You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Cze 2024, 13:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #417726 Wysłany: 01 Gru 2010, 11:29; 
 Temat postu: niedogrzany silnik a turbo
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Oława_Puławy
Rejestracja: 18 Gru 2009,
Posty: 37
mam pytanie czy jak silnik jest cały czas nie dogrzany to turbina też pracuje jak by była zimna? Chodzi mi o to ,że po przejechaniu np. 20 km przy tych mrozach temperatura silnika wchodzi ledwo na 1/4 skali jadąc powoli wiadomo jakie warunki na drodze. Ale jak mocno go przegonie (kółeczka na śniegu) to się nagrzeje, tylko nie wiem właśnie jak znosi to turbina czy nie prcuje jak by była zimna.

_________________
GP 1.3 MJ 90 KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #417729 Wysłany: 01 Gru 2010, 11:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010,
Posty: 748
Pomógł: 1
Ewidentnie niedogrzany. Przy 1/4 skali masz tylko mały obieg, czyli silnik nie zdążył zagrzać płynu chłodniczego, nie mówiąc o oleju.

Ale teraz wszystko zależy od oleju i jego charakterystyki. Bo może się okazać, że olej nawet już przy 60*C będzie miał prawie pełne właściwości smarujące. Ale z butowaniem nadal bym się wstrzymał...

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417734 Wysłany: 01 Gru 2010, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
po 20km tylko 1/4 skali - sprawdz termostat

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417737 Wysłany: 01 Gru 2010, 11:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Oława_Puławy
Rejestracja: 18 Gru 2009,
Posty: 37
greg505 napisał(a):
po 20km tylko 1/4 skali - sprawdz termostat

jeżeli by to był termostat to chyba w ogóle by się nie nagrzał a jak go przegonie to jest ok. Tylko właśnie muszę go gazować na zimnym i koło się zamyka.

_________________
GP 1.3 MJ 90 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417741 Wysłany: 01 Gru 2010, 12:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010,
Posty: 748
Pomógł: 1
adach napisał(a):
greg505 napisał(a):
po 20km tylko 1/4 skali - sprawdz termostat

jeżeli by to był termostat to chyba w ogóle by się nie nagrzał a jak go przegonie to jest ok. Tylko właśnie muszę go gazować na zimnym i koło się zamyka.


Możliwy termostat: jak padł to może masz ciągle duży obieg i silnik po prostu znacznie wolniej się nagrzewa...

Przy sprawnym termostacie zagrzewa najpierw mały obieg (mniejsza ilość płynu), a potem stopniowo dołącza resztę...

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417742 Wysłany: 01 Gru 2010, 12:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z za zakrętu :)
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 78
adach a jak się już rozgrzeje, jedziesz i dajesz na maks. ogrzewanie to temp. spada?

_________________
Grande Punto 2009
1.4 8V Dynamic + Blue&Me
Niebieski Rock&Roll


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417743 Wysłany: 01 Gru 2010, 12:07; 
 Temat postu: niedogrzany silnik a turbo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 15 Sie 2010,
Posty: 103
Trzeba wziąć pod uwagę, że diesel się dłużej nagrzewa niż benzyna. Przy takiej pogodzie jakby termostat padł (ciągle dużu obieg) to wskazówka temperatury silnika nawet by nie drgnęła.
Jak Ci się silonik nie nagrzewa to go nie ciśnij za mocno. Temperatura turbiny powinna być wyższa od temperatury silnika, ale jak tu ktoś napisał wcześniej ważniejsze jest smarowanie turbiny wynikające z jakości oleju.

_________________
Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417745 Wysłany: 01 Gru 2010, 12:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
kornat85 napisał(a):
Trzeba wziąć pod uwagę, że diesel się dłużej nagrzewa niż benzyna

po 4-5km powinien sie juz nagrzac

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417747 Wysłany: 01 Gru 2010, 12:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Oława_Puławy
Rejestracja: 18 Gru 2009,
Posty: 37
no to chyba czeka mnie wizyta w ASO. A pytanie do innych użytkowników 1,3 MJ czy po przejechaniu kilkunastu km po za miastem ze stałą prędkością do 70km. zdąży wam się nagrzać silnik?

[ Dodano: 01 Gru 2010 11:12 ]
przemallo napisał(a):
adach a jak się już rozgrzeje, jedziesz i dajesz na maks. ogrzewanie to temp. spada?

dokładnie tak jest

_________________
GP 1.3 MJ 90 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417750 Wysłany: 01 Gru 2010, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
greg505 napisał(a):
po 4-5km powinien sie juz nagrzac


Nie konstrukcja MJ :D zapomnij ... jadąc nie jak emeryt ale w rozsądnym zakresie obrotów nagrzałem auto po 20km , z czego na końcu była szybsza jazda ... przy małych prędkościach klekota nie dogrzeje , takie jego uroki ... mało tego nawet jak nagrzejesz na trasie ( 120km ) to w mróz na postoju zacznie temp spadać ;) termostat jest sprawny, płyn chłodniczy świeży , układ odpowietrzony , pompa wody nowa

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Ostatnio edytowany przez kazaa, 01 Gru 2010, 12:13, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #417751 Wysłany: 01 Gru 2010, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 15 Sie 2010,
Posty: 103
greg505 napisał(a):
po 4-5km powinien sie juz nagrzac

To moja benzyna się nienagrzewa w tym czasie. Do pracy mam jakieś 10km i dzisiaj się nie nagrzał to właściwej temperatury. Dodam że po drodze mam tylko trasę szybkiego ruchu.

_________________
Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417759 Wysłany: 01 Gru 2010, 12:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Temat był już wałkowany w zeszlym roku ;) Przy dużym mrozie ten silniczek ciężko się dogrzewa. Nawet jak go dogrzejesz to stojąc np. na światłach z włączonym ogrzewaniem (które przecież odbiera ciepło) wskazówka temperatury leci w dół. Taki urok tego silniczka. Co do turbiny to myślę, że nie powinieneś się obawiać. Chodzi o to aby nie piłować motoru na zimno a z tego co pamiętam wskazówka na wskaźniku temperatury jest tak wyskalowana, że jak tylko poruszy się "od zera" to oznacza, że silnik osiągnął 50 stopni czyli turbina też ma już smarowanie. Teraz jeżdżę służbową Corolką w benzynie 1,6 i dzisiaj jadąc do pracy przy 20 stopniowym mrozie (stał w nocy pod chmurką) dogrzał się do normalnej temperatury dopiero po około 15km.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Ostatnio edytowany przez Tomo, 01 Gru 2010, 12:34, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #417760 Wysłany: 01 Gru 2010, 12:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 767
Pomógł: 3
Ciekawe - AGP łapie roboczą temperaturę po ~2km normalnej jazdy w temp. -10C :)

_________________
GT2256S


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417761 Wysłany: 01 Gru 2010, 12:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
srbenda napisał(a):
Ciekawe - AGP łapie roboczą temperaturę po ~2km normalnej jazdy w temp. -10C :)
Ale ile Ci w tym czasie spala litrów/100km? :>

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417766 Wysłany: 01 Gru 2010, 12:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
srbenda napisał(a):
Ciekawe - AGP łapie roboczą temperaturę po ~2km normalnej jazdy w temp. -10C :)


turbo bena jak najabrdziej

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417772 Wysłany: 01 Gru 2010, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 767
Pomógł: 3
Tomo napisał(a):
srbenda napisał(a):
Ciekawe - AGP łapie roboczą temperaturę po ~2km normalnej jazdy w temp. -10C :)
Ale ile Ci w tym czasie spala litrów/100km? :>


13-15


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417776 Wysłany: 01 Gru 2010, 13:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
kornat85 napisał(a):
greg505 napisał(a):
po 4-5km powinien sie juz nagrzac

To moja benzyna się nienagrzewa w tym czasie. Do pracy mam jakieś 10km i dzisiaj się nie nagrzał to właściwej temperatury. Dodam że po drodze mam tylko trasę szybkiego ruchu.

moj dci wlasnie tyle potrzebuje zeby sie zagrzac
do pracy mam rowno 5km i wiezdzajac na parking mam polowe skali.

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417819 Wysłany: 01 Gru 2010, 16:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
greg505 napisał(a):
moj dci wlasnie tyle potrzebuje zeby sie zagrzac
do pracy mam rowno 5km i wiezdzajac na parking mam polowe skali.


jeździłem sporo renault trafic 1.9 dci , bardzo szybko się nagrzewał i trzymał temp. w najgorsze mrozy ...

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417822 Wysłany: 01 Gru 2010, 17:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Almera dci którą jeździłem zimą też bardzo szybko się dogrzewała. Problemu z grzaniem w naszych multijetach dopatrywałbym się w tym, że jest to naprawdę mały silnik a ma bardzo dużo płynu chłodniczego.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417851 Wysłany: 01 Gru 2010, 18:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
greg505, tez mam DCi (nowego) i ciezko go nagrzac przy -20oC. Opcja jest wylaczenie nawiewu, tak zeby nagrzewnica nie odbierala ciepla z silnika. Diesel ma duzo wieksza sprawnosc niz benzyna i normalne ze sie dluzej grzeje. A jesli chodzi o turbine to wszystko zalezy od oleju. Np pelen synetretyk 5W40 jest w tej temp. plynny i i dosyc szybko dochodzi do lozysk wirnika. 1/4 temp. przy dobrym oleju wystarczy do sprawnego smarowania turbiny.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417903 Wysłany: 01 Gru 2010, 20:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
kazaa mój podobnie jak twój reaguje na temperature. Dogrzewanie to ok 20km,jazda w korkach i zaraz spada temp silnika. Pompa wody wymieniona 10 tyś km temu,płyn chłodniczy w zesżłym miesiącu. Taki urok tego MJeta

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417910 Wysłany: 01 Gru 2010, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 21 Maj 2008,
Posty: 39
kazaa napisał(a):

Nie konstrukcja MJ :D zapomnij ... jadąc nie jak emeryt ale w rozsądnym zakresie obrotów nagrzałem auto po 20km , z czego na końcu była szybsza jazda ... przy małych prędkościach klekota nie dogrzeje , takie jego uroki ... mało tego nawet jak nagrzejesz na trasie ( 120km ) to w mróz na postoju zacznie temp spadać ;) termostat jest sprawny, płyn chłodniczy świeży , układ odpowietrzony , pompa wody nowa


i pewnie nie ma żadnego domowego sposobu żeby to poprawić? :(
można by zasłonić wlot chłodnicy tekturą... ale to nic nie da bo właśnie w czasie jazdy jest wszystko ok, a przy postoju temp. spada... szkoda że Fiat przewidział dogrzewacz tylko jako opcję do 2.0MJ :cry:

_________________
--
Pozdrawiam
Darek
GP 1.3 JTD 90KM '06


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417921 Wysłany: 01 Gru 2010, 20:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
jak widze ten temat o nagrzewaniu to widze ze historia potarza sie na forumach wszystkich marek jakie mialem w dieslu. Wszedzie jest dokladnie to samo :wink: Niestety taki urok diesli i jest to w pelni normalne

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417926 Wysłany: 01 Gru 2010, 20:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
Dareks napisał(a):
można by zasłonić wlot chłodnicy tekturą...

dzisiaj to zrobiłem,wyciągnałem grill i zasłoniłem chłodnice kawałkiem tektury i zakryłem grilem ;) jutro dam znać co i jak

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417932 Wysłany: 01 Gru 2010, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
kox napisał(a):
dzisiaj to zrobiłem,wyciągnałem grill i zasłoniłem chłodnice kawałkiem tektury i zakryłem grilem jutro dam znać co i jak

żeby znów sie nie grzał teraz.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO