|
Obecny czas: 19 Mar 2025, 04:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Lupus |
#330859 Wysłany:
30 Sty 2010, 16:44; Temat postu: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Lupus |
#330948 Wysłany:
30 Sty 2010, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
ProLight napisał(a): Pod I to to Chyba nie podejdzie? Jeśli masz wtyczke taką jak widać na aukcji to podejdzie.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#330964 Wysłany:
30 Sty 2010, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14397 Pomógł: 128
|
Lupus, a dało by radę zrobić instrukcję przeróbki kabla w wersji polskiej? Widzę tam np. schemat, ale idzie przewód od wtyczki USB (tak mi się wydaje, że to ona), w której mostkujemy 3 złącza, a następnie mamy chyba kondensator (głowy nie dam, bo obok niego są jeszcze "|||"), po czym przewód się urywa  Może na drugim forum ktoś się wziął za przetłumaczenie i uszczegółowienie? 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 125 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#330977 Wysłany:
30 Sty 2010, 23:50; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#330992 Wysłany:
31 Sty 2010, 00:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
PoldasSs napisał(a): A gdzie ten kabel się w aucie podłącza ? a jest polska wersja programu ?  W MK II jest gniazdo przy bezpiecznikach w kabinie, nie wiem gdzie to jest w mk I [ Dodano: 30 Sty 2010 23:20 ]domin45670 napisał(a): Lupus napisał(a): na Forum Którego Nazwy Nie Można Tutaj Wymieniać Oj tam, wiadomo o jakie chodzi Lupus, a dało by radę zrobić instrukcję przeróbki kabla w wersji polskiej? Widzę tam np. schemat, ale idzie przewód od wtyczki USB (tak mi się wydaje, że to ona), w której mostkujemy 3 złącza, a następnie mamy chyba kondensator (głowy nie dam, bo obok niego są jeszcze "|||"), po czym przewód się urywa  Może na drugim forum ktoś się wziął za przetłumaczenie i uszczegółowienie?  Generalnie chodzi o wlutowanie przełączników między pinami 3 i 9 a pinem nr 7. Ot i cała filozofia. Można też polutować to na amen, ale wtedy kabel nie będzie już gadał z vagami. [ Dodano: 30 Sty 2010 23:22 ]marcin186 napisał(a): http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=22607&postdays=0&postorder=asc&start=75 Tu jest coś takiego, tylko źle połączył piny. Zamiast 1-7-9 jest 1-3-7.
Najlepiej machnąć od razu 1-3-7-9 [ Dodano: 30 Sty 2010 23:30 ]No i kolejne zastosowanie. Telemetria  Pobawiłem się wieczorkiem i wyszło coś takiego:
Prócz fajnych wykresów, dane zapisuje do tabelki zrozumiałej dla excela
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#331116 Wysłany:
31 Sty 2010, 17:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Teraz uprzedzając wszelkie pytania... Tłumaczenie 'How to Use':
Potrzebne Ci będą:
-Komputer z systemem operacyjnym Windows XP/Vista/7 OS
-kabel K-line (kabel VagCom KKL świetnie sobie daje radę i jest tani)
-sterowniki do kabla
-FiatECUScan
Początek:
Najpierw należy zainstalować port szeregowy dla kabla. Następnie dokonać zmiany domyślnej konfiguracji portu aby działał w sposób poprawny. W tym celu należy przejść do menadżera urządzeń systemu Windows i dwukrotnie kliknąć na 'USB serial port' (lub wcisnąć prawy przycisk myszy i wybrać z listy 'Właściwości')
Wybierz ustawienia portu 'Port settings' i kliknij na Zaawansowane 'Advenced':
Na następnym ekranie wybierz możliwie najmniejszą możliwą wartość dla 'Latency timer' (jest to USB port szeregowy FTDI):
Jeśli masz wbudowany port szeregowy lub port szeregowy USB PL2303 trzeba będzie zmniejszyć wartość 'bufferów' do minimum, tak jak jest to pokazane na obrazku poniżej. Zauważ, że dla PL2303 portu szeregowego USB trzeba będzie zmienić niektóre ustawienia rejestru aby wspierać (umożliwić działanie) 10400bps.
Podepnij złącze OBD w samochodzie. Zazwyczaj jest ono ulokowane na spodzie skrzynki bezpieczników obok kierownicy.
Jako, że nie ma spolszczenia programu, nie polecam go użytkownikom którzy nie znają angielskiego. Chyba, że któryś z naszych ludzi pokusi się o wykonanie takiego zabiegu. Ale póki co to program jest dostępny tylko w wersji anglojęzycznej.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#331120 Wysłany:
31 Sty 2010, 17:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
Kufell napisał(a): Jako, że nie ma spolszczenia programu, nie polecam go użytkownikom którzy nie znają angielskiego. Chyba, że któryś z naszych ludzi pokusi się o wykonanie takiego zabiegu. Ale póki co to program jest dostępny tylko w wersji anglojęzycznej. jak znajde chwile to przetlumacze [ Dodano: 31 Sty 2010 16:45 ]Thomas napisał(a): PoldasSs napisał(a): A gdzie ten kabel się w aucie podłącza ? w mk I nie da rady ... nie ma takiego złącza ... jedyne jakie jest to 3 pinowe bodajże pod maską przy bloku sterującym ...
sa przejsciowki
bedzie pasowac ta?
w koncu sam program obsluguje P1
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#331140 Wysłany:
31 Sty 2010, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
buladag napisał(a): podsumowujac, tym kablem możemy wykonać diagnostyke i kasacje błedów silnika + po przerobieniu kabla błedy abs, airbag i city?
Czyli w zasadzie wszytsko to można zrobić w ASO po podpięciu do kompa?
Jest to lepsze urządzenie niż np: interfejs elm 327? No niestety nie wszystko. Póki co nie zrobisz body i wspomagania. A tak to jest git. Narazie nie ma też obsługi silnika 1,2 16v Dziś przerabiałem lybre 1,9 jtd. [ Dodano: 31 Sty 2010 19:01 ]Kloniasz napisał(a): możesz zrobić zdjęcie jak polutowałeś te piny ?
I mam jeszcze jedno pytanie czy da się imo zaprogramować na tym kabelku ?
Jak to porządnie ogarne to wrzucę. 
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#331215 Wysłany:
31 Sty 2010, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
też to widziałem, podobno ma obsługiwać również lm327... nie ma też wsparcia dla pomp lucas epic  ale może będzie bo program jest bardzo dynamicznie rozwijany.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#331257 Wysłany:
31 Sty 2010, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
buladag napisał(a): Lupus napisał(a): Póki co nie zrobisz body czyli czego konkretnie nie dam rady zrobic?
Nie wyosiujesz liczników i nie pogrzebiesz w funkcjach obsługiwanych przez body. np funkcja follow me home i takie tam duperele.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#331359 Wysłany:
31 Sty 2010, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Kolejna porcja tłumaczenia dla użytkowników chcących wykorzystać podstawowe funkcje połączenia, tym razem opisuje działanie programu opisane przez samego autora.
Używanie FiatECUScan
Ściągnij najnowszą wersję FiatECUScan ze strony głównej.
Włącz program i przeczytaj komunikat o wyłączeniu odpowiedzialności. Następnie program otworzy okno pojazdu/ ekran systemu wyboru.
Jeżeli włączasz program po raz pierwszy, będziesz najpierw musiał wybrać ‘serial port’. Kliknij na przycisk ‘Settings’ (lub wciśnij F10). Wybierz swój ‘serial port’ i potwierdź klikając ‘OK’.
Teraz powróć do ekranu wyboru pojazdu. Możesz używać tutaj klawiszy strzałek aby poruszać się w górę i w dół listy. Do przemieszczania się między listą producenta (‘Make’) a listą poszczególnych modeli pojazdów (‘Model/Version’). Wybierz Producenta/Model pojazdu/ Typ komputera (system) i upewnij się, że kabel jest odpowiednio podłączony w pojeździe. Następnie kliknij na ‘Connect’ (lub wciśnij klawisz F2) aby nawiązać połączenie z pojazdem. Program wyświetli komunikat ‘Connecting…’ i spróbuje się połączyć z wybranym ECU. Gdy próba połączenia zakończy się powodzeniem, program wyświetli…
Ekran informacyjny
Na tym ekranie możesz zobaczyć informacje identyfikacyjne ECU:
Możesz kliknąć ‘Disconnect’ (lub wcisnąć klawisz F10) aby przerwać połączenie z ECU i wrócić do ekranu wyboru pojazdu. Możesz przemieszczać się pomiędzy zakładkami programu za pomocą następujących klawiszy:
F2- zakładka informacji
F3- zakładka błędów
F4- zakładka parametrów
F5- zakładka wykresów
F6- zakładka napędu
Zakładka błędów
W tej zakładce możesz sprawdzać i naprawiać (usuwać) błędy które są zapisane w ECU.
Możesz używać strzałek w górę i w dół aby przejść do kolejnego błędu i przeczytać jego opis. Lub możesz kliknąć na ‘Clean errors’ w celu usunięcia błędów lub kliknąć F10 dla uzyskania tego samego rezultatu.
Zakładka parametrów
W tej zakładce możesz monitorować aktualne parametry pracy pojazdu odczytywane przez ECU.
Używaj strzałek góra/dół aby przemieszczać się po liście parametrów i kliknij na spację aby zaznaczyć/odznaczyć parametr. Możesz skorzystać z przycisków poniżej listy aby ją ponownie zreorganizować.
Kliknij ‘Selected up’ (lub kliknij S) aby przenieść wszystkie zaznaczone parametry w górę listy.
Kliknij ‘Alpha sort’ (lub kliknij A) aby zreorganizować listę alfabetycznie.
Kliknij ‘Units sort’ ( lub kliknij U) aby zreorganizować parametry alfabetycznie według jednostek.
Zakładka wykresów
W tej zakładce możesz obejrzeć parametry przedstawione w formie wykresów kreowane na bieżąco przez odczyty z ECU, i dane z tych wykresów zapisać do pliku Excela .
Parametry których odczyt w postaci wykresu chcesz uzyskać muszą zostać wybrane zanim wyświetli się pokazany powyżej ekran. Kliknij na ‘Start/Stop’ (lub wciśnij F10) aby rozpocząć i zakończyć zapisywanie danych. Możesz wybrać zakres wartości zapisywanych danych z rozwijanej listy, lecz należy to uczynić przed rozpoczęciem zapisywania. Zmiana horyzontalna zakresu odczytywanych danych może być dokonana w każdej chwili. Z tabeli parametrów możesz wybrać te które mają zostać przedstawione w postaci wykresu. Odznaczenie parametru nie wpłynie na zapisywane dane. Zapisane zostaną dane wszystkich parametrów. Kiedy zapisywanie danych zostanie zatrzymane, możesz kliknąć na ‘Export CVS’ (lub kliknąć na klawisz E) aby zapisać dane do pliku Excela.
Zakładka napędu (pracy podzespołów pojazdu)
W tej zakładce możesz dokonać kilku testów jednostki napędowej jak i dokonać jej kalibracji.
Używaj klawiszy strzałek góra/dół aby przemieszczać się po liście testów i dokonać wyboru. Opis testu zostanie wyświetlony w ramce na dole okna programu. Kliknij na ‘Execute’ (lub wciśnij F10) aby rozpocząć test.
Problemy z połączeniem
Uważaj na pojawiający się komunikat odnośnie ‘latency’ (opóźnienia połączenia) zawsze gdy program jest połączony z ECU tak jak zostało to pokazane na kolejnym obrazku. Świadczy to o tym, iż połączenie z ECU jest niestabilne ze względu na ‘serial port latency’ (opóźnienia portu) lub z powodu przeciążenia systemu.
To wszystko, dziękuję za uwagę. 
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#331384 Wysłany:
01 Lut 2010, 00:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
To jeszcze ja coś dorzucę:
Przełączniki by lupus
do pinu nr 7 podłączyłem przez osobne włączniki piny 1,3,9.
NIE MOŻNA łączyć jednocześnie pinów 1,9 z pinem 3! Tak samo jak już mamy włączniki NIE MOGĄ być jednocześnie załączone te od pinów 1,9 i pinu 3!
Teraz dopiero zorientowałem sie że można to zrobic prościej, na dwóch przełącznikach  No cóż. Będzie poprawka na przyszłość jak by jeszcze jakieś mody w kablu trzeba było jakies mody wprowadzać.
Całość na koniec zalałem klejem na gorąco żeby cos gdzieś przypadkiem nie zwarło.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#331401 Wysłany:
01 Lut 2010, 00:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
STax napisał(a): Lupus: a czy tym programem można coś więcej mieszać w ECU czy tylko błędy kasować?
Da się resetować autoadaptacje i testować różne podzespoły: np sprawdzić czy pompa paliwa chodzi, czy wentylator się kręci, można za pomoca laptopa sprawdzić czy działaja kontrolki od świec żarowych przegrzania silnika sprawdzić kompresor od klimy i fure innych rzeczy robić.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#331407 Wysłany:
01 Lut 2010, 01:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
STax napisał(a): Cytuj: i fure innych rzeczy robić. Mnie właśnie ta fura insteresuje  Tzn czy można ewentualnie coś zmieniać w programie silnika (dawkę paliwa itd) czy to już za wysokie progi na kabelka nogi? 
To już za dobrze by było 
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#331415 Wysłany:
01 Lut 2010, 01:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, program obsługuje następujące pojazdy:
Fiat Punto '03 1.2 16V
Fiat Punto '03 1.2 8V
Fiat Punto '03 1.3 JTD
Fiat Punto '03 1.4 16V
Fiat Punto '03 1.8 16V
Fiat Punto '03 1.9 JTD
Fiat Punto '03 BIOPOWER
Fiat Punto '99 1.2 16V
Fiat Punto '99 1.2 8V
Fiat Punto '99 1.8 16V
Fiat Punto '99 1.9 D
Fiat Punto '99 1.9 JTD
Fiat Punto 55
Fiat Punto 60
Fiat Punto 75
Fiat Punto 75 '98
Fiat Punto 85 16V
Fiat Punto 90
Fiat Punto D
Fiat Punto GT
Fiat Punto SELECTA
Fiat Punto TD
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#331417 Wysłany:
01 Lut 2010, 01:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Kufell napisał(a): Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, program obsługuje następujące pojazdy: Fiat Punto '03 1.2 16V Fiat Punto '03 1.2 8V Fiat Punto '03 1.3 JTD Fiat Punto '03 1.4 16V Fiat Punto '03 1.8 16V Fiat Punto '03 1.9 JTD Fiat Punto '03 BIOPOWER Fiat Punto '99 1.2 16V Fiat Punto '99 1.2 8V Fiat Punto '99 1.8 16V Fiat Punto '99 1.9 D Fiat Punto '99 1.9 JTD Fiat Punto 55 Fiat Punto 60 Fiat Punto 75 Fiat Punto 75 '98 Fiat Punto 85 16V Fiat Punto 90 Fiat Punto D Fiat Punto GT Fiat Punto SELECTA Fiat Punto TD
Nie do końca. Np MK II 1,2 16v i 1,9D obsługuje tylko poduszki.
WSZYSTKIE MK I mają obsługę tylko i wyłącznie AIRBAGÓW.
Więc chyba bez sensu jest kupowanie przejściówki
Tutaj jest dokładnie napisane co w jakim aucie obsługuje: http://fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#331424 Wysłany:
01 Lut 2010, 02:10; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14397 Pomógł: 128
|
Oboje macie racje
PII 1.2 16v przed FL jest na liście, ale pisze, że tylko poduchy. Szkoda, że nie całe EOBD, bo akurat mam 16v  Może to uzupełnią, bo by wypadało.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 125 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#331429 Wysłany:
01 Lut 2010, 02:24; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#331437 Wysłany:
01 Lut 2010, 03:04; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13081 Pomógł: 54
|
e wątpię, że można sie bawić laniem benzyny, zapłonem itepe za pomocą takiego "kabeleczka".
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#331453 Wysłany:
01 Lut 2010, 10:15; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
ipIV: a dlaczego nie? Przecież kabel to tylko połączenie, istotne jest oprogramowanie, a to które znalazłem jest właśnie do tego przeznaczone, ba, przy opisie nawet jest, że wystarczy interfejs obd II.
Cytuj: First you have to get the data from your engine control computer (ECU). Depending on the engine control system you can use an EPROM reader to read the relevant chips, an OBD reader or a BDM interface.
Once you have the data files for your engine, the easiest way to get started is to download the demo version of WinOLS from the EVC website. [ Dodano: 01 Lut 2010 09:15 ]Jacek Tomasz napisał(a): Mam Punto 1,2 z 2002 roku.Na liscie nie widze takiego rocznika.Czy ten program obsłuzy moje autko?J.
Twoje auto liczy się jako 1.2 8v 99' bo od 99r je produkowali  Tam nie ma podanych dokładnych roczników, tylko lata OD których był dany model produkowany.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#331462 Wysłany:
01 Lut 2010, 11:00; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
No strach jest ale...
Zastanawiam się, czy nie poświęcić trochę kasy i nie kupić tych kabelków + za 50-60zł komputera do punto na któym by bezpiecznie można eksperymentować. Tylko czy ktoś wie ile kosztuje rozkodowanie immobilisera? Albo czy da się to zrobić tym programem z pierwszej strony tematu?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#331580 Wysłany:
01 Lut 2010, 19:17; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
A ja patrzyłem dziś pod maskę - ta przejściówka OBD=>3pin którą pokazywałem na poprzedniej stronie powinna pasować do złącza diagnostycznego w mk I.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Jacek Tomasz |
#332774 Wysłany:
05 Lut 2010, 18:02; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Grudziadz Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 56
|
No i kicha Panowie.Kupilem ladny kabelek nie na aukcji tej ktora jest pokazana ale ten sam do OBD II i niestety na programie podanym w linku nie idzie - masakra.Niestety nie łaczy sie ze sterownikiem.RATUNKU !!!!Co zrobic aby bylo dobrze????Pozdrawiam.J.
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#332789 Wysłany:
05 Lut 2010, 18:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Jacek Tomasz napisał(a): No i kicha Panowie.Kupilem ladny kabelek nie na aukcji tej ktora jest pokazana ale ten sam do OBD II i niestety na programie podanym w linku nie idzie - masakra.Niestety nie łaczy sie ze sterownikiem.RATUNKU !!!!Co zrobic aby bylo dobrze????Pozdrawiam.J.
Sprawdź na którym porcie COM chodzi kabel i ten sam ustaw w programie. Zazwyczaj tutaj tkwi problem. Ja już 3 różne auta swoim kablem przebadałem i w każdym działał.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Jacek Tomasz |
#332797 Wysłany:
05 Lut 2010, 18:55; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Grudziadz Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 56
|
Nie wiem czy dobrze zrobilem hmmm...Poprostu kupiłem kabel OBD II na innej aukcji ale wydaje mi sie ze problem nie tkwi w kablu tylko w oprogramowaniu.Kabel sie łaczy bo swieci sie kontrolka na kablu ze jest podłaczony ze chodzi.Porty sprawdzalem i nic...Poprostu program probuje sie polaczyc ale za chwilke sie rozłancza....Co robic????
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|