|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 05:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mischal |
#307660 Wysłany:
12 Lis 2009, 22:57; Temat postu: Prawidłowe ciśnienie na cylindrach ? Proszę o pomoc :-) |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lis 2009, Posty: 25
|
Witajcie fani Punciaków,
mam pytanko dotyczące punciaka:
rok produkcji: 2001, 150 000 km, Moc: 44 kW (60 KM), Pojemność skokowa: 1242 cm3, benzyna, liczba drzwi: 2/3, 8 zaworów
otóż ciśnienie na cylindrach mu wyszło 12 atm 12 atm 12 atm oraz 10.5 atm , czy może ktoś z was sprawdzić w książce czy takie ciśnienie jest ok ?
Wcześniej był firmowy i nie wiem czy ktoś nie zjeździł mu nieco jednostki napędowej.
Przy okazji...nie wiecie ile może kosztować jeden wahacz + wymiana (bez ustawienia geometrii).
pozdrawiam wszystkich fanów Punciaków
|
|
Góra |
|
 |
|
|
AF |
#307665 Wysłany:
12 Lis 2009, 23:06; Temat postu: Re: Prawidłowe ciśnienie na cylindrach ? Proszę o pomoc :-) |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
mischal napisał(a): 12 atm
OK mischal napisał(a): 10,5 atm
nie OK
Ocena ogólna: - 3 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
mischal |
#307667 Wysłany:
12 Lis 2009, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lis 2009, Posty: 25
|
czyli to 10,5 dyskwalifikuje silnik ? lub przedstawia go jako zużyty ? (jutro mam kupować to auto  )
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#307669 Wysłany:
12 Lis 2009, 23:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Nie dyskwalifikuje.
Jest za duża różnica między 4 cylindrem i pozostałymi.
Gdyby było po 10,5 at na wszystkich, to byłoby lepiej
Trzeba znaleźć przyczynę, może nic poważnego 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
damainos |
#307672 Wysłany:
12 Lis 2009, 23:15; Temat postu: Re: Prawidłowe ciśnienie na cylindrach ? Proszę o pomoc :-) |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 31
|
mischal napisał(a): Przy okazji...nie wiecie ile może kosztować jeden wahacz + wymiana (bez ustawienia geometrii).
Za 2 wahacze na przód, zamienniki z górnej półki zapłaciłem ok. 400zl.
Wymiana samemu, a potem geometria coś około 80 zł.
_________________ Fiat Punto II 1.2 8V 3D '02r.
|
|
Góra |
|
 |
mischal |
#307688 Wysłany:
12 Lis 2009, 23:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lis 2009, Posty: 25
|
DZIĘKI za informacje. Mechanik mi mierzył to ciśnienie i nie proponował szukania przyczyny  - co przykładowo może skutkować taką rozbieżności w ciśnieniu ?
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#307784 Wysłany:
13 Lis 2009, 09:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Przyczyny - zakładając, że pomiar kompresji jest zrobiony OK
- za mały luz zaworowy,
- uszkodzone/zużyte pierścienie tłokowe,
- wypalone gniazdo zaworowe,
- nagar na zaworach,
- przepalona uszczelka głowicy,
- rysy na powierzchni cylindra...
... i jeszcze parę innych.
Dwie pierwsze przyczyny łatwo zidentydfikować ( pomiar luzu zaworów + próba olejowa ).
Proponuję zainwestować < 100 zł w miernik kompresji, chyba że warsztat za free pomiar robi
Znaczne różnice kompresji negatywnie wpływają na osiągi i trwałość silnika, ale bez paniki, przy 1.5 at różnicy jeszcze nic się nie powinno urwać 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#308505 Wysłany:
15 Lis 2009, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
"Różnice ciśnień sprężania między poszczególnymi cylindrami nie powinno być większe niż 10% najwyższego odczytu. Spadek ciśnienia sprężania o 15-20% w stosunku do wartości nominalnej, tzn. podanej przez producenta świadczy o dużych zużyciach tłoka, cylindra, pierścieni tłokowych i zaworów, mających wpływ na obniżenie parametrów pracy silnika i jego trwałości."
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
_________________
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#308732 Wysłany:
16 Lis 2009, 14:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
W silniku benzynowym będącym w naprawdę dobrym stanie różnice między cylindrami nie powinny być większe niż 0,2 - 0,4 at, przy zachowaniu min. 80% ciśn. nominalnego.
Proponuję jednak nie wyciągać wniosku, że jeśli kompresja jest 12/12/12/10,5 at , to wlanie ceramizera załatwi sprawę 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#308746 Wysłany:
16 Lis 2009, 15:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
ja tam w takie rzeczy nie wierzę  dzisiaj przeglądając z nudów książkę "Sam naprawiam samochód" natknąłem się na temat o ciśnieniu oleju w cylindrach, według niej powinno być 9.6
_________________
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#308749 Wysłany:
16 Lis 2009, 15:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Bytuś napisał(a): ja tam w takie rzeczy nie wierzę  dzisiaj przeglądając z nudów książkę "Sam naprawiam samochód" natknąłem się na temat o ciśnieniu oleju w cylindrach, według niej powinno być 9.6
1. Nie oleju, tylko mieszanki paliwowo - powietrznej.
2. Nie mylić ciśnienia sprężania ze stopniem sprężania, bo to zupełnie inne sprawy.
3. Kompresja 12 at w silniku benzynowym to zupełnie normalna wartość.
4. W każdym typie silnika wartości te mogą być różne, może być też tak, że silniki mają jednakowe stopnie sprężania, a różne ciśn. sprężania 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|