|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 13:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
adach |
#417726 Wysłany:
01 Gru 2010, 11:29; Temat postu: niedogrzany silnik a turbo |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Oława_Puławy Rejestracja: 18 Gru 2009, Posty: 37
|
mam pytanie czy jak silnik jest cały czas nie dogrzany to turbina też pracuje jak by była zimna? Chodzi mi o to ,że po przejechaniu np. 20 km przy tych mrozach temperatura silnika wchodzi ledwo na 1/4 skali jadąc powoli wiadomo jakie warunki na drodze. Ale jak mocno go przegonie (kółeczka na śniegu) to się nagrzeje, tylko nie wiem właśnie jak znosi to turbina czy nie prcuje jak by była zimna.
_________________ GP 1.3 MJ 90 KM
|
|
Góra |
|
|
|
|
K3 |
#417729 Wysłany:
01 Gru 2010, 11:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
Ewidentnie niedogrzany. Przy 1/4 skali masz tylko mały obieg, czyli silnik nie zdążył zagrzać płynu chłodniczego, nie mówiąc o oleju.
Ale teraz wszystko zależy od oleju i jego charakterystyki. Bo może się okazać, że olej nawet już przy 60*C będzie miał prawie pełne właściwości smarujące. Ale z butowaniem nadal bym się wstrzymał...
_________________
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#417734 Wysłany:
01 Gru 2010, 11:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
po 20km tylko 1/4 skali - sprawdz termostat
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
adach |
#417737 Wysłany:
01 Gru 2010, 11:51; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Oława_Puławy Rejestracja: 18 Gru 2009, Posty: 37
|
greg505 napisał(a): po 20km tylko 1/4 skali - sprawdz termostat
jeżeli by to był termostat to chyba w ogóle by się nie nagrzał a jak go przegonie to jest ok. Tylko właśnie muszę go gazować na zimnym i koło się zamyka.
_________________ GP 1.3 MJ 90 KM
|
|
Góra |
|
|
K3 |
#417741 Wysłany:
01 Gru 2010, 12:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
adach napisał(a): greg505 napisał(a): po 20km tylko 1/4 skali - sprawdz termostat jeżeli by to był termostat to chyba w ogóle by się nie nagrzał a jak go przegonie to jest ok. Tylko właśnie muszę go gazować na zimnym i koło się zamyka.
Możliwy termostat: jak padł to może masz ciągle duży obieg i silnik po prostu znacznie wolniej się nagrzewa...
Przy sprawnym termostacie zagrzewa najpierw mały obieg (mniejsza ilość płynu), a potem stopniowo dołącza resztę...
_________________
|
|
Góra |
|
|
przemallo |
#417742 Wysłany:
01 Gru 2010, 12:03; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: z za zakrętu :) Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 78
|
adach a jak się już rozgrzeje, jedziesz i dajesz na maks. ogrzewanie to temp. spada?
_________________ Grande Punto 2009
1.4 8V Dynamic + Blue&Me
Niebieski Rock&Roll
|
|
Góra |
|
|
kornat85 |
#417743 Wysłany:
01 Gru 2010, 12:07; Temat postu: niedogrzany silnik a turbo |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 15 Sie 2010, Posty: 103
|
Trzeba wziąć pod uwagę, że diesel się dłużej nagrzewa niż benzyna. Przy takiej pogodzie jakby termostat padł (ciągle dużu obieg) to wskazówka temperatury silnika nawet by nie drgnęła.
Jak Ci się silonik nie nagrzewa to go nie ciśnij za mocno. Temperatura turbiny powinna być wyższa od temperatury silnika, ale jak tu ktoś napisał wcześniej ważniejsze jest smarowanie turbiny wynikające z jakości oleju.
_________________ Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#417745 Wysłany:
01 Gru 2010, 12:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
kornat85 napisał(a): Trzeba wziąć pod uwagę, że diesel się dłużej nagrzewa niż benzyna
po 4-5km powinien sie juz nagrzac
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
adach |
#417747 Wysłany:
01 Gru 2010, 12:12; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Oława_Puławy Rejestracja: 18 Gru 2009, Posty: 37
|
no to chyba czeka mnie wizyta w ASO. A pytanie do innych użytkowników 1,3 MJ czy po przejechaniu kilkunastu km po za miastem ze stałą prędkością do 70km. zdąży wam się nagrzać silnik? [ Dodano: 01 Gru 2010 11:12 ]przemallo napisał(a): adach a jak się już rozgrzeje, jedziesz i dajesz na maks. ogrzewanie to temp. spada?
dokładnie tak jest
_________________ GP 1.3 MJ 90 KM
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#417750 Wysłany:
01 Gru 2010, 12:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
greg505 napisał(a): po 4-5km powinien sie juz nagrzac
Nie konstrukcja MJ zapomnij ... jadąc nie jak emeryt ale w rozsądnym zakresie obrotów nagrzałem auto po 20km , z czego na końcu była szybsza jazda ... przy małych prędkościach klekota nie dogrzeje , takie jego uroki ... mało tego nawet jak nagrzejesz na trasie ( 120km ) to w mróz na postoju zacznie temp spadać termostat jest sprawny, płyn chłodniczy świeży , układ odpowietrzony , pompa wody nowa
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
Ostatnio edytowany przez kazaa, 01 Gru 2010, 12:13, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
kornat85 |
#417751 Wysłany:
01 Gru 2010, 12:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 15 Sie 2010, Posty: 103
|
greg505 napisał(a): po 4-5km powinien sie juz nagrzac
To moja benzyna się nienagrzewa w tym czasie. Do pracy mam jakieś 10km i dzisiaj się nie nagrzał to właściwej temperatury. Dodam że po drodze mam tylko trasę szybkiego ruchu.
_________________ Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#417759 Wysłany:
01 Gru 2010, 12:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
Temat był już wałkowany w zeszlym roku Przy dużym mrozie ten silniczek ciężko się dogrzewa. Nawet jak go dogrzejesz to stojąc np. na światłach z włączonym ogrzewaniem (które przecież odbiera ciepło) wskazówka temperatury leci w dół. Taki urok tego silniczka. Co do turbiny to myślę, że nie powinieneś się obawiać. Chodzi o to aby nie piłować motoru na zimno a z tego co pamiętam wskazówka na wskaźniku temperatury jest tak wyskalowana, że jak tylko poruszy się "od zera" to oznacza, że silnik osiągnął 50 stopni czyli turbina też ma już smarowanie. Teraz jeżdżę służbową Corolką w benzynie 1,6 i dzisiaj jadąc do pracy przy 20 stopniowym mrozie (stał w nocy pod chmurką) dogrzał się do normalnej temperatury dopiero po około 15km.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
Ostatnio edytowany przez Tomo, 01 Gru 2010, 12:34, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
srbenda |
#417760 Wysłany:
01 Gru 2010, 12:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 767 Pomógł: 3
|
Ciekawe - AGP łapie roboczą temperaturę po ~2km normalnej jazdy w temp. -10C
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#417761 Wysłany:
01 Gru 2010, 12:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#417766 Wysłany:
01 Gru 2010, 12:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
srbenda napisał(a): Ciekawe - AGP łapie roboczą temperaturę po ~2km normalnej jazdy w temp. -10C
turbo bena jak najabrdziej
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
srbenda |
#417772 Wysłany:
01 Gru 2010, 13:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 767 Pomógł: 3
|
Tomo napisał(a): srbenda napisał(a): Ciekawe - AGP łapie roboczą temperaturę po ~2km normalnej jazdy w temp. -10C Ale ile Ci w tym czasie spala litrów/100km?
13-15
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#417776 Wysłany:
01 Gru 2010, 13:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
kornat85 napisał(a): greg505 napisał(a): po 4-5km powinien sie juz nagrzac To moja benzyna się nienagrzewa w tym czasie. Do pracy mam jakieś 10km i dzisiaj się nie nagrzał to właściwej temperatury. Dodam że po drodze mam tylko trasę szybkiego ruchu.
moj dci wlasnie tyle potrzebuje zeby sie zagrzac
do pracy mam rowno 5km i wiezdzajac na parking mam polowe skali.
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#417819 Wysłany:
01 Gru 2010, 16:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
greg505 napisał(a): moj dci wlasnie tyle potrzebuje zeby sie zagrzac do pracy mam rowno 5km i wiezdzajac na parking mam polowe skali.
jeździłem sporo renault trafic 1.9 dci , bardzo szybko się nagrzewał i trzymał temp. w najgorsze mrozy ...
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#417822 Wysłany:
01 Gru 2010, 17:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#417851 Wysłany:
01 Gru 2010, 18:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
greg505, tez mam DCi (nowego) i ciezko go nagrzac przy -20oC. Opcja jest wylaczenie nawiewu, tak zeby nagrzewnica nie odbierala ciepla z silnika. Diesel ma duzo wieksza sprawnosc niz benzyna i normalne ze sie dluzej grzeje. A jesli chodzi o turbine to wszystko zalezy od oleju. Np pelen synetretyk 5W40 jest w tej temp. plynny i i dosyc szybko dochodzi do lozysk wirnika. 1/4 temp. przy dobrym oleju wystarczy do sprawnego smarowania turbiny.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
kox |
#417903 Wysłany:
01 Gru 2010, 20:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
kazaa mój podobnie jak twój reaguje na temperature. Dogrzewanie to ok 20km,jazda w korkach i zaraz spada temp silnika. Pompa wody wymieniona 10 tyś km temu,płyn chłodniczy w zesżłym miesiącu. Taki urok tego MJeta
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
Dareks |
#417910 Wysłany:
01 Gru 2010, 20:19; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 21 Maj 2008, Posty: 39
|
kazaa napisał(a): Nie konstrukcja MJ zapomnij ... jadąc nie jak emeryt ale w rozsądnym zakresie obrotów nagrzałem auto po 20km , z czego na końcu była szybsza jazda ... przy małych prędkościach klekota nie dogrzeje , takie jego uroki ... mało tego nawet jak nagrzejesz na trasie ( 120km ) to w mróz na postoju zacznie temp spadać termostat jest sprawny, płyn chłodniczy świeży , układ odpowietrzony , pompa wody nowa
i pewnie nie ma żadnego domowego sposobu żeby to poprawić?
można by zasłonić wlot chłodnicy tekturą... ale to nic nie da bo właśnie w czasie jazdy jest wszystko ok, a przy postoju temp. spada... szkoda że Fiat przewidział dogrzewacz tylko jako opcję do 2.0MJ
_________________ --
Pozdrawiam
Darek
GP 1.3 JTD 90KM '06
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#417921 Wysłany:
01 Gru 2010, 20:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
jak widze ten temat o nagrzewaniu to widze ze historia potarza sie na forumach wszystkich marek jakie mialem w dieslu. Wszedzie jest dokladnie to samo Niestety taki urok diesli i jest to w pelni normalne
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
kox |
#417926 Wysłany:
01 Gru 2010, 20:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
Dareks napisał(a): można by zasłonić wlot chłodnicy tekturą...
dzisiaj to zrobiłem,wyciągnałem grill i zasłoniłem chłodnice kawałkiem tektury i zakryłem grilem jutro dam znać co i jak
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#417932 Wysłany:
01 Gru 2010, 20:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
kox napisał(a): dzisiaj to zrobiłem,wyciągnałem grill i zasłoniłem chłodnice kawałkiem tektury i zakryłem grilem jutro dam znać co i jak
żeby znów sie nie grzał teraz.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|