|
Obecny czas: 06 Maj 2025, 06:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#815001 Wysłany:
14 Lis 2016, 17:44; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Dokręcanie od środka, odkręcanie od zewnątrz  Dokręcanie: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 Odkręcanie: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1  ... Chociaż myślę, że kolejność odkręcania nie ma istotnego znaczenia a już na pewno nie ma jak śruby wymieniamy na nowe 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Geodetopatolog |
#820091 Wysłany:
28 Lut 2017, 17:30; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Lut 2017, Posty: 3
|
Czy oddając głowicę do planowania, trzeba wymontować wałek rozrządu?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#820112 Wysłany:
28 Lut 2017, 21:22; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Wyjmij tylko termostat. Warto wymienić uszczelniacze trzonków zaworów. Muszę się poprawić. Jak to 8 V to chyba tak, ale najlepiej zadzwoń.
|
|
Góra |
|
 |
Geodetopatolog |
#820113 Wysłany:
28 Lut 2017, 22:19; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Lut 2017, Posty: 3
|
Dzięki  Planuję razem z planowaniem zrobić pełen przegląd głowicy razem z regulacją luzów [ Dodano: 28 Lut 2017, 21:19 ]Czy da się wyjąć głowice odkręcajac kolektor dolotowy przed jej wyjściem, jednocześnie nie ruszając krućca z czujnikiem temperatury cieczy i rurka do nagrzewnicy? Odkrecilem wszystko poza tym plastikowym czymś i okazuje się że kolektor jest jakoś z nim połączony i nie chce zejść, a mam problem go odkręcić bo się śruby obrobily 
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#820150 Wysłany:
01 Mar 2017, 17:54; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Do kolektora dochodzi jeszcze listwa wtryskowa. Trudno powiedzieć co blokuje, musisz oblukać.
|
|
Góra |
|
 |
Geodetopatolog |
#820151 Wysłany:
01 Mar 2017, 18:07; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Lut 2017, Posty: 3
|
Już ogarnąłem  nie bawiłem się w dokręcania kolektora tylko wyjałem całość, blokował plastikowy kruciec z czujnikiem temperatury
|
|
Góra |
|
 |
Matek |
#820964 Wysłany:
18 Mar 2017, 18:07; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 03 Paź 2011, Posty: 788 Pomógł: 5
|
Panowie mam problem... nie da się odpowietrzyć układu, z nawiewów leci zimne powietrze, a silnik do osiągnięcia odpowiedniej temperatury potrzebuje naprawdę sporo sporo kilometrów. Po przejechaniu np 2km w zbiorniku wyrównawczym nie ma płynu, ale jak auto odstoi to chłodziwa jest już w normie. Spod korka non stop przy odkręcaniu wydobywa się powietrze. Stawiam niestety na UPG, jak myślicie ? Jest jakieś inne wytłumaczenie tego stanu rzeczy ? Pacjent dwójka po lifcie 1.4 16v
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic35885.html Był żółty Sound (II) http://fiatpunto.com.pl/topic57112.html Jest czarny Sporting (IIFL)
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#820991 Wysłany:
19 Mar 2017, 11:24; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Jak spod korka leci powietrze, to muszą to być spaliny. Wszystko wygląda na walniętą uszczelkę.
|
|
Góra |
|
 |
puntowojtek |
#822708 Wysłany:
29 Kwi 2017, 12:15; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Forumowicz |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Kwi 2017, Posty: 2
|
Fajny opis przyda sie napewno .Nie myslales zeby zrobic o tym film na youtube ?Pozdro.
|
|
Góra |
|
 |
Janusz.Sidorczuk |
#826885 Wysłany:
11 Sie 2017, 11:53; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Janusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2017, Posty: 10
|
Witam P II 1.2 8v Wszystko zrobiłem wg tutoriali z tego wątku . Generalnie szło gładko (może poza śrubami  ) Rozrząd zapiąłem bez większych problemów dzięki dziesiątkom porad na forum  Picuś glancuś , założyłem koło pasowe alternatora, czujnik położenia wału. No i nie pali  kręci rozrusznikiem żwawo, po jakimś czasie podśmiarduje benzyną wiec paliwo dochodzi, jest minimalna próba "zachechłania" raz na kilka obrotów wału ale to tyle. Wczoraj musiałem sie poddać, zrobiło sie ciemno a pracuję pod chmurką Na początek mam pytanie : 1. załozyłem koło pasowe ale nie "zapiąłem" alternatora czyli nie założyłem paska. Czy to może być przyczyną że kropa nie odpala ? bo na zaprzyjaźnionym forum przy zupełnie innym temacie znalazłem coś takiego :cytuję "z wyjętym alternatorem nie odpalisz auta . Przynajmniej tak jest w punto 1.2 8v. " cos wiecie na ten temat ? bo jeśli to prawda to wiem gdzie szukać ale jesli nie to bez sensu zakładać pasek dociagać itp zeby za chwile znowu zdejmować i szukać gdzie indziej . 2. Czy dobrze myśle że "lekkie przestawienie paska" (wczoraj nie mogłem sprawdzić - ciemno ) spowodowało by marną pracę silnika ale jednak pracę?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#826918 Wysłany:
12 Sie 2017, 22:01; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Coś nie zgrałeś. Albo masz przestawiony rozrząd, albo żle założyłeś koło pasowe. Na kole pasowym jest malutki otwór na klin, który jest wbity w koło rozrządu. Musi to być zgrane. Inaczej nie zapalisz. Pasek może być zrzucony, nie ma to znaczenia. Ważne, aby kable były podłączone, bo zrobisz zwarcie.
|
|
Góra |
|
 |
Piter.rcsm |
#826956 Wysłany:
14 Sie 2017, 06:44; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 10 Mar 2017, Posty: 104
|
Dokładnie. Miałem to samo w 1.4. Koło pasowe było o jeden obrót przekrecone w stosunku do koła rozrządu. Tylko że u mnie już klina nie było więc robiłem metoda prób i błędów.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#826987 Wysłany:
14 Sie 2017, 21:03; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Czujnik położenia wału korbowego/wałka rozrządu dobrze podpięty? (Nie będzie iskry... ale też nie powinny pracować wtryski więc raczej iskra będzie skoro wtryski pracują) Jeśli jest iskra to przewody WN będą źle podłączone. Auto powinno odpalić bez napędzania alternatora (przynajmniej moje bez problemu odpalało), tylko wspomaganie nie będzie działac. [ Dodano: 14 Sie 2017 20:58 ]Janusz.Sidorczuk napisał(a): jest minimalna próba "zachechłania" raz na kilka obrotów wału ale to tyle. Mi to wygląda na pierwszy rzut oka na źle podłączone przewody WN. Ale Wszystkie  Czyli przewody z cewki nr 1 podłączyć do cewki nr 2 i odwrotnie (lub przewody na niskim napięciu podłączone nie do tych cewek co trzeba - efekt ten sam  ). Raz tak miałem jak przy wymianie świec kompletnie mi się potemtegowała kolejność przewodów....  Kręcił kręcił raz na x obrotów "zakaszlał" i kręcił dalej.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Janusz.Sidorczuk |
#826994 Wysłany:
14 Sie 2017, 22:47; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Janusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2017, Posty: 10
|
Dla potomnych. Pomyliłem rozrząd . Korbowód o jeden obrót za daleko:) czyli o 180 stopni, nie wiem jak to sie stało. Po prawidłowym ustawieniu rozrządu szarpnął jak głupi  Trochę zadymił na biało przestał , wentylator ruszył wszystko gra. Poza tym ze przy Zdejmowaniu kolektora wylotowego puściło sitko na wydechu ale to korozja. Taśma aluminiowa do czasu dostarczenia rurki z Allegro i dobrze będzie ! Co do tutoriala świetny opis ale dla niedoświadczonych takich jak ja trzeba dodać : odkręcanie niektórych drób to mordęga. Zestaw dobrych narzędzi obowiązkowy. Dużo siły i cierpliwości bo mi z łapa trzy godziny zeszły . Pozdrawiam forumowiczow
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#863424 Wysłany:
14 Sty 2025, 21:18; Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG ) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 743 Pomógł: 11
|
Coś w temacie (na przykładzie Grande 1,4 8V).  Rodzina silników FIRE kontra mechanicy zawodowi...  Załącznik:
Komentarz do pliku: Głąby ZAWODOWE kładą UPG odwrotnie!
Polscy_mechanicy_zawodowi_to DEBILE.png [ 34.83 KiB | Obejrzany 807 razy ]
Błąd jest niewybaczalny. Nie powinien się już nikomu zdarzyć (nawet hobbyście), a jednak. Chyba tu na forum był kiedyś przypadek, że "profesjonaliści" ubili tak komuś T-Jeta.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|