You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 02 Maj 2025, 05:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #307660 Wysłany: 12 Lis 2009, 22:57; 
 Temat postu: Prawidłowe ciśnienie na cylindrach ? Proszę o pomoc :-)
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 25
Witajcie fani Punciaków,

mam pytanko dotyczące punciaka:
rok produkcji: 2001, 150 000 km, Moc: 44 kW (60 KM), Pojemność skokowa: 1242 cm3, benzyna, liczba drzwi: 2/3, 8 zaworów

otóż ciśnienie na cylindrach mu wyszło 12 atm 12 atm 12 atm oraz 10.5 atm , czy może ktoś z was sprawdzić w książce czy takie ciśnienie jest ok ?

Wcześniej był firmowy i nie wiem czy ktoś nie zjeździł mu nieco jednostki napędowej.

Przy okazji...nie wiecie ile może kosztować jeden wahacz + wymiana (bez ustawienia geometrii).

pozdrawiam wszystkich fanów Punciaków


Góra
 Profil  
 

 
 Post #307665 Wysłany: 12 Lis 2009, 23:06; 
 Temat postu: Re: Prawidłowe ciśnienie na cylindrach ? Proszę o pomoc :-)
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
mischal napisał(a):
12 atm

OK
mischal napisał(a):
10,5 atm

nie OK
Ocena ogólna: - 3 :>

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307667 Wysłany: 12 Lis 2009, 23:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 25
czyli to 10,5 dyskwalifikuje silnik ? lub przedstawia go jako zużyty ? (jutro mam kupować to auto :shock: )


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307669 Wysłany: 12 Lis 2009, 23:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Nie dyskwalifikuje.
Jest za duża różnica między 4 cylindrem i pozostałymi.
Gdyby było po 10,5 at na wszystkich, to byłoby lepiej
Trzeba znaleźć przyczynę, może nic poważnego :wink:

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307672 Wysłany: 12 Lis 2009, 23:15; 
 Temat postu: Re: Prawidłowe ciśnienie na cylindrach ? Proszę o pomoc :-)
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 31
mischal napisał(a):
Przy okazji...nie wiecie ile może kosztować jeden wahacz + wymiana (bez ustawienia geometrii).


Za 2 wahacze na przód, zamienniki z górnej półki zapłaciłem ok. 400zl.
Wymiana samemu, a potem geometria coś około 80 zł.

_________________
Fiat Punto II 1.2 8V 3D '02r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307688 Wysłany: 12 Lis 2009, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 25
DZIĘKI za informacje. Mechanik mi mierzył to ciśnienie i nie proponował szukania przyczyny :| - co przykładowo może skutkować taką rozbieżności w ciśnieniu ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307784 Wysłany: 13 Lis 2009, 09:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Przyczyny - zakładając, że pomiar kompresji jest zrobiony OK :E
- za mały luz zaworowy,
- uszkodzone/zużyte pierścienie tłokowe,
- wypalone gniazdo zaworowe,
- nagar na zaworach,
- przepalona uszczelka głowicy,
- rysy na powierzchni cylindra...
... i jeszcze parę innych.
Dwie pierwsze przyczyny łatwo zidentydfikować ( pomiar luzu zaworów + próba olejowa ).
Proponuję zainwestować < 100 zł w miernik kompresji, chyba że warsztat za free pomiar robi :>
Znaczne różnice kompresji negatywnie wpływają na osiągi i trwałość silnika, ale bez paniki, przy 1.5 at różnicy jeszcze nic się nie powinno urwać :E

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308505 Wysłany: 15 Lis 2009, 19:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
"Różnice ciśnień sprężania między poszczególnymi cylindrami nie powinno być większe niż 10% najwyższego odczytu. Spadek ciśnienia sprężania o 15-20% w stosunku do wartości nominalnej, tzn. podanej przez producenta świadczy o dużych zużyciach tłoka, cylindra, pierścieni tłokowych i zaworów, mających wpływ na obniżenie parametrów pracy silnika i jego trwałości."
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308732 Wysłany: 16 Lis 2009, 14:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
W silniku benzynowym będącym w naprawdę dobrym stanie różnice między cylindrami nie powinny być większe niż 0,2 - 0,4 at, przy zachowaniu min. 80% ciśn. nominalnego.
Proponuję jednak nie wyciągać wniosku, że jeśli kompresja jest 12/12/12/10,5 at , to wlanie ceramizera załatwi sprawę :E

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308746 Wysłany: 16 Lis 2009, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
ja tam w takie rzeczy nie wierzę :E dzisiaj przeglądając z nudów książkę "Sam naprawiam samochód" natknąłem się na temat o ciśnieniu oleju w cylindrach, według niej powinno być 9.6

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308749 Wysłany: 16 Lis 2009, 15:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Bytuś napisał(a):
ja tam w takie rzeczy nie wierzę :E dzisiaj przeglądając z nudów książkę "Sam naprawiam samochód" natknąłem się na temat o ciśnieniu oleju w cylindrach, według niej powinno być 9.6

1. Nie oleju, tylko mieszanki paliwowo - powietrznej.
2. Nie mylić ciśnienia sprężania ze stopniem sprężania, bo to zupełnie inne sprawy.
3. Kompresja 12 at w silniku benzynowym to zupełnie normalna wartość.
4. W każdym typie silnika wartości te mogą być różne, może być też tak, że silniki mają jednakowe stopnie sprężania, a różne ciśn. sprężania :wink:

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO