|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 05:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kaamyk |
#333094 Wysłany:
06 Lut 2010, 17:57; Temat postu: Płyn do chłodzenia |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 24 Lis 2008, Posty: 2
|
Witam!
Pytanie banalne : Jak odkręcić korek od zbiornika w którym jest płyn do chłodzenia grande 1.4 8v, ponieważ ubyło sporo płynu i muszę koniecznie dolać!

|
|
Góra |
|
 |
|
|
Yacek |
#333099 Wysłany:
06 Lut 2010, 18:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
witam,
odwrotnie do ruchu wskazówek zegara. 
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
kaamyk |
#333104 Wysłany:
06 Lut 2010, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 24 Lis 2008, Posty: 2
|
Spróbowałem i nic....może trzeba ten korek jakoś unieść lub nacisnąć?
|
|
Góra |
|
 |
slon11 |
#333106 Wysłany:
06 Lut 2010, 18:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
może zapieczony albo go zassało ,przyłóż się 
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#333114 Wysłany:
06 Lut 2010, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
może został krzywo wkręcony. Poza tym patrząc od przodu samochodu korek ma dwa wypusty. powinny się znajdować pomiędzy wypustem zbiornika. Jest to zabezpieczenie przed samoczynnym odkręceniem
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
elcow |
#333148 Wysłany:
06 Lut 2010, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lis 2008, Posty: 11
|
Tak jak pisze Yacek, korek ma 2 wypusty ograniczające go przed odkręceniem. Pytanie tylko czy należy użyć siły żeby pokonać tą przeszkodzę czy faktycznie w jakiś sposób odciągnąć go najpierw do góry?
Powiem szczerze, że sam zastanawiałem się nad tym, bo też będę musiał zrobić dolewkę. Instrukcja użytkownika nie wskazuje jakiegoś specjalnego sposobu na to, zatem może wypowie się ktoś kto już to czynił?
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#333152 Wysłany:
06 Lut 2010, 20:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
trzeba użyć siły.Po prostu bedzie słyszalny taki "klik"i odkrecić. Potem trzeba dobrze wkręcić korek. Tak jak było na początku. Czasami korek wkręca się krzywo choć wygląda że jest dobrze. Można to poznać tylko po pasujących wypustach. 
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#333167 Wysłany:
06 Lut 2010, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
kaamyk tylko pamiętaj by nie odkręcać przy gorącym silniku 
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
kris2k |
#347706 Wysłany:
22 Mar 2010, 20:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 06 Mar 2010, Posty: 132
|
jeśli ci ubyło płynu to możliwe też że wytworzyło się podciśnienie i możesz mieć trudność z odkręceniem korka. W takim przypadku musisz zdjąć wężyk ze zbiorniczka i powinno pójść bez problemu
_________________ Estiva Blue&Me 1.4 8V Niebieski Rock&Roll
|
|
Góra |
|
 |
G360 |
#347719 Wysłany:
22 Mar 2010, 20:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
A właśnie taka ciekawostka - dlaczego w czasie siarczystych mrozów ubyło płynu? Mnie też poziom szedł grubo poniżej minimum. Kupiłem koncentrat różowy i dolałem mniej więcej pół na pół z wodą d. Ale pytanie, dlaczego go tak ubyło? Żadnych przecieków nie znalazłem, objawów uszkodzenia uszczelki pod głowicą też nie ma. W nowej lancii z reszta tez jak było - 20 to płyn zszedł na minimum.
|
|
Góra |
|
 |
kris2k |
#347726 Wysłany:
22 Mar 2010, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 06 Mar 2010, Posty: 132
|
A czy po dolaniu wystąpił jeszcze ten objaw? I czy to piersza zima Twojego kropka? Bo moim zdaniem powodem może być nagrzewnica - gdy było ciepło nie używałeś ogrzewania natomiast gdy zrobiło się zimno otworzyłeś obieg w nagrzewnicy która musiała się zapełnić płynem - stąd pozorny ubytek 
_________________ Estiva Blue&Me 1.4 8V Niebieski Rock&Roll
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#347740 Wysłany:
22 Mar 2010, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
G360 napisał(a): A właśnie taka ciekawostka - dlaczego w czasie siarczystych mrozów ubyło płynu? Mnie też poziom szedł grubo poniżej minimum. Kupiłem koncentrat różowy i dolałem mniej więcej pół na pół z wodą d. Ale pytanie, dlaczego go tak ubyło? Żadnych przecieków nie znalazłem, objawów uszkodzenia uszczelki pod głowicą też nie ma. W nowej lancii z reszta tez jak było - 20 to płyn zszedł na minimum.
Miałem to samo w MK II, okazało się że chłodnica zimą przepuszczała na łączeniach bocznych z plastikami, jak się robiło ciepło było ok. Ewentualnie któryś zacisk na rurce również w mrozy może się obkurczyć. Rozszerzalność cieplna materiału...
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
G360 |
#347745 Wysłany:
22 Mar 2010, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Bahama70 napisał(a): Rozszerzalność cieplna materiału... Na to właśnie obstawiałem, choć w silniku suchutko. No i jeszcze kurczliwośc cieplna płynu [ Dodano: 22 Mar 2010 20:27 ]kris2k napisał(a): A czy po dolaniu wystąpił jeszcze ten objaw? I czy to piersza zima Twojego kropka? Bo moim zdaniem powodem może być nagrzewnica - gdy było ciepło nie używałeś ogrzewania natomiast gdy zrobiło się zimno otworzyłeś obieg w nagrzewnicy która musiała się zapełnić płynem - stąd pozorny ubytek Wink
Właśnie po dolaniu wszystko ok, więc moze masz rację. Chociaż nagrzewnicy uzywam cały rok, bo klimę mam właczona non stop a ciepło reguluję pokrętłem (oczywiście za wyjatkiem mrozów, kiedy to klima po prostu nie działa)
|
|
Góra |
|
 |
kris2k |
#347751 Wysłany:
22 Mar 2010, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 06 Mar 2010, Posty: 132
|
Obieg klimatyzacji to zupełnie co innego, nie ma to nic wspólnego z płynem chłodzącym i nagrzewnicą. I bez różnicy czy jest to manual czy climatronic. Tak że tym się nie sugeruj
_________________ Estiva Blue&Me 1.4 8V Niebieski Rock&Roll
|
|
Góra |
|
 |
G360 |
#347756 Wysłany:
22 Mar 2010, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
kris2k napisał(a): Obieg klimatyzacji to zupełnie co innego, nie ma to nic wspólnego z płynem chłodzącym i nagrzewnicą.
Tak, ale manualna klima tylko schładza do danej temperatury powietrze, a ciepłe dorzucane jest z nagrzewnicy - chyba tak to działa prawda? Więc jak latem mam włączona klimę a nie chcę mieć chłodu tylko przyjemne powietrze to odkręcam ciepło i wtedy nagrzewnica pracuje równolegle - tak przynajmniej ja to rozumiem.
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#347762 Wysłany:
22 Mar 2010, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
kris2k napisał(a): Obieg klimatyzacji to zupełnie co innego, nie ma to nic wspólnego z płynem chłodzącym i nagrzewnicą. I bez różnicy czy jest to manual czy climatronic
witam,
trzeba wyprowadzić Cię z błędu. Klimatyzacja jako całość czy to manualna czy climatronik oparta jest na nagrzewnicy i parowniku układu klimatyzacji. Regulacja temperatury zostaje uzyskana przez mieszanie ciepłego i zimnego powietrza. W klimatyzacji ręcznej czyli manualnej odbywa się to ręcznie przez kierowcę a w climatroniku o temperaturę dba elektronika.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
kris2k |
#347761 Wysłany:
22 Mar 2010, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 06 Mar 2010, Posty: 132
|
Różnica pomiedzy klimą manualną a automatyczną czyli klimatronikiem jest tylko w samym sterowniku. Automat ma za zadanie schładzanie/dogrzewanie wnętrza pojazdu do temp zadanej przez użytkownika i utrzymywaniu jej na tym poziomie. Czujnik temp umieszczony we wnętrzu pojazdu podaje sygnał do komputera, ten natomiast reguluje zarówno siłę nawiewu jak i temp. powietrza dostarczanego do wnętrza.
Obieg kimatyzacji jest niezależny od obiegu płynu chłodzącego. A to o czym piszesz czyli regulacja ręczna jeśli by ci porównać to wygląda to tak jakbyś ustawił obok siebie piec i lodówkę i w zależności od tego jaką chcesz temperaturę odpowiednio przymykałbys drzwi pieca i lodówki
Hehe dość obrazowo to opisałem ale lepsze porównanie nie przychodzi mi do głowy [ Dodano: 22 Mar 2010 21:05 ]Yacek napisał(a): kris2k napisał(a): Obieg klimatyzacji to zupełnie co innego, nie ma to nic wspólnego z płynem chłodzącym i nagrzewnicą. I bez różnicy czy jest to manual czy climatronic witam, trzeba wyprowadzić Cię z błędu. Klimatyzacja jako całość czy to manualna czy climatronik oparta jest na nagrzewnicy i parowniku układu klimatyzacji. Regulacja temperatury zostaje uzyskana przez mieszanie ciepłego i zimnego powietrza. W klimatyzacji ręcznej czyli manualnej odbywa się to ręcznie przez kierowcę a w climatroniku o temperaturę dba elektronika.
Co nie zmienia faktu że obieg klimatyzacji i obieg cieczy chłodzącej silnik to dwa zupełnie różne obiegi.
_________________ Estiva Blue&Me 1.4 8V Niebieski Rock&Roll
|
|
Góra |
|
 |
G360 |
#347764 Wysłany:
22 Mar 2010, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
kris2k napisał(a): tak jakbyś ustawił obok siebie piec i lodówkę i w zależności od tego jaką chcesz temperaturę odpowiednio przymykałbys drzwi pieca i lodówki Wink
No dokładnie o to mi chodzi. Czyli piec mi działa, więc nagrzewnica działa prawie cały rok
Odnoszę wrazenie że w trójkę mówimy o tym samym a dogadać się nie umiemy 
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#347767 Wysłany:
22 Mar 2010, 22:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
kris2k napisał(a): Co nie zmienia faktu że obieg klimatyzacji i obieg cieczy chłodzącej silnik to dwa zupełnie różne obiegi.
zgadza się w 100%
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#378921 Wysłany:
06 Lip 2010, 00:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Witam!
Odgrzebałem nieco ten temat ponieważ zauważyłem następującą rzecz. Jakieś 4 miesiące temu poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym osiągnął minimum. Kupiłem koncentrat, rozcieńczyłem z wodą destylowaną i uzupełniłem prawie do max. Po dwóch miesiącach poziom był taki sam. Dzisiaj patrzę (po 4 miesiącach) poziomo jest pomiędzy min a max. Czy ten płyn wyparowuje?  Wiadomo jak jest gorący silnik to jest go subiektywnie "więcej" ale dolewałem i sprawdzałem zawsze na zimnym.
Pozdrowienia
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#378954 Wysłany:
06 Lip 2010, 13:03; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
Obstawiam na wyciek z chłodnicy. W moim był wyciek z lewego dolnego rogu - łączenie aluminium i plastiku. Co jakiś czas dolewałem płyn, nie widziałem przecieków. Dopiero podczas przeglądu okresowego, przy podniesionym autku zauważone zostały krople płynu pod chłodnicą i charakterystyczny osad...
Po wymianie chłodnicy nic nie ubyło od 2 miesięcy.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
kropekGP |
#379009 Wysłany:
06 Lip 2010, 19:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 257 Pomógł: 1
|
Płyn jak najbardziej odparowuje - zakrętka zbiorniczka jest tak zaprojektowana że przy nadmiernym ciśnieniu płynu w układzie (spowodowanym wysoką temperaturą cieczy) "otwiera się" i w ten sposób reguluje ciśnienie (taka "para" ulatniająca się w tym momencie to poprostu płyn chłodzący). Ja tez dolałem do maxa i po lecie ubyło do poziomu pomiędzy max i min i tak już zostaje do dzisiaj. Jeżeli nie ubywa poniżej min nie ma się co przejmować 
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|