobrze by bylo jechac na jakas stacje diagnostyczna i na rolkach upewnic sie co to tego kola lewego... (koszt ok. 20zl) Chociaz jak nie widac sladu na asflacie to napewno to kolo sie nie blokuje i dlatego Cie tak rzuca. Trzeba by sprawdzic czy nie cieknie z zacisku, czy sie nie zapiekl albo cos jeszcze innego... Przyczyn moze byc kilka :)

Pozdrawiam:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233916 Wysłany: 29 Mar 2009, 09:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
kolo115 ile cie kosztowala ta impreza z wymiana korektorów sily hamowania??robiles to sam czy w serwisie??

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #233967 Wysłany: 29 Mar 2009, 13:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2008,
Posty: 14
Korektory kosztowaly jakies 200 zloty za oba (jakies wloskiej nieznanej mi firmy) i robilem to sam w garazu. Nie jest to jakas skomplikowana operacja, wystarczy z zrzucic tlumnik z dwoch gum, odkrecic 4 sruby (po 2 na korektor) i 4 przewody hamulcowe (rowniez po 2 na korektor :)). Jedyny problem pojawia sie wlasnie przy odkrecaniu przewodow bo jak dawno nie byly odkrecane to istnienie duze prawdopodobienstwo ze sie ukreca :/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO